Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Justin Mathieu

Gestart door Marc S, juli 04, 2017, 13:02:19

Vorige topic - Volgende topic

Galdiano

Dit is wel een mooie situatie natuurlijk, spelers verkopen voor 4 en 6 Tom, en kleine transfersommen betalen voor dit soort spelers.  :thumbsup
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

sunderland

Denistel gefeliciteerd . Pak um maar in de hand :_schater

sunderland

Welkom . Binne we van die luie af

Bolle


Bankzitter

Overigens is die Mathieu na dit seizoen ook al meteen ruim 2 ton waard als het een beetje meezit. Goede deal dus.

Yellow Army

Welkom kerel, viel in de wedstrijd osscam positief op.
Area 58

Bankzitter

Het lijkt me een lefgozertje, dat kunnen we wel gebruiken en kan op meerdere posities voorin spelen.

Ook op z'n 19e al een aardig seizoen gehad : 14/15 34 wedstrijden 8 goals , 7 assists.


DayDreamer

'Kruikenzeiker' Justin Mathieu gedijt bij Cambuur in Leeuwarden

Stadsjongen Justin Mathieu verruilde Tilburg deze zomer voor Leeuwarden. De aanvaller is al op de hoogte van de rivaliteit tussen Cambuur en SC Heerenveen.

Cambuur heeft dit seizoen met Mathieu een echte 'kruikenzeiker' in de selectie. Dat is de bijnaam voor inwoners van Tilburg. Tilburgers spaarden vroeger urine in kruiken. Die werd later gebruikt om textiel mee te wassen.

Mathieu is overgekomen van FC Oss, waar hij twee periodes speelde. De Tilburger begon zijn carrière bij Willem II en werd ook uitgeleend aan Go Ahead Eagles. Mathieu scoorde afgelopen seizoen tien keer bij Oss en kon rekenen op belangstelling van enkele buitenlandse clubs.

,,Ik ben ook wel op gesprek geweest en kreeg een goede aanbieding'', zegt Mathieu, die niet wil zeggen om welke club het ging. ,,Daar stond ik wel voor open, want er was weinig interesse uit de eredivisie of van grotere clubs uit de eerste divisie.'' Toen kwam Cambuur en veranderde Mathieu van mening.

,,Ik voelde direct veel vertrouwen van Cambuur. Begin juni kreeg mijn zaakwaarnemer al een belletje en eind juni hadden we het eerste gesprek. Dat voelde echt goed.'' Cambuur schotelde de aanvaller een driejarig contract voor. Dat werd gretig ondertekend.

Makkelijk aanpassen

Mathieu, die een appartement vlak bij het stadion heeft betrokken, is blij dat hij weer bij een stadsclub voetbalt. Hij had de stad Leeuwarden wel wat anders ingeschat. ,,Ik dacht dat er veel boeren waren, omdat het Friesland is. Dat had ik dan misschien verwacht, maar ik zat flink mis. Leeuwarden is een echte stad en dat maakt het voor mij wel makkelijk aanpassen.''

Het is voor Mathieu de tweede keer dat hij zijn geliefde Brabantse grond verlaat. In het seizoen 2015-2016 werd hij door Willem II uitgeleend aan Go Ahead Eagles en woonde Mathieu tijdelijk in Deventer. ,,Dat is wat apart volk en drie keer anders dan Tilburg of Leeuwarden. Op straat en in restaurants is iedereen in Leeuwarden heel respectvol. Dat was daar niet altijd zo.''

Mathieu komt uit een echte sportfamilie. ,,Mijn vader speelde in de hoofdklasse en tennist nu nog met mijn moeder. Zelf heb ik van kleins af aan altijd gevoetbald. Mijn kleine broertje Dani voetbalt bij PSV in de B1. Mijn grote broer voetbalt niet.''

Mathieu spreekt met een zachte 'g' en is een echte Brabander, maar heeft ook buitenlands bloed. Zijn vader en ooms zijn van Indonesische afkomst. Mathieu is nog nooit in Indonesië geweest. ,,Ik zou het wel graag willen, dus misschien komt dat nog eens.''

Zijn oom, de in 2014 overleden oud-volleybalcoach Pierre Mathieu, is geboren in Bandung op het Indonesische eiland Java. Een andere oom, Ed Mathieu (geboren op het Indonesische Semarang), keepte zijn hele loopbaan bij Willem II.

Aanhanger Willem II

De familie Mathieu is, zoals het echte Tilburgers betaamt, aanhanger van de lokale trots Willem II. ,,Toen ik vier jaar was, ging ik al mee naar de club en had ik een seizoenskaart. Dan word je automatisch supporter.'' En, ook dat is kenmerkend voor een supporter van Willem II, buurman NAC uit Breda werd hartstochtelijk gehaat. De naam van de club werd thuis niet uitgesproken. ,,Het ging dan over 'die gelen', of 'de buurman uit Breda'.''

In oktober speelde Mathieu met Oss tegen NAC. Hij verloor met 4-3 en kopte in eigen goal. De NAC-fans waren op de hoogte van zijn afkeer van hun club en kwamen met een heus spandoek: Justin Mathieu, voor altijd een van ons. De hoofdrolspeler kan er wel om lachen. ,,Dat is toch mooi, dat tienduizend mensen zich met jou bezighouden?''

Toen Mathieu bij Cambuur tekende, werd hij direct bijgepraat over de rivaliteit tussen de stadsclub en SC Heerenveen. ,,De teammanager kwam op de eerste dag al naar mij toe om daar wat over te vertellen. Het is belangrijk om te weten wat er speelt en ik begrijp rivaliteit heel goed. Hoe noemen ze Heerenveen hier? DTD?'' Nee, DKV. Dertig kilometer verderop. ,,Oh ja. DTD voetbalt in Koarnjum.''

Cambuur verliest in Franeker van Sparta

Cambuur verloor gisteravond in Franeker het oefenduel met Sparta (0-1). In de eerste helft scoorde Mark Veenhoven. De beste Cambuur-kansen waren voor Stefano Lilipaly. Zijn club hoopt snel op versterkingen. Cambuur wil nog een derde keeper, een of twee verdedigers, een middenvelder en twee aanvallers halen.

Middenvelder Noureddine Boutzamar (23) mag ondanks een doorlopend contract vertrekken. Technisch directeur Gerald van den Belt: ,,Hij kan wel goed voetballen, maar zit in een verkeerde spiraal.'' Rechtsback Jordy van Deelen sluit volgende week weer aan bij de selectie. Hij was geblesseerd aan zijn enkel.

Bernardo

Komt op mij over alsof hij er geen zin in heeft....

Noordcambuur

Citaat van: Bernardo op augustus 18, 2017, 22:36:10
Komt op mij over alsof hij er geen zin in heeft....
klopt helemaal had er geen zin in _O_

DayDreamer

Nog niet goed genoeg voor Basis, heeft nu met Kallon een "grote" concurrent.

Grijskijkert

Citaat van: DayDreamer op augustus 19, 2017, 08:57:07
Nog niet goed genoeg voor Basis, heeft nu met Kallon een "grote" concurrent.
Weet jij dat Kallon een rechtsbuiten is?
IN HENK WE TRUST!!!

DayDreamer

Citaat van: Grijskijkert op augustus 19, 2017, 10:44:09
Weet jij dat Kallon een rechtsbuiten is?

Kwam er toch echt in voor Matheu aan de linkerkant en deed dat naar behoren, beter dan Matheu, dus een concurrent voor hem.

Collingwood

Kallon kan zowel op rechts als op links!
Kalmte alleen kan u redden.

sunderland

Schijnt dat Denistel even met Mathieu heeft gesproken . Mooi interview met hem op Leo tv. Woorden als vanaf eerste minuut en Gasgeve |:)