Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

PePe

Wat ik bij Sandor op de trainingen vaak zag, dat hij bij een oefenpotje het spel vaak stil lag. Een fragment moesten spelers vaak overdoen, waarna Sandor zijn mening gaf. Als je dit had gedaan, dan had de volgende spelsituatie zich voorgedaan, waardoor je het volgende voordeel had gecre?erd. Nu ben ik niet altijd bij de trainingen, maar ik zie dit nooit meer.

papier

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op februari 15, 2025, 00:40:08
Is onze Henk, Henk nog wel. Hij stond bekend om de passie en de durf en de bluf in zijn teams.... maar vandaag.... ik had echt het idee dat ze speelden om niet te verliezen

Aan het begin van het seizoen maakte hij vreemde keuzes, spelers op rare plekken en dat doet hij nu weer. Dat je Ottesen wil laten spelen is prima, maar dan moet dat ten koste gaan van Mercera. Niet van Poll of Balk.

Daarnaast heb ik inderdaad hetzelfde idee bij Henk, is dit nog wel de Henk waar wij zo van houden? Die wel de deksel op de neus kreeg omdat hij volle bak ging aanvallen maar wel speelde om te winnen. Gisteren hebben we niets weggegeven en ook nauwelijks wat gecre?erd. Ik had op een gegeven moment wel verwacht dat Nieling zich voorin zou moeten positioneren en dan maar risico lopen, oorlog maken. Maar wel spelen om te winnen, dat laatste heb ik gisteren gemist. Ja we waren beter en ja daarom probeerden we wel te voetballen, maar echt spelen om te winnen. Nee. En dan moet je niet naar Oss kijken maar naar jezelf.

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: NRG op februari 15, 2025, 13:06:57
Henk de Jong rendeert het beste met een sterke technische staf om zich heen. V/d Heide, Lodeweges, Bosschaart, Slot. Dat soort mannen. Die zijn er nu niet.

Op Lodeweges na zijn die assistenten toch ook als "onbekende trainers" binnengehaald?

- Sandor, meteen doorgegaan van speler -> trainer?
- Slot was jeugdtrainer bij Zwolle dacht ik
- Bosschaart, bekijk eens de 1e reacties:
https://cambuuronline.nl/smf/index.php?topic=2234.0
- Sipke Hulshoff, bekijk eens de 1e reacties:
https://cambuuronline.nl/smf/index.php?topic=1125.0

Waarom zouden de huidige assistenten niet net zo goed kunnen zijn/worden?

Nee, ik denk dat het aan de selectie ?n aan Henk ligt. Het voetbal dat Henk wil spelen, gaat niet lukken met wat er nu op het veld staat. En dan krijg je half/half voetbal.

Een goed voetballende CV die veel indribbelt; hebben we niet.
Een spits; hebben/hadden we niet.
Een creatieve 10; hebben we niet (echt)
Een type Makrini; hebben we niet. Souren is meer een Erik Bakker.
Een leider in het veld; hebben we.... nouja, op papier. Ik zie liever een leider a la Rose.

Het team is nog steeds te jong wat mij betreft. We missen nog steeds twee of drie 27-31 jarigen (zeker achterin) zoals Schouten/Schilder.

SC Cambuur Kampioen 2019-2021

diekhuzen

Citaat van: Holwerd voor Cambuur op februari 15, 2025, 17:49:02
Op Lodeweges na zijn die assistenten toch ook als "onbekende trainers" binnengehaald?

- Sandor, meteen doorgegaan van speler -> trainer?
- Slot was jeugdtrainer bij Zwolle dacht ik
- Bosschaart, bekijk eens de 1e reacties:
https://cambuuronline.nl/smf/index.php?topic=2234.0
- Sipke Hulshoff, bekijk eens de 1e reacties:
https://cambuuronline.nl/smf/index.php?topic=1125.0

Waarom zouden de huidige assistenten niet net zo goed kunnen zijn/worden?

Nee, ik denk dat het aan de selectie ?n aan Henk ligt. Het voetbal dat Henk wil spelen, gaat niet lukken met wat er nu op het veld staat. En dan krijg je half/half voetbal.

Een goed voetballende CV die veel indribbelt; hebben we niet.
Een spits; hebben/hadden we niet.
Een creatieve 10; hebben we niet (echt)
Een type Makrini; hebben we niet. Souren is meer een Erik Bakker.
Een leider in het veld; hebben we.... nouja, op papier. Ik zie liever een leider a la Rose.

Het team is nog steeds te jong wat mij betreft. We missen nog steeds twee of drie 27-31 jarigen (zeker achterin) zoals Schouten/Schilder.

Henk moet er gewoon voor zorgen dat we eindelijk eens thuis kunnen genieten van Cambuur- Het is ruim twee jaar niet om aan te zien en ook met deze selectie kun je er meer uithalen.

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: diekhuzen op februari 15, 2025, 18:35:55
Henk moet er gewoon voor zorgen dat we eindelijk eens thuis kunnen genieten van Cambuur- Het is ruim twee jaar niet om aan te zien en ook met deze selectie kun je er meer uithalen.

Die taktische rommel overboord, mouwen omhoog en ga voetballen man ! Naar voren ipv dat eeuwige gebrij achterin.
Ook helemaal geflipt gisteravond. Bah

Vlampiep

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op februari 15, 2025, 19:07:38
Die taktische rommel overboord, mouwen omhoog en ga voetballen man ! Naar voren ipv dat eeuwige gebrij achterin.
Ook helemaal geflipt gisteravond. Bah
Hest helemaal geliek. Met z'n allen dur in kletse met de mentaliteit, doad of de gladioalen, dit begint su langzamerhand op skaak wedstrieden te lijken. Un aantal van oanze jonges misse de goeie mentaliteit om uut te groeien tot prof op un beter nivo.

Delfzijl/Cambuur

Beste Vlam... ik ga liever met 0 2 ten onder, alles op de aanval, strijd, beleving.
Cambuur is toch dat. Schaken doe je op een bord, niet op een voetbalveld.
Maar het is de teneur in het voetbal.... zelfs bij nec hier in delfzijl 4e klasse e proberen ze super tacties bezig te zijn met trainers die doen of ze championsleague coachen.
Cambuur is mn alles in slecht en goed. Maar wat ben ik jaloers op het spel van een gae, een telstar.
Ga terug zoals voetbal bedoeld is man.  Aanvallen! En dan ga je maar een keer de bietenbrug op.
Als je dat goed doet, ga je zelfs dan nog met applaus van t veld.
Geef ons ons Cambuur terug aub.

Delfzijl/Cambuur

Wou dat ik su mooi liwwarders kon skrieve Vlam.....

denistel

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op februari 16, 2025, 00:10:08
Beste Vlam... ik ga liever met 0 2 ten onder, alles op de aanval, strijd, beleving.
Maar het is de teneur in het voetbal.... zelfs bij nec hier in delfzijl 4e klasse e proberen ze super tacties bezig te zijn met trainers die doen of ze championsleague coachen.
Cambuur is mn alles in slecht en goed. Maar wat ben ik jaloers op het spel van een gae, een telstar.
Ga terug zoals voetbal bedoeld is man.  Aanvallen! En dan ga je maar een keer de bietenbrug op.

helemaal mee eens

Bankzitter

Zoals we vorig seizoen onder Ultee starten? Veel goals in htuiswedstrijden, geen punten?

Emmen 2-2
J Ajax 4-2
Den B0sch 3-1
Willem II 1-0
J PSV 3-4

Bernardo

Citaat van: Bankzitter op februari 16, 2025, 07:28:14
Zoals we vorig seizoen onder Ultee starten? Veel goals in htuiswedstrijden, geen punten?

Emmen 2-2
J Ajax 4-2
Den B0sch 3-1
Willem II 1-1
J PSV 3-4

Geen punten? Willem II wonnen we trouwens .met 1-0.  5 wedstrijden 10 punten. Dat is beter gemiddeld dan nu.

Bernardo

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op februari 16, 2025, 00:10:08

Helemaal eens.  _O_

Bankzitter

Oeps tikfoutje.. edit :P
Mijn punt is dat we ook niet tevreden zijn als de prestaties achterblijven.

Van mij had het ook allemaal wel met meer lef en meer risico gemogen, maar ik heb echt niet de illusie dat we dan minder kritisch zouden zijn na een gelijkspel.

Vlampiep

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op februari 16, 2025, 00:11:41
Wou dat ik su mooi liwwarders kon skrieve Vlam.....
Dat liwwadders skrieve is krekt as ut Liwwadders prate,  wat beroerd en krekt wat te hat, mut dei oek wel lukke.
Ik su wel wille dat oanze ts en speulers oek wat meer de Liwwadder mentaliteit hadden en ut Kooi veld opkomme met: we sile jim us goead nakieke.

Vlampiep

Trainers en technisch directeuren hebben het voetbal tot wetenschap weten te cre?ren. Voetbal is een sport waarin emotie , beleving,  individuele creatieve momenten moet domineren.
Het is nu verweven tot een emotie arme kijksport die de mensen uit het stadion dreigt te jagen. Besturen rekenen de trainers af op prestaties, waar zeoverigens niet aan voorbij horen te gaan  maar sfeer, emotie en spektakel behoort het uitgangspunt te zijn. Dus bestuur geef Henk zekerheid voor de eerst komende jaren en faciliteer hem in zijn wensen. Wedden dat we weer een geheel ander Cambuur kunnen gaan zien waarin spelvreugde en spektakel terug is gekeerd. Zodra er voldoende middelen beschikbaar zijn voor het aantrekken  van meer kwaliteit kunnen we de sprong naar het hoogste niveau gaan maken.