Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuwe trainer 2013/2014

Gestart door Goudvinger, januari 17, 2013, 16:02:52

Vorige topic - Volgende topic

Sonnema

Citaat van: denistel op februari 11, 2013, 22:13:38
rustig afwachten komt allemaal wel goed..

Dat kunnen we wel blijven zeggen Denistel maar er zijn een hoop mensen die wachten op v/d Belt en Co. Van die 30 namen zit toch wel 1 bij die financieel en op technisch gebied bij cambuur past. Zoals ik al eerder heb gezegd bepaalde mensen wisten ze gewoon van dat het financieel niet haalbaar is/was. Er moet duidelijkheid komen voor spelers,sponsoren,supporters en vooral bij de sponsoren leeft het heel erg wat er gaat komen. Een hoop naar buiten brengen maar ondertussen weten andere mensen al hoe het zit, dus ze leren er weer weinig van.

Goudvinger

Citaat van: Sonnema op februari 12, 2013, 09:33:10
Citaat van: denistel op februari 11, 2013, 22:13:38
rustig afwachten komt allemaal wel goed..

Dat kunnen we wel blijven zeggen Denistel maar er zijn een hoop mensen die wachten op v/d Belt en Co. Van die 30 namen zit toch wel 1 bij die financieel en op technisch gebied bij cambuur past. Zoals ik al eerder heb gezegd bepaalde mensen wisten ze gewoon van dat het financieel niet haalbaar is/was.

Dat is flauwekul, want iedere trainer waarmee ze in gesprek zijn geweest heeft van tevoren een lijstje gekregen met wat ze o.a. op technisch en financieel gebied konden verwachten. Als die trainer per definitie niet haalbaar zouden geweest, waren ze n.a.v. het lijstje niet eens in gesprek gegaan met Cambuur. Ik vind het een goede zaak dat ze eerst getracht hebben trainers van de A-categorie te contracteren, als ze dat niet gedaan zouden hebben was hier het hek ook allang van de dam geweest. En wie zegt dat ze niet alsnog met één van die A-kandidaten op de proppen komen?

John Hiatt

Een broedende kip moet je niet storen. Een weekje meer of minder maakt niet zo heel veel uit. Van der Belt zegt toch dat ze nog in gesprek zijn met 2 serieuze kandidaten.

denistel

op dit gebied heeft vd belt toch al bewezen dat hij het gewoon goed doet.
niet alles ligt op straat en ze zullen er vast druk mee bezig zijn maar het moet
wel goed gebeuren.

Galdiano

Citaat van: denistel op februari 12, 2013, 09:54:42
op dit gebied heeft vd belt toch al bewezen dat hij het gewoon goed doet.
niet alles ligt op straat en ze zullen er vast druk mee bezig zijn maar het moet
wel goed gebeuren.

Helemaal mee eens! Voor 1 april moet je formeel de spelers met aflopend contract een ontslag brief overhandigen! Stel de nieuwe trainer zou pas eerste week van maart bekend worden, dan heb je nog 3 weken de tijd! Geduld mensen! Beter dat het iets te lang duurt dan een trainer ala koolhof of de boer vastleggen!
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

De Gast

Of Wesseling of MacDonald of Menzo of Arts  :devil

Supersub

Naast het financiele en technische plaatje, heeft iemand enig idee voor hoelang ze een trainer vast willen leggen. In mijn optiek moet dit wel 3 jaar zijn. Want als hij/ zij  :_schater een dubbelfunctie krijgt, dan ga je ervanuit dat er een lange termijn visie in moet zitten. Een trainer kan niet spelers halen als technisch directeur en dan een jaar daarna weer op straat staan. Dan heb je spelers waar je niks aan hebt bijvoorbeeld.
Hoe werkt zoiets dan?

keije

Ik vermoed dat Jan de Jonge momenteel zwaar kandidaat is.

brambo3004

Citaat van: keije op februari 12, 2013, 13:47:58
Ik vermoed dat Jan de Jonge momenteel zwaar kandidaat is.

Want?

Sonnema

Die wil niet naar cambuur heeft hij al aangegeven

Dokkumer

Citaat van: Sonnema op februari 12, 2013, 13:51:38
Die wil niet naar cambuur heeft hij al aangegeven
En velen van ons willen hem ook niet :D Dus best genoeg zo :devil

WouterZz

Zoektocht Cambuur duurt niet lang meer

Nog twee kandidaten over voor trainersvacature

LEEUWARDEN – Wanneer presenteert Cambuur zijn nieuwe trainer? Witte rook, ho maar. ,,Het duurt langer dan ik gedacht had'', bekent directeur Gerald van den Belt.

Het traject van presentatie heeft vertraging opgelopen. Van den Belt dacht aanvankelijk dat in de derde week van januari de nieuwe man en opvolger van Alfons Arts gepresenteerd kon worden. Dat tijdstip is inmiddels ruimschoots gepasseerd. Kan Cambuur dan maar geen beslissing maken?
Dat lijkt mee te vallen. Er zijn gesprekken gevoerd met vier kandidaten, waarvan Van den Belt zegt dat hij het met ,,alle vier wel had aangedurfd.'' Nu zijn er nog twee kandidaten, met wie een laatste gesprek wordt gevoerd. Namen?Van den Belt houdt ze zorgvuldig geheim.
Met Ype Smid en Ard de Graaf vormt hij het trio dat de nieuwe trainer aanstelt. ,,We gaan nu met twee kandidaten de tweede ronde in en moeten dan een keuze maken. De financiële kant, de inschatting van de selectie, je loopt tegen allerlei zaken aan.'' Bovendien was Smid, voorzitter van de raad van commissarissen, een weekje op wintersport.
Er zijn ook nog andere clubs die hengelen naar de kandidaten op wie Cambuur het oog op heeft laten vallen. En als Cambuur voor de ene man kiest en de ander afbelt, dan moeten ze er wel zeker van zijn dat de betreffende trainer ook naar Leeuwarden komt. Art Langeler was een serieuze kandidaat, maar speelt met PEC Zwolle in de eredivisie en wil voorlopig zijn kruit nog droog houden.
Van den Belt laat doorschemeren dat een van de twee kandidaten een doorlopend contract heeft en daarom moet onderhandelen over ontbinding.
Marcel Keizer heeft na dit seizoen nog een jaar bij Telstar. Het zou zomaar kunnen dat hij een van de twee is. Fred Grim lijkt het niet te worden. De oud-keeper van ondermeer Cambuur en Ajax zegt weliswaar indirect benaderd te zijn, maar heeft nooit met de leidinggevenden van Cambuur gesproken.
Het wordt een fulltime-trainer met uitbreiding van het takenpakket, maar wel iemand die gewoon nagenoeg de hele week op het veld staat. Van den Belt: ,,Misschien dat hij er met facultatieve trainingen niet bij hoeft te zijn. Als Jan Bruin met de spitsen gaat trainen of dat bij voorbeeld Henk de Jong een specifieke training met verdedigers doet. Het is meer coördinerend dan verzwarend.''
Tussen nu en tien dagen moet het wel ongeveer beklonken zijn. Van den Belt blijft niettemin voorzichtig. ,,Ik hoop het van harte.''

LC

Ronald

Het is goed om te zien dat ze uiterst voorzichtig zijn met het aanstellen van een nieuwe trainer dat is in het verleden wel eens anders geweest. Hopelijk past de nieuwe trainer goed bij de club en ligt hij goed bij de supporters. Het is dus nog steeds afwachten.

denistel

Citaat van: keije op februari 12, 2013, 13:47:58
Ik vermoed dat Jan de Jonge momenteel zwaar kandidaat is.


dou must toch wel beter weten keye

Bernardo

Eentje heeft dus een doorlopend contract, maar dan noemen ze de naam Keizer. Maar die past toch niet in het gevraagde profiel? :O