Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

Amekkis

Citaat van: wiekie1969 op oktober 05, 2024, 08:57:11
Het probleem met Ype Smid is dat hij zich heel erg belangrijk voelt binnen de club. De man is een wolf in schaapskleren. Staat straks bij promotie weer als eerste vooraan tussen de meute. Een echte gladjakker

Vind je het nou echt nodig om hem meteen een gladjakker te noemen na wat hij allemaal voor de club heeft gedaan? Toegeven, ik vind zijn reactie ook niet 'handig' maar de man heeft veel voor SCC betekend en is een gepassioneerd supporter. Misschien wordt het eens tijd om wat netter met clubhelden om te gaan, net als dat Henk ook een clubheld is!  |:)

Johan058...

Citaat van: Camens op oktober 06, 2024, 11:11:52
Ik lees dit forum al lang. De laatste tijd met verbazing.
Ik zie Cambuur dit seizoen worstelen, maar eigenlijk naar verhouding best goed spelen. Veel pech en ongelukkige situaties. Wisselvallig. Soms verklaarbaar, soms is er terecht kritiek.

Wie hierdoor stelt dat Henk de Jong weg zou moeten, heeft niet het beste met Cambuur voor.
:scc
wie zegt dat ze niet het beste met henk voor hebben omdat sommige vinden dat het misschien tijd word voor een andere trainer.

Bankzitter

Maar welke argumenten zijn er om van trainer te wisselen buiten de stand op de ranglijst en resultaten?
Wat doet Henk dan fout wat een andere trainer beter doet?

Het enige is het vele wisselen van basis en ook nog in de rust.
Maar dan kan er ook tegen Henk gezegd worden dat 'ie moe kappen met al die wisselingen. Dat is goedkoper dan een afkoopsom.
Maar dat heeft hij ongetwijfeld nu zelf ook al wel bedacht na Emmen.

Stiens

Citaat van: Amekkis op oktober 07, 2024, 09:00:29
Vind je het nou echt nodig om hem meteen een gladjakker te noemen na wat hij allemaal voor de club heeft gedaan? Toegeven, ik vind zijn reactie ook niet 'handig' maar de man heeft veel voor SCC betekend en is een gepassioneerd supporter. Misschien wordt het eens tijd om wat netter met clubhelden om te gaan, net als dat Henk ook een clubheld is!  |:)

Misschien wordt het voor Ype eens tijd om netter met Cambuur  om te gaan dan?  :R

oscarsielstra

Citaat van: Amekkis op oktober 07, 2024, 09:00:29
Vind je het nou echt nodig om hem meteen een gladjakker te noemen na wat hij allemaal voor de club heeft gedaan? Toegeven, ik vind zijn reactie ook niet 'handig' maar de man heeft veel voor SCC betekend en is een gepassioneerd supporter. Misschien wordt het eens tijd om wat netter met clubhelden om te gaan, net als dat Henk ook een clubheld is!  |:)

Ype heb ik van dichtbij meegemaakt.
Bedoeld het echt goed toz van Cambuur, en is een echte Liwwadder.

Ype is heel precies, en verwacht duidelijk commitment van mensen.
Hij houdt niet van excuses, en kan daardoor dwingend overkomen.
Ik noem dit zakelijk en direct. Dit is waar veel mensen niet van houden/tegen kunnen.

Ik zie het zo : Cambuur is een bvo (professionele organisatie), maar aan professionaliteit ontbreekt het soms.
Zie de laatste BTW toestanden waarbij Kooi moest bijlappen... ik vind dit niet van professionaliteit getuigen.
Cambuur kan wel wat meer zakelijkheid gebruiken. 

janou

Citaat van: oscarsielstra op oktober 07, 2024, 10:37:03
Ype heb ik van dichtbij meegemaakt.
Bedoeld het echt goed toz van Cambuur, en is een echte Liwwadder.

Ype is heel precies, en verwacht duidelijk commitment van mensen.
Hij houdt niet van excuses, en kan daardoor dwingend overkomen.
Ik noem dit zakelijk en direct. Dit is waar veel mensen niet van houden/tegen kunnen.

Ik zie het zo : Cambuur is een bvo (professionele organisatie), maar aan professionaliteit ontbreekt het soms.
Zie de laatste BTW toestanden waarbij Kooi moest bijlappen... ik vind dit niet van professionaliteit getuigen.
Cambuur kan wel wat meer zakelijkheid gebruiken.

Begrijp jouw punt. Zakelijk en direct is zeker geen slechte eigenschap en kan (en moet) zeker gebruikt worden.

Echter verwacht ik van een leiding gevende tegenwoordig dat hij/zij om kan gaan met verschillende communicatiestijlen en zich flexibel kan aanpassen om de werknemer beter te laten presteren. Want bij de een is een harde aanpak werkend, maar bij een andere persoon werkt dat juist verlammend. Ik vind deze vaardigheid een belangrijk aspect m.b.t. professionaliteit.







Poetser

Citaat van: Amekkis op oktober 07, 2024, 09:00:29
Vind je het nou echt nodig om hem meteen een gladjakker te noemen na wat hij allemaal voor de club heeft gedaan? Toegeven, ik vind zijn reactie ook niet 'handig' maar de man heeft veel voor SCC betekend en is een gepassioneerd supporter. Misschien wordt het eens tijd om wat netter met clubhelden om te gaan, net als dat Henk ook een clubheld is!  |:)

Hou op man. Hij heeft eens een keer publiekelijk een meiske van SecurityNoord bij de ingang West helemaal de huid vol gescholden, omdat ze geen idee was wie hij was en hem er niet langs wilde laten gaan.

Ben hem dankbaar voor wat hij voor Cambuur heeft gedaan, maar het is gewoon een hele onsympathieke vent verder.

Vlampiep

Citaat van: Poetser op oktober 07, 2024, 15:29:39
Hou op man. Hij heeft eens een keer publiekelijk een meiske van SecurityNoord bij de ingang West helemaal de huid vol gescholden, omdat ze geen idee was wie hij was en hem er niet langs wilde laten gaan.
Ben hem dankbaar voor wat hij voor Cambuur heeft gedaan, maar het is gewoon een hele onsympathieke vent verder.
Ype is een Cambuur supporter, heeft de club gered, waarvoor heel veel dank.
Hij heeft zich soms als voorzitter  vreselijk als een dominante hork gedragen Maar dat is verleden tijd en de club heeft hem nadien beloond met het predikaat erelid. Het vervelende is dat hij zich hierin soms ook niet weet te gedragen. Maar hij moet ook begrijpen dat hij net als alle andere supporters bij zich te misdragen een stadion verbod kan krijgen.
Nooit weer terug in een bestuurlijke functie en hem net als anderen gewoon lekker supporter laten zijn.

Tanjajeah

#3863
Voor alle opportunisten die vinden dat 'Henk weg moet'.

Cambuur heeft maar ??n echt probleem: kansen omzetten in goals. Scorend vermogen. De rest is ruis.
Als Cambuur 3 goals meer had gemaakt in de voorgaande wedstrijden had het minimaal 5e gestaan. Zo klein zijn de verschillen.


op basis van de kansen en dus het voetbal (expected points)  had Cambuur nu 3e gestaan:
https://www.gettingbluefingers.com/rankKKD

Dat is een uitzonderlijk groot verschil met de werkelijkheid. Een situatie die je bijna nooit meemaakt. De mening dat Henk 'het niet meer op de rails krijgt' is dus complete bullshit. Scorebordsentiment. Je kunt het technische management hooguit verwijten dat er niet genoeg gescout is op scorend vermogen.

De Hans-Kraaij-theorie. Die zegt: tel het aantal goals van vorig seizoen van de spelers (middenvelders en aanvallers) die je haalt. Ik geloof erin. En de cijfers onderstrepen de theorie.

Pauwels          18 > 0
De Leeuw       28 > 3
Souren           36 > 2
Rolke              25 > 0
Kieftenbelt      29 > 3
Afolabi            13 > 1
Alhaft             32>  6
Diemers          32> 3

(aantal wedstrijden +  doelpunten)
Totaal van alle gehaalde middenvelders en aanvallers vorig seizoen:  18 goals

Smit > 19
Uldiriks >12
Breij     > 9

Totaal vorig seizoen: 40 goals

papier

Citaat van: Tanjajeah op oktober 10, 2024, 12:07:00
Voor alle opportunisten die vinden dat 'Henk weg moet'.

Cambuur heeft maar ??n echt probleem: kansen omzetten in goals. Scorend vermogen. De rest is ruis.
Als Cambuur 3 goals meer had gemaakt in de voorgaande wedstrijden had het minimaal 5e gestaan. Zo klein zijn de verschillen.


op basis van de kansen en dus het voetbal had Cambuur nu 3e gestaan:
https://www.gettingbluefingers.com/rankKKD

De mening dat Henk 'het niet meer op de rails krijgt' is dus complete bullshit. Scorebordsentiment.

Ook leuk om die van vorig seizoen te zien, flink aan het underachieven geweest (6e had het obv statistieken moeten zijn). En jammer dat het 'beste' eredivisieseizoen niet te zien is, volgens mij waren we juist dat seizoen flinker aan het overachieven.

janou

Citaat van: papier op oktober 10, 2024, 12:16:26
Ook leuk om die van vorig seizoen te zien, flink aan het underachieven geweest (6e had het obv statistieken moeten zijn). En jammer dat het 'beste' eredivisieseizoen niet te zien is, volgens mij waren we juist dat seizoen flinker aan het overachieven.

Ja. Vind dat het vorig jaar wel tegen zat maar toen voetbalden we vaak ook wel echt matig in mijn optiek. Vind dat we dit jaar veel meer afdwingen en beter aan de bal zijn. Ik denk dat we dit jaar met Uldrikis een stuk meer hadden gescoord al.

papier

Citaat van: janou op oktober 10, 2024, 12:22:44
Ja. Vind dat het vorig jaar wel tegen zat maar toen voetbalden we vaak ook wel echt matig in mijn optiek. Vind dat we dit jaar veel meer afdwingen en beter aan de bal zijn. Ik denk dat we dit jaar met Uldrikis een stuk meer hadden gescoord al.

Die Hans Kraaij theorie is ook te kort door de bocht, net als scorebordjournalistiek obv xG. Het kan duiden op pech of het kan duiden op een tekort aan kwaliteit. In ons geval is het op dit moment beide waarbij het gebrek aan kwaliteit ook wel weer terug te voeren is op het feit dat de beoogde 1e spits niet fit is. Maar misschien is dat ook wel weer pech.

mugel

Citaat van: Tanjajeah op oktober 10, 2024, 12:15:19
Voor alle opportunisten die vinden dat 'Henk weg moet'.

Cambuur heeft maar ??n echt probleem: kansen omzetten in goals. Scorend vermogen. De rest is ruis.
Als Cambuur 3 goals meer had gemaakt in de voorgaande wedstrijden had het minimaal 5e gestaan. Zo klein zijn de verschillen.


op basis van de kansen en dus het voetbal (expected points)  had Cambuur nu 3e gestaan:
https://www.gettingbluefingers.com/rankKKD

Dat is een uitzonderlijk groot verschil met de werkelijkheid. Een situatie die je bijna nooit meemaakt. De mening dat Henk 'het niet meer op de rails krijgt' is dus complete bullshit. Scorebordsentiment. Je kunt het technische management hooguit verwijten dat er niet genoeg gescout is op scorend vermogen.

De Hans-Kraaij-theorie. Die zegt: tel het aantal goals van vorig seizoen van de spelers (middenvelders en aanvallers) die je haalt. Ik geloof erin. En de cijfers onderstrepen de theorie.

Pauwels          18 > 0
De Leeuw       28 > 3
Souren           36 > 2
Rolke              25 > 0
Kieftenbelt      29 > 3
Afolabi            13 > 1
Alhaft             32>  6
Diemers          32> 3

(aantal wedstrijden +  doelpunten)
Totaal van alle gehaalde middenvelders en aanvallers vorig seizoen:  18 goals

Smit > 19
Uldiriks >12
Breij     > 9

Totaal vorig seizoen: 40 goals

Eens! Afgelopen jaren vooral kritiek op de verdediging. Dat is nu veel beter, inclusief keeper.
Er zijn verder spelers vervangen of gehaald die dit mogelijk maken.
Het voetbal is ook leuker om te zien. We hadden op basis van statistieken en een klein mazzeltje idd bijna bovenaan kunnen staan.

Maar ergens is er iets mis gegaan bij de invulling van de spits.
Drikus ging al weg, Milan geen verrrassing last-minute.
Afolabi zonder medisch dossier moet dan de verrassing zijn.
Waarom geen backup hiervoor is bijzonder.

diekhuzen

Citaat van: mugel op oktober 10, 2024, 16:04:27
Eens! Afgelopen jaren vooral kritiek op de verdediging. Dat is nu veel beter, inclusief keeper.
Er zijn verder spelers vervangen of gehaald die dit mogelijk maken.
Het voetbal is ook leuker om te zien. We hadden op basis van statistieken en een klein mazzeltje idd bijna bovenaan kunnen staan.

Maar ergens is er iets mis gegaan bij de invulling van de spits.
Drikus ging al weg, Milan geen verrrassing last-minute.
Afolabi zonder medisch dossier moet dan de verrassing zijn.
Waarom geen backup hiervoor is bijzonder.


Het spel is niet om aan te zien en dat speelt al een behoorlijke tijd. De resultaten zijn bedroevend en dat we op basis van data er beter voor staan zegt niet alles, kijk maar naar het aantal punten sinds we in de KKD spelen. Cijfers liegen er niet om. Natuurlijk kan het een paar wedstrijden tegenzitten, maar het is structureel slecht
Het maken van doelpunten is nog steeds een kwaliteit en Cambuur kan mij totaal niet overtuigen dit seizoen. Statistieken met doelpogingen leuk, maar hoe nauwkeuring is Expected Goals en doelpogingen?
Al een paar jaar lukt het niet om met een uitbalanceerde selectie te spelen. Henk is daar ook debet aan en het is ook een wisselwerking met onze scouting. Het is gewoon te min allemaal en er moet veel veranderen.



Bankzitter

De basis is bijna compleet vervangen, dan kun je de resultaten en spel  van nu toch niet met vorig seizoen vergelijken?

En zo slecht oogde het spel dit seizoen niet met uitzondering van de wedstrijden tegen Dordrecht en Emmen.
Tenzij je het vergelijkt met het team met Muhren,Stevens, Schouten, Kallon ect ect. . Maar dat team was echt abnormaal goed, dat mag je niet als maatstaf gebruiken.