Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Moeizame zege Cambuur tegen Eindhoven B.

Gestart door Dokkumer, februari 18, 2013, 21:50:43

Vorige topic - Volgende topic

Dokkumer

Na de knappe winst op MVV wist Cambuur in de eerste thuiswedstrijd van het nieuwe jaar de goede lijn voetballend niet door te zetten. Tegen de nummer laatst Eindhoven -altijd lastig- bleef de uitslag beperkt tot 1-0.

Na een knap eerste kwartier met enkele 100% kansen en een goal van Hemmen zakte het niveau per minuut verder weg. Eindhoven, wat voor beperking van schade kwam beperkte zich in een matige eerste helft tot verdedigen. Cambuur ploeterde ondanks het vele balbezit voort en kon de voorsprong niet uitbreiden. Sterker nog, Eindhoven dacht op slag van rust nog aan de gelijkmaker toen scheidsrechter ... naar de middenstip wees. De bal was echter achter geweest voordat het net gevonden werd.

In de tweede helft ploeterde Cambuur verder, het zwaar gehandicapte Eindhoven kwam hierdoor beter in de wedstrijd en begon zowaar mee te voetballen en dreigend voor de goal van Telgenkamp te komen.
Met de wissels van de Leeuw voor Tighadouini, Bakens voor Keurntjes en Barto voor Schokker probeerde Arts de bakens nog te verzetten.
In de slotfase kwam Eindhoven zeer dicht bij de gelijkmaker toen Telgenkamp uitstekend redde op een vrije trap van Verkoelen en met hulp van de lat de bal uit het doel hield. Hierdoor leek Cambuur even wakker geschud met 2 kansen van Barto. Ook werd Eindhoven nog gevaarlijk, een handje van Telgenkamp wist erger te voorkomen.

Het mee naar voren komen van keeper Zaari van Eindhoven leverde de Leeuw nog een kans op, de doelman wist echter net nog met de voet te redden.

Uiteindelijk werden met hangen en wurgen de drie punten binnengehaald, het enige positieve wat er over deze wanvertoning nog gemeld kan worden.ier

Tot MotM werd Dennis Telgenkamp uitgeroepen, zoals wij het via de radio konden volgen een terechte beslissing.

Napraten over de wedstrijd kan hier

Clint

Eerste 20 minuten moet je gewoon 3-0 voor staan. Wat een kansen juh. Laatste kwartier eerste helft werd het al minder en in de tweede helft was het helemaal niet meer om aan te gluren, behalve dan die laatste 4 minuten weer. Drie punten en verder maar niet meer over praten. Maar als ze vrijdag zo spelen tegen DB dan kun je het wel schudden. Jezus, wat lieten ze zich overlopen die tweede helft met een gigantisch hoge score aan balverlies. ;(