Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Oefenwedstrijden 2016/2017

Gestart door Collingwood, mei 18, 2016, 11:39:47

Vorige topic - Volgende topic

El Ma-kri-niii

Citaat van: Cambuur058 op juli 20, 2016, 00:32:00
ongelofelijk, die penalty, lekker hoor scheids  :_schater :_schater :_schater :_schater :_schater :_schater
En dan die in de eerste helft niet geven. Wat een lachertje  :gelekaart

Lore


ruubmac

Cambuur zweet en ontspant in bossen van Epe

SC CAMBUUR 0 ALMERE CITY 3

RENÉ SMID

De 3-0 nederlaag van Cambuur tegen Almere City van gisteravond in Epe was vervelend, maar deed niemand pijn.

Poepsjieke villa's, geurende naaldbossen en weelderige paadjes leiden naar het terrein van sv Wissel in Epe, waar Cambuur een trainingskamp heeft belegd. De selectie verblijft net als twee jaar geleden in Villa Heidebad, waar PEC Zwolle net is vertrokken.

Het is de derde keer dat de Leeuwarders in Epe zijn. De trainingsvelden - als een biljartlaken - zijn vanaf het hotel binnen een minuut te bereiken. Er wordt hard getraind, maar er is ook tijd voor ontspanning. En dan is het weer ook nog eens perfect.
Wat een verschil met twee jaar geleden. Toenmalig trainer Henk de Jong zag eruit als een verzopen kat en de spelers hadden moddervegen in het gezicht tijdens het trainingskamp in de bossen van Epe. Het regende aldoor. Nu was het bijna tropisch warm, werden gisteravond tijdens het duel met Almere City (0-3 nederlaag) twee drinkpauzes ingelast en gutste het zweet de spelers van het voorhoofd.

Tegen FC Den Bosch maakte Cambuur afgelopen weekeinde indruk door met 5-0 te winnen. Van de toen zichtbare aanvalspatronen was gisteravond weinig te zien. Almere City profiteerde optimaal van individuele fouten bij Cambuur. Chiro N'Toko schutterde voor rust en na de pauze kreeg keeper Harm Zeinstra een strafschop om de oren na een onschuldig duel en leidde een slordige kopbal van Noureddine Boutzamar tot een tegendoelpunt.

Vermoeidheid speelde zijn ploeg parten, zag trainer Rob Maas vanaf de kant. ,,We hebben vanochtend bijna twee uur getraind en het is dan ook wel interessant om te zien hoe ze zich onder vermoeidheid houden'', vertelde Maas bij het hotel, waar hij nog even een kop koffie dronk. ,,Misschien is zo'n nederlaag ook wel even goed. We moeten hiervan leren. Het was slordig aan de bal en dat gaan we de jongens ook nog op beeld laten terugzien. Ik dacht dat we in bepaalde situaties wel wat verder zouden zijn, maar daar kom ik nog met ze op terug.''

De selectie van Cambuur heeft vandaag een hersteldag en gaat een stuk fietsen. Vanaf morgen werkt het naar het duel met het Turkse Altinordu SK van vrijdag toe. Maas wil het trainingskamp ook gebruiken om zijn spelers beter te leren kennen.

,,Ik heb de jongens een week bij elkaar en dan kun je mooi individuele gesprekken voeren.'' De trainer was blij met de omstandigheden in Epe. ,,De voeding is goed en we kunnen hier uitstekend werken met z'n allen.'' Samen met assistenten Sipke Hulshoff en Arne Slot ging Maas gisteravond buiten het hotel nog even om de tafel om op z'n gemak een aantal beelden door te nemen.

Vanaf een bouwsteiger langs het veld had de geblesseerde Sander van de Streek gisteravond toegekeken.
Hij viel tegen Den Bosch uit nadat zijn linkerschouder bij een sliding uit de kom raakte. ,,Ik had al snel spijt van die sliding, maar ik viel er met mijn volle gewicht op. Dat kan uiteindelijk iedereen overkomen. Ik wil er ook niet altijd mee bezig zijn en gewoon vol de duels in gaan.''
Het overkwam hem al twee keer eerder bij Cambuur, telkens in de voorbereiding. ,,Ik weet niet wat het is. Bij Vitesse (de club waar hij in de jeugd tot en met de beloften speelde, red.) heb ik het ook een keer gehad. Hoe vaker het je overkomt, hoe sneller je schouder weer uit de kom kan raken'', wist Van de Streek. ,,Misschien moet ik in de zomer nog meer specifiek aan mijn schouder gaan trainen en niet alleen zorgen dat ik fit blijf. Mijn linkerschouder is toch minder sterk. Het kapsel is meer kapot dan rechts. Ik denk dat ik het elke wedstrijd maar ga intapen, dan moet het in principe goed komen.'' Hij hoopt vrijdag weer mee te spelen.

Van de Streek, die net als heel Cambuur een matig seizoen achter de rug heeft, is uit op eerherstel. Dat hij op vrijdag 5 augustus in de eerste divisie voetbalt, aan dat idee is hij inmiddels gewend. ,,Je bent dom als je niet in de eredivisie wilt blijven, maar het is nou eenmaal zo. De stadions zijn er leger, maar dat heb ik in Estland bij Flora Tallinn ook al meegemaakt. Gelukkig spelen we de helft van de wedstrijden thuis. Dat doen we in een lekker sfeervol stadion.''

Het contract van de 23-jarige middenvelder loopt in 2018 af. Belangstelling van andere clubs is er deze zomer nog niet geweest. En mochten ze zich melden, dan moet het wel een club uit de eredivisie of het buitenland zijn. ,,Naar een andere club in de eerste divisie ga ik niet. Mijn zaakwaarnemer houdt zich bezig met eventuele geïnteresseerde clubs. En als er wel al wat leuks was gekomen, hadden we nu een heel ander gesprek gehad. Er is geen sprake van een vertrek.'' De Barnevelder is ondanks het verlies tegen Almere City tevreden met het verloop van de voorbereiding. ,,Tegen Den Bosch zag je mooie aanvallen. Ik denk dat wij heel lastig te verslaan zullen zijn.''

DayDreamer

Boutzamar laat die man ook wel makkelijk lopen hoor bij die eerste goal, volgens mij geen buitenspel hoor.

Bij die penalty stomt Zeinstra die bal toch duidelijk weg.

De Gast

Citaat van: denistel op juli 19, 2016, 23:17:03
tuurlijk wordt er van alles geprobeerd en wordt er langzaam toe gewerkt naar
5 aug..noodzaak blijft een 1e spits want anders wordt he geen top 3

Spitsje erbij en alles komt goed? Vind het te mager gezien afgelopen jaar. Maar hoop dat ik het fout heb.

Een waardige vervanger moet daar nog achter en een rotjoch voor op de midden. Dan pas mag je imo praten over gaan voor een terugkeer naar het hoogste niveau.

Geelblauwstiens

Eerste beslissing maar snel nemen: Nienhuis op de goal, zeinstra bij de uitgang neer zetten. Verhuren?

justremco

Aan wie? Volgens mij zoekt alleen mvv nog een keeper en als die m hadden willen hebben dan was ie al weg

Geelblauwstiens

Citaat van: justremco op juli 20, 2016, 12:19:54
Aan wie? Volgens mij zoekt alleen mvv nog een keeper en als die m hadden willen hebben dan was ie al weg
Desnoods aan harkema, maar duidelijk aangeven dat je hebt gekozen. Geeft ook rust

Collingwood

https://www. youtube.com/watch?v=S2q9uEe5YO0

Samenvatting van Cambuur TV met reactie Rob Maas (zelf even spatie tussen www. en youtube weghalen).
Kalmte alleen kan u redden.

wiekie1969

Citaat van: Vlampiep op juli 19, 2016, 22:51:29
In oefenwedstrijden wil de trainer spelers zien of ze in staat zijn bepaalde patronen te kunnen uitvoeren.
Tevens heeft Maas nu inzicht gekregen waar eventuele versterking moet worden aangetrokken.
Ik denk een nuttige partij die meer informatie kan bieden dan een overwinning.

Nummers 12 tm 18 kunnen het niveau overduidelijk niet of nauwelijks aan dus we hebben kwalitatief een zeer krappe selectie!!!!

wiekie1969

Citaat van: Cor op juli 19, 2016, 21:16:17
Voorbereiding was vorig jaar een stuk minder volgens mij. 0-3 happens.

vorig jaar 0-0 tegen almere city.

wiekie1969


Cor

Citaat van: wiekie1969 op juli 20, 2016, 20:25:20
vorig jaar 0-0 tegen almere city.

Ik hef ut over de hele voorbereiding wiekstra

wiekie1969

Citaat van: Galdiano op juli 19, 2016, 22:21:03
Niet geweest, maar lees dat één ding duidelijk is geworden.
Zeinstra weer door het ijs gezakt.

Iemand die wat meer info over zijn optreden heeft?


Onvoorstelbaar dat Krul weg is, die is paar klassen beter maar kreeg de kans niet.

Collingwood

Zit even te kijken naar Marseille - Ajax. Als Maas Cambuur net zo wil laten spelen als Bosz Ajax laat spelen wordt het genieten dit jaar (ervan uitgaande dat het een beetje gaat lukken zoals tegen Den Bosch).  Aanvallend voetbal met veel druk zetten en afjagen, en flitsende combinaties (ja, ik weet dat Ajax tot nu toe een slechte voorbereiding draait, heb het puur over deze wedstrijd).
Kalmte alleen kan u redden.