Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

janou

Citaat van: Trainert! op oktober 04, 2024, 10:42:19
met een sndere trainer wordt het ook niks, dan is er ninnen korte tijd weer de roep om de terugkeer van henk

lambooij, reinsma, burghout OUT!!!

vd wey IN

Zou het een record zijn? Een TD afschrijven na 8 wedstrijden  :_schater

Wel mooi dat wij hier beleid maken in Leeuwarden voor de ''lange termijn'' maar als het even tegenzit, er direct afscheid moet worden genomen omdat korte termijn toch belangrijker is.


wiekie1969

Citaat van: janou op oktober 04, 2024, 11:09:11
Zou het een record zijn? Een TD afschrijven na 8 wedstrijden  :_schater

Wel mooi dat wij hier beleid maken in Leeuwarden voor de ''lange termijn'' maar als het even tegenzit, er direct afscheid moet worden genomen omdat korte termijn toch belangrijker is.

We willen volgens mij zo snel mogelijk naar de eredivisie. Dat noemen ze voetbalvisie. Maar die slaat volledig haaks op wat er momenteel bij de club gebeurd. Dat blijkt wel uit de huidige resultaten. Heb het interview met Henk gezien. De man is opgezadeld met een camping elftal. Niet fitte of geblesseerde spelers. Maar van Henk wordt wel even verwacht dat ie de playoffs haalt.  Directie speelt verstoppertje. En Henk is de lul. Precies wat hij aangeeft. Het rommelt intern aan alle kanten. Dat gaf Geert van Tuinen ook al aan op Abe tv maandag.


wiekie1969

Citaat van: janou op oktober 04, 2024, 11:04:26
Uitzakkende backs zie ik nog wel. Andere punten is de vraag of dat Henk zijn manier van spelen iets heeft aangepast of dat spelers nog niet zover zijn om dit tactisch/technisch telkens goed uit te voeren. Dat durf ik niet te zeggen.  Vastigheid ben ik het volledig mee eens overigens, dat zorgt ook voor meer structuur en automatismes.

Ik zou zeggen, kijk eens naar de stand.

De Gast

Citaat van: janou op oktober 04, 2024, 11:09:11
Zou het een record zijn? Een TD afschrijven na 8 wedstrijden  :_schater

Wel mooi dat wij hier beleid maken in Leeuwarden voor de ''lange termijn'' maar als het even tegenzit, er direct afscheid moet worden genomen omdat korte termijn toch belangrijker is.

Beter ten halve gekeerd (of eerder)..

Maar goed.. de enige van wie afscheid wordt genomen straks is Henk als het tegen blijft zitten. En dat is nou net de enige van wie je niet afscheid moet nemen.

Andy King

Citaat van: Trainert! op oktober 04, 2024, 10:42:19
met een sndere trainer wordt het ook niks, dan is er ninnen korte tijd weer de roep om de terugkeer van henk

lambooij, reinsma, burghout OUT!!!

vd wey IN

En dan? Wie vervangen hen?
En vd Weij, op grond waarvan? Die interviewtjes in een podcast?

janou

Citaat van: wiekie1969 op oktober 04, 2024, 11:30:53
We willen volgens mij zo snel mogelijk naar de eredivisie. Dat noemen ze voetbalvisie. Maar die slaat volledig haaks op wat er momenteel bij de club gebeurd. Dat blijkt wel uit de huidige resultaten. Heb het interview met Henk gezien. De man is opgezadeld met een camping elftal. Niet fitte of geblesseerde spelers. Maar van Henk wordt wel even verwacht dat ie de playoffs haalt.  Directie speelt verstoppertje. En Henk is de lul. Precies wat hij aangeeft. Het rommelt intern aan alle kanten. Dat gaf Geert van Tuinen ook al aan op Abe tv maandag.

Een voetbalvisie is heel wat anders dan een ambitie. Ambitie is om zo snel mogelijk te promoveren uiteraard. Doelstelling dit jaar is play-offs. Op basis van een voetbalvisie is deze selectie samengesteld, dus hoe willen we drukzettten, hoe willen we opbouwen, welke types hebben we hierbij nodig en hoe gaan we dat in het team krijgen. Een visie is voor lange termijn, daar stap je niet na twee maanden vanaf. Ik ben overigens wel met je eens dat directie voor Henk moet gaan staan nu. Je bent gezamenlijk dit gestart.

janou

#3786
Citaat van: De Gast op oktober 04, 2024, 12:03:43
Beter ten halve gekeerd (of eerder)..

Maar goed.. de enige van wie afscheid wordt genomen straks is Henk als het tegen blijft zitten. En dat is nou net de enige van wie je niet afscheid moet nemen.

Zo kan je het inderdaad bekijken. Maar dan kan er letterlijk nooit beleid worden gemaakt voor lange termijn, want daar krijgen ze de tijd niet voor. Want daar horen ook mindere periodes bij. We zijn nog niet eens op 1/4e van de competitie.

Als je Henk ontslaat mag je weer helemaal opnieuw gaan beginnen, met 0.0 garantie op succes.

Galdiano

#3787
Citaat van: Andy King op oktober 04, 2024, 12:03:50
En dan? Wie vervangen hen?
En vd Weij, op grond waarvan? Die interviewtjes in een podcast?

Volgens mij heeft hij een meer dan uitstekende palmares.
En gewaardeerd met de titel amateurtrainer van het jaar.

Legt alles in begrijpelijke taal uit, en kan zijn team enthousiasmeren.

Heeft gevoel bij de club en weet hoe wij (supporters) zijn.
Kan tegen kritiek, raakt niet snel in de war en heeft zeker meer krediet dan de assistenten die er nu zitten.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

papier

Citaat van: Galdiano op oktober 04, 2024, 13:05:42
Volgens mij heeft hij een meer dan uitstekende palmares.
En gewaardeerd met de titel amateurtrainer van het jaar.

Legt alles in begrijpelijke taal uit, en kan zijn team enthousiasmeren.

Net als Burghout en Reinsma kan ik zijn kwaliteiten niet beoordelen, althans niet obv de podcast/CV. Wat Vd Wey voor heeft op Burghout en Reinsma is dat hij de clubcultuur kent en ook iemand is die de clubcultuur in zich heeft. De vraag is dan of hij dat kan overbrengen op de spelers, en er is maar een manier om daar achter te komen. In ieder geval vind ik dat je dat aspect, het kennen van clubcultuur, altijd binnen de club moet houden. Iets wat de club eerder altijd als argument gebruikte bij Barto. Cultuurbewaker. Breng dat dus terug want een assistent is veel minder in de luwte dan den hoofdcoach, dat zien we wel aan de kritiek op Henk. Gaat Henk eruit dat zit je met Reinsma en Burghout. En los van dat ik hun kwaliteiten en intenties niet kan inschatten en deze positief zullen zijn, zijn zij geen cultuurbewakers maar absolute passanten.

janou

Citaat van: Galdiano op oktober 04, 2024, 13:05:42
Volgens mij heeft hij een meer dan uitstekende palmares.
En gewaardeerd met de titel amateurtrainer van het jaar.

Legt alles in begrijpelijke taal uit, en kan zijn team enthousiasmeren.

Geloof ik direct hoor. En van mij part mag hij er zeker bij. Mijn twijfel zit niet bij vd Weij, maar meer in welke mate dat het verschil gaat maken.

Wie zegt dat de huidige assistenten dat niet kunnen? Waaruit blijkt dat de slechte reeks door de assistenten komen?  Wij kunnen toch simpelweg niet beoordelen in welke mate de huidige niet geschikt zijn? En waarom zou dat extra punten gaan opleveren? Hoe kunnen wij dat objectief vaststellen als wij niet bij de tactische besprekingen zijn? Enige argument waar ik in kan komen is dat er wat meer ervaring bij kan, dat zou voor de jonge gasten misschien ook wel fijn zijn. Maar ook dat is toch puur gissen?

Als er iets moet veranderen, helemaal prima. Maar dan moet het ook zeker (met degelijke onderbouwing) zijn dat het in de nieuwe situatie veel beter gaat.


janou

Citaat van: papier op oktober 04, 2024, 13:13:53
Net als Burghout en Reinsma kan ik zijn kwaliteiten niet beoordelen, althans niet obv de podcast/CV. Wat Vd Wey voor heeft op Burghout en Reinsma is dat hij de clubcultuur kent en ook iemand is die de clubcultuur in zich heeft. De vraag is dan of hij dat kan overbrengen op de spelers, en er is maar een manier om daar achter te komen. In ieder geval vind ik dat je dat aspect, het kennen van clubcultuur, altijd binnen de club moet houden. Iets wat de club eerder altijd als argument gebruikte bij Barto. Cultuurbewaker. Breng dat dus terug want een assistent is veel minder in de luwte dan den hoofdcoach, dat zien we wel aan de kritiek op Henk. Gaat Henk eruit dat zit je met Reinsma en Burghout. En los van dat ik hun kwaliteiten en intenties niet kan inschatten en deze positief zullen zijn, zijn zij geen cultuurbewakers maar absolute passanten.

Cultuurbewaker is zeker een goed punt! Op basis daarvan prima dat hij erbij zou komen.

Noordcambuur

Citaat van: janou op oktober 04, 2024, 13:18:12
Cultuurbewaker is zeker een goed punt! Op basis daarvan prima dat hij erbij zou komen.
dus met v/d Weij gaan we in een keer beter voetballen en punten pakken nou dat wil ik nog wel eens zien.
We hebben een halve spits (de Leeuw)die al 37 jaar is vorig seizoen 2 geweldige spitsen die er ??n na de andere er in schoten en nu ??niet best.

Bankzitter

En nu hebben we weer een prima keeper en de beste middenvelder in de KKD. Ook het meest ervaren middenveld met ruim 1100 wedstrijden.

Er is geen trainer met 24 toppers in de selectie.
Kijk naar wat je wel hebt en maak er wat moois van.

YellowBlue

Citaat van: Andy King op oktober 04, 2024, 12:03:50
En vd Weij, op grond waarvan? Die interviewtjes in een podcast?

Jongen van stad,van de club, doet het al jaren goed als trainer (tweevoudig amateur trainer van het jaar), kan wat overbrengen op, met name de jonge gasten, kan met de aanvallers aan de gang en ja, ziet het spelletje ook goed als je hem in de podcast beluisterd.

NRG

Iedere andere trainer was er al lang en breed uitgevlogen. Henk heeft (terecht) veel krediet in Leeuwarden. Maar het houdt een keer op. Al denk ik dat het ontslag van een trainer weinig zal veranderen. Voorlopig maar laten zitten dus. De grootste blunder vind ik dat ze geen (tactisch) sterke man naast Henk hebben aangesteld. Dat breekt de club en Henk de Jong op.