Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

sunderland

Citaat van: Lore op juni 02, 2025, 07:59:20
Waarom doet iedereen of wij een enorm armlastige ploeg zijn? Het spelersbudget zou gelijk blijven, maar dat was wel een topbudget (top 4) vorig seizoen.

Denkt iedereen dat RKC, Willem II, enz veel te besteden hebben?

Misschien dat ADO weer echt gaat investeren, met geleend geld. Of dat Almere wat geld heeft. Maar niemand in de KKD heeft echt geld.
dat valt mij ook op. Het lijkt wel alsof ze hier zelf moeten betalen

mark1989

Citaat van: Lore op juni 02, 2025, 07:59:20
Waarom doet iedereen of wij een enorm armlastige ploeg zijn? Het spelersbudget zou gelijk blijven, maar dat was wel een topbudget (top 4) vorig seizoen.

Denkt iedereen dat RKC, Willem II, enz veel te besteden hebben?

Misschien dat ADO weer echt gaat investeren, met geleend geld. Of dat Almere wat geld heeft. Maar niemand in de KKD heeft echt geld.

Ja dat denk ik inderdaad. We zijn geen armlastige ploeg, maar kunnen zeker niet op tegen een Willem II. Dat heeft een begroting van 15 miljoen en een spelersbudget van 3,5 a 3,8.  Ard gaf begin dit jaar dat Cambuur op 1,6 mln zit. Dat gat is enorm. En er zijn meer clubs die een hoger budget hebben. En 1 mln of 2 mln meer maakt in de KKD echt een enorm verschil. Het gaat er nog wel om hoe je het uitgeeft. Het nadeel van Willem II is dat ze degraderen en dan worden spelers minder waard en verkoop je vaak ook niet veel. Cambuur heeft het voordeel dat misschien in de zomer een toptransfer kunnen maken.

PePe

Zie naar Telstar, het gaat niet altijd om de poen, maar om de kwaliteit wat op het veld staat.

mark1989

Citaat van: PePe op juni 02, 2025, 13:18:05
Zie naar Telstar, het gaat niet altijd om de poen, maar om de kwaliteit wat op het veld staat.

Ja maar dat heeft wel 100 jaar geduurd. De meeste hier op het forum staan niet bekend om hun geduld. Na 3 wedstrijden verliezen beginnen sommige hier al te piepen. Staf slecht. Wissels slecht. Geen inzet en ga zo maar door....

Johan-12

Citaat van: mark1989 op juni 02, 2025, 13:23:00
Ja maar dat heeft wel 100 jaar geduurd. De meeste hier op het forum staan niet bekend om hun geduld. Na 3 wedstrijden verliezen beginnen sommige hier al te piepen. Staf slecht. Wissels slecht. Geen inzet en ga zo maar door....
Die lol bij Telstar is natuurlijk volgend seizoen na 10 wedstrijden ook weg. Maar goed, ze hebben het gehaald en niet gestolen.
Wel het bewijs dat je met een eigen manier van spelen, en juiste scouting in de KKD altijd kan verrassen.

mark1989

Citaat van: Johan-12 op juni 02, 2025, 14:07:37
Die lol bij Telstar is natuurlijk volgend seizoen na 10 wedstrijden ook weg. Maar goed, ze hebben het gehaald en niet gestolen.
Wel het bewijs dat je met een eigen manier van spelen, en juiste scouting in de KKD altijd kan verrassen.

Ja tuurlijk kan dat. Dat is ook het mooie van voetbal. Maar alle clubs in de KKD proberen dat. Bij Top Oss is het behoorlijk mislukt dit jaar. En bij Helmond Sport is na de wittebroodsweken
het kaartenhuis ook volledig ingestort. Je moet ook wat geluk hebben dat alles in elkaar valt. En dat spelers boven zichzelf uitstijgen. Dat kun je nooit helemaal voorspellen.
Een factor bij Telstar is ook Rene Kooi die is daar assistent en was vorig jaar nog trainer bij Hercules in de 2e divisie. Ik zou hem graag bij Cambuur zien als assistent. Ik denk ook dat Cambuur voor in de 2e divisie moet kijken naar een goede assistent. Daar lopen veel goede trainers rond.

Lore

Citaat van: mark1989 op juni 02, 2025, 13:12:39
Ja dat denk ik inderdaad. We zijn geen armlastige ploeg, maar kunnen zeker niet op tegen een Willem II. Dat heeft een begroting van 15 miljoen en een spelersbudget van 3,5 a 3,8.  Ard gaf begin dit jaar dat Cambuur op 1,6 mln zit. Dat gat is enorm. En er zijn meer clubs die een hoger budget hebben. En 1 mln of 2 mln meer maakt in de KKD echt een enorm verschil. Het gaat er nog wel om hoe je het uitgeeft. Het nadeel van Willem II is dat ze degraderen en dan worden spelers minder waard en verkoop je vaak ook niet veel. Cambuur heeft het voordeel dat misschien in de zomer een toptransfer kunnen maken.

Weet je ook waar Ard de Graaf dit heeft gezegd? Volgens mij heeft hij gecommuniceerd dat het spelersbudget rond de 2,5 miljoen was, maar eerlijk gezegd weet ik niet waar hij dat heeft gezegd. Wat hij zeker heeft gezegd, in het praatje op tv voor de thuis wedstrijd tegen Den Bosch, is dat onze begroting stijgt naar 12.5 tot 13 miljoen. Procentueel kan ik mij dan ook niet voorstellen dat slecht 1,6 miljoen naar het spelersbudget gaat.

Willem II heeft inderdaad bekend gemaakt met 15 miljoen te werken  volgend jaar en heeft waarschijnlijk een veel hoger spelersbudget. Promotiekandidaat nummer 1 lijkt mij dan ook, maar zij hebben ook wel echt wat te herstellen komend seizoen, wat een brandhout was dat.

Maar goed, dat is vergeleken met Willem II, ik ga er vanuit dat wij voldoende geld hebben voor een goede selectie. Maar vraag het naar 15 westrijden nog eens, ik kan mij zo vergissen

mark1989

Citaat van: Lore op juni 02, 2025, 14:32:11
Weet je ook waar Ard de Graaf dit heeft gezegd? Volgens mij heeft hij gecommuniceerd dat het spelersbudget rond de 2,5 miljoen was, maar eerlijk gezegd weet ik niet waar hij dat heeft gezegd. Wat hij zeker heeft gezegd, in het praatje op tv voor de thuis wedstrijd tegen Den Bosch, is dat onze begroting stijgt naar 12.5 tot 13 miljoen. Procentueel kan ik mij dan ook niet voorstellen dat slecht 1,6 miljoen naar het spelersbudget gaat.

Willem II heeft inderdaad bekend gemaakt met 15 miljoen te werken  volgend jaar en heeft waarschijnlijk een veel hoger spelersbudget. Promotiekandidaat nummer 1 lijkt mij dan ook, maar zij hebben ook wel echt wat te herstellen komend seizoen, wat een brandhout was dat.

Maar goed, dat is vergeleken met Willem II, ik ga er vanuit dat wij voldoende geld hebben voor een goede selectie. Maar vraag het naar 15 westrijden nog eens, ik kan mij zo vergissen

Ik heb dat uit een sportcast. Ik dacht eigenlijk van vorig jaar. Maar zie nu dat deze uit 2023 is. (bron Sportcast 8 mei 2023). Dus ik denk dat je gelijk hebt. Dat moet nu hoger zijn. En meer richting de 2,5 mln gaan.
Willem II heeft wel een probleem doordat ze veel moeten afschrijven op hun selectie.

SCC

Harmen Kuperus nieuwe keeperstrainer?
Is klaar bij Suriname

michello

Tim Bakens is mee gesproken. Wie weet?

Specuveter

Citaat van: michello op juni 02, 2025, 17:02:31
Tim Bakens is mee gesproken. Wie weet?
de hier eerder genoemde Micha Visser gaat naar Groningen

Lore

Citaat van: mark1989 op juni 02, 2025, 14:49:26
Ik heb dat uit een sportcast. Ik dacht eigenlijk van vorig jaar. Maar zie nu dat deze uit 2023 is. (bron Sportcast 8 mei 2023). Dus ik denk dat je gelijk hebt. Dat moet nu hoger zijn. En meer richting de 2,5 mln gaan.
Willem II heeft wel een probleem doordat ze veel moeten afschrijven op hun selectie.

Ik hou mij vooral vast aan de stijgingen die er aan zitten te komen. De skyboxes die over twee jaar in de begroting komt en het geld wat vrij komt bij extra aflossingen!

PePe

Citaat van: michello op juni 02, 2025, 17:02:31
Tim Bakens is mee gesproken. Wie weet?

Zou een mooie keuze zijn voor Tim. Wie wil.er nu niet bij Henk de Jong in de opleiding.  Zie hoe ver Arne Slot nu gekomen is.

Bankzitter

En Sipke. En Reijnen. En Keizer , Boschaart.
Blijkbaar een mooi opstapje.

Trainert!

Citaat van: michello op juni 02, 2025, 17:02:31
Tim Bakens is mee gesproken. Wie weet?

Wat doet Bakens op moment?