Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

De Gast

Die penalty werd hem even teveel. Gewoon menselijk. Lijkt ook nergens op van die hoer van een Nijhuis. Is dit nou voetbal? Een bal keihard van dichtbij op de arm en dan maar een penalty? Dan kunnen we beter stoppen met zn allen.

Cambuur Groningen

Slappe lul :) Dat is kennelijk rood

hobbes

Citaat van: Cambuur Groningen op september 17, 2022, 22:15:40
Slappe lul :) Dat is kennelijk rood

Als dat het is, dan was het inderdaad haantjes gedrag van een scheidsrechter waarvoor deze wedstrijd wat te hoog gegrepen was.

Cambuur Groningen

Citaat van: hobbes op september 17, 2022, 22:17:26
Als dat het is, dan was het inderdaad haantjes gedrag van een scheidsrechter waarvoor deze wedstrijd wat te hoog gegrepen was.
dat geeft Henk net in interview aan, zal dan wel zo zijn

Specuveter

Prima interview
Rode kaarten waren terecht zegt hij.
Breekpunt is penalty :R

Joop

Eerste rode kaart terecht, lijkt wel een mentale kwestie te zijn. Tweede rode kaart meer dan terecht maar hoe onnozel. Ben je aanvoerder, sta je gelijk met een man minder, zorg dan dat je de boel bij mekaar houdt en maak geen gefrustreerde overtredingen. Bespeel de scheidsrechter zodat hij een goedmakers penalty en rode kaart geeft en de boel is weer in evenwicht. Maar zorg dat je de boel niet in de steek laat. En natuurlijk bij die penalty is hij ook een slappe luk en dat hij dan rood trekt bewijst dat hij een slappe luk is. Maar zonder trainer kun je nog winnen, erger is dat er constant penalty?s worden gegeven voor handsballen waar je helemaal niets aan kunt doen en die niet te voorkomen zijn. Die heeft niets meer met eerlijk voetbal te maken. Volgende wedstrijd als statement met handen op de rug gebonden het veld op komen

Holwerd voor Cambuur

Ook  als je niet aanvoerder bent, moet je dat niet doen  ;)

Maar ik zie ook geen leider in Bangura.
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Stiens

Citaat van: Cambuur Groningen op september 17, 2022, 22:15:40
Slappe lul :) Dat is kennelijk rood

De scheids heeft niet eens gehoord wat Henk zei vertelde die op ESPN.

veteraan

Een scheidsrechter is ook verantwoordelijk voor de wedstrijd 3 keer rood en een penalty is game over. De tweede rood had ook geel met een theatraal preekje kunnen zijn en niemand hield rekening met een penalty. Dan hou je nog een wedstrijd over

Nu kon je alles aftikken

Bankzitter

#1584
Positief: we verliezen geen wedstrijden omdat we minder voetballen dan de tegenstander (Ajax uitgezonderd).
Ik vind het hele team verdedigend veel beter staan dan vorig seizoen: tegenstanders scoren meestal door een fout van ons (of arbitrage) niet door hun eigen aanvalsspel.
nog genoeg tijd om het om te draaien
Negatief: we maken het ons zelf moeilijk met onnodige  rode kaarten, missen open kansen, blunders en eigen goals .
Dat is niet alleen pech, dat is ook een verkeerde soort spanning of druk.
Daarbij veel te veel gele kaarten bij opstootjes en steeds een andere as door blessures, schorsingen ect ect.

Voor na de winterstop nog maar eens heel goed kijken naar de vleugels en centraal achterin. Dat is nu te mager bezet voor degradatievoetbal.
Virginia heeft nog voordeel van de twijfel, erg wisselvallig nog.

Slechte start maar nog genoeg tijd om het om te draaien... zoals ik eerder zei, we verliezen geen wedstrijden omdat de tegenstanders beter voetballen en dat geeft wel wat vertrouwen.

Henk mag aan de bak de komend komende weken om te bedenken hoe we voor de winter de schade kunnen beperken en punten gaan halen.
Interlandbreak komt heel goed uit.

De Gast

Nou dat vertrouwen is wel weg Bankzittert. Het voetbal is soms wel aardig maar er is nog zoveel meer nodig.

Volgens mij was het voetbal in ons laatste degradatiejaar ook niet eens zo slecht, zat het achterin wel redelijk dicht toen maar maakten we nauwelijks goals waardoor het vertrouwen ook weg ebde. Kevin van Veen werd toen nog gehaald maar die houthakker van een Barto bleef de voorkeur om onbegrijpelijke redenen maar houden.

Destroyer

Het is allemaal leuk en prachtig positief praat, maar wie kan me even het resultaat van kalenderjaar 2022 noemen? En dan bedoel ik gewonnen punten.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Bankzitter

Wat is positief praat? Ik noem toch zowel de goede als slechte dingen.
Ik heb het over schade beperken tot de winter...dus dan heb ik het over punten sprokkelen, desnoods minder aanvallend te spelen. Niet echt wat we allemaal hoopten.

Dit is een nieuwe seizoen, terugkijken op andere seizoen heeft geen zin... je moet naar de huidige selectie kijken, er stond een half nieuw elftal op het veld.

Destroyer

Voel je je aangesproken? Het positieve is hier door velen verwoord. Henk geeft in een interview nu ook weer aan van iedereen te kunnen winnen. Wees realistisch. 2022 handjevol wedstrijden gewonnen. Alleen met die inval trainer Haar hadden we nog paar leuke resultaten en wedstrijden aan het einde van vorig seizoen gezien. Wij zijn gewoon 100% degradatie kandidaat, we hebben op 532 systemen geen antwoord en einde van deze middag zijn we lantaarn drager. Let maar op. Over vijf wedstrijden ben ik benieuwd hoe alles hier voor staat maar zie het somber in.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Cambuur Groningen

Citaat van: Destroyer op september 18, 2022, 08:28:33
Voel je je aangesproken? Het positieve is hier door velen verwoord. Henk geeft in een interview nu ook weer aan van iedereen te kunnen winnen. Wees realistisch. 2022 handjevol wedstrijden gewonnen. Alleen met die inval trainer Haar hadden we nog paar leuke resultaten en wedstrijden aan het einde van vorig seizoen gezien. Wij zijn gewoon 100% degradatie kandidaat, we hebben op 532 systemen geen antwoord en einde van deze middag zijn we lantaarn drager. Let maar op. Over vijf wedstrijden ben ik benieuwd hoe alles hier voor staat maar zie het somber in.
Kennelijk voel jij je ook aangesproken :-) Bankzitter is toch realistisch, benoemt goede en slechte punten. En natuurlijk zijn we degradatiekandidaat: als je het 17e budget hebt lijkt me dat niet meer dan logisch. Vertel me dan eens wie Booij had moeten halen met het budget wat er is? Van de 7 wedstrijden die we hebben gespeeld hebben we er twee met rode kaarten gespeeld, 1 tegen Ajax verloren, 1 van Fortuna gewonnen en 1 tegen Utrecht gelijk gespeeld. Blijven 2 ?normale? wedstrijden over: Excselsior waar we 15 kansen verklooien is gewoon puur dom, Groningen was ook niet een goede wedstrijd.

Maar ach wat we hier ook allemaal neerpennen: Het maakt geen ene flikker uit, de selectie wordt er niet anders van. Het enige wat ik hoop, is dat we er met zijn allen positief achter blijven staan als de mannen op het veld staan.