Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Jeugdteams in de Eerste divisie

Gestart door veteraan, juli 22, 2018, 21:41:07

Vorige topic - Volgende topic

veteraan

Het wordt tijd om samen met andere clubs een duidelijk signaal af te geven dat reserveteams die feitelijk alleen maar oefenpotjes spelen niks te zoeken hebben in een echte competitie !

zeewolde

Ik kreeg ook een onderzoek van Fox, heb hier ook aangegeven of ze voor de Jupiler alleen nog wedstrijden uit wilden zenden van teams die echt ergens om voetballen en niet alleen voor spek en bonen meedoen.

Lore

Citaat van: zeewolde op juli 22, 2018, 22:37:51
Ik kreeg ook een onderzoek van Fox, heb hier ook aangegeven of ze voor de Jupiler alleen nog wedstrijden uit wilden zenden van teams die echt ergens om voetballen en niet alleen voor spek en bonen meedoen.

Tsjah, probleem is dat die ploegen wel de hoogste kijkcijfers hebben omdat de supporters van de topclubs wel veel kijken. Het gaat alleen veranderen als Fox gaat inzien dat de mensen die kijken naar de jongploegen het abonnement toch wel nemen, en dat de kijkers naar Cambuur, NEC, etc het abonnement specifiek voor die club nemen,

Bankzitter

#3
Met Twente , Roda en Sparta heb je er wel 3 ploegen bij die minimaal evenveel kijkers trekken als pakweg een Excelsior-VVV of Fortuna-Emmen.

Gasgeve

Citaat van: Lore op juli 24, 2018, 13:41:09
Tsjah, probleem is dat die ploegen wel de hoogste kijkcijfers hebben omdat de supporters van de topclubs wel veel kijken. Het gaat alleen veranderen als Fox gaat inzien dat de mensen die kijken naar de jongploegen het abonnement toch wel nemen, en dat de kijkers naar Cambuur, NEC, etc het abonnement specifiek voor die club nemen,
Het gaat er niet om of men het abonnement wel of niet neemt. Het gaat om de reclame inkomsten tijdens de wedstrijd. Als de kijkcijfers bij Jong Ajax hoger zijn, zal een bedrijf meer willen betalen voor een spotje in de rust. En van die reclame inkomsten moet Fox grotendeels bestaan.

Yellow Army

Citaat van: Gasgeve op juli 25, 2018, 06:48:02
Het gaat er niet om of men het abonnement wel of niet neemt. Het gaat om de reclame inkomsten tijdens de wedstrijd. Als de kijkcijfers bij Jong Ajax hoger zijn, zal een bedrijf meer willen betalen voor een spotje in de rust. En van die reclame inkomsten moet Fox grotendeels bestaan.

Oftewel een beleid wat gebaseerd is op kortetermijndenken. Het vergaren van zoveel mogelijk abonnees lijkt me 1 van de speerpunten van de visie van een onderneming als Fox. Uiteindelijk heb je natuurlijk wel (veel) abonnees nodig voor een hoge kijkdichtheid en dus hoge reclame-inkomsten.
Area 58

veteraan

Het is onzinnig om ploegen aan een competitie laten deelnemen die niet een belang hebben bij de rangschikking. Het is een kunstmatige oplossing om spelers uit een grote selectie te laten spelen. De competitie is dus vals en de belangen van grote eredivisieclubs gaat boven de rest. Uit commerciële overwegingen protesteert niemand.

Behalve de supporters die willen strijd, oh in de eerste divisie (niks keukens !)

veteraan

De zogenaamde jeugdteams blijven in de Keuken divisie.
Promoveren dan maar.

okkele

Gehekelde formulierregel voor Jong-teams alweer geschrapt'
Ajax, PSV, AZ en FC Utrecht kunnen hun beloftenspelers in het nieuwe seizoen vaker opstellen. De KNVB laat de 'formulierregel' vervallen. Dit houdt in dat spelers die in het weekend tot de wedstrijdselectie van het eerste behoorden, maandag bij de Jong-ploeg in actie mogen komen.
Dat meldt het Eindhovens Dagblad. Alleen als beloftenspelers in het weekend hebben gespeeld voor de hoofdmacht, zijn zij op maandag niet speelgerechtigd.  Daarmee verdwijnt de 'formulierregel' al na een jaar in de prullenbak.
Het kwam de KNVB afgelopen seizoen op kritiek te staan. Zo werden PSV-talenten als Armando Obispo en Dante Rigo gedupeerd. Met regelmaat stonden zij op het wedstrijd formulier van het eerste, kregen ze amper speeltijd, maar mochten op maandag niet spelen bij Jong PSV.

Een dispensatieregel is nog een brug te ver voor de KNVB. Bij monde van Mark van Bommel werd die wens meermaals uitgesproken door PSV. Nu moeten clubs met revaliderende spelers oefenwedstrijden organiseren als het spelers ouder dan 23 jaar betreft. De leeftijdsgrens voor keepers is wél opgeschort.. Tot hun 25ste mogen zij spelen voor beloftenteam, voor veldspelers verandert er wat dat betreft verder niets.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

denistel

op zich logisch als ze niet hebben gespeeld in het 1e.

Naastismis

Donderstraal op met die jeugdteams gewoon een promotie/degradatieregeling tussen eerste en tweede divisie,en laat de eisen met zoveel ccontractspelers vallen,als je met een cafe-elftal goed genoeg bent voor de eerste divisie hoor je daar in te kunnen voetballen.

zeewolde

Citaat van: okkele op juni 01, 2019, 13:55:16
Gehekelde formulierregel voor Jong-teams alweer geschrapt'
Ajax, PSV, AZ en FC Utrecht kunnen hun beloftenspelers in het nieuwe seizoen vaker opstellen. De KNVB laat de 'formulierregel' vervallen. Dit houdt in dat spelers die in het weekend tot de wedstrijdselectie van het eerste behoorden, maandag bij de Jong-ploeg in actie mogen komen.
Dat meldt het Eindhovens Dagblad. Alleen als beloftenspelers in het weekend hebben gespeeld voor de hoofdmacht, zijn zij op maandag niet speelgerechtigd.  Daarmee verdwijnt de 'formulierregel' al na een jaar in de prullenbak.
Het kwam de KNVB afgelopen seizoen op kritiek te staan. Zo werden PSV-talenten als Armando Obispo en Dante Rigo gedupeerd. Met regelmaat stonden zij op het wedstrijd formulier van het eerste, kregen ze amper speeltijd, maar mochten op maandag niet spelen bij Jong PSV.

Een dispensatieregel is nog een brug te ver voor de KNVB. Bij monde van Mark van Bommel werd die wens meermaals uitgesproken door PSV. Nu moeten clubs met revaliderende spelers oefenwedstrijden organiseren als het spelers ouder dan 23 jaar betreft. De leeftijdsgrens voor keepers is wél opgeschort.. Tot hun 25ste mogen zij spelen voor beloftenteam, voor veldspelers verandert er wat dat betreft verder niets.
gravenberch vrijdag ingevallen tegen Zwolle en nu meegedaan tegen Volendam. Dat mag toch niet volgens deze regels?

justremco

Citaat van: zeewolde op november 04, 2019, 21:54:23
gravenberch vrijdag ingevallen tegen Zwolle en nu meegedaan tegen Volendam. Dat mag toch niet volgens deze regels?

Daar hebben ze weer wat op gevonden:

Spelers mogen niet meedoen aan een wedstrijd van een beloftenelftal als hij in hetzelfde speelweekend in de basis is gestart bij het eerste elftal, of minimaal 45 minuten heeft meegedaan in een wedstrijd van het eerste.

zeewolde

Citaat van: justremco op november 05, 2019, 08:29:06
Daar hebben ze weer wat op gevonden:

Spelers mogen niet meedoen aan een wedstrijd van een beloftenelftal als hij in hetzelfde speelweekend in de basis is gestart bij het eerste elftal, of minimaal 45 minuten heeft meegedaan in een wedstrijd van het eerste.
thx., deze was bij mij niet bekend