Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Wout Droste

Gestart door DR888SCC, februari 23, 2013, 22:04:35

Vorige topic - Volgende topic

denistel

als je geen directe tegenstander hebt dan dut je helemaal in als je niet mag opstomen over de middenlijn ivm de omschakel momenten daar ligt het volgens mij aan.

als je volle bak voetbal speelt dwing je een ieder om scherp te zijn.
is niet al1 bij droste zo

corners en vrije trappen tegen altijd 9 man terug 1 speler voorin waardoor je
de bal altijd weer kwijt bent.
vrijdag 2 of 3 x gehad dat de bal terug werd gelegd op de 16 meter maar
waar waren onze middenvelders????
het te veel na denken over het niet weg geven van ruimtes en kansen
werkt er aan mee dat spelers niet hun zelf zijn en juist daar door fouten maken
omdat er twijfel in sluipt en dat zeggen ze ook vaak genoeg de 1ne helft
wou aanvallen en de andere helft loopt achter uit.

Bernardo

Ook eindelijk weer is goed!! |:)

gewoon een fan

Ook Wout speelde een erg goede wedstrijd,heel apart dat hij het nu Arts weg is wel kan  :?
Al met al is het op non actief zetten van Arts geen slechte zet geweest  :proost

Holwerd voor Cambuur

Leeft nu al op. Is echt geen toeval :proost
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

denistel

lekker een opkomende back,,,dit vast houden wout

Destroyer

Beste wedstrijd van het seizoen denk ik!
** Poolwinner 18/19 - 21/22

AL

Prima gespeeld, net zoals de andere back!!

Grijskijkert

 Exclusief interview: Wout Droste, de mug van SC Cambuur (deel 1)
2 april 2013 13:30 | Bron: TjerkstraMedia


Anderhalve week geleden werd trainer Alfons Arts op non-actief gesteld door SC Cambuur. De resultaten van de Friese club vielen de laatste weken tegen en daarom vond de clubleiding dat er iets moest gebeuren. De ambitieuze profclub wil dit seizoen promotie afdwingen en met een nieuwe 'frisse' wind wil men dat proberen te realiseren. De assistent-trainers Henk de Jong en Jan Bruin nemen voorlopig de taken op zich.

De spelersgroep van de 'geelblauwen' reageerden verbaast op het vertrek van hun hoofdcoach. Intern leek er niets loos, extern sijpelden wel al enige geruchten naar buiten over een mogelijk vertrek van de coach. Wout Droste vind het jammer dat Arts het seizoen niet af mag maken in Leeuwarden. De verdediger geeft Arts niet de schuld van de mindere resultaten.

Droste: "Arts treft geen blaam in de mindere periode bij Cambuur. We hebben een jonge selectie en daardoor zijn we soms te wisselvallig. We kunnen en moeten veel beter dan wat we hebben laten zien in de voorbije weken. Ik heb prima samengewerkt met Arts. Het is echt een uitstekende trainer maar blijkbaar vond de directie dat er iets moest gebeuren. Laten we hopen dat het effect heeft op de ploeg en dat we in de komende wedstrijden de punten pakken. Punten die nodig zijn om bij de eerste vijf te eindigen in de Jupiler League."

De rechtsback is kritisch op zijn eigen functioneren. "Net als het team draai, ook ik, een wisselvallig seizoen. Daar waar ik vorig jaar een super seizoen speelde, daar ben ik op dit moment toch wat kwetsbaarder. Verdedigend sta ik mijn mannetje, maar kan het scherper, in aanvallend opzicht breng ik voor mijn gevoel te weinig. Dat heeft mogelijk ook te maken dat je als team niet helemaal goed staat, toch moet het gewoon beter. Ook de voorzetten moeten nauwkeuriger."
Droste heeft een aflopende verbintenis in Leeuwarden en moet dan ook gaan nadenken over wat hij na het seizoen wil gaan doen. Je merkt dat de speler aan het twijfelen is. "Vorig jaar wilde VVV-Venlo mij graag contracteren, dat streelde mij, echter die club kwam er niet uit met Cambuur. Dit seizoen is er, voor zover ik weet, geen belangstelling voor mij. Ik heb nog niets mogen vernemen van mijn zaakwaarnemer (René Eijkelkamp, red.). Ik laat het allemaal via hem gaan en als er wat komt dan hoor ik het wel."

"Het is niet zo dat ik weg wil bij Cambuur. Mijn contract loopt dan wel af, maar ik heb al wel begrepen dat de club graag door wil met mij. Ik heb onlangs een prettig gesprek gevoerd met onze nieuwe trainer Dwight Lodeweges. Hij heeft mij vertelt wat de plannen zijn van de club en heeft aangegeven hoe hij bepaalde zaken ziet. Hoopvol en positief zijn de woorden die ik aan dat onderhoud mag geven. Er spreekt veel ambitie uit zijn verhaal en dat spreekt me zeer aan. Als we deze selectie intact weten te houden dan voorzie ik, voor mezelf, zeker een langere toekomst bij Cambuur. Ik wacht vooralsnog even af wat er de komende weken gaat gebeuren."

Het tweede deel volgt later op de middag.

Sipke Tjerkstra
IN HENK WE TRUST!!!

Chipke

Droste voorspelt een prima toekomst voor Cambuur als de club een aantal spelers langer aan zich weet te binden. "Er zit veel potentie in deze jonge groep voor nu maar ook voor de toekomst. Door veel wedstrijden te spelen met deze samenstelling krijgen de spelers veel vertrouwen en kun je als team stappen maken. We weten dat we lekker kunnen voetballen. Daar ligt denk ik ook onze kracht, als we de balans terug zien te vinden dan kunnen dit seizoen al hoog eindigen en misschien zelfs al promoveren. Op papier zijn we niets minder dan de andere ploegen, want we hebben tegen Sparta, MVV en Helmond Sport al bewezen tot wat wij in staat zijn. Alleen tegen inzakkende ploegen hebben we nog wat problemen, maar dat komt wel goed."

De Mug, zoals Wout Droste in de groep wordt genoemd, merkt op dat hij mogelijk een nieuwe prikkel nodig heeft. De flankspeler heeft het gevoel dat hij zo 'schwung' aan het verliezen is. "Ik speel al vijf jaren in de Jupiler League, dat merk je wel hoor. Omdat de Eerste Divisie toch een wat andere competitie is dan de Eredivisie merk je dat bepaalde punten afnemen. Zo is mijn handelingstempo iets minder geworden in de loop van de jaren. Hoe dat komt? Bij FC Twente waar ik nog onder contract stond was dat een speerpunt. Het snelle handelen was daar belangrijk want anders kon je amper mee komen in positiespelletjes. Nu, in de Jupiler League, krijg je alle tijd een bal aan te nemen. Je wordt minder opgejaagd als je begrijpt wat ik bedoel. Een nieuwe prikkel zou misschien niet gek zijn voor mij, maar nogmaals ik moet geduldig zijn en afwachten wat er komen gaat. Laat ik eerst goed gaan presteren met SC Cambuur!"

"Bij Cambuur wordt ik een mug genoemd omdat ik overal kort op zit. Ik ben wat ze zeggen een bijdehand knaapje en ben best wel aanwezig in de groep. Deze bijnaam heb ik al vanaf het begin dat ik hier ben meegekregen en ik kom er geloof ik ook niet meer vanaf", aldus een lachende Droste. "Ik ben het al zo gewend dus ik lig er zeker niet wakker van. Net zo min als de kritieken die ik hoor over ons spel. Ik weet dat wij als team het maximale uit onze kunnen willen halen en knokken voor wat we waard zijn. Soms is het genoeg, en soms valt het even tegen. Het is niet anders. De supporters hier in Leeuwarden zijn best kritisch. Dat mogen ze ook zijn, het hoort erbij. Na elk duel analyseer ik voor mijn eigen de wedstrijd en kan dan snel mijn eigen conclusies trekken. Ik trek mij dus weinig aan van die kritieken. Ik richt mij volledig op mijn eigen spel en op die van de club, en blijf strijdvaardig."

De flankspeler uit Oldenzaal speelt sinds medio 2011 bij SC Cambuur. Daarvoor kwam hij uit voor FC Twente en Go Ahead Eagles. Bij die verenigingen, leerde hij wat een goede back betaamt. Hij leerde er de kneepjes van het vak. In die periode (seizoen 2010/2011, red.) had N.E.C. Nijmegen interesse in de speler, maar een blessure aan de aanhechtingsspier in de buik- en liesstreek waar hij lang van moest herstellen kostte Droste vermoedelijk een mooie overstap. Bij Cambuur heeft Droste zich verder weten te ontwikkelen.

Droste: "Een goede back moet vooral behendig zijn, snelheid hebben en wendbaar zijn. Daarbij moet je kunnen opboksen tegen een buitenspeler. Je moet vooral proberen op je benen te blijven staan en daar waar nodig weten wanneer je een schouderduw moet geven. Een Nederlandse back speelt bovendien met de aanvallende gedachte. Je komt op als het mogelijk is en probeert je steentje toe te voegen aan het aanvalsspel door te combineren met je teammakkers en rustig te zijn/blijven als je een voorzet moet geven. Als ik mij zowel verdedigend als aanvallend naar een dusdanig niveau kan ontwikkelen in de komende weken, of mogelijk ook volgend seizoen bij Cambuur, dan voorzie ik voor mij ooit nog wel een mooi avontuur bij een subtopper uit de Eredivisie."

Holwerd voor Cambuur

Voor mij hét voorbeeld van het verschil tussen met en zonder Arts.
Hij is weer de onverzettelijke rechtsback die je 3x voorbij moet en hij ziet weer vaker de achterlijn van de tegenstander dan de eigen.

TOPPER! |:)
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

AL

Ook bijtekenen aub. Één van de weinige spelers uit de huidige selectie die (makkelijk) meekan in de eredivisie in mijn ogen.

SCCRulez

Citaat van: AL op mei 19, 2013, 12:25:29
Ook bijtekenen aub. Één van de weinige spelers uit de huidige selectie die (makkelijk) meekan in de eredivisie in mijn ogen.

Helemaal mee eens! Matig seizoen , vooral onder Arts maar zal erg moeilijk zijn betere back te vinden.

Montana

Gaat wrs bijtekenen! Aldus hijzelf

Dokkumer


Grijskijkert

Citaat van: Dokkumer op mei 20, 2013, 17:23:14
Goed nieuws!
Inderdaad,nu alleen Bakens nog en je hebt de minste gepasseerde verdediging van de JL van afgelopen seizoen onder contract..
IN HENK WE TRUST!!!