Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Sandor van der Heide

Gestart door Chipke, maart 26, 2013, 13:31:15

Vorige topic - Volgende topic

Baresi

En nu nog ff een foto van onze club icoon op cambuur.nl bij de technische staf..volgens mij is nr 10 nog vrij voor op zijn zwarte kleding :scc

Dokkumer

Helaas is nummer 10 inmiddels in beslag genomen door Adje T. ;)

Baresi

heb het over de nrs van de ts!

Dokkumer

Citaat van: Baresi op april 16, 2013, 21:37:17
heb het over de nrs van de ts!
Is me eerlijk gezegd nog nooit opgevallen dat die eigen nummers hadden. Wat had Arts dan? 11?

Destroyer

Citaat van: Dokkumer op april 16, 2013, 21:40:43
Is me eerlijk gezegd nog nooit opgevallen dat die eigen nummers hadden. Wat had Arts dan? 11?

13  :devil
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Dokkumer

Dat kin oek ja. Voortaan toch maar beter opletten dus in plaats van ouwehoere 8P

Baresi

kijk dan op cambuur.nl en bij cambuur 1 staat de ts genummerd
nr 1 is al is met foto en al verwijderd!!!!

Dokkumer

bedankt voor de tip Baresi. Ik durfde daar nooit te kieken omdat ik bang was dat "de Neus" mie su in ut oog su prikke :devil


Baresi

Sandor gefeliciteerd met 2x kampioen in 1 weekend!!!
Top dat je erweer bij bent :scc

wiekie1969

Als ik het iemand gun dan ben jij dat wel. Klasse jongen!!!!!!!!!!!!! :thumbsup

wiekie1969

En de Tc 1 is oek binnen, klasse Sandor!!! :thumbsup :y _O_

moodygrunn

Afscheidswedstrijd Sandor van der Heide
augustus 3, 2014

harkema-ons-sandorSneek – Op initiatief van ONS Boso hoofdtrainer Bert Hollander en zijn assistent Leo de Wagt is in de voorbereiding van zaterdag topklasser ONS Boso Sneek op het seizoen 2014-2015 een afscheidswedstrijd van Sandor van der Heide  opgenomen.

De 'Oranje' hoofdmacht speelt dinsdagavond a.s. op het Zuidersportpark, aanvang 20.00 uur, tegen een AllStars team met niet alleen Heide, zoals hij altijd door Rudy Mann wordt genoemd, in de gelederen. Om een greep te doen. Zo komen Mark de Vries, Léon Hese, Ype Haytema, Siebolt Jellema, Leo de Wagt, Rudy Mann , Ronald Moestoredjo en Ton Haarman naar het Zuidersportpark. Scheidsrechter is stadgenoot Hessel Steegstra, die inmiddels zijn sporen in het betaald voetbal heeft verdiend.

Wat vindt Sandor van der Heide zelf van de komende afscheidswedstrijd? ,,Dat is natuurlijk altijd leuk. Ik heb er al wat ervaring mee. Ik heb van Cambuur als speler afscheid genomen in de thuiswedstrijd tegen Telstar. Vanwege rugklachten kon ik maar tien minuten meedoen. Ik heb geen idee hoeveel publiek er op zal afkomen. Ik hoop al, dat het eerste het rustig aandoet tegen de oudgedienden''.

Hoe ziet de in mijn ogen allerbeste voetballer, die ONS Boso Sneek ooit in de gelederen heeft gehad terug op zijn actieve jaren bij onze vereniging? ,,Ik heb er heel mooie jaren gehad. Met de behaalde kampioenschappen uiteraard als hoogtepunten. Cambuur en ONS Boso Sneek zijn mijn clubs. Ik ben blij, dat ik het voetballen op niveau tot en met mijn 36ste heb volgehouden. Heel belangrijk voor mij is geweest, dat ONS Boso Sneek op mij is overgekomen als een warme familieclub. Ik heb bij ONS Boso Sneek veel vrienden over gehouden''.

Realistisch

Sandor van der Heide denkt realistisch. ,,Het zal ontzettend moeilijk worden voor ONS Boso Sneek om een stabiele topklasser te worden en te blijven. In het noorden zit minder voetbaltalent, er is minder geld en bij het zoeken naar versterkingen wordt constant in dezelfde vijver gevist. Om regelmatig uit de eigen jeugd spelers door te laten dringen naar topklasse-niveau is een utopie. Ik zie op dit moment nog geen eigen jeugdspelers de stap naar het eerste maken. Zo eerlijk moeten we zijn. Die stap is te groot''.

Harvey de Boer en Danny Kampstra dan? Sandor hier over: ,,Om Danny Kampstra als voorbeeld te noemen. Danny heeft het geduld kunnen opbrengen om te wachten op zijn kans. De meesten hebben dat geduld niet. Eén op de honderd heeft dat geduld maar en daartoe behoort Danny. Wil de stad Sneek een stabiele topklasser houden, dan zullen ONS Boso Sneek en SWZ Boso Sneek de krachten moeten bundelen. Ook wanneer je hoofdklasse speelt, zul je spelers van buiten moeten blijven halen. Met de middelen van nu zal ONS Boso Sneek nooit een stabiele topklasser kunnen worden. Dat is de waarheid. Vooral door hard werken heeft ONS Boso Sneek zich fantastisch weten te handhaven in de topklasse. Dat kan komend seizoen weer het geval zijn. Langer dan tien seizoenen hou je het evenwel niet vol in de topklasse''.

Coulant opgesteld

Sandor van der Heide gaat dit seizoen niet verloren voor ONS voetbalvereniging. Door het fulltime in dienst zijn bij eredivisionist Cambuur als assistent van Henk de Jong heeft hij zijn activiteiten bij ONS Boso Sneek wel danig moeten beperken. Overeen is gekomen, dat Sandor tegen een vrijwilligersbijdrage op donderdagavonden de trainingen leidt van ons eerste elftal. Als speler komt hij uiteraard niet terug, al was er een advies aan de technische commissie van Voetbal op Zaterdag-redacteur Kerst Boomsma, overigens geen onbekende verschijning in het oranje kamp, om toch maar een spelerspas voor Sandor te blijven reserveren. Sandor blijft ook verbonden aan ONS  club als technisch adviseur.

Coach betaald voetbal

Wanneer hij op zaterdagen geen verplichtingen heeft bij Cambuur, dan zal hij wel aanwezig zijn op het Zuidersportpark bij wedstrijden van ons eerste elftal. ,,Ik zal evenwel geen plaats meer nemen op de bank. Ik ga vanaf de tribune kijken naar de thuiswedstrijden. Wanneer ik het nodig vind om aanwijzigingen te geven, dan zoek in de pauze wel even contact met Bert Hollander en zijn assistent. Ik zal in het seizoen ook wekelijks contact hebben met de technische staf. Zit daar maar niet over in. Ik blijf ONS Boso Sneek helpen en adviseren''. Sandor van der Heide heeft nog de nodige ambities als trainer. Dat is het halen van het diploma coach betaald voetbal, het hoogte trainersdiploma in ons land. ,,Die cursus in Zeist ga ik volgen''.

SC Genemuiden weggespeeld

Wat waren de mooiste wedstrijden, die Sandor van der Heide in zijn lange loopbaan heeft gespeeld? ,,Met ONS Boso Sneek was de mooiste wedstrijd, die op het Zuidersportpark tegen SC Genemuiden. We hebben ze toen helemaal zoek gespeeld. Met de rust stonden we al met 4-0 voor. In dat seizoen werden we ook kampioen van de hoofdklasse. Uit mijn periode bij Cambuur zal mijn openingstreffer in de eredivisie uit tegen SC Heerenveen altijd in mijn herinnering blijven. Uiteindelijk werd het 1-1 in Heerenveen. Schitterend was ook de thuiswedstrijd met Cambuur in de eredivisie tegen FC Utrecht. In de slotseconden scoorde Leon van Utrecht voor ons de winnende treffer (4-3) na een hopeloos lijkende achterstand''.

Tien keer hoog houden

Sandor van der Heide vindt,de ONS-aanhang altijd kritisch. In een uitwedstrijd van ONS Boso Sneek op Urk ergerde hij zich dan ook aan het gedrag van een ONS-supporter. Niet nader bij naam te noemen. ,,Die bewuste supporter ging altijd mee. Ook naar uitwedstrijden. Het was nooit goed. Hij was niet alleen kritisch op mij, maar op het gehele elftal. Ik was het gezeik van die supporter helemaal zat in Urk. Ik ben toen over de afrastering geklommen en naar hem toegegaan. Ik zei toen tegen hem, hier heb je de bal. Hou die maar eens tien keer hoog. Ik heb nooit meer last van hem gehad''.

Beslissend geweest

Velen hebben genoten van Sandor van der Heide. Zo kwam er een niet-sportjournalist van de Leeuwarder Courant iedere thuiswedstrijd speciaal voor Sandor naar het Zuidersportpark. Voor spelers als Sandor ging je naar het Zuidersportpark. Zeker ook het afgelopen seizoen in de topklasse, al was hij lang niet alle wedstrijden van de partij met meestal een blessure als oorzaak. Bovendien werd duidelijk, dat de jaren bij de technicus gingen mee tellen. Ook wilde hij de jonge jongens niet in de weg staan. Sandor van der Heide: ,,Het beslissend kunnen zijn, lag in mijn spel heel nadrukkelijk opgesloten. Dat supporters zich aan mij ook wel irriteerden, dat snap ik wel''. De steekpass was hét wapen van Sandor van der Heide. Ook niet te vergeten zijn overzicht als voetballer. Sandor hierover: ,,Wanneer ik in balbezit was bij ONS Boso Sneek, dan had ik mijn omgeving al gescand. Ik was dan wel afhankelijk van een goede bal-aanname en van het uitstappen van mijn medespelers''.Technisch en tactisch was hij meesterlijk Een sliding mocht niet worden verwacht van Heide, zijn roepnaam in het veld.

Vader Dick

Het is nu al weer zes jaar geleden, dat Dick van der Heide, de vader van Sandor, overleed. ,,Ik mis hem nog elke dag. Mijn vader had veel verstand van voetbal. Hij heeft dan ook deel uitgemaakt van de technische commissie van ONS Boso Sneek. Ik heb veel aan mijn vader gehad. Hij was overigens wel kritisch op mij''. Er wordt Sandor van der Heide vaak verweten, dat hij qua talent niet het maximale uit zijn voetballoopbaan heeft gehaald. Wat vindt hij daar zelf van? ,,Daar ben ik het niet mee eens. Wel vind ik, dat mijn benen en mijn hoofd niet met elkaar matchten''.

Geen excuus

De afscheidswedstrijd van Sandor van der Heide mag dus eigenlijk geen enkele voetbalfan missen. Dat heeft deze grandioze voetballer meer dan verdiend. Verstek laten gaan vanwege de Sneekweek is geen excuus. Het zal wennen worden de schitterende steekpasses, de vaak mooie doelpunten en de vele technische vaardigheden van Sandor van der Heide te moeten missen. (Door Simon Visser – ONS Boso Sneek)

http://www.grootsneek.nl/108174/afscheidswedstrijd-sandor-van-der-heide/
In Henk en Sandor we trust

El Ma-kri-niii

WIJZIGINGEN IN TECHNISCHE STAF SC CAMBUUR
10 november 2015, 14:06
SC Cambuur heeft besloten om per heden wijzigingen aan te brengen in de technische staf.
Sandor van der Heide zal niet langer deel uitmaken van de technische staf als assistent-trainer. Hij wordt per direct toegevoegd aan het analyse en scoutingsteam van SC Cambuur.

Voorzitter Ype Smid: "We hebben de lijn van de 1e seizoenshelft 2014/2015 helaas niet kunnen voortzetten en hebben tot op heden een jaargang met weinig overwinningen en een beperkt aantal punten. Wij vinden dat binnen de technische staf meer ruimte moet zijn voor andere competenties en hebben het besluit genomen om daar verandering in aan te brengen. We zullen de technische staf met Henk de Jong als hoofdtrainer, op een zo kort mogelijke termijn complementeren."

RVC en directie SC Cambuur

Drumfather SCC

Beter zo.. Kom maar op Arne Slot!