Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: sunderland op januari 20, 2025, 17:00:40
Omrop meld dat Helk zeer waarschijnlijk blijft. Ik denk dat het misschien wel even heeft geholpen dat Geert dat vorige week melde. Er was toch echt wel wat aan de hand intern.
Nu is dat naar het schijnt opgelost.

hmmm, zou dit niet ook gewoon los van elkaar spelen. Het is heel snel naar de opmerkingen van Van Tuinen en dan zou Cambuur binnen een dikke week een compleet ander standpunt in nemen? Dan zijn onze bestuurders toch een stuk slapper dan ik hoop

Bankzitter

Het kan toch zo zijn dat de intentie ook intern wel was om met Henk door te gaa?. Misschien zat De Graaf te veel in zijn rol als manager te praten... we moeten we het juiste proces volgen, het is niet urgent en je weet natuurlijk nooit helemaal zeker wat de situatie over een maand is (de trainer kan alles verliezen en dan is het draagvlak misschien ineens weg). Uiteindelijk gaat de pers dan aan de haal met die 5% twijfel die er altijd wel is op directie niveau.


Andy King

Citaat van: janou op januari 20, 2025, 18:38:04
Dit was denk ik ook het doel van Geert. Die wist dat dit sentiment zou gaan spelen en dat er andere krachten zouden gaan spelen. Mocht dit allemaal waar zijn ook grote klasse van Pieter om bij Henk aan te geven dat hij ook zijn verantwoordelijkheid moet nemen. Lijkt het toch nog goed te komen...

Win-Win situatie. OF hun media aandacht, en wij Henk nog langer voor de groep |:)

Of is Geert van tuinen gewoon gebruikt door onze Henk? Of heeft hij zich laten gebruiken?

Lore

Citaat van: Bankzitter op januari 21, 2025, 08:28:25
Het kan toch zo zijn dat de intentie ook intern wel was om met Henk door te gaa?. Misschien zat De Graaf te veel in zijn rol als manager te praten... we moeten we het juiste proces volgen, het is niet urgent en je weet natuurlijk nooit helemaal zeker wat de situatie over een maand is (de trainer kan alles verliezen en dan is het draagvlak misschien ineens weg). Uiteindelijk gaat de pers dan aan de haal met die 5% twijfel die er altijd wel is op directie niveau.

Dat lijkt mij het meest waarschijnlijke

janou

Citaat van: Andy King op januari 21, 2025, 11:02:00
Of is Geert van tuinen gewoon gebruikt door onze Henk? Of heeft hij zich laten gebruiken?

Zou net zo goed kunnen, vind het wel een negatieve insteek, maar kan best zijn dat Henk daar gebruik van maakt. Is gewoon een slimme vent.

Vlampiep

Er zijn geen bestuursvergaderingen nodig om de intentie uit te spreken dat ze wel verder met elkaar willen. Dat geeft rust en duidelijkheid en geeft beide parijen de gelegenheid om later de voorwaarden en intenties te bespreken en vast te leggen.

Delfzijl/Cambuur

Henk is een slimme vent, maar totaal niet het type wat mensen misbruikt. Iedereen klapt hier maar wat neer.
Ik ga der niet in mee.

Vlampiep

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op januari 21, 2025, 16:52:05
Henk is een slimme vent, maar totaal niet het type wat mensen misbruikt. Iedereen klapt hier maar wat neer.
Ik ga der niet in mee.
Su ist mar krekt.
Henk is een puur gevoelsmens en is wars van gekonkel en achterklap.
Geert heeft de onzekerheid omtrent zijn contract verlenging aangetrokken en is daar boven op gedoken. Geert en Henk kennen elkaar heel lang, vandaar dat Geert dit in het nieuws bracht.

denistel

wut gewoon 2 jaar verlengd

mark1989

Laten we maar zeggen dat het erg onhandig is geweest hoe het bestuur dit heeft gedaan.
Kennelijk vind Ype Smid dat het contract met Henk vorig jaar te vroeg is verlengd. Hij heeft in de sportcast gezegd dat je dat pas rond maart moet doen.
Waarschijnlijk heeft dat ook meegespeeld in het verhaal en daarom heeft het bestuur gekozen om het over de kerst te tillen. Ik geloof niet dat de intentie was om van Henk af te komen, maar dat het echt precies zo is zoals Ard de Graaf zei dat ze de beslissing gewoon wilde uitstellen. Aan de ene snap ik dat, maar daarmee gaan ze wel helemaal voorbij aan de druk en het negatieve sentiment en onzekerheid die er daardoor ontstaat.

ik ben het overigens totaal niet eens met de stelling van Ype Smid dat je pas het contract verlengd rond maart. Hij geeft als argument dat je geen haast hebt. Ik vind dat dat juist altijd het grote probleem bij Cambuur is geweest met contract verlengingen. Door zolang te wachten creeer je onzekerheid en loop je kans dat mensen andere keuzes maken. Zeker bij een club als Cambuur.
Je moet daarom juist wel contracten al voor de kerst verlengen. Je hebt een visie voor de lange termijn, voor meerdere jaren en dat hangt niet af van een paar wedstrijden in januari en februari. Dus in mijn ogen flauwekul argument. Ook met spelers verlengde Cambuur altijd veel te laat. De talenten hebben dan alang met andere clubs gesproken en willen niet verlengen. En degene die je kwijt wil raak je niet kwijt, omdat ze graag willen blijven en nog niet op zoek zijn gegaan naar andere clubs.
Inmiddels gaat dit een stuk beter, want het contract met Mercera is al verlengd ook voor de kerst. En dat is maar goed ook anders raak je dit soort spelers transfervrij kwijt.






denistel

Citaat van: mark1989 op januari 21, 2025, 21:15:44
Laten we maar zeggen dat het erg onhandig is geweest hoe het bestuur dit heeft gedaan.
Kennelijk vind Ype Smid dat het contract met Henk vorig jaar te vroeg is verlengd. Hij heeft in de sportcast gezegd dat je dat pas rond maart moet doen.
Waarschijnlijk heeft dat ook meegespeeld in het verhaal en daarom heeft het bestuur gekozen om het over de kerst te tillen. Ik geloof niet dat de intentie was om van Henk af te komen, maar dat het echt precies zo is zoals Ard de Graaf zei dat ze de beslissing gewoon wilde uitstellen. Aan de ene snap ik dat, maar daarmee gaan ze wel helemaal voorbij aan de druk en het negatieve sentiment en onzekerheid die er daardoor ontstaat.

ik ben het overigens totaal niet eens met de stelling van Ype Smid dat je pas het contract verlengd rond maart. Hij geeft als argument dat je geen haast hebt. Ik vind dat dat juist altijd het grote probleem bij Cambuur is geweest met contract verlengingen. Door zolang te wachten creeer je onzekerheid en loop je kans dat mensen andere keuzes maken. Zeker bij een club als Cambuur.
Je moet daarom juist wel contracten al voor de kerst verlengen. Je hebt een visie voor de lange termijn, voor meerdere jaren en dat hangt niet af van een paar wedstrijden in januari en februari. Dus in mijn ogen flauwekul argument. Ook met spelers verlengde Cambuur altijd veel te laat. De talenten hebben dan alang met andere clubs gesproken en willen niet verlengen. En degene die je kwijt wil raak je niet kwijt, omdat ze graag willen blijven en nog niet op zoek zijn gegaan naar andere clubs.
Inmiddels gaat dit een stuk beter, want het contract met Mercera is al verlengd ook voor de kerst. En dat is maar goed ook anders raak je dit soort spelers transfervrij kwijt.

trainers in het betaald voetbal worden niet snel voor de winter verlengd volgens mij

mark1989

Citaat van: denistel op januari 21, 2025, 21:22:44
trainers in het betaald voetbal worden niet snel voor de winter verlengd volgens mij

Dat klopt, maar daarom juist. Ik vind het juist mooi als Cambuur anders is dan andere clubs. We zullen nooit landskampioen worden, maar we kunnen wel een unieke club zijn. Waar we van kunnen genieten. Bij veel clubs zie je na een paar keer verliezen geschreeuw om de trainer eruit. Maar bij Cambuur gaat iedereen gewoon achter de trainer staan. Zo van lekker blijven. Dat is al heel uniek.
En ik had het heel sterk gevonden als het bestuur al voor de kerst had gezegd. We gaan met Henk voor 3 jaar door. En we bouwen aan een elftal dat gaat promoveren.
We moeten een beetje door resultaten heen kijken. We hadden ook deze beide wedstrijden van excelsior en roda kunnen verliezen met wat pech. En dan had iedereen weer heel negatief gedaan. Dat vind ik zo jammer soms.

Galdiano

Maar ik begrijp ook dat Henk een visie moet hebben.
Ik vind het klasse van Pieter Kooi dat hij Henk belt, en zegt kom eens met een plan, wat wil je, en hoe zie je het voor je.

Henk is opgezadeld met een stel assistenten die hij niet wilde.
Laat Henk dan maar met een plan komen. Zo houdt je een ieder scherp, en laat je mensen groeien.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

denistel

Citaat van: mark1989 op januari 21, 2025, 21:29:48
Dat klopt, maar daarom juist. Ik vind het juist mooi als Cambuur anders is dan andere clubs. We zullen nooit landskampioen worden, maar we kunnen wel een unieke club zijn. Waar we van kunnen genieten. Bij veel clubs zie je na een paar keer verliezen geschreeuw om de trainer eruit. Maar bij Cambuur gaat iedereen gewoon achter de trainer staan. Zo van lekker blijven. Dat is al heel uniek.
En ik had het heel sterk gevonden als het bestuur al voor de kerst had gezegd. We gaan met Henk voor 3 jaar door. En we bouwen aan een elftal dat gaat promoveren.
We moeten een beetje door resultaten heen kijken. We hadden ook deze beide wedstrijden van excelsior en roda kunnen verliezen met wat pech. En dan had iedereen weer heel negatief gedaan. Dat vind ik zo jammer soms.

voor mij hoeft henk niet weg hoor maar ooit moet er ook weer een andere trainer komen
toch,3 jaar is best wel lang dat doen ze niet,tuurlijk moet je soms door resultaten heen
kijken maar ik denk dat als je kan promoveren het dit seizoen is want de kkd is gewoon
minder sterk als de afgelopen jaren,

mark1989

Citaat van: denistel op januari 21, 2025, 21:35:03
voor mij hoeft henk niet weg hoor maar ooit moet er ook weer een andere trainer komen
toch,3 jaar is best wel lang dat doen ze niet,tuurlijk moet je soms door resultaten heen
kijken maar ik denk dat als je kan promoveren het dit seizoen is want de kkd is gewoon
minder sterk als de afgelopen jaren,

Ik hoorde dat rene van de weij ook zeggen dat je een keer andere trainer moet hebben. Alleen begrijp ik dat niet echt. Zolang Henk Fit is en het kan en wil doen hebben wij de beste trainer die we kunnen wensen denk ik. Ik zie ook niet zo wat andere trainers dan beter doen dan Henk. De kracht van Henk is dat ie altijd spelers 100% gemotiveerd krijgt zelf reserves. Veel trainers lukt dat niet. Daarbij heeft Henk de gave dat ie met wissels vaak de juiste keuze maakt. Waardoor iets net goed uitpakt.

Ik hoor veel dat Henk vorig jaar matig gepresteerd heeft. Maar men vergeet dat we toen een heel heel matig elftal hadden. Met een waardeloze keeper van Oss. Ik heb eigenlijk nog nooit zo'n slechte keeper gezien. Zelfs niet bij de amateurs vind je die niet. Dus ja logisch dat het vorig jaar slecht ging. Maar dat had helemaal niks met Henk te maken.
Ik durf te stellen dat als Afolabi vanaf het begin dit seizoen top fit was. Dat we waarschijnlijk nu bovenaan hadden gestaan.

In mijn ogen is Henk de meest onderschatte trainer in het betaalde voetbal en daar moeten we zuinig op zijn. Daarnaast heeft hij een ongelofelijk goed netwerk en daar kunnen we in de toekomst nog weleens heel veel profijt van hebben.