Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: R058 op februari 20, 2022, 10:46:58
Tuurlijk maakt iedereen zich daar zorgen om, maar hij is nog maar net terug en doet eerst nog rustig aan. Dat zal denk ik wel een tijdje duren voor hij weer 100% is. Verder zal hij ook zeker wel goed gemonitord worden lijkt me.

Het punt is volgens mij voornamelijk dat er niets in zijn medische situatie is verandert. Ze konden niet opereren, dus de cyste zit er nog en zeker niet kleiner. Waar halen wij de zekerheid van dat hij ?berhaupt weer 100% gaat woorden, ooit?.

R058

Citaat van: Lore op februari 20, 2022, 10:49:02
Het punt is volgens mij voornamelijk dat er niets in zijn medische situatie is verandert. Ze konden niet opereren, dus de cyste zit er nog en zeker niet kleiner. Waar halen wij de zekerheid van dat hij ?berhaupt weer 100% gaat woorden, ooit?.
Er is geen zekerheid, maar ik vind het prima om die beslissing aan dokters en Henk zelf over te laten.

Vlampiep

Er zijn maar een paar mensen die kunnen oordelen of Henk zal herstellen, door kan of willen gaan.
Dat zijn de behandelend artsen en Henk ennzijn gezin zelf. Wij gissen en kunnen alleen maar hopen dat Henk herstelt.
Henk is realistisch genoeg om dit met de club te communiceren en ik heb voldoende vertrouwen dat de club ook vooruit ziet bij een slecht scenario.

Lore

Citaat van: Vlampiep op februari 20, 2022, 11:40:38
Er zijn maar een paar mensen die kunnen oordelen of Henk zal herstellen, door kan of willen gaan.
Dat zijn de behandelend artsen en Henk ennzijn gezin zelf. Wij gissen en kunnen alleen maar hopen dat Henk herstelt.
Henk is realistisch genoeg om dit met de club te communiceren en ik heb voldoende vertrouwen dat de club ook vooruit ziet bij een slecht scenario.

Dat klopt. Ik heb alleen geen vertrouwen in dat de club, per definitie, goed vooruit ziet bij een slecht scenario. Geen onwil, het lijkt mij onmogelijk. Een absolute held, een vakman, iemand die zoveel voor ons heeft gedaan. Ik zou de beslissing niet kunnen en willen nemen en daarna zou ik veel te laat ingrijpen.

Laten wij hopen dat het nooit gebeurd.

Bernardo

Henk gaat vanaf deze week weer de media praatjes doen zeggen ze in de podcast van OF.

Cambuur Groningen

Citaat van: Bernardo op februari 21, 2022, 18:41:21
Henk gaat vanaf deze week weer de media praatjes doen zeggen ze in de podcast van OF.
mooi nieuws!

Lore

Citaat van: Bernardo op februari 21, 2022, 18:41:21
Henk gaat vanaf deze week weer de media praatjes doen zeggen ze in de podcast van OF.

Heel fijn, stapje voor stapje!

denistel

hij is ook weer de hoofdtrainer op het veld mooi om te zien vanmorgen


J.v.G.

Henk de Jong kan zichzelf weer zijn: 'Foeteren, complimenten geven, heerlijk'

Door Reon Boeringa
Henk de Jong heeft na een onzekere periode zijn oude leven grotendeels terug. De trainer van SC Cambuur vertelt over de moeilijke tijden die achter hem liggen en zijn volgende stap richting een volledige rentree.

Een week geleden had De Jong zich al even bij de pers gemeld. ?Nu nog niet opschrijven, jongens?, zei hij toen. ?Maar het gaat goed met me en ik ben van plan om volgende week weer wat meer dingen op te pakken, zoals de interviews.? Vandaag voegde hij daad bij woord. ?Ik ga tijdens wedstrijden weer honderd procent coachen en ik ga weer interviews geven. Alleen doordeweeks neem ik soms nog wat gas terug.?

Het is alweer bijna drie maanden geleden dat De Jong plots ontbrak op de training van Cambuur. Een paar dagen later maakte de club bekend wat er aan de hand was. De Jong had plotseling problemen met zijn zicht gekregen en was vervolgens naar het ziekenhuis gegaan voor onderzoek. Daaruit was gebleken dat er een cyste in zijn hoofd zat. In afwachting van nadere onderzoeken moest De Jong zijn werkzaamheden per direct staken. Assistenten Pascal Bosschaart en Martijn Barto namen vanaf het duel met Vitesse op 4 december al zijn taken waar.

Verdere onderzoeken stelden redelijk gerust. Het stelde De Jong in staat om na de winterstop zijn rentree te maken, maar wel met de handrem erop. Tijdens wedstrijddagen was hij van de partij, maar veel minder actief dan we hem kennen. Ook doordeweeks bewoog hij zich veelal op de achtergrond. Noodgedwongen en met frisse tegenzin, maar er zat door hoofdpijnen weinig anders op. Inmiddels zijn die klachten dusdanig verminderd dat de handrem eraf kan.

?Ik heb er weer zin in?, aldus De Jong. ?En ik wil een groot compliment maken aan mijn staf en spelers, voor de manier waarop ze het de afgelopen hebben gedaan. De trainers verdienen heel veel credits. Ze hebben het smoordruk gehad, want ze deden naast mijn werk hun trainerscursus er nog bij. Grote klasse.?

Om met het belangrijkste te beginnen: hoe gaat het met je?

?Het gaat goed met me. Dit is de volgende stap. Doordeweeks houd ik soms nog wat afstand, maar ik kan weer wat meer oppakken. Ik heb een medicijn dat me goed helpt. Een bloedverdunner, dat heb ik zelf een beetje uitgevogeld. Daardoor kan ik weer lekker met de spelers bezig zijn. Foeteren, complimenten geven, heerlijk gewoon. Ik heb geen last van mijn hoofd meer.?

Het is alweer bijna drie maanden geleden dat de cyste in je hoofd werd aangetroffen. Hoe heb je de afgelopen periode beleefd?

?Het was klote. Ik voelde me in het begin heel erg machteloos. Na een tijdje kreeg ik te horen dat het iets was waar ik niet dood aan zou gaan. Artsen hebben me gerustgesteld en heel goed geholpen. Het is alleen een cyste die niet weg kan. Wat wel kan gebeuren, is dat hij kleiner gemaakt kan worden als ik echt last van krijg. Dat is heel belangrijk. Ik sta er gewoon heel positief in. De klachten waren er een tijdje geleden uit het niets en wie weet is het nu ook wel in een keer helemaal weer weg.?

Sinds de winterstop zit je weer op de bank, maar wel met de handrem erop. Was dat lastig?

?Natuurlijk, maar dat moest. Ik wilde wel los, maar daar had ik wel toestemming voor nodig. Ik werd als het ware nog wat afgeremd. Deze week heb ik tegen mijn dokter gezegd dat het voor mij als een goed moment voelde om weer meer te gaan doen. Maar ik moet wel oppassen hoor, ik kan nog niet ?lles. Het belangrijkste is dat het goed gaat.?

Zijn er dingen die voor jou blijvend anders blijven?

?Zeker, ik doe niet meer zo gek. Ik vlieg niet meer overal heen. Mensen om me heen beschermen me ook, dat is belangrijk. Ik moet in dat opzicht de handrem er juist w?l een beetje op houden en dat is op een bepaalde manier ook gewoon lekker. Ik had altijd het idee dat ik alles moest doen, overal op in moest gaan, maar op deze manier is het nu goed. Ik kan er weer honderd procent zijn in mijn gezin en op de club, dat zijn voor mij de belangrijkste dingen.?

hobbes

Bedankt voor het delen :thumbsup

denistel

hele week nog niet op de training geweest helaas

J.v.G.


Specuveter


Beul B

Onze Henk is al jaren positief