Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

richard

Citaat van: michello op augustus 09, 2025, 07:58:32
Er lopen 10 stafleden rond maar het is niet mogelijk om de selectie fit te krijgen. Conditioneel was het ook niet best..

Dan zit je nog laag, van de week 12/14 man staf op veld. En dan is er al 1 bezig met beelden van Top Oss man man man waar gaat het over.

Oud Cambuur

Het is ook geen wonder dat we om het geld moeten denken. 12 tot 14 man lopen rond bij de selectie en ruim 30 man op kantoor het mag wat kosten

Noordcambuur

Henk je hebt nog een kleine week te gaan om spelers ?fit? te krijgen ben heel benieuwd.

Naastismis

Citaat van: HanBerger058 op augustus 09, 2025, 10:56:19
Onthutsend zwakke interview van Henk op OF en ESPN. Vol van wegduwen en algemeenheden. Prima kritische vraagstelling van OF. Daar is niks mis mee, Henk gaat zelf over zijn antwoorden en dit zijn erg matig en algemeen. Er zit voor mijn gevoel iets niet goed, intern club en staf. Als dit maar goed komt ..

Wederom is hij weer tevreden over de invallers. Laat ze dan starten als je ze goed vind, en de helft van de basis niet fit is.

Korezev

In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst, dat geldt ook hier.

Cor

Dat verleden was in een tijdperk dat Corona nog alleen bier was  ;)

diekhuzen

Citaat van: HanBerger058 op augustus 09, 2025, 10:56:19
Onthutsend zwakke interview van Henk op OF en ESPN. Vol van wegduwen en algemeenheden. Prima kritische vraagstelling van OF. Daar is niks mis mee, Henk gaat zelf over zijn antwoorden en dit zijn erg matig en algemeen. Er zit voor mijn gevoel iets niet goed, intern club en staf. Als dit maar goed komt ..

Sluit ik me helemaal bij aan.

Andy King

Citaat van: Naastismis op augustus 09, 2025, 11:30:22
Wederom is hij weer tevreden over de invallers. Laat ze dan starten als je ze goed vind, en de helft van de basis niet fit is.

Henk valt zijn spelers niet af in de media. Zoals het hoort. Intern bespreek je dat soort zaken. Niet in de pers. Dat doet Henk goed.

oscarsielstra

Ik loop al tijden te verkondigen dat er wat mis is   :rodekaart
Maar ja ... we blijven maar doorlopen op een doodlopende weg ...  :wall

Citaat van: oscarsielstra op januari 07, 2025, 15:52:18
Doelstelling en organisatie
Cambuur is een BVO, dit is een voetbalbedrijf met een duidelijke doelstelling : zo hoog mogelijk voetballen.
Om dit te kunnen bereiken heb je nodig : een meer jaren voetbalvisie, financieel en organisatorisch beleid, een professionele organisatie en een meer jaren businessplan / begroting.
Als voorbeeld neem ik hier AZ, die naar mijn idee dit het beste voor elkaar heeft : van jeugdopleiding tot financieel beheer.

Cambuur heeft de afgelopen jaren enorm veel geld uit de lopende begrotingen gereserveerd, om een groot deel van het stadion te financieren.
Logisch, maar sportief en financieel een enorme aderlating voor je voetbalselectie die je niet zo maar inhaalt.
Hier zie je de afgelopen jaren de gevolgen van : het laten gaan van kwalitatief veel betere spelers (door transfers of transfervrij),
maar ook inkomende transfers van minder kwalitatieve spelers etc. etc.
Iets waar een directie en ook het voetbalkader mee te dealen heeft.

Verantwoordelijkheden
Een technisch manager, de trainer + staf en scouting zijn verantwoordelijk voor de voetbalvisie die je als Cambuur wil uitdragen/gebruikt.

Dit moet je dan ook als voetbalbedrijf en supporters "zakelijk" bekijken.
Lars en Henk zijn medewerker van Cambuur en moeten dan ook op de prestaties worden beoordeeld.
Afgezien hoe mooi mens Henk ook is. Henk is niet groter dan de club of voetbalvisie.

Voetbalvisie / Systeem
Als Cambuur spelen we al jaren met een kwetsbaar systeem met diepe middenvelders en hoog druk zetten ("Henk de Jong systeem").
De kwetsbaarheid in dit systeem is al jaren te zien .. : sta je te diep weg, en voetbalt de tegenstander er onder uit.... ben je super kwetsbaar.
E?n verdedigende middenvelder is continue te weinig om deze omschakeling op te vangen.

Het is duidelijk dat we al tijden de kwaliteit niet meer als voorheen hebben (Kallon, Muhren, hoedemakers, Schouten en bijv. Stevens etc.).
Veel clubs weten onderhand ook hoe Cambuur voetbalt, deze wachten keurig op de omschakeling in een 442 formatie.
Gebrek aan kwaliteit geeft dan ook een enorme druk op de 'oude" voetbalvisie.

Je zal dus moeten innoveren en verbeteren, "jezelf weer opnieuw uitvinden" met een nieuwe voetbalvisie / staf / trainers.
We houden aan iets vast wat er nog weinig is .. de kwaliteit om het "Henk de Jong systeem" te kunnen voetballen.
Zo blijven we doorlopen op een op den duur doodlopende weg.

Vlampiep

De technisch manager wordt geprezen omdat hij de betere spelers weet te verkopen. Prima koopman dus.
Omdat alles in het kader van het aflossen is gesteld, zijn de aangetrokken spelers op een enkele ver onder de maat. De aangetrokken spelers, Galvez en Afoma hier buiten gelaten, blijken niet fit en onder de maat. Dit mag Lambooij worden aangewreven. Ik weet ook wel dat het moeilijk is om met beperkte middelen bepalende spelers aan te trekken, maar wat plaats vindt is lachwekkend.an kun je van de TS niet verwachten dat we goed voetbal krijgen te zien. Ik ben wel op Henk met zijn praatjes  wat uitgekeken, maar de club zet hem wederom langzaam op de schopstoel. Lambooij en de. Directie moeten maar eens duidelijk zijn in, of we trekken de portemonnee, of Henk moet het doen met veel talent volle jeugdspelers en aangeven dat het behalen van de 1e 5 plaatsen ondergeschikt is aan het bouwen aan een deugdelijke selectie van talenten. Wat er nu gebeurd is topsport onwaardig en leidt tot ergernis en achterklap.

Stanley

Citaat van: Vlampiep op augustus 09, 2025, 15:07:05
De technisch manager wordt geprezen omdat hij de betere spelers weet te verkopen. Prima koopman dus.
Omdat alles in het kader van het aflossen is gesteld, zijn de aangetrokken spelers op een enkele ver onder de maat. De aangetrokken spelers, Galvez en Afoma hier buiten gelaten, blijken niet fit en onder de maat. Dit mag Lambooij worden aangewreven. Ik weet ook wel dat het moeilijk is om met beperkte middelen bepalende spelers aan te trekken, maar wat plaats vindt is lachwekkend.an kun je van de TS niet verwachten dat we goed voetbal krijgen te zien. Ik ben wel op Henk met zijn praatjes  wat uitgekeken, maar de club zet hem wederom langzaam op de schopstoel. Lambooij en de. Directie moeten maar eens duidelijk zijn in, of we trekken de portemonnee, of Henk moet het doen met veel talent volle jeugdspelers en aangeven dat het behalen van de 1e 5 plaatsen ondergeschikt is aan het bouwen aan een deugdelijke selectie van talenten. Wat er nu gebeurd is topsport onwaardig en leidt tot ergernis en achterklap.
Het is wel erg gemakkelijk om Lambooij de zwarte Piet toe te spelen na 1 verloren wedstrijd. De selectie is nog niet eens compleet en heeft nog nooit in dezelfde samengestelde opstelling gespeeld. Het lijkt me eerlijker om na vijf wedstrijden te oordelen. Geldt ook voor Henk! die wel verantwoordelijk is en blijft. Wat zeker is dat het beter moet. Ik begrijp alleen niet wat dit met de directe te maken heeft. Zij zijn vrij duidelijk over de financi?le situatie en mogelijkheden van de club.

Vlampiep

Citaat van: Stanley op augustus 09, 2025, 15:29:24
Het is wel erg gemakkelijk om Lambooij de zwarte Piet toe te spelen na 1 verloren wedstrijd. De selectie is nog niet eens compleet en heeft nog nooit in dezelfde samengestelde opstelling gespeeld. Het lijkt me eerlijker om na vijf wedstrijden te oordelen. Geldt ook voor Henk! die wel verantwoordelijk is en blijft. Wat zeker is dat het beter moet. Ik begrijp alleen niet wat dit met de directe te maken heeft. Zij zijn vrij duidelijk over de financi?le situatie en mogelijkheden van de club.
Henk is verantwoordelijk voor het opstellen van zijn spelers en voor de gekozen tactiek. Lambooij is verantwoordelijk voor de kwaliteit van de aangetrokken spelers en de directie voor het beleid en financi?le huishouding.
Naar wat het lijkt, zijn een aantal aangetrokken spelers lang niet fit en lijken onze eigen jeugdspelers kwalitatief van hoger nivo.

Cor

En daar ben ik het niet met je eens. De wedstrijd tegen Feyenoord is de nieuwe excuustruus, als ik naar de trainer luister komen daar de meeste blessures vandaan. Toch raar dat we vorig jaar vergelijkbare verhalen hoorden. Ik zie een niet ingespeelde selectie, laf, besluiteloos voetbal en vind het raar dat de lijn van vorig seizoen gewoon doorgetrokken wordt. En ja, DB was mooi, maar dan is het ook alles of niets. Het is (te) makkelijk om de schuld van dit schijtvoetbal bij Lambooij neer te leggen.

Ik voorzie opnieuw een bijzonder moeizame start van het seizoen en alle excuses zijn alvast uitgerold.

sunderland

We voetballen totaal niet. De Ts bepaalt de tactiek waar alles mee begint!!

mark1989

#5144
Laten we alles en iedereen compleet afbranden. En net als die boer van Omrop Fryslan Henk in de zeik zetten.
Omdat we 1 wedstrijd uit tegen een goed dordrecht met 1-0 verliezen.

Ik ben behoorlijk klaar met dit negatieve gezeik. Het is voetbal en soms verlies je en speel je slecht. Als we 2 wedstrijden op rij winnen loopt iedereen de polonaise.
Van verliezen wordt je sterker.  En het hoort er ook gewoon bij.