Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Aris Leeuwarden

Gestart door John Hiatt, januari 17, 2013, 16:15:07

Vorige topic - Volgende topic

Clint

Fantastische wedstrijd gezien. Wat een overmacht. En wer een stukje historie geschreven vanavond in leeuwarden.

poelie-lwd

Citaat van: Dokkumer op mei 09, 2013, 20:34:25
Sinds het uit Leeuwarden komt en op niveau succes heeft :devil

Dus niet op u van toepassing  :_schater

;)
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Dokkumer

Citaat van: poelie-lwd op mei 10, 2013, 06:09:35
Dus niet op u van toepassing  :_schater

;)
Gaat hier over gobo, wat ik vind en denk is in casu verder niet van toepassing  l0l

wiekie1969

Volgende week woensdag 20.00 uur de 1e pot in Leiden, in een best of 7, dus voor Aris sowiezo 2 thuiswedstrijden!

Hier de uitslagen van dit seizoen tegen Leiden:

Aris-Leiden 73-69

Leiden-Aris 72-58

Aris-Leiden 72-93

Leiden-Aris 70-59.


gobo

Citaat van: poelie-lwd op mei 09, 2013, 20:24:49
Sinds wanneer interesseert u zich voor balsporten waar jermtakken aan te pas komen?  l0l

Niet. maar ik wilde gewoon even interessant doen. van jou geleerd, o grote zwamgoeroe!
As de slager spreekt, mut de wurst um stilhouwe....

John Hiatt

Citaat van: gobo op mei 10, 2013, 20:23:22
Niet. maar ik wilde gewoon even interessant doen. van jou geleerd, o grote zwamgoeroe!

Kan me ook nog wel een wedstrijd in Den Bosch herinneren waarbij Gobo en ik meer aandacht hadden voor de fotografe!

poelie-lwd

Dat verbaasd me niets, mediageil is jullie niet vreemd  :_schater

OT,

Schommel al verkocht John?  :devil
Iedereen heeft recht op mijn mening.

John Hiatt

Citaat van: poelie-lwd op mei 11, 2013, 11:54:56
Dat verbaasd me niets, mediageil is jullie niet vreemd  :_schater

OT,

Schommel al verkocht John?  :devil

Ja, schommel is verkocht!

gobo

Citaat van: poelie-lwd op mei 11, 2013, 11:54:56
Dat verbaasd me niets, mediageil is jullie niet vreemd  :_schater

OT,

Schommel al verkocht John?  :devil

voor deze fotografe had je geen enorme lens nodig en toch was de foto altijd gevuld met 2 pluspunten. :devil
As de slager spreekt, mut de wurst um stilhouwe....

John Hiatt


In de mannen eredivisie begint komende week de finale tussen Aris Leeuwarden en ZZ Leiden. Aris won toch enigszins verrassend van de kampioen Eiffeltowers Den Bosch. Velen vragen zich af of Aris een kans heeft tegen ZZ Leiden?


Ik denk dat er maar een simpele reactie is: Nee! Aris Leeuwarden heeft geen kans de serie in een best of seven te gaan winnen van ZZ Leiden. Daarvoor is de serie simpelweg te lang en ligt ZZ Leiden Aris gewoon niet als tegenstander.

Natuurlijk won Aris de eerste thuiswedstrijd van Leiden met 73-69, maar dat was in November 2012!

De andere drie ontmoetingen werden verloren met 72-58, 72-93 en 70-59. Kortom Aris kan moeilijk spelen tegen ZZ Leiden, die ongetwijfeld even met de ogen moest knipperen toen Eiffeltowers eruit vloog tegen de ploeg uit Leeuwarden.

Eigenlijk zou Leiden geen excuses mogen aanvoeren mocht het de serie onverhoopt verliezen. Voor Aris zou het natuurlijk fantastisch zijn, zeker met het oog op het binnenhalen van sponsoren. Want laten we nou eerlijk zijn, in Leeuwarden spelen is wel een feest! Een knusse hal, met fanatieke (Cambuur) supporters, een lelijk geel veld, maar vooral enthousiaste mensen met Gert Schurer voorop. Een eerlijke manager, die hart voor de club heeft maar vooral voor basketball!

Ik gun Aris oprecht een kans op de titel, maar ik zie het gewoon niet gebeuren. Winnen in Leiden is de ploeg al enige tijd niet gelukt. In de reguliere competitie was Aris ook slechts zevende als het ging om het klassement van uitwedstrijden winnen. Slechts vijf overwinningen in 19 wedstrijden, dat is niet heel veel!

In de playoffs werd er overigens wel gewonnen in Zwolle en Den Bosch, dus het kan wel!

Maar dan moet met name Worthy de Jong worden afgestopt door Aris en daar zit het probleem. Ze kunnen de Jong niet stoppen. De laatste ontmoeting had hij 22 punten en 13 rebounds voor de Leidenaren. De uitwedstrijd ervoor had de Jong zelfs 31 punten, dus daar ligt het probleem voor Braal.

Zijn er dan geen kansen voor Aris? De achilleshiel bij Leiden blijft de aanval tegen de zone, maar de staf moet in staat zijn om dat uit te vogelen. Misschien ligt daar de (enige) kans voor Aris om een wedstrijd in Leiden te stelen. Meteen de eerste wedstrijd een tactische konijn uit de hoge hoed toveren. Als de serie duurt, dan gaat het denk ik te lastig worden om te winnen in de 5 meihal.

Eerste wedstrijd stelen en dan hopen dat het Kalverdijkje een onneembare vesting gaat worden. Maar goed Braal stond eerder in de finale met Bergen op Zoom. Dat hadden toen ook weinigen verwacht. Ik denk de ploeg toen ook niet, want het verloor eenvoudig van Groningen.

Als Aris blij is met het behalen van de finale alleen al, dan gaan ze met 4-0 over de knie.

Ik denk dat het zover niet zal komen, maar verder dan 4-1 of 4-2 zal het niet komen.

Veel succes beide ploegen!




John Hiatt

Bovenstaand stuk is uiteraard niet van mijn hand. Het geeft wel goed aan dat de kenners vinden dat Aris kansloos is in de finale. Dat waren ze volgens de kenners ook tegen Den Bosch. Mooi ook de vermelding voor het fanatieke Cambuur publiek!

Clint

Citaat van: John Hiatt op mei 12, 2013, 17:44:32
Mooi ook de vermelding voor het fanatieke Cambuur publiek!

Tja....en hoeveel echt zichtbaar zijn dat er eigenlijk?

Leuk.

John Hiatt

Zaterdag hele hal maar geel en blauw!

John Hiatt

Nog mensen die belang hebben bij kaarten voor Aris? Kosten 12€.

TM

#74
Citaat van: John Hiatt op mei 13, 2013, 20:25:25
Nog mensen die belang hebben bij kaarten voor Aris? Kosten 12€.

Er zijn zaterdag nog wel kaarten aan de kassa te krijgen toch?

Edit: lees net dat er maar 450 losse kaarten in de verkoop gaan. Dus de kans dat er zaterdag nog kaarten zullen zijn, zal wel klein zijn.