Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

Mike SCC

Citaat van: PePe op oktober 02, 2024, 12:24:28
Niet fitte spelers.

Mag je van een prof verwachten (als hij niet fit is) dat hij naast de reguliere trainingen, ook nog voor zich zelf nog extra trainingsarbeid moet gaan verrichten? Zodat hij sneller beschikbaar komt.

Mag je van een werknemer verwachten dat, mocht hij niet of nauwelijks inzetbaar zijn, ook naast zijn reguliere werktijd alles eraan doet om volledig inzetbaar te worden? Lijkt me wel?

janou

Citaat van: PePe op oktober 02, 2024, 12:24:28
Niet fitte spelers.

Mag je van een prof verwachten (als hij niet fit is) dat hij naast de reguliere trainingen, ook nog voor zich zelf nog extra trainingsarbeid moet gaan verrichten? Zodat hij sneller beschikbaar komt.

Zeker mag je dat verwachten. Maar waaruit kunnen we opmaken dat zij dit niet doen?

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: janou op oktober 02, 2024, 15:07:10
Zeker mag je dat verwachten. Maar waaruit kunnen we opmaken dat zij dit niet doen?
En bij bepaalde blessures is rust nodig en kan harder je best doen juist averechts werken. Waarom is er zo'n twijfel over de inzet.
Henk, held, bedankt

papier

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op oktober 02, 2024, 15:30:05
En bij bepaalde blessures is rust nodig en kan harder je best doen juist averechts werken. Waarom is er zo'n twijfel over de inzet.

Omdat we wel echt grossieren in spelers met pijntjes, gebrek aan fitheid en blessures. Eigenlijk heb je nog geen moment een fitte selectie gehad. En dat lijkt een patroon te zijn.

janou

Citaat van: papier op oktober 02, 2024, 15:38:39
Omdat we wel echt grossieren in spelers met pijntjes, gebrek aan fitheid en blessures. Eigenlijk heb je nog geen moment een fitte selectie gehad. En dat lijkt een patroon te zijn.

Het zou logischer zijn om het dan andersom te bekijken. Hoe komen ze aan pijntjes? Logischere conclusie zou dan toch zijn: te hard trainen? Te veel minuten maken terwijl ze nog niet fit zijn?

Uiteraard is het belangrijk om te kijken waardoor er zoveel pijntjes zijn. Maar aan de andere kant valt dit ook wel mee toch? De Leeuw is 37 en maakt veel minuten, Afolabi een tijd niet gespeeld en Alhaft door prive omstandigheden. Dan weet je dat het een tijdje kan duren voordat ze fit zijn. Helemaal als bijv Afolabi zoveel last heeft na ??n helftje voetballen. Dan is afolabi toch het enige vraagteken waarom dat zolang duurt?





papier

Citaat van: janou op oktober 02, 2024, 15:50:08
Het zou logischer zijn om het dan andersom te bekijken. Hoe komen ze aan pijntjes? Logischere conclusie zou dan toch zijn: te hard trainen? Te veel minuten maken terwijl ze nog niet fit zijn?

Uiteraard is het belangrijk om te kijken waardoor er zoveel pijntjes zijn. Maar aan de andere kant valt dit ook wel mee toch? De Leeuw is 37 en maakt veel minuten, Afolabi een tijd niet gespeeld en Alhaft door prive omstandigheden. Dan weet je dat het een tijdje kan duren voordat ze fit zijn. Helemaal als bijv Afolabi zoveel last heeft na ??n helftje voetballen. Dan is afolabi toch het enige vraagteken waarom dat zolang duurt?

In mijn ogen kom je dan op een stukje scouting uit. Diverse spelers die we halen lijken wel in potentie een behoorlijke kwaliteit te hebben maar zijn niet fit genoeg/worden niet fit genoeg om daadwerkelijk te kunnen spelen. Alhaft, Afolabi, De Leeuw, Souren. En in eerder stadium Johnson, Mahi.

sunderland

Citaat van: papier op oktober 02, 2024, 16:14:23
In mijn ogen kom je dan op een stukje scouting uit. Diverse spelers die we halen lijken wel in potentie een behoorlijke kwaliteit te hebben maar zijn niet fit genoeg/worden niet fit genoeg om daadwerkelijk te kunnen spelen. Alhaft, Afolabi, De Leeuw, Souren. En in eerder stadium Johnson, Mahi.
de leeuw is voor zijn doende super fit. Souren kreeg in de eerste weds een gemene trap van die kale. Alhaft wisten we en Afolabi wisten we niet.

Noordcambuur

Citaat van: sunderland op oktober 02, 2024, 18:44:34
de leeuw is voor zijn doende super fit. Souren kreeg in de eerste weds een gemene trap van die kale. Alhaft wisten we en Afolabi wisten we niet.
sunderland de Leeuw moet je gebruiken voor het laatste half uur.
Op dit moment is de aanval onze zwakste linie omdat de meeste aanvallers niet fit genoeg zijn of andere redenen.
Ik heb de Leeuw nog geen goede wedstrijd zien spelen dus nog geen doelpunten?.

De Gast

Als je twee posities in de spits kunt invullen en je haalt een 38 jarige supersub dan moet je er wel heel zeker van zijn dat je over een sterke en doorgaans fitte eerste spits kunt beschikken.

Bankzitter

Ze hadden ingeschat dat Smit eerder verkocht zou worden. Inschattingsfout, dat ben ik wel met je eens.

Ik vind het alleen wel eens te makkelijk om alleen maar dingen te wijzen die niet goed zijn gegaan.
Zeker als je er zelf weinig invloed op hebt zoals met de situatie van bijvoorbeeld Smit of vd Water.

Er waren zoveel problemen in de selectie. Een aantal zoals keeper zijn vrij snel opgelost. Centraal duo en 6 zijn ook vervangen. 
We moeten nog zien of alle keuzes goed uitpakken maar vind wel dat er bergen werk zijn verzet in de transferperiode en ook lef is getoond door afscheid te nemen van veel spelers ondanks een doorlopend contract.

papier

Ik vind de transfers van de afgelopen periode veel beter uit te leggen van die van vorig jaar, er lijkt veel meer een gedachte achter te zitten. Binnen de beperkingen die we hebben kunnen we aan het eind van de seizoen de balans opnemen. Alleen het gebrek aan een vervanger voor Sylla snap ik niet maar goed dat zal ook te maken hebben met de beperkingen die we hebben.


michello

Plus het aantrekken van R?lke wat niet logisch is gezien de bezetting. Dat valt natuurlijk weg als het een schot in de roos is, maar als je kijkt naar de selectie was dit een overbodige aankoop.

papier

Citaat van: michello op oktober 03, 2024, 09:44:21
Plus het aantrekken van R?lke wat niet logisch is gezien de bezetting. Dat valt natuurlijk weg als het een schot in de roos is, maar als je kijkt naar de selectie was dit een overbodige aankoop.

Dat vind ik op zich nog wel meevallen. Ik denk niet dat men in dat stadium rekening heeft gehouden met het (kunnen) aantrekken van Diemers. Toen hij kwam stond Diemers nog in de basis bij Larnaca :P

Bankzitter

Ik weet ook de visie van de club/beleid niet.
Moet een speler er vanaf dag 1 staan, of moet die daar naar toe groeien in de 2 jaar dat die onder contract staat.
Ik vind Casas en Pauwels echt goed spelen voor spelers van 19 / 20 jaar. Maar een speler uit de categorie 25-29 had gewoon veel verder geweest en minder aangereikt aangereikt hoeven krijgen vanuit de TS.

En is Henk het type trainer dat bij een beleid past om veel jonge spelers in te passen en beter te maken?
Of werkt die beter met een volwassen groep die hij maximaal laat presteren en niet allerlei "basis" zaken als prof nog moeten aanleren.

Ik vind Henk ook een beetje dubbel daarin. Enerzijds is hij heel erg bezig met spelers beschermen om ze niet over de kop te jagen, langzaam brengen. En geloof ook wel zijn enthousiasme als jonge gasten op de deur kloppen.

Anderzijds lijkt hij tijdens de wedstrijd heel erg bezig met de punten en prestatie en gooit hij het halve team om zonder oog te houden voor de ontwikkeling van het team. Hij slachtoffert Ottensen bijvoorbeeld waardoor hij nu in de volgende wedstrijd alweer een lastige keuze krijgt wat met de rechtsback te doen.

De keuze tussen ontwikkelen of direct presteren wordt niet duidelijk genoeg gemaakt.

janou

#3704
Citaat van: Bankzitter op oktober 03, 2024, 10:06:40
Ik weet ook de visie van de club/beleid niet.
Moet een speler er vanaf dag 1 staan, of moet die daar naar toe groeien in de 2 jaar dat die onder contract staat.
Ik vind Casas en Pauwels echt goed spelen voor spelers van 19 / 20 jaar. Maar een speler uit de categorie 25-29 had gewoon veel verder geweest en minder aangereikt aangereikt hoeven krijgen vanuit de TS.

En is Henk het type trainer dat bij een beleid past om veel jonge spelers in te passen en beter te maken?
Of werkt die beter met een volwassen groep die hij maximaal laat presteren en niet allerlei "basis" zaken als prof nog moeten aanleren.

Ik vind Henk ook een beetje dubbel daarin. Enerzijds is hij heel erg bezig met spelers beschermen om ze niet over de kop te jagen, langzaam brengen. En geloof ook wel zijn enthousiasme als jonge gasten op de deur kloppen.

Anderzijds lijkt hij tijdens de wedstrijd heel erg bezig met de punten en prestatie en gooit hij het halve team om zonder oog te houden voor de ontwikkeling van het team. Hij slachtoffert Ottensen bijvoorbeeld waardoor hij nu in de volgende wedstrijd alweer een lastige keuze krijgt wat met de rechtsback te doen.

De keuze tussen ontwikkelen of direct presteren wordt niet duidelijk genoeg gemaakt.

Prima analyse. Lastige is dat die jongens van 25-29 een stuk duurder zijn over het algemeen en minder transferwaarde hebben. En hebben nu ook pech dat bijv. een Souren nog niet levert en dat De Leeuw die bal nog niet in het netje krijgt.  Jongens van 19 zijn vaak een stuk minder stabiel en worden vaak meer be?nvloed door de waan van de dag (resultaat).

Maar dat is ook het lastige, hij moet door afwezigheid of niet presteren van spelers nu vaak spelers op andere posities neerzetten. Hierdoor ontbreken vastigheden nog. Maar zo wisselen helpt gewoon niet met het zelfvertrouwen.