Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Ype Smid

Gestart door De Gast, maart 18, 2013, 22:45:24

Vorige topic - Volgende topic

De Gast

Tijd om eens een goed woordje met je trainer te spreken.


Destroyer

Ja, praten doen ze allemaal wel... tijd voor actie!
** Poolwinner 18/19 - 21/22

richard

had die arts maar eerder achter de geraniums schopt............pffffffff............vrijdag volle bak en dan op naar excelsior!!!!

moodygrunn

In Henk en Sandor we trust

Lore

Citaat van: moodygrunn op augustus 08, 2013, 18:32:06
http://omropfryslan.nl/nijs/smid-ferlingt-foarsitterskip

http://www.cambuur.nl/nieuws/scc-update-voorzitter-en-directie-0

Klinkt goed, had alleen wel een kleine winst verwacht! Maar het aflossen van de lening(en) betekent natuurlijk ook dat er een bescheiden positief operationeel resultaat is geboekt!

Breekie

Citaat van: Lore op augustus 08, 2013, 20:45:59
Maar het aflossen van de lening(en) betekent natuurlijk ook dat er een bescheiden positief operationeel resultaat is geboekt!

Nee , dit betekent dat er sprake is van voldoende liquide middelen om te kunnen aflossen.

Yellow Army

Citaat van: Breekie op augustus 08, 2013, 21:11:19
Nee , dit betekent dat er sprake is van voldoende liquide middelen om te kunnen aflossen.

Als gevolg van een positief bedrijfsresultaat dus.
Area 58

Breekie

Citaat van: Yellow Army op augustus 08, 2013, 21:13:03
Als gevolg van een positief bedrijfsresultaat dus.

Als gevolg van voldoende kasstromen om leningen mee te kunnen aflossen :)

Lore

Citaat van: Breekie op augustus 08, 2013, 21:11:19
Nee , dit betekent dat er sprake is van voldoende liquide middelen om te kunnen aflossen.

Strik genomen heb je natuurlijk gelijk! Aflossing zijn geen kosten en dus beïnvloeden zij de winst niet!


moodygrunn

aflossing -> lagere schuld -> minder rente -> meer winst, toch?
In Henk en Sandor we trust

0517

Citaat van: moodygrunn op augustus 08, 2013, 22:06:03
aflossing -> lagere schuld -> minder rente -> meer winst, toch?

Klopt. Al is de besparing van rente natuurlijk aar beperkt op de totale exploitatie...

Dokkumer

Citaat van: Lore op augustus 08, 2013, 21:58:45


Strik genomen heb je natuurlijk gelijk! Aflossing zijn geen kosten en dus beïnvloeden zij de winst niet!
Aflossingen inderdaad niet, de bijkomende rentelasten echter wel. Als het goed is zijn die dit seizoen ook weer wat lager..

En ook mooi dat we langzamerhand de top van Cat. 2 bereiken, heerlijk om over hopelijk niet al te lange tijd helemaal gezond verklaard te worden.
Het enige waar ik verder nog benieuwd naar ben is het totaal aan de jaarcijfers, maar die zullen binnenkort wel verschijnen...

Dokkumer

Citaat van: Yellow Army op augustus 08, 2013, 21:13:03
Als gevolg van een positief bedrijfsresultaat dus.
Als het goed is zijn de aflossingen ingecalculeerd in de begroting, dus niet van invloed op het bedrijfsresultaat.

moodygrunn

Citaat van: 0517 op augustus 08, 2013, 22:16:06
Klopt. Al is de besparing van rente natuurlijk aar beperkt op de totale exploitatie...

Ik meende ergens gelezen te hebben dat leningen aan een voetbalclub te vergelijken zijn (qua risicoprofiel) met een lening aan Griekenland. Waarschijnlijk is het percentage nogal wat hoger dat wat jij en ik bij de bank krijgen.
In Henk en Sandor we trust

Dokkumer

Citaat van: moodygrunn op augustus 08, 2013, 22:18:48
Ik meende ergens gelezen te hebben dat leningen aan een voetbalclub te vergelijken zijn (qua risicoprofiel) met een lening aan Griekenland. Waarschijnlijk is het percentage nogal wat hoger dat wat jij en ik bij de bank krijgen.
Ga daar gezien het verleden van Cambuur maar wel van uit... Het is gewoon ook goed om te horen dat je VV afneemt en hopelijk het negatieve EV ook weer richting de "0" gaat.