Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Dwight Lodeweges

Gestart door Grijskijkert, februari 18, 2013, 17:45:19

Vorige topic - Volgende topic

douwelwd

de rivaliteit tussen Cambuur en Heerenveen lijkt voor veel mensen klein, maar ik kan je zeggen dat dat vergelijkbaar is met de derby's tussen (en ik noem er niet de minste) De Merseyside derby Liverpool - Everton , Real Madrid- Atletico Madrid, de Kohlenpottderby Dortmund en Schalke maar ook Spakenburg-Ijselmeervogels, The Old Firm Rangers- Celtic Galatasaray - Fenerbahce AS Roma-Lazio Roma en bijvoorbeeld een protestant van Rangers wordt gevierendeeld als hij (als het al zou gebeuren) Celtic zou gaan.

wat de rest van Nederland hier van vindt...... Cambuursupporters (of het nu harde kern is of op oost) hebben meer clubliefde en passie in hun teen, dan de rest van nederland in hun hele lijf

Het is zo makkelijk om van een afstand te roepen dat deze overgang plaats moet kunnen vinden , maar als je een objectief beeld van zoiets wilt hebben moet je niet bij de supporters van de beide clubs zijn......
Lodeweges heeft samen met drijvende kracht Henk de Jong een goed voetballend Cambuur gepresenteerd aan de wereld, maar hij heeft totaal geen oog gehad voor de supporters van de club want ik citeer: ik laat me niet tegenhouden door sentimenten..... en dat hoeft ook niet, maar je kan er wel rekening mee houden en dat heeft deze clubhopper duidelijk onderschat.
Lodeweges bedankt voor je inzet, maar de schoonheidsprijs gaat niet naar jou en de club waar je naar toegaat.....

wat god er niet in gestopt heeft, haalt de fotograaf er niet uit

MvB

Citaat van: Cor op april 01, 2014, 22:49:42
Weet jij wel dat jullie voorzitter de eerste voorzet heeft gegeven bij omrop Abe? Waar rook is is vuur sukkel

Ach het is ook zo, communiceren is hier onmogelijk. Schelden hier is de hoofdmoot.
Dat noem je onmacht, net als de boel vernielen.

punkman

Hoe het gegaan is vandaag ben ik het ook niet helemaal mee eens.
Maar als ik zo hier de reacties lees lijkt het wel of we weer tegen een faillissement lopen te vechten en morgen na 11 uur weten of we nog bestaan.

Cor

Citaat van: MvB op april 01, 2014, 22:59:50
Ach het is ook zo, communiceren is hier onmogelijk. Schelden hier is de hoofdmoot.
Dat noem je onmacht, net als de boel vernielen.
Als sukkel al schelden is dan snap ik waarom jullie zijn zoals jullie zijn. Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag.

douwelwd

Citaat van: MvB op april 01, 2014, 22:59:50
Ach het is ook zo, communiceren is hier onmogelijk. Schelden hier is de hoofdmoot.
Dat noem je onmacht, net als de boel vernielen.

net als over een kam scheren........ kom nu eens met echte steekhoudende argumenten, waarom dit nu bekend gemaakt moest worden (en dat Cambuur het iets eerder deed ach bij dkv is alles wat trager dus ook de webmasters)
wat god er niet in gestopt heeft, haalt de fotograaf er niet uit

Cambuur058

Citaat van: MvB op april 01, 2014, 22:48:07
Weten jullie wel dat het bestuur van Cambuur het als eerste naar buiten heeft gebracht. Heerenveen heeft daar juist op gewacht. En jullie bestuur heeft dat gedaan omdat er nu twee uitwedstrijden komen en dat kwam hun beter uitt wetende dat de supporters uit hun dak zouden gaan. Hier wel eens bij stil gestaan? Erg geraffineerd van het Cambuur bestuur.
ban??

Gerard

Citaat van: Tukker op april 01, 2014, 22:43:48
En dan blijkt maar weer hoe zakelijk Nederland verdeeld is, want van al mijn zakenrelaties kreeg ik vandaag geen enkele positieve reactie op wat er vandaag gebeurd is. Men weet dat ik Cambuur fan ben en elk telefoontje was het HET onderwerp van gesprek. Iedereen vindt DL een rustige goede trainer en snapt niet waar men zich nu zo druk over maakt. Wij snappen zelf als geen ander hoe de verhouding ligt tussen Cambuur en dkv, maar de rest van Nederland snapt dat niet of wil dat niet snappen. Voor de rest van Nederland geldt alleen de rivaliteit tussen Ajax/Feyenoord en Vitesse/NEC.

In alle gesprekken die ik gevoerd heb kwam het ook voorbij. Er was sprake van wat afkeuring maar stuk voor stuk eindigden de gesprekken met "wat hewwe een mooi clubke niet". Dus zeg het maar. Ik keur bepaalde acties ook zeker niet goed. Tegelijkertijd moeten we ons niet roomser voordoen dan de paus. Zijn we nooit geweest en zullen we ook nooit worden oftewel de charme van een volksclub.

drg

Zo 't onkruid is nou definitief weg, lekker ballen en volop tegenaan gaan deze laatste wedstrijden.

Laten we massaal Henk toejuichen de komende wedstrijden  |:) en niet focusen op deze verrader :R

Hoe raar het ook klinkt, zijn afwezigheid zal in ieder geval een hoop onrust tijdens de wedstrijden, warming-ups en trainingen wegnemen.

Viper

Citaat van: MvB op april 01, 2014, 22:59:50
Ach het is ook zo, communiceren is hier onmogelijk. Schelden hier is de hoofdmoot.
Dat noem je onmacht, net als de boel vernielen.

Ik volg Cambuur Online zo'n 12 jaar. Na de promotie duikt hier opeens iemand op met als nickname MvB, die beweert dat hij vlakbij het stadion woont. Ik neem geen letter van jou serieus.

Utekleitrokken

#1839
Lodeweges: 'Cambuur mijn cluppie, maar ik ga niet liegen'

Trainer Dwight Lodeweges vertrok dinsdag als gevolg van bedreigingen bij SC Cambuur, maar blikt met opgeheven hoofd terug op zijn periode in Leeuwarden. 'Cambuur blijft mijn cluppie, maar ik vind dat ik als trainer gewoon mijn eigen keuzes moet kunnen maken.'

Daar was een deel van de aanhang van Cambuur het niet mee eens. Zij bedreigden Lodeweges dermate vanwege zijn overstap naar SC Heerenveen, dat een verdere samenwerking niet langer mogelijk was. 'Ik ben vandaag op een moment echt bang geweest. Dat was toen de supporters door de hoofdingang naar binnen stormden. Toen moest ik het op een rennen zetten.'

Feestje
'Ik vreesde dat het niet zou blijven bij de acties van vanochtend en daarom heb ik besloten te vertrekken. Ik wilde de club niet in de weg staan in deze cruciale fase van het seizoen', vervolgt Lodeweges, die geen enkele rancune koestert. 'We kunnen nog gewoon Europees voetbal halen en dan gaan we gewoon ergens een mooi feestje vieren.'

Lodeweges vindt het doodzonde dat het prachtige seizoen van Cambuur wordt overschaduwd door de gebeurtenissen van vandaag. 'Elke twee weken hebben we de fans uit Leeuwarden een feestje geboden. Een klein deel van de mensen die daar keer op keer van genoot én aan bijdroeg, stond hier vanochtend aan de deur te rammelen. Dat vind ik triest voor Cambuur en voor het voetbal. Vanwege de prestaties dit seizoen, had ik op wat meer krediet gehoopt van de supporters. Het is mijn goed recht om van een clausule in mijn contract gebruik te maken.'

Liegen
Het nieuws dat Lodeweges volgend seizoen overstapt naar Heerenveen, kwam maandag naar buiten. Spijt van die vroege bekendmaking heeft de trainer niet. 'Stilhouden kon gewoon niet meer. Ik ben niet iemand die over dat soort dingen gaat liegen.' Bron: Reon Boeringa, VI.nl

Bakker90

Ik snap dat lodeweges had kunnen wachten met het na buiten brengen van het nieuws dat hij naar dkv gaat.. al vind ik het veels te ver gaan de reacties.. wat hadden de mensen gewild hem op zen muil slaan.?! Schandalig..!! Als ik de filmpjes bekijk denk ik jemig sta ik daarmee op de tribune.. schandalig heb er geen goed woord voor over.!! Jammer dat het zo moet.. had ook op een andere toon gekund..!!

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Gerard op april 01, 2014, 23:05:34
Er was sprake van wat afkeuring maar stuk voor stuk eindigden de gesprekken met "wat hewwe een mooi clubke niet". Dus zeg het maar. Ik keur bepaalde acties ook zeker niet goed. Tegelijkertijd moeten we ons niet roomser voordoen dan de paus. Zijn we nooit geweest en zullen we ook nooit worden oftewel de charme van een volksclub.

Iedereen mag van mij kwaad zijn, en we mogen schelden en tieren. Als we slapeloze nachten hebben zegt dat toch genoeg. Dat hoort bij onze prachtige club. Maar vanmiddag is een grens overschreden door stakkertjes, dat is alles.
Henk, held, bedankt

Gerard

Citaat van: Utekleitrokken op april 01, 2014, 23:10:58
Lodeweges: 'Cambuur mijn cluppie, maar ik ga niet liegen'

Liegen
Het nieuws dat Lodeweges volgend seizoen overstapt naar Heerenveen, kwam maandag naar buiten. Spijt van die vroege bekendmaking heeft de trainer niet. 'Stilhouden kon gewoon niet meer. Ik ben niet iemand die over dat soort dingen gaat liegen.' Bron: Reon Boeringa, VI.nl

Liegen is wat anders dan een boodschap op een ander moment bekend maken.

veteraan

Morgen de eerste uitzege, daarna een welgemeend excuus van Lodeweges over de timing
En vooral goed slapen voor het feestje over twee weken !

Dokkumer

Citaat van: MvB op april 01, 2014, 22:48:07
Weten jullie wel dat het bestuur van Cambuur het als eerste naar buiten heeft gebracht. Heerenveen heeft daar juist op gewacht. En jullie bestuur heeft dat gedaan omdat er nu twee uitwedstrijden komen en dat kwam hun beter uitt wetende dat de supporters uit hun dak zouden gaan. Hier wel eens bij stil gestaan? Erg geraffineerd van het Cambuur bestuur.
De afspraak was dat Cambuur het vertrek zou aankondigen en een paar minuten later zou dkv een nieuwe trainer aankondigen. Denk jij nu echt dat wij zo achterlijk zijn dat wij 1 en 1 niet op kunnen tellen? Betrouwbare geruchten zijn hier redelijk onder de pet gehouden maar waren dan ook wel naar boven gekomen.

Maar natuurlijk, dat past niet in je kraampje.