Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

cambuur - jong ajax

Gestart door speculeter, november 28, 2016, 22:17:37

Vorige topic - Volgende topic

zeewolde

Citaat van: Dhani op november 30, 2016, 15:33:24
Teken de volgende petitie Cambuur hoort op het Cambuurplein

https://petities.nl/petitions/cambuur-hoort-op-het-cambuurplein?locale=nl

Deel deze petitie zoveel mogelijk... Facebook insta etc.  :scc
leuke eerste bijdrage,  ook direct je laatste?

Destroyer

Citaat van: Dhani op november 30, 2016, 15:33:24
Teken de volgende petitie Cambuur hoort op het Cambuurplein

https://petities.nl/petitions/cambuur-hoort-op-het-cambuurplein?locale=nl

Deel deze petitie zoveel mogelijk... Facebook insta etc.  :scc

:O Kansloos!
** Poolwinner 18/19 - 21/22

brambo3004

Uiteraard zal een petitie niets veranderen.

Ik snap best het argument dat je niet eeuwig kunt blijven vasthouden aan het sentiment van het Cambuurplein, maar het valt mij op dat de pro-WTC'ers gebruik maken van een omgekeerd sentiment, dat tot nu toe ook weinig houvast biedt. Dat sentiment is in de trant van: we moeten de grote slag maken, we moeten moderniseren om bij te blijven, alleen het WTC biedt Cambuur een toekomst, alleen bij het WTC kan Cambuur doorgroeien, bij het WTC kan Cambuur (structureel) Eredivisie spelen. Dit soort teksten komt constant voorbij, terwijl ook het WTC-gebeuren nog volslagen ongewis is. Het zijn tot nu toe dus holle frasen. Want geen idee hoeveel de begroting zal worden, geen idee hoe groot het stadion zal worden, geen idee of het überhaupt een esthetisch acceptabel stadion zal worden. Ook met iets hogere begroting en een iets groter stadion zal Cambuur waarschijnlijk regelmatig in de eerste divisie spelen. Met andere woorden: het sentiment van moderniseringsdrang steunt tot nu toe ook alleen maar op enkele vage voorspellingen en hoopvolle gedachtes.

Vlampiep

Citaat van: brambo3004 op november 30, 2016, 21:32:23
Uiteraard zal een petitie niets veranderen.

Ik snap best het argument dat je niet eeuwig kunt blijven vasthouden aan het sentiment van het Cambuurplein, maar het valt mij op dat de pro-WTC'ers gebruik maken van een omgekeerd sentiment, dat tot nu toe ook weinig houvast biedt. Dat sentiment is in de trant van: we moeten de grote slag maken, we moeten moderniseren om bij te blijven, alleen het WTC biedt Cambuur een toekomst, alleen bij het WTC kan Cambuur doorgroeien, bij het WTC kan Cambuur (structureel) Eredivisie spelen. Dit soort teksten komt constant voorbij, terwijl ook het WTC-gebeuren nog volslagen ongewis is. Het zijn tot nu toe dus holle frasen. Want geen idee hoeveel de begroting zal worden, geen idee hoe groot het stadion zal worden, geen idee of het überhaupt een esthetisch acceptabel stadion zal worden. Ook met iets hogere begroting en een iets groter stadion zal Cambuur waarschijnlijk regelmatig in de eerste divisie spelen. Met andere woorden: het sentiment van moderniseringsdrang steunt tot nu toe ook alleen maar op enkele vage voorspellingen en hoopvolle gedachtes.
Zo denk ik er ook over, te meer dat de exploitatie van het WTC namelijk ook volledig is mislukt en rechtstreeks op een financieel debacle is uitgelopen.
Een verbouw stadion op de huidige locatie is ook niet zaligmakend, maar wel exploitabel en dat is het kloppend hart van de club.
Zodra de exploitatie kosten oplopen en er te weinig inkomsten tegenover staan komt de club weer in een positie waar voetbal op het hoogste niveau niet mogelijk is.
Zie de clubs in de eredivisie en eerste divisie met nieuwe stadions.
Een aantal hangt al aan de "beademing" en zijn financieel ernstig ziek.

carlo de leeuw


Geelblauwstiens

Citaat van: Vlampiep op november 30, 2016, 21:51:33
Zo denk ik er ook over, te meer dat de exploitatie van het WTC namelijk ook volledig is mislukt en rechtstreeks op een financieel debacle is uitgelopen.
Een verbouw stadion op de huidige locatie is ook niet zaligmakend, maar wel exploitabel en dat is het kloppend hart van de club.
Zodra de exploitatie kosten oplopen en er te weinig inkomsten tegenover staan komt de club weer in een positie waar voetbal op het hoogste niveau niet mogelijk is.
Zie de clubs in de eredivisie en eerste divisie met nieuwe stadions.
Een aantal hangt al aan de "beademing" en zijn financieel ernstig ziek.
Denk niet dat een club als Cambuur een exploitabel stadion zonder extern gegenereerde middelen in de lucht kan houden. Er zal meer bij moeten komen kijken. Denk niet dat er mogelijkheden zijn op de huidige plek. En trouwens alles wat er op de huidige plek staat moet je eerst terugkopen om te slopen. Dan sta je al vele miljoenen in de min.

vialli

#51
Citaat van: Geelblauwstiens op november 30, 2016, 22:18:05
Denk niet dat een club als Cambuur een exploitabel stadion zonder extern gegenereerde middelen in de lucht kan houden. Er zal meer bij moeten komen kijken. Denk niet dat er mogelijkheden zijn op de huidige plek. En trouwens alles wat er op de huidige plek staat moet je eerst terugkopen om te slopen. Dan sta je al vele miljoenen in de min.

Het WTC is de beste optie!!!

okkele

ben benieuwd naar de opstellingen en dan vooral "jong" ajax
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

okkele

Citaat van: koosZevenaar op november 30, 2016, 12:56:10
ze zenden uit om Ajax en zeker niet om Cambuur.
Het is een genot om naar het beste elftal van de juup league te kijken.

ga lekker bij de knvb werken juh!
zelfde niveau en inschattingsvermogen

:R
het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Bernardo

Citaat van: okkele op december 01, 2016, 09:04:37
ben benieuwd naar de opstellingen en dan vooral "jong" ajax

Voordeel dat Klaassen geschorst is bij Ajax en we op vrijdag al spelen ipv maandag.

okkele

het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.

Bernardo

Op vrijdag doen vaak minder spelers mee van het eerste, omdat die het weekend nog moeten spelen. Dus normaal gesproken is dat wel een voordeel.

666

Citaat van: Bernardo op december 01, 2016, 10:23:46
Op vrijdag doen vaak minder spelers mee van het eerste, omdat die het weekend nog moeten spelen. Dus normaal gesproken is dat wel een voordeel.

Dat deze discussie hier gevoerd wordt zegt al genoeg wat er met al die jonge elftallen moet gebeuren. KNVB vind het allemaal prachtig en de JL clubs zitten er maar mooi mee.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander

Bernardo

 V. Deelen geblesseerd

Zeinstra, Anderson, El Baad, Schilder, Peersman, Bakker, Bosz, Monteiro, Hoefdraad, Vd Streek, Houtkoop

Hendrikscc

Logische opstelling denk ik. Al zie ik toch liever Blackson op linksback. Kip en Steenvoorden kunnen waarschijnlijk weer in ieder geval op de bank plaats nemen.