Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

NEC - SC Cambuur 17-08-2018

Gestart door weestwel, juni 12, 2018, 14:51:15

Vorige topic - Volgende topic

Kuzmanovic-Apeldoorn

Voor het eerst dat de leeuwarder vlag op het shirt staat denk ik
Henk, held, bedankt

herr kunkel

REUZENWEEKEND! M BENDE tuned morgen ook in de binnenstad.

Collingwood

Weinig weggeven uit open spel ook weer, zij hebben fouten van ons nodig om twee keer te scoren. En hoe vaak hebben we de afgelopen jaren wel niet gezegd, als het voetballend niet lukt kun je ten minste knokken? Tussen de oren lijkt het op basis van deze wedstrijd en de voorbereiding in ieder geval wel goed te zitten.

Aan de bal zal het wel (veel) beter moeten, maar dat lag natuurlijk ook wel een beetje aan de kwaliteiten van NEC. Wat dat betreft benieuwd naar volgende week.
Kalmte alleen kan u redden.

pvanbuijtene

Citaat van: Yellow Army op augustus 17, 2018, 22:03:52
Na de 2-0, toen we alles of niks gingen spelen

+ De wissels van NEC

denistel

tuurlijk is dat logisch en uit tegen eagles twente sparta roda ben je vast ook de
onder liggende partij maar de kunst is om dan toch punten te pakken en dat is
gister mooi gelukt. mooie opsteker voor de wedstrijd van vrijdag en het lokt
ook weer 500 man meer op de tribune.geniet van dit weekend  :proost

Zuid1991

Citaat van: denistel op augustus 18, 2018, 07:09:15
tuurlijk is dat logisch en uit tegen eagles twente sparta roda ben je vast ook de
onder liggende partij maar de kunst is om dan toch punten te pakken en dat is
gister mooi gelukt. mooie opsteker voor de wedstrijd van vrijdag en het lokt
ook weer 500 man meer op de tribune.geniet van dit weekend  :proost
Zo ist Denistel! En het mooie van gister: de strijd om terug te vechten. Lang niet gezien.
Dat willen de mensen oek sien hier op de tribune..
Bevordert de sfeer oek.
Geniet van het punt mensen en komende vrijdag met 7000+ strijd, gas en hopelijk aanvallend voetbal  |:)

poelie-lwd

Rossi met een ippon op van Eijden  :_schater de man maakt oorlog zodat anderen profiteren. Dikke prima!
Iedereen heeft recht op mijn mening.

okkele

Citaat van: sunderland op augustus 17, 2018, 22:02:24
Hef mij es even afzijdig houden. Wat een onzin hier laatste 3 weken. Betweters en mieren neukers! Wees es reeel we hebben geen geld en we moeten achter de ploeg! Gewoon nacomp en vechten voor ieder punt. Scc to the bone!!!
eens.
laten we dit forum nou eindelijk eens een beetje herstellen naar het niveau van 5-6 jaar geleden.
verbeter de wereld,begin bij jezelf.
ik ben allang begonnen.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

okkele

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op augustus 17, 2018, 22:12:12
Echt veel geluk hier. Is mbende de reus van Leeuwarden niet beter dan steenvoorden?
mijn gedachte ook.
een beetje concurrentiestrijd is ook goed.
hake mag van mij veel luxe-problemen hebben zo.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

okkele

Citaat van: zeewolde op augustus 17, 2018, 23:16:06
NEC forum is ook leuk.

Allemaal grootbekken waar al een 10-1 voorspelling stond en Cambuur zal wel opgerold worden en nu janken over de scheids :_schater
was ook wel een goed punt toch?
laten we er maar vanuit gaan dat die man het niet zag maar het meerendeel aan die kant zal toch gezien hebben wat rossi deed?
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

okkele

Citaat van: Collingwood op augustus 17, 2018, 23:35:21
Het is toch niet meer dan logisch dat NEC in eigen huis beter is dan Cambuur? Mentaal gewoon sterk, bonuspunt!  |:)



foto maar snel verwijderen voor de knvb ingrijpt!
hier zie je duidelijk dat rossi bovenop van eijden zit.
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

wiekie1969

Magst wel eens een bril kopen. Ik zie Rossi overduidelijk achter van Eijden op zijn knieen juichen.

Yellow Army

Citaat van: okkele op augustus 18, 2018, 11:35:04
foto maar snel verwijderen voor de knvb ingrijpt!
hier zie je duidelijk dat rossi bovenop van eijden zit.

Hij heeft zelfs beide benen in zijn reet zitten.
Area 58

Yellow Army

Cambuurs eigen reus slaat toe
   6 uur geleden   Johan Stobbe   Sport
Emmanuel Mbende (rechts) heeft diep in de extra tijd de 2-2 gescoord en kan het net als NEC-verdediger Frank Sturing nauwelijks geloven. FOTO HENK JAN DIJKS
Emmanuel Mbende (rechts) heeft diep in de extra tijd de 2-2 gescoord en kan het net als NEC-verdediger Frank Sturing nauwelijks geloven. FOTO HENK JAN DIJKS
Uitgerekend in het weekeinde dat Leeuwarden in de ban is van de reuzen, dankte Cambuur haar eigen reus. De boomlange Emmanuel Mbende bezorgde de Leeuwarders in de slotseconde van de competitiestart tegen NEC een punt.

Er klonk applaus vanachter de gesloten deur van de Cambuur-kleedkamer in stadion De Goffert in Nijmegen. Het was een applaus dat de spelers zichzelf mochten geven. Vanuit kansloze positie veroverden de Leeuwarders toch nog een punt tegen NEC, een van de titelkandidaten in de eerste divisie.

Trainer René Hake genoot van de sfeer na afloop in de kleedkamer, nadat Cambuur in de slotfase een 2-0 achterstand omboog in een 2-2 gelijkspel. ,,Ze hadden het gevoel dat ze nog wel een helft aan konden'', zei Hake. ,,Er was blijdschap, opluchting ook. Er heerste een euforische stemming. Dat was mooi om te zien.''

Minder spel
Maar Hake was de eerste om toe te geven dat het lang niet allemaal goed was wat zijn ploeg liet zien in de met bijna tienduizend toeschouwers gevulde Goffert. ,,Het was een stuk minder dan in de laatste wedstrijden.'' Hake doelde op de prima oefenzeges tegen Sparta en Jong Ajax. Tegen NEC was alles iets minder.

'De veerkracht is kenmerkend voor ons team'

Hij kon zomaar een handvol punten opnoemen die beter moeten. De passing, het benutten van de ruimtes, de aannames, het kiezen van posities, het te ver achteruit lopen. Maar toch overheerste ook bij Hake het positieve gevoel door het resultaat.

En hij kon nóg ergens tevreden naar kijken. Met de teamspirit zit het wel goed bij zijn ploeg. ,,Die was de sleutel voor het gelijkspel'', wist Emmanuel Mbende. ,,De veerkracht is kenmerkend voor ons team'', vulde doelman Xavier Mous aan. ,,We bleven voor elkaar strijden en hielden geloof.''

Geloof verdwenen
Toch had Hake tot de 86ste minuut geen geloof in een goed resultaat. Zijn ploeg stond op dat moment met 2-0 achter en de wedstrijd leek gespeeld.

Dat Cambuur vlak voor rust op achterstand kwam, was een domper. NEC was de betere ploeg, maar echt gevaarlijk werd de thuisclub niet tot de 44ste minuut.

Sterker nog, David Sambissa was na een klein kwartier met een schot op de paal dicht bij de 0-1 en Tyrone Conraad speelde een counter van Cambuur slecht uit.

Vanaf de rechterkant besloot hij met buitenkant links de voor het doel vrijstaande Kevin van Kippersluis te bedienen. Zijn voorzet belandde rechtstreeks in handen van doelman Gino Coutinho.

Ommekeer
Een minuut voor de pauze viel het doelpunt aan de andere kant. Mous kreeg een schot van Tom Overtoom niet onder controle, Anass Achahbar prikte de rebound raak. ,,Ik zag de bal niet vertrekken en hij zwabberde en stuiterde'', zei Mous. ,,Maar ik moet 'm meer naar de zijkant stompen.''

Nadat Robert van Koesveld vlak na rust in de fout ging en Sven Braken profiteerde door de 2-0 binnen te schieten, leek de wedstrijd beslist. Hake bracht met Issa Kallon en Justin Mathieu verse aanvallers. ,,Maar we maakten niet veel aanspraak op de aansluitingstreffer'', constateerde hij. Het was vooral hopen dat de 3-0 niet zou vallen. ,,Maar na de 2-1 zag ik het geloof terugkomen.''

De 2-1 kwam op een moment dat Joey van den Berg, een van de elf nieuwelingen bij NEC, niet verder kon. Tot dat moment stond het prima bij NEC. De oud-Heerenvener keerde na twee seizoenen bij het Engelse Reading terug naar Nederland en moet NEC helpen bij de snelle terugkeer naar de eredivisie. Zonder Van den Berg ging het plotseling mis.

Heus slotoffensief
Op aangeven van Kallon scoorde Van Kippersluis de aansluitingstreffer en ineens perste Cambuur er een waar slotoffensief uit. Cambuurs reus Mbende ging naar voren om de lange ballen te verwerken. In de laatste seconde viel de bal voor zijn voeten en schoot de boomlange verdediger raak.

,,Dat hij niet mee moest lopen in de stad'', zei Mous lachend over de reus in zijn verdediging. Mbende lachte ook om de vergelijking met de reusachtige duiker, het meisje en de hond in de stad. ,,Ik ben ook best groot, ja.''

Iedereen bij Cambuur was in zijn nopjes met het punt. NEC-trainer Jack de Gier kon niet blij zijn voor zijn oude club. ,,Het is extra zuur dat het in de laatste minuut gebeurt en ook nog na een overtreding van de tegenstander.''

Karim Rossi beging volgens De Gier een duidelijke overtreding op Rens van Eijden. ,,Een arbitrale dwaling'', vond hij. Cambuurs reus Mbende had daar maling aan.
Area 58

okkele

Citaat van: wiekie1969 op augustus 18, 2018, 11:43:05
Magst wel eens een bril kopen. Ik zie Rossi overduidelijk achter van Eijden op zijn knieen juichen.

:_schater
echt?
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.