Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

gerechtelijke stappen / suggesties / tips.

Gestart door okkele, april 25, 2020, 12:10:52

Vorige topic - Volgende topic

fred

Citaat van: okkele op april 27, 2020, 11:34:33
ik had het hier moeten vragen zie ik.
wat gebeurt hier mee?

Volgens mij mag je het bij 40k bij de Kamer aanbieden ?

Lore

Citaat van: fred op april 27, 2020, 21:17:36
Volgens mij mag je het bij 40k bij de Kamer aanbieden ?

En wat moeten die er mee doen dan?

Lore

Even over die algemene ledenvergadering. Dit is het hoogste orgaan dus zal daar zeker veel matcht liggen. Maar kunnen zij zeker daar de beslissing omdraaien?

fred

Citaat van: Lore op april 27, 2020, 21:21:55
En wat moeten die er mee doen dan?
Geen idee, maar dat is normaal het doel van een petitie, toch ?

Lore

#79
In de statuten over de bijzondere algemene ledenvergadering staan een aantal punten:

- tien procent van de stemgerechtigden moeten de vergadering inroepen, feitelijk dus vier
- waarna de vergadering binnen vier weken wordt uitgeroepen
- en er zit minimaal drie weken tussen de vergadering en het uitroepen daarvan
- in principe besloten, tenzij anders afgesproken en zwijgplicht kan worden afgedwongen
- minimaal de helft moet aanwezig zijn
- bij stemming is het de helft plus 1
- tijdens de vergadering kan het regelemenr betaald voetbal worden gewijzigd

Is wel een lange weg, en voor mij niet zeker dat het besluit daar terug gedraaid kan worden. Wel kan daar de directeur worden ontslagen.




Lore

Citaat van: fred op april 27, 2020, 21:29:49
Geen idee, maar dat is normaal het doel van een petitie, toch ?

Ja, volgens mij kan dat inderdaad. Maar dat lijkt mij een heilloze weg. Dus kan het maximaal wat druk op de invloed leggen, maar die gaan zichzelf echt niet corrigeren

Bankzitter

Citaat van: Lore op april 27, 2020, 22:00:41

Is wel een lange weg, en voor mij niet zeker dat het besluit daar terug gedraaid kan worden. Wel kan daar de directeur worden ontslagen.

Het is crisis, lijkt me dat net als in de rest van de maatschappij de "papieren werkelijkheid" even aan de kant moet worden gezet en men gewoon moet doen wat nodig is om elkaar te helpen. Het zou mijn voorkeur ook hebben om dit binnen het voetbal te ongedaan te maken en niet via de rechtbank.

Lore

Citaat van: Bankzitter op april 28, 2020, 12:35:47
Het is crisis, lijkt me dat net als in de rest van de maatschappij de "papieren werkelijkheid" even aan de kant moet worden gezet en men gewoon moet doen wat nodig is om elkaar te helpen. Het zou mijn voorkeur ook hebben om dit binnen het voetbal te ongedaan te maken en niet via de rechtbank.

Poeff, dat klinkt als "redelijkheid en billijkheid", maar dat vertroouwen ben ik na vrijdag eventjes kwijt geraakt.

Naastismis

Citaat van: Lore op april 27, 2020, 22:00:41
In de statuten over de bijzondere algemene ledenvergadering staan een aantal punten:

- tien procent van de stemgerechtigden moeten de vergadering inroepen, feitelijk dus vier
- waarna de vergadering binnen vier weken wordt uitgeroepen
- en er zit minimaal drie weken tussen de vergadering en het uitroepen daarvan
- in principe besloten, tenzij anders afgesproken en zwijgplicht kan worden afgedwongen
- minimaal de helft moet aanwezig zijn
- bij stemming is het de helft plus 1
- tijdens de vergadering kan het regelemenr betaald voetbal worden gewijzigd

Is wel een lange weg, en voor mij niet zeker dat het besluit daar terug gedraaid kan worden. Wel kan daar de directeur worden ontslagen.

Dus geen optie voor Utrecht. Eind Mei moet de KNVB aan de Uefa de clubs doorgeven die Europees voetbal spelen. Als er minimaal 3 weken moet zitten tussen de vergadering en uitroepen ervan is dat te laat voor Utrecht.

Lore

Citaat van: Naastismis op april 28, 2020, 18:34:02
Dus geen optie voor Utrecht. Eind Mei moet de KNVB aan de Uefa de clubs doorgeven die Europees voetbal spelen. Als er minimaal 3 weken moet zitten tussen de vergadering en uitroepen ervan is dat te laat voor Utrecht.

Denk het, en Utrecht gaat echt niet met ons optrekken. Die hebben andere punten die ze willen  aanvechten

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op april 26, 2020, 12:14:35
Die (Den Haag) zijn er gerust op, die spelen volgend jaar ere divisie met 18 of 20 clubs,  die degraderen nooit meer. Gaan snel een speler aantrekken en hebben  daarmee genoeg argument.

https://nos.nl/artikel/2332181-ado-rolt-kunstgras-op-en-maakt-plaats-voor-nieuw-echt-gras.html

zo kan het ook natuurlijk
Henk, held, bedankt

speculeter

Volgens het laatste nieuws hebben ze meer dan 4 clubs bij elkaar gevonden die een ledenvergadering willen.
Denk dat dit ook de grootste kans is op succesvol terugdraaien van de "grootste schande uit de Nederlandse sportgeschiedenis "

fred

 :koffie

Klopt, het zou natuurlijk het mooiste voor iedereen zijn dat er geen rechter aan te pas hoeft te komen en er volgend seizoen 'gewoon' 20 clubs in de Eredivisie spelen. Snap alleen niet waarom Utrecht nu weer in het rijtje van 4 genoemd wordt, want van Seumeren gaf eerder aan niet deel te nemen aan een ALV...

:koffie

speculeter

Voor Utrecht ook snelste kans om hun gelijk te krijgen lijkt mij.

Lore

Citaat van: speculeter op april 30, 2020, 08:19:01
Voor Utrecht ook snelste kans om hun gelijk te krijgen lijkt mij.

Dat denk ik niet. Utrecht zal altijd direct ten kosten gaan van een andere ploeg, Willem II in dit geval. Het voorstel van Cambuur gaat zijn naar 20 ploegen, dus niet direct ten kosten van een andere ploeg.

Utrecht zal zich moeten baseren op de beker, die ineens geschrapt is, terwijl in de regelementen staat dat er een bekerwinnaar europa in moet.