Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

diekhuzen

#4680
Citaat van: Benniepos op maart 29, 2025, 13:26:46
Nou als het voor ??n het laatste seizoen moet zijn is het wel voor Rein. Bedankt voor de fijne jaren. Ook bij een wissel van de Graafschap zat hij mis

Erg boeiend. Rein hoort bij onze club en je neemt een stukje cultuur mee naar het nieuwe stadion. Dat hij er soms naast zit en verder geen gekke dingen doet, behalve het ons clublied midden in de wedstrijd afspeelt, maakt van Rein geen slechte speaker. Wat mij betreft mag hij dat nog jaren doen. Dat hij een wissel bij de verkeerde naam noemt is niet echt spannend.

Galdiano

Citaat van: denistel op maart 30, 2025, 15:36:06
eerder fred van dijk hoor.

Dat zou zou waardeloos zijn...  :R
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

sk13

Heb al meerdere keren aangegeven bij scc het te willen doen, mocht rein ermee stoppen. Doe het nu ook. Maar kreeg alleen in het begin reactie dat rein doorging. Daarna nooit meer iets van gehoord.

Lore

Citaat van: diekhuzen op maart 31, 2025, 05:17:20
Erg boeiend. Rein hoort bij onze club en je neemt een stukje cultuur mee naar het nieuwe stadion. Dat hij er soms naast zit en verder geen gekke dingen doet, behalve het ons clublied midden in de wedstrijd afspeelt, maakt van Rein geen slechte speaker. Wat mij betreft mag hij dat nog jaren doen. Dat hij een wissel bij de verkeerde naam noemt is niet echt spannend.

Precies. Maar voor de zekerheid wacht ik even het einde van het seizoen af. Daar doen  speakers wel eens rare dingen!

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Lore op maart 31, 2025, 10:35:10
Precies. Maar voor de zekerheid wacht ik even het einde van het seizoen af. Daar doen  speakers wel eens rare dingen!

en speciaal bij onze wedstrijden  :_schater
Henk, held, bedankt

Noordcambuur

Citaat van: sk13 op maart 31, 2025, 10:33:42
Heb al meerdere keren aangegeven bij scc het te willen doen, mocht rein ermee stoppen. Doe het nu ook. Maar kreeg alleen in het begin reactie dat rein doorging. Daarna nooit meer iets van gehoord.
blijven doorgeven sk13

Dreet

Kan iemand misschien de nieuwe column op VI.nl van Nico Dijkshoorn over Henk de Jong knippen en plakken?

TheDutchman

Drie weken geleden, op 11 maart 2025, legde Cambuur-trainer Henk de Jong uit waarom hij niet over een contractverlenging wilde spreken. Zijn vrouw was ziek. Hij had even andere dingen aan zijn hoofd. Dat weerbarstige hoofd van hem, waar een paar jaar geleden de dood nog doorheen raasde.

Henk werd geopereerd en staat nu weer bezeten op het veld. Een magistrale ontsnapping aan het gapende graf. Henk wilde nog niet onder het gras liggen, maar er zielsgelukkig overheen blijven denderen.

Als iemand van zeventien mij zou vragen: ?Plezier in je werk hebben, waar ik jullie, oude lullen met grijs haar, steeds maar over hoor praten, kan je eens uitleggen waar dat over gaat? Is dat iets uit de negentiende of twintigste eeuw??, dan zou ik hem doorverwijzen naar Henk de Jong. ?Ga maar een middag langs het trainingsveld staan wanneer Henk de Jong zijn jongens beter probeert te laten voetballen. En nu opgedonderd. Ga maar weer lekker beleggen in iets dat ik niet begrijp.?

Cambuur-trainer Henk de Jong en voetballer Michael de Leeuw werden na een verloren wedstrijd tegen Volendam op sociale media als volgt door Cambuur-geldschieter Bert van den Brink omschreven. ?Wat een slap gezwets door twee oude mannen die tonnen betaald krijgen en niet presteren. Wat een schril contrast met wat Volendam ervoor doet om kampioen te worden. Triest.?

Iemand die op het nippertje aan de dood is ontsnapt en nu worstelt met de ziekte van zijn vrouw en die ondanks alles blijft bruisen, huilen en lachen als hij een bal voorbij ziet rollen, om die een oude man te noemen die tonnen betaald krijgt, dat is op zijn minst schandalig. Ik stond hier al in de startblokken om Bert van den Brink, die megalomane aandachtslurper, deze teek die zich volzuigt met het bloed van iedereen die hem maar ook een strobreed in de weg loopt, zes meter onder de grond te schrijven, maar Henk de Jong was mij voor. In een magistraal interview, midden in het stadion, legde hij aan de interviewer in ??n zin uit wat hij van geldschieter Bert van den Brink vond. ?Bert van den Brink is een kippenvanger.?

Er komen nog meer schitterende karakterseringen voorbij, zoals: ?Hij weet dat er lucht in de bal zit, meer ook niet?. En: ?Ik zie deze man nooit. Ik denk dat hij nog nooit gevoetbald heeft.?

https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/id/14972392/henk-de-jong-niet-blij-met-uitingen-geldschieter-hij-weet-dat-er-lucht-in-de-bal-zit-meer-ook-niet
Klik eerst op de tekst boven de video om het interview met Henk de Jong te bekijken.

Ik heb hardop zitten applaudisseren toen ik het interview terugkeek en wist precies waarom. Hier haalde eindelijk eens een onafhankelijk iemand uit naar het grote geld, naar de arrogante macht, naar de net iets te dikke mannetjes die net iets te glimmend een mooi plekje op de eretribune krijgen. Eindelijk viel er eens iemand aan op zo?n Grote Geld Blaaskaak die zich, met een om het dikke nekje geknoopte clubshawl, naar binnen had weten te lullen bij een club in nood.

Het betaald voetbal is te vaak de praalwagen waar rijke boerenlullen zich op laten rondrijden. Henk de Jong vernietigde Bert van den Brink met ??n woord: ?Kippenvanger?. Ik applaudisseer w??r. Henk de Jong is niet alleen een groot trainer, maar ook een taalvirtuoos. Hij begrijpt feilloos hoe je met ??n woord bij iemand de stoel definitief onder zijn kont vandaan kunt schoppen.

Kippenvanger. Daar sta je, met je zesduizend kilo ego op je rug en mensen zullen je nooit meer anders zien. De kracht van het woord. Bert van den Brink, die ook bij Feyenoord met zijn kippenborst vooruit het gebraden haantje uit loopt te hangen, nooit kan hij meer een ruimte binnen komen lopen zonder dat iedereen denkt: Ha, de kippenvanger is binnen.

'Hij zal er mee moeten leven. Het is over. Hij is vanaf nu De Kippenvanger'

Bert kan ondernemen wat hij wil, hij kan geldschieter zijn wat hij wil, hij kan neerstrijken op andere clubs, maar dan wel neerstrijken als een doodsbange kip zonder vleugels. Hij zal er mee moeten leven. Het is over. Hij is vanaf nu De Kippenvanger.

Het is een prachtige, gelaagde karakterisering. Je ziet niet alleen Bert van den Brink meteen als een achterlijke boer met een vangnetje achter kippen aanhollen, maar omdat hij Henk de Jong beledigde ? een man die ternauwernood aan de dood ontsnapte en die nu w??r de strijd moet aangaan met de dood die iets te opzichtig om zijn vrouw heen cirkelt ? dringt zich ook het volgende beeld aan mij op als ik aan Bert van den Brink denk: daar hangt hij aan een haak, in een van zijn eigen kippenslachterijen en wat heeft hij opeens een spijt dat hij niet wat meer warmte uit het leven heeft getrokken.

Tijdens het interview, midden in het stadion van Cambuur, zegt Henk de Jong het volgende: ?Ik heb met mijn supporters te maken. Ik zit hier vijftien jaar. De supporters zijn hier hun hele leven. Dit is een passant.?

Ik maak een diepe buiging. Henk de Jong: echter wordt het niet.

Dreet


Delfzijl/Cambuur

Marcel Groninger al jaren assistent trainer in Groningen gaat daar weg. Zou denk ik een hele goede zijn bij Henk. Geld hier als het taktisch brein van de Fc.
Lijkt ook rustige man en geen eigenwijze kakker.

Specuveter

Had ik ook gelezen.
En dezelfde conclusie getrokken
Maar als de bedoeling is om een jonge trainer aan te trekken die op termijn hoofdtrainer word is hij dan de juiste man??

michello

Ik denk dat ze misschien wel met Sa?d Bakkati komen als assistent van Henk. Heeft al behoorlijk wat ervaring en staat er volgens mij wel goed op. Z?n zoon speelt natuurlijk ook bij ons?

Andy King

Wanneer tekent Henk nu eindelijk bij? Wordt wel eens tijd zo langzamerhand. Mooi persmomentje, handtekening zetten, camera's er bij en klaar!

YellowBlue

Citaat van: Andy King op april 01, 2025, 10:57:24
Wanneer tekent Henk nu eindelijk bij? Wordt wel eens tijd zo langzamerhand. Mooi persmomentje, handtekening zetten, camera's er bij en klaar!
Zou zijn eerlijke interview roet in het eten hebben gegooid...?

TheDutchman

Citaat van: YellowBlue op april 01, 2025, 12:55:21
Zou zijn eerlijke interview roet in het eten hebben gegooid...?

Ik mag hopen van niet. Henk heeft in mijn ogen onterecht onder heel veel druk gestaan. Het gaat al heel lang heel goed, we gaan een keer onderuit en dan krijg je opmerkingen als V.d. Brink. Nu bijt Henk een keer van zich af. Je kon duidelijk merken dat het 'm heel hoog zat en dit vind ik geen vreemde reactie. Als je hierdoor niet door wilt gaan met Henk, dan ben je niet goed bezig als club.