Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

wiekie1969

 Maakt het wat uit wie er spelen???? Dit elftal komt gewoon kwaliteit tekort. Wat een geleuter allemaal. Ook van Henk. 6 wedstrijdjes gewonnen in 2024. Hou toch op man.

wiekie1969

Afolabi wordt aan de kant gehouden omdat ie niet fit is. Het is onvoorstelbaar.  ;( ;( ;(

oscarsielstra

#3722
Doelstelling en organisatie
Cambuur is een BVO, dit is een voetbalbedrijf met een duidelijke doelstelling : zo hoog mogelijk voetballen.
Om dit te kunnen bereiken heb je nodig : een meer jaren voetbalvisie, financieel en organisatorisch beleid, een professionele organisatie en een meer jaren businessplan / begroting.
Als voorbeeld neem ik hier AZ, die naar mijn idee dit het beste voor elkaar heeft : van jeugdopleiding tot financieel beheer.

Cambuur heeft de afgelopen jaren enorm veel geld uit de lopende begrotingen gereserveerd, om een groot deel van het stadion te financieren.
Logisch, maar sportief en financieel een enorme aderlating voor je voetbalselectie die je niet zo maar inhaalt.
Hier zie je de afgelopen jaren de gevolgen van : het laten gaan van kwalitatief veel betere spelers (door transfers of transfervrij),
inkomende transfers van minder kwalitatieve spelers etc. etc.
Iets waar een directie en ook het voetbalkader mee te dealen heeft.

Verantwoordelijkheden
Een technisch manager en ook de trainer zijn verantwoordelijk voor de voetbalvisie die je als Cambuur wil uitdragen/gebruikt.
Dit moet je dan ook als voetbalbedrijf en supporters "zakelijk" bekijken.
Lars en Henk zijn medewerker van Cambuur en moeten dan ook op de prestaties worden beoordeeld.
Afgezien hoe mooi mens Henk ook is.

Resultaten
Als je naar de huidige resultaten kijkt, zijn we na een beste jaar ooit, gedegradeerd, en het jaar erop 13 de geworden in de kkd.
Nu (begin oktober) staan we op een plek waar je Cambuur niet verwacht (en hoort te staan).

Voetbalvisie / Systeem
We spelen al jaren met een kwetsbaar systeem met diepe middenvelders en hoog druk zetten ("Henk de Jong systeem").
De kwetsbaarheid in dit systeem is al jaren te zien .. : sta je te diep weg, en voetbalt de tegenstander er onder uit.... ben je super kwetsbaar.
E?n verdedigende middenvelder is continue te weinig om deze omschakeling op te vangen.

Feit is dat we ons verdedigend al twee jaar behelpen zonder een betere en structurele oplossing/wijziging in de voetbalvisie.
Voetballen begint met een fundering (de verdediging) die moet staan.... hier wisselen we nog steeds in om ...
Het is duidelijk dat we de kwaliteit niet op de backs hebben, en dat we centraal veel te onervaren zijn.

Aanvallend is de creativiteit bijna niet aanwezig.... we hebben enorm ingeleverd op doelpunten.
Er komt erg weinig vanaf de vleugels, en we kunnen weinig diepte zoeken.
Dit omdat veel clubs onderhand weten hoe Cambuur voetbalt, deze wachten keurig op de omschakeling in een 442 formatie.

Je zal dus moeten innoveren en verbeteren, "jezelf weer opnieuw uitvinden" in je eigen voetbalvisie.
We houden aan iets vast wat er niet meer is. .. de kwaliteit om het "Henk de Jong systeem" te kunnen voetballen.
Zo blijven we  doorlopen op een doodlopende weg.

wiekie1969

O_ _O_ _O_ fantastisch stukje.

NRG

Citaat van: janou op oktober 03, 2024, 17:36:00
Doelstelling is binnen 3 jaar promoveren. Dat is gewoon duidelijk afgesproken. Alleen hebben heel veel mensen niet het geduld. Dit proces kost gewoon tijd. Helemaal met jonge gasten, zo werkt dat nou eenmaal. Zet guardiola voor de groep en het blijft gewoon wisselvallig.


De doelstelling om binnen 3 jaar te promoveren kan ik helemaal achter staan. We spelen vanaf dit seizoen in een echt prachtig stadion. Je mag financieel niet direct wonderen verwachten van ons nieuwe onderkomen. Dat moet groeien en heeft tijd nodig. Maar we slaan nu door de andere kant op. Een kwaliteitsarme selectie. Het voetbal is niet om aan te zien. De resultaten zijn kut. We bengelen onderaan de KKD. Ja. Ik ben teleurgesteld.

Scc0511

Man man man, wat een interview van Henk.  Je werkt met de 4/5e begroting van de KKD en dan jezelf zo indekken. Zit totaal geen lijn in het spel en jonge spelers weer wisselen na een slechte helft helpt ook niet hoor Henkie. Inmiddels 4 verloren van ploegen waar je normaliter 3 van moet winnen en bijv een Volendam, Excelsior en Graafschap heb nog niet eens gehad. Kijk eens naar jezelf man. Vorig seizoen was ook zo geweldig :_schater

DayDreamer

Henk moet ook stoppen met het Henk systeem, daar heeft hij totaal de spelers niet voor. Ik snap ook niet dat Henk destijds wou dat een Balk mocht blijven en bijtekenen, dat is een speler die helemaal niks kan in het Henk systeem, die is zo beperkt, kop naar beneden en doet maar wat.

Henk moet veel meer realistischer gaan spelen, spelen naar de kwaliteit die je hebt, dan maar minder aanvallend.

Inferno-058

Citaat van: janou op oktober 03, 2024, 17:36:00
Doelstelling is binnen 3 jaar promoveren. Dat is gewoon duidelijk afgesproken. Alleen hebben heel veel mensen niet het geduld. Dit proces kost gewoon tijd. Helemaal met jonge gasten, zo werkt dat nou eenmaal. Zet guardiola voor de groep en het blijft gewoon wisselvallig.
Binnen 3 jaar promoveren betekent dat je dus vol aan de bak moet gaan en tenminste een goede fundering moet neerzetten. Ik zie 0,0 aanknopingspunten momenteel, en de resultaten liegen er niet om.

Holwerd voor Cambuur

Citaat van: Inferno-058 op oktober 03, 2024, 20:19:41
Binnen 3 jaar promoveren betekent dat je dus vol aan de bak moet gaan en tenminste een goede fundering moet neerzetten. Ik zie 0,0 aanknopingspunten momenteel, en de resultaten liegen er niet om.

De keeper!
En Diemers, voor die 3 jaar.
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Holwerd voor Cambuur

Helaas maakt een spelersbegroting geen goals.

Maar dan moet die Diemers toch wel een godsvermogen verdienen, als deze selectie qua spelersbegroting op de 5e plaats staat?
Want wie zouden er nog meer hoog op die lijst staan? vMullem misschien, maar de rest toch niet?
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

denistel

Citaat van: Inferno-058 op oktober 03, 2024, 20:19:41
Binnen 3 jaar promoveren betekent dat je dus vol aan de bak moet gaan en tenminste een goede fundering moet neerzetten. Ik zie 0,0 aanknopingspunten momenteel, en de resultaten liegen er niet om.

keeper mercera een fitte schaapman en caschili diemers narty souren moet
het kunnen en pauwels ook.maar ze moeten aan de slag en voor uit gang
boeken en dat zie ik helaas al bijna 2 jaar niet.

AL

Vrees voor Henk dat VVV de laatste wedstrijd is dat hij voor de groep staat.

oost

Hoe je het ook wendt of keert we zitten met levens groot probleem. Henk is een club legend en ons huidige bestuur heeft gewoon een nieuw stadion weten te realiseren. Maar nu is het elftal sportief failliet, wie je ook voor de bus gooit eigelijk kun je dat gewoon niet maken. Maar op deze voet doorgaan kan ook echt niet :rodekaart

denistel

Citaat van: AL op oktober 03, 2024, 21:07:31
Vrees voor Henk dat VVV de laatste wedstrijd is dat hij voor de groep staat.

gaat niet gebeuren hoor.

oost

Citaat van: denistel op oktober 03, 2024, 21:13:54
gaat niet gebeuren hoor.

Ontslaan doen ze hem niet.
Ik zie Henk zelf eerder ontslag nemen, heeft die eerder gedaan.