Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Voorbeschouwing Cambuur-FC Oss

Gestart door Chipke, april 04, 2013, 09:17:51

Vorige topic - Volgende topic

Chipke

Cambuur zal morgen tegen FC Oss vermoedelijk in dezelfde opstelling aantreden als paasmaandag toen de Leeuwarders Go Ahead Eagles versloegen. Er is weinig reden tot verandering, blessures en schorsingen zijn er niet of nauwelijks en Henk de Jong toonde zich tevreden na afloop van de gewonnen wedstrijd.

Alleen Marco van der Heide is nog altijd niet fit en de vraag is dan ook of hij dit seizoen nog in actie zal komen. Clubtopscoorder Michiel Hemmen zal naar alle waarschijnlijkheid gewoon weer in de basis starten, hij viel uit in het duel tegen Go Ahead. "Ik ben er vrijdag gewoon weer bij", aldus Hemmen die dit seizoen al vijftien doelpunten op zijn naam heeft staan. Door het faillissement van Veendam zijn de Leeuwarders weer wat ingelopen op de directe concurrenten, MVV (5 punten) Sparta en Volendam (2 punten). Er breken dus opnieuw belangrijke weken aan voor de ploeg van het duo Henk de Jong en Jan Bruin, aankomende maandag wacht Dordrecht alweer. Tegenstander FC Oss is nog altijd in de race voor een ticket dat recht geeft op deelname aan de Jupiler League Play Offs. De Ossenaren staan bovenaan in de periode en zijn al vier wedstrijden ongeslagen, een ploeg om in de gaten te houden dus. Wie naar de onderlinge ontmoetingen kijkt ziet dat Cambuur in het voordeel is. Van de vijf laatst gespeelde wedstrijden wisten de Leeuwarden maar liefst vier keer te winnen. De laatste thuiswedstrijd dateert alweer van 21 oktober 2011. Toen bleven de punten ook in Leeuwarden, Oss werd met 4-2 verslagen. Het belooft in ieder geval weer een mooi avondje te worden in het Cambuurstadion.

Vermoedelijke opstelling: Nienhuis; Droste, Bakens, van der Laan, Bijker; El Makrini, Schokker, Rose; De Leeuw, Hemmen, Tighadouini

Clint