Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Champions League

Gestart door oost058, maart 05, 2013, 20:45:37

Vorige topic - Volgende topic

Collingwood

Lekker kortzichtig. Zo hebben we over een paar jaar de situatie dat zelfs onze kampioen niet meer zeker is van een plaats in de Champions League. Dendert het niveau hier nog verder naar beneden.
Kalmte alleen kan u redden.

AL

Citaat van: NRG op augustus 04, 2015, 21:23:14
Ik ook niet, maar wel een hele slechte zaak voor het Nederlandse voetbal..

Dat wel, maar hebben wij daar meer of minder om?

Dokkumer

Jazeker, zo wordt de kans op Europees voetbal voor ons ook steeds kleiner. Die club is wel een van de "grootverdieners" qua punten voor de Nederlandse ranking.

En het is weer een wedstrijd!!

Collingwood

Citaat van: AL op augustus 04, 2015, 21:24:22
Dat wel, maar hebben wij daar meer of minder om?

Ja, dan gaat het niveau nog verder naar beneden. Wellicht dat spelers als Berisha en Masek zich dan af gaan vragen of ze niet beter naar de Belgische competitie of zo kunnen gaan.
Kalmte alleen kan u redden.

Dokkumer

Citaat van: Collingwood op augustus 04, 2015, 21:25:24
Ja, dan gaat het niveau nog verder naar beneden. Wellicht dat spelers als Berisha en Masek zich dan af gaan vragen of ze niet beter naar de Belgische competitie of zo kunnen gaan.
Of de Zwitserse? Ik zag hele negatieve reacties over het vertrek van Boëtius naar Zwitserland. Terwijl die de afgelopen jaren Europees redelijk aan de weg timmeren.

Collingwood

Citaat van: Dokkumer op augustus 04, 2015, 21:26:50
Of de Zwitserse? Ik zag hele negatieve reacties over het vertrek van Boëtius naar Zwitserland. Terwijl die de afgelopen jaren Europees redelijk aan de weg timmeren.

Basel heeft het de laatste jaren inderdaad uitstekend gedaan. Je moet er toch niet aan denken dat je voorbij wordt gestreefd door de Zwitserse competitie...
Kalmte alleen kan u redden.

Yellow Army

Basel is sportief gezien gewoon een stap hogerop tov Fey...
Area 58

Yellow Army

#187
Citaat van: Collingwood op augustus 04, 2015, 21:27:57
Basel heeft het de laatste jaren inderdaad uitstekend gedaan. Je moet er toch niet aan denken dat je voorbij wordt gestreefd door de Zwitserse competitie...

Gaat volgend jaar al gebeuren  http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/crank2017.html

Ook de "grote" voetballanden tsjechie, croatie, griekenland en roemenie gaan dan over ons heen.
Area 58

moodygrunn

Citaat van: Collingwood op augustus 04, 2015, 21:24:11
Lekker kortzichtig. Zo hebben we over een paar jaar de situatie dat zelfs onze kampioen niet meer zeker is van een plaats in de Champions League. Dendert het niveau hier nog verder naar beneden.

Een van de factoren die bijdraagt aan het dalende puntencoefficient is volgens mij de play-offs. Wij sturen niet meer de ploegen Europa in die na 34 wedstrijden op plaats 1 t/m 5 staan, maar incidenteel ook ploegen die om plaats 8 of 9 voetballen. Daar betaal je uiteindelijk een prijs voor.
Daarnaast werken wij het zelf ook in de hand door ploegen, zoals Ajax vanavond, met een gemiddelde leeftijd van 21,xx  het veld in te sturen. Dit soort leeftijden zie je waarschijnlijk eerder bij de beloften van o.a. City.
In Henk en Sandor we trust

Collingwood

En wat ook niet handig is, is dat goed presterende ploegen meteen leeg worden gekocht. AZ en Vitesse spelen nu EL maar zijn hun belangrijkste vier à vijf spelers kwijtgeraakt.
Kalmte alleen kan u redden.

Yellow Army

Citaat van: Collingwood op augustus 04, 2015, 22:39:18
En wat ook niet handig is, is dat goed presterende ploegen meteen leeg worden gekocht. AZ en Vitesse spelen nu EL maar zijn hun belangrijkste vier à vijf spelers kwijtgeraakt.

En zo blijf je dus in een neerwaartse spiraal. Eredivisie wordt kwalitatief minder waardoor talenten nóg eerder vertrekken naar het buitenland waardoor de selecties nóg jonger worden dus nog minder kwaliteit etc etc
Area 58

AL

Citaat van: Yellow Army op augustus 04, 2015, 22:47:49
En zo blijf je dus in een neerwaartse spiraal. Eredivisie wordt kwalitatief minder waardoor talenten nóg eerder vertrekken naar het buitenland waardoor de selecties nóg jonger worden dus nog minder kwaliteit etc etc

In principe is dit natuurlijk een slechte ontwikkeling voor het Nederlandse voetbal. Echter denk ik juist dat het voor ons zo steeds makkelijker wordt om te handhaven (of weer snel terug te keren).


Met een goede trainer had Ajax gewoon van deze ploeg gewonnen.Frank de Boer doet maar wat (aankopen op de bank, Beste aanvaller wegsturen etc).

dizzhead

Citaat van: Yellow Army op augustus 04, 2015, 22:21:33
Gaat volgend jaar al gebeuren  http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/crank2017.html

Ook de "grote" voetballanden tsjechie, croatie, griekenland en roemenie gaan dan over ons heen.

We hebben nog wel een heel seizoen te gaan hè? Tsjechië en Roemenië zijn ook al een ploeg kwijt en Kroatië zelfs al twee. Zo spaak zal het niet lopen.

Yellow Army

Citaat van: dizzhead op augustus 04, 2015, 23:27:38
We hebben nog wel een heel seizoen te gaan hè? Tsjechië en Roemenië zijn ook al een ploeg kwijt en Kroatië zelfs al twee. Zo spaak zal het niet lopen.

Op tsjechie en roemenie lopen we 3 en 4 punten achter. Dat ga je dit seizoen echt niet op ze inhalen. De laatste jaren verzamelt nl slechts 4-6 punten per jaar. Daarbij komt dat wij donderdag ook de 2e club kwijtraken en dat we gestart zijn met een extra ticket (eagles) waardoor de behaalde  door 6 worden gedeeld ipv 5. En nee, ik ben geen doemdenker, ik ben slechts helderziend  8)
Area 58

dizzhead

#194
Wij moeten inderdaad 4 delen door 6 (.66). Kroatie al 2 door 4 (.5) en Tsjechie & Roemenie lopen nu inderdaad nog voor met 4/5 (. 8) en 3/4 (.75).

Echter. PSV zit al in de groepsfase.
Tsjechie heeft nog 2 teams in de voorronde CL (Praag & Plzen) - en ik betwijfel of 1 van beide de groepsfase gaat halen. Daarbij gaat Jablonec ook uitgeschakeld worden in de EL.
Roemenie gaat donderdag hoogstwaarschijnlijk ook 2 teams verliezen in de EL.
Dan blijft alleen Griekenland als bedreiging over. Verder is de kans aanwezig dat Zwitserland morgen al 2 clubs inlevert en ook Oekraïne verliest al zijn eerste ticket.

Wat ik probeer te zeggen is dat er nog heel veel kan veranderen in een seizoen. Net zo goed dat jou scenario ook nog mogelijk is; maar dan moeten de kwartjes wel allemaal goed vallen voor de genoemde 'concurrenten'.



/edit. Vergeet ik Belgie te noemen. Charlelroi verliest morgen denk ik en vanavond krijgt Club Brugge het ook lastig. Als Brugge het wel redt, is Griekenland de dupe.  :y