Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

okkele

het maakt niks uit wat je zegt maar hoe het door een ander uitgelegd word.


Kuzmanovic-Apeldoorn

Ik mis Henk zo ongelofelijk veel en ben al weken van slag. Ik besef me steeds meer dat we met het stoppen van Henk een uniek tijdperk van zo'n 10 jaar afsluiten, met echt waanzinnige resultaten. Een tijdperk dat nooit meer zal terugkeren en nooit zal worden evenaard.

Deel 1: Maart 2013
Onder de straalkacheltjes in het ijskoude stadion van Almere met mijn dochter bij het debuut van Henk. Onverdiend 2-1 verlies, maar de trend was gezet, Cambuur viel aan. Ik reken een vriend voor hoe we nog kampioen kunnen worden. Het resultaat van mijn berekening klopt, alleen had ik MVV als concurrent verwacht en niet Volendam.
Cambuur wint thuis van de Eagles en van Oss en wij zijn er bij. Uit tegen Dordrecht moet ik laten schieten door mijn werk, maar in de avond luister ik in de auto naar de overwinning bij OF. Uit tegen de Graafschap in het uitvak met een collega. Drie dagen lang schor na het feest na de wedstrijd. Voor het eerst in de historie winnen we uit bij de Graafschap. Vele verliespartijen had ik beleefd daar, zoals de 4-6 nederlaag in 1980 in de nacompetitie. Veel kansen gehad vooral Barto, die vlak voor tijd de winnende maakt. Na deze wedstrijd koop ik direct kaartjes voor het thuisvak bij Excelsior, de laatste competitiewedstrijd, die dan nog geen risicowedstrijd is. Als die wedstrijd historisch wordt, zal ik er hoe dan ook bij zijn. Het elftal wordt op het Cambuurplein midden in de acht onthaalt door honderden supporters. Henk gelooft in het kampioenschap en straalt dat uit.
Twee keer binnen 4 dagen tegen Emmen. Bij de uitwedstrijd moeten we aantonen dat we niet uit Leeuwarden komen, anders komen we er niet in. Met mijn paspoort lukt me dat niet, maar de grofvuilpas uit Apeldoorn redt ons. Uit 1-3, thuis 4-0. Dan 3 mei. Volendam komt voor en de hoop lijkt verloren. Binnen een paar minuten komen wij voor en Volendam gelijk. Wanneer Volendam dan achter komt en zelfs op 3-1 komt (leve Antonia), gaat het wonder leven. Ik hou het niet meer van de zenuwen. Adje breekt door en scoort in de verre hoek. Ik raak een minuut van mijn leven kwijt. Wanneer ik weer bij zinnen ben sta ik vijftig meter van mijn zitplaats af en heb geen idee hoe ik daar gekomen ben. Met een man of vijftig vieren we feest in het thuisvak. Tot diep in de nacht lees ik de berichten op CO over het feest in het stadion. Ik val dronken van geluk en van de Berenburg cola in slaap.

Henk, held, bedankt.
Henk, held, bedankt

Delfzijl/Cambuur

Godsampie, lees dit nu pas....
Wat een mooie ode aan Henk de Jong. Kuz..kerel tellen kun je niet maar schrijven zeker wel. Weet je...
Ik hoop dat ie t leest.
Heel veel bagger op t forum hier , ik weet t. Maar ook zoveel liefde en moois voor de club en de mensen die de club maken.
Dank je wel.

Vlampiep

Als je het verhaal van Kuzma leest weet je wat je mist en blijft missen. Iedere keer als ik wat lees of zie van Henk krijg ik een knoop in mijn maag.
Wat hebben we van dit prachtige mens bij onze club  als trainer kunnen genieten.
Hopelijk zullen we hem nog vaak terug zien in ons oude en nieuwe stadion en dat hij nog maar lang onder ons mag blijven.

Andy King

Mooi verhaal Kuzzie, maar nooit meer zulke resultaten evenaren...? DAT zullen we nog wel eens zien!

Noordcambuur

Mooi Kusman :thumbsup bedankt .

Destroyer

Ja man, voor ons begon het al met trouwerij in september 2012 met foto reportage in stadion. Henk kwam enthousiast even langs met paar spelers om ons geluk te wensen. Fantastisch! Na het ontslag van Alfons pakte Henk idd de draad op. Na het verlies in Almere bleven we winnen. Toen kwam de wedstrijd bij de Graafschap. Memorabel. We zeiden met een clubje, als we deze winnen worden we kampioen! Toen na een lastige wedstrijd Barto die bal in het net knalde begon het geloof echt te komen. Tot eind dat seizoen koud! De laatste thuiswedstrijd tegen Emmen, bam! 4-0!!! Mijn vrouw als een malle richting kaartverkoop Excelsior uit. Velen riepen, wat heb je daar te zoeken, wordt toch niks.... Volendam laat dit echt niet liggen! Nou dat hebben we geweten op 1 van de mooiste dagen van dat jaar, strakblauwe hemel! Ik vergeet die uitwedstrijd nooit en nooit weer. Nog nooit zo'n spanning meegemaakt. Op die manier promoveren, legendarisch! Nog nooit zo'n feest daar in het stadion en in die parkeergarage gezien. Henk bedankt nogmaals voor alles. Tot in de toekomst.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Mike SCC

Goh die parkeergarage inderdaad, wat een chaos was dat  :_schater |:)

Met Henk hebben we heel veel mooie wedstrijden gespeeld, en twee jaar lang gedomineerd in de KKD met een beperkt budget. Meerdere mensen hebben denk ik wel mooie persoonlijke momenten met Henk gehad, zo steekt hij in elkaar. Ik heb ook zo'n moment, dat houd ik voor mezelf.

Hoe je het wendt of keert, Henk als trainer gaan we gigantisch missen. Boegbeeld van de club blijft hij altijd, en ik hoop dat hij ooit terug mag keren in een mooie rol waar hij zijn stempel kan drukken op onze club en het beleid.

Eerst en bovenal een goed en volledig herstel gewenst  |:)

denistel

weer een klap voor henk en fam gecondoleerd en sterkte met dit verlies

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: denistel op november 14, 2022, 12:18:49
weer een klap voor henk en fam gecondoleerd en sterkte met dit verlies
Wat dan?
Henk, held, bedankt

Montana

De vader van Henk is overleden..
Wat een klote jaar toch voor de fam. de Jong..

Kuzmanovic-Apeldoorn

Henk, held, bedankt

mario

Gatverdamme, er blijft de fam. ook niets bespaard. Heel veel sterkte.