Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

beam

Ik heb net het interview in het "nederlands" beluisterd.

Henk voelt de druk en voelt zich genoodzaakt om van zich af te bijten. Wat een brok frustratie en ik denk een roep om steun binnen de club. "Ga niet op 1 persoon schieten" "ik ga niet natrappen" je krijgt het gevoel dat er achter Henk zijn rug om gepraat wordt en hij het gevoel krijgt dat er van binnenuit aan zijn poten wordt gezaagd. volgens Henk is dat niet terecht vanwege het "andere traject wat ze ingegaan zijn" jonge spelers halen en waarde cre?ren op het veld.

Ik moet zeggen dat ik mij ook behoorlijk op heb zitten te vreten tijdens de afgelopen wedstrijden en zat daar ook even over na te denken hoe dat dan zo is gekomen. Waarop is het gebaseerd om te denken dat het dit seizoen beter zou gaan dan het afgelopen seizoen.

Ik kwam tot de conclusie dat het wel is gekomen vanuit de berichtgeving van de club. Er is heel vaak genoemd dat we volgend jaar budget hadden om een goede selectie neer te zetten en in het nieuwe stadion aan klantenbinding te kunnen doen. Dat gaf mij de hoop op niet weer zo'n seizoen als de afgelopen 2 jaar. Ze hadden dit nieuwe traject meer moeten benoemen en daarmee de verwachtingen kunnen temperen. Dat had mij wel geholpen iig.

Ik vind nu ook dat ze vanuit de club met een statement moeten komen dat ze het "met elkaar doen" en dit de lijn is die ingezet is dat ze daar aan vasthouden de komende jaren en dat positie van Henk en assistent geen discussie is. Dan weten wij ook waar wij de komende jaren aan toe zijn. Dit stadion gaat ons echt meer inkomsten opbrengen de komende jaren.

Noordcambuur

De spelers moeten vandaag alles geven voor Henk gaan ze dat niet doen dan laten ze Henk weer in de steek.
Weten de spelers wel het verleden van Henk of zijn ze dat alweer vergeten??komop mannen laat het zien en knok voor deze geweldige persoon als trainer?.

janou

Citaat van: papier op oktober 04, 2024, 09:25:54
Denk niet dat Henk ontslaan per se wat gaat oplossen. Ik irriteer me absoluut in het spel en het gebrek aan resultaten. Het grootste probleem dat ik constateer is niet dat het incidentele zien van goede momenten (daar waar Janou de focus op legt) maar er lijkt een structureel probleem te zijn die we niet weten te doorbreken. Het verhaal is nu hetzelfde als vorig seizoen: "het moet een keer goed vallen dan gaat het vanzelf lopen" daarnaast zitten we al voor het zoveelste seizoen op rij met aangetrokken spelers die niet of nauwelijks kunnen spelen. Dat kunnen we Henk ook niet verwijten, maar tegelijkertijd ook niet Lambooij want die is er nog maar net.... hoe krijgt de club dat omgebogen? Spelers die kunnen spelen vormen toch de basis voor resultaten :P

Is ook zo hoor. Maar vind jij niet dat het aan de bal verzorgder is dan vorig jaar (Op Emmen en Dordrecht na)?. Helemaal vorige 2e seizoenshelft hebben we veel wedstrijden niet het recht gehad om te winnen. Ik geloof daarom veel meer in dit elftal als iedereen fit is.

Het is idd wel structureel niet best qua resultaten.  Dus wellicht leg ik zoals jij zegt te veel focus op het positieve. Dat is ook zo. Komt vooral doordat ik mij kapot irriteer aan bepaalde negatieve tendensen die i.m.o. enkel op aannames gebaseerd zijn, terwijl er 0 inhoudelijke kennis is.   

En dat staat voor mij los van kritiek op het spel en op Henk. Wat als je zo laag staat is het terecht dat je kritiek krijgt.

Stiens

Citaat van: Bernardo op oktober 04, 2024, 09:48:33
https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/16880966/hoeveel-kan-henk-de-jong-zich-nog-permitteren-bij-cambuur-komende-twee-wedstrijden-cruciaal

Jammer dat het al zo ver heeft moeten komen om zo'n stuk te publiceren en valt me van Ype Smid tegen dat hij zo negatief is. Hou dan gewoon je mond en werk niet mee aan zo'n interview. Zit nog wat oud zeer zo klinkt het.

Bernardo

Citaat van: Stiens op oktober 04, 2024, 10:28:11
Jammer dat het al zo ver heeft moeten komen om zo'n stuk te publiceren en valt me van Ype Smid tegen dat hij zo negatief is. Hou dan gewoon je mond en werk niet mee aan zo'n interview. Zit nog wat oud zeer zo klinkt het.

Tja Ype wou Henk al niet terug halen toen Ultee ontslagen werd, was wel te verwachten dat hij negatief zou zijn.

Trainert!

met een sndere trainer wordt het ook niks, dan is er ninnen korte tijd weer de roep om de terugkeer van henk

lambooij, reinsma, burghout OUT!!!

vd wey IN

wiekie1969


Noordcambuur

Citaat van: Trainert! op oktober 04, 2024, 10:42:19
met een sndere trainer wordt het ook niks, dan is er ninnen korte tijd weer de roep om de terugkeer van henk

lambooij, reinsma, burghout OUT!!!

vd wey IN
nogmaals gaat niet gebeuren droom maar verder?.

Noordcambuur

Moet je drie kontrakten ontbinden ( dat is heel veel geld) en nog nieuwe TD en assistenten aanstellen phoeeee geef je te doen en wie gaat dat allemaal betalen  :?

moodygrunn

Nou, voordat HdJ gaat wijzen naar anderen mag hij ook zelf even wat videobanden van zijn vorige periodes terugkijken. Tactisch stond het toen veel beter. Paar kleine observaties van mijn kant:
- bij balbezit van ons centrum zakten vaak de backs wat uit. Zorgt voor rugdekking aam een indribbelende centrale en cre?ert ruimte voor je middenvelder. En je dwingt de aanvaller tot een keuze bij het drukzetten. Nu stappen de backs het middenveld in tijdens de opbouw, laten een gapend gat achter en bij elk balverlies staat de back op 15 meter van z'n directe tegenstander.
- de '6', makrini of Hoedemakers bv, bewaakte de restverdediging. Nu zie ik regelmatig drukzetten van de 6 ver op de helft van de tegenstander. Wederom een groot gat op het middenveld.
- de aanval, buitenspelers houden het breed (krijt aan de schoenen) tot een meter of 20-25 van de vijandige goal, daarna alle vrijheid om naar binnen te komen, op voorwaarde dat de back het daar breed houdt. Nu komen ze veel te vroeg naar binnen, blokkeren de spits ?n de opkomende middenvelder.
- De diepgaande middenvelder zou diep naar de penaltystip moeten lopen , niet naar de cornervlag. Trekt hij de back mee, komt de buiten vrij, blijft de back staan, dan sta je in het centrum 1-op-1.

Dit is wat ik denk te zien en denk gezien te hebben. Henk heeft geen wereldvoetballers. De rest van de divisie ook niet. Ander punt is vastigheid, stel nou gewoon 11 dezelfden op en wissel minimaal.
In Henk en Sandor we trust

janou

Citaat van: Bernardo op oktober 04, 2024, 10:40:44
Tja Ype wou Henk al niet terug halen toen Ultee ontslagen werd, was wel te verwachten dat hij negatief zou zijn.

Ik vind dit echt schandalig eigenlijk van Ype.

Opmerkingen maken als '"Ik vind de uitspraak om bij de eerste acht te eindigen niet getuigen van enige ambitie. Ik vind dat Cambuur altijd mee moet doen om de prijzen." Dit zijn zulke dooddoeners. Ambitie is altijd promotie, maar doelstelling is play-offs, en die play-offs ga je spelen om te winnen. Helemaal nu we een compleet nieuw elftal hebben kan dat gewoon wat tijd kosten.

Ga met elkaar bezig om de club verder te helpen op lange termijn ipv alleen maar zagen.

Bankzitter

#3777
Citaat van: Noordcambuur op oktober 04, 2024, 10:57:19
Moet je drie kontrakten ontbinden ( dat is heel veel geld) en nog nieuwe TD en assistenten aanstellen phoeeee geef je te doen en wie gaat dat allemaal betalen  :?

4 afkoopsommen... vd Weij komt ook niet gratis over.

Mischien 1 assistent een andere rol/functie geven en kijken of er een andere assistent kan worden toegevoegd.
Het zijn wel drie jonge mensen en dat is mischien inderdaad niet complementair aan Henk.

moodygrunn

Citaat van: Trainert! op oktober 04, 2024, 10:42:19
met een sndere trainer wordt het ook niks, dan is er ninnen korte tijd weer de roep om de terugkeer van henk

lambooij, reinsma, burghout OUT!!!

vd wey IN
Ach welnee, dan komt er weer zo'n trainer als die Dennis Haar, Sjors Ultee of Rene Hake.
In Henk en Sandor we trust

janou

Citaat van: moodygrunn op oktober 04, 2024, 10:59:41
Nou, voordat HdJ gaat wijzen naar anderen mag hij ook zelf even wat videobanden van zijn vorige periodes terugkijken. Tactisch stond het toen veel beter. Paar kleine observaties van mijn kant:
- bij balbezit van ons centrum zakten vaak de backs wat uit. Zorgt voor rugdekking aam een indribbelende centrale en cre?ert ruimte voor je middenvelder. En je dwingt de aanvaller tot een keuze bij het drukzetten. Nu stappen de backs het middenveld in tijdens de opbouw, laten een gapend gat achter en bij elk balverlies staat de back op 15 meter van z'n directe tegenstander.
- de '6', makrini of Hoedemakers bv, bewaakte de restverdediging. Nu zie ik regelmatig drukzetten van de 6 ver op de helft van de tegenstander. Wederom een groot gat op het middenveld.
- de aanval, buitenspelers houden het breed (krijt aan de schoenen) tot een meter of 20-25 van de vijandige goal, daarna alle vrijheid om naar binnen te komen, op voorwaarde dat de back het daar breed houdt. Nu komen ze veel te vroeg naar binnen, blokkeren de spits ?n de opkomende middenvelder.
- De diepgaande middenvelder zou diep naar de penaltystip moeten lopen , niet naar de cornervlag. Trekt hij de back mee, komt de buiten vrij, blijft de back staan, dan sta je in het centrum 1-op-1.

Dit is wat ik denk te zien en denk gezien te hebben. Henk heeft geen wereldvoetballers. De rest van de divisie ook niet. Ander punt is vastigheid, stel nou gewoon 11 dezelfden op en wissel minimaal.

Uitzakkende backs zie ik nog wel. Andere punten is de vraag of dat Henk zijn manier van spelen iets heeft aangepast of dat spelers nog niet zover zijn om dit tactisch/technisch telkens goed uit te voeren. Dat durf ik niet te zeggen.  Vastigheid ben ik het volledig mee eens overigens, dat zorgt ook voor meer structuur en automatismes.