Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Henk de Jong

Gestart door Vlampiep, november 10, 2015, 16:20:52

Vorige topic - Volgende topic

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Zwolsecambuurfan op juni 20, 2023, 16:52:04
Nu heeft hij bij Fortuna gewoon goed gepresteerd en moest hij weg na nederlagen tegen topploegen.

Klopt 1-4 tegen Cambuur  :_schater
Henk, held, bedankt

Bakker

Henk moet zaterdag al voor de groep!

D.H.Skolten

Citaat van: PePe op juni 19, 2023, 20:56:33
De druk is voor Ultee erg groot, is niet leuk voor hem.
Ik wist het wel, ik ging elders kijken, om aan deze druk te ontkomen.
Ergens anders kijken? Niemand wil Ultee hebben, die man is al lang blij dat Cambuur zo dom was hem een contract aan te bieden.

SCC

Wel realistische column van de Vries in de LC.

Deed me denken aan situatie met Booy (of Snoei?) jaren terug.
Open sollicitatie als trainer Cambuur, wat Henk toen als zagen aan zijn stoelpoten ervaarde.
Het sentiment onder ons als supporters is bekend, het is voor Ultee eigenijk een strijd welke hij nooit kan winnen.

Ik gun Ultee het beste en Cambuur gun ik nog veel meer.
Maar man, wat had het mooi geweest als in mei bekend was geweest dat Henk er begin dit seizoen weer was geweest. Dat had voor alle partijen het best geweest. Nu blijft het over eieren lopen.

Terug naar de column: ik verdacht Henk er ook van om daar tijdens de Sportcast bewust een bommetje te droppen. Zijn goed recht, voor ons als supporters qua spel(opvatting) waarschijnlijk een uitkomst,  maar qua collegialiteit niet chique

sunderland

Citaat van: SCC op juli 08, 2023, 16:42:06
Wel realistische column van de Vries in de LC.

Deed me denken aan situatie met Booy (of Snoei?) jaren terug.
Open sollicitatie als trainer Cambuur, wat Henk toen als zagen aan zijn stoelpoten ervaarde.
Het sentiment onder ons als supporters is bekend, het is voor Ultee eigenijk een strijd welke hij nooit kan winnen.

Ik gun Ultee het beste en Cambuur gun ik nog veel meer.
Maar man, wat had het mooi geweest als in mei bekend was geweest dat Henk er begin dit seizoen weer was geweest. Dat had voor alle partijen het best geweest. Nu blijft het over eieren lopen.

Terug naar de column: ik verdacht Henk er ook van om daar tijdens de Sportcast bewust een bommetje te droppen. Zijn goed recht, voor ons als supporters qua spel(opvatting) waarschijnlijk een uitkomst,  maar qua collegialiteit niet chique
de vries en een realistische column. Die weet helemaal van niks

Grijskijkert

Met de ambitie van Henk de Jong begint voor Sjors Ultee de schier onmogelijke missie bij SC Cambuur

SC Cambuur speelt vanavond de eerste oefenwedstrijd van het seizoen. Met Sjors Ultee als trainer. De vraag is alleen hoelang nog. Om een aloude voetbalklassieker te gebruiken: haalt hij de kerst?

Sander de Vries ? Vandaag, 16:00 ? Opinie

Henk de Jong is immers op de weg terug. De operatie aan een cyste in zijn hoofd, die hem in vrijwel alles belemmerde, is geslaagd. Dat is goed nieuws, vooral voor De Jong en zijn familie.

De Jong wil weer trainer zijn, zei hij onlangs bij Omrop Frysl?n . De voorkeur van de regionale omroep is duidelijk. Verdeeld over twee uitzendingen, eerst met technisch directeur Eti?nne Reijnen en vervolgens De Jong, werd de geelblauwe loper richting de dug-out uitgerold.

De feiten.

De Jong werd met Cambuur drie keer kampioen van de eerste divisie, waaronder de ?afgepakte? coronatitel. Hij rehabiliteerde tweemaal de comateuze club die het onder zijn voorgangers was geworden. Hij is een perfect uithangbord.

Nog wat feiten.

De Jong was betrokken bij twee degradaties, al was hij beide keren vertrokken voordat het doek viel.

Vorig seizoen wilde De Jong niet doorselecteren in de spelersgroep. De directie had moeten ingrijpen toen duidelijk werd dat hij door zijn gezondheid geen selectie en staf kon managen. Zo erkende De Jong bij Omrop Frysl?n dat middagdutjes voor hem noodzakelijk waren. Verhalen over ingekorte trainingen sijpelden al eerder door.

De Jong revalideert nu nog, maar wil straks weer aan de slag. Hoe precies en waar weet hij niet. Maar hij heeft een contract bij Cambuur. De club heeft vuur en vlam nodig, zei hij. En de supporters? ,,Uniek. Goud.? Bij andere clubs steken ze na degradaties stadions in brand. Niet bij Cambuur.

De Jong ging even voorbij aan de rellen na de Friese derby. Maar afijn, nu ontstaat er een ander probleem.

Met Ultee heeft Cambuur al een trainer. Hij stapte vorig seizoen binnen in een ? citaat Ultee ? brandend huis. Ultee heeft het vuur niet geblust en wees nogal vaak naar anderen, maar je kunt hem niet de hoofdschuldige van de degradatie noemen.

Het gaat om Cambuur, zei De Jong nog maar eens. Heus, hij wil niet op de plek van Ultee zitten, of solliciteren, of wat dan ook.

Voor De Jong is het onmogelijke plots weer mogelijk. Hij kan straks weer trainen. Logisch dat hij dat wil dacht ik, luisterend naar zijn verhaal. Mensen mogen hun ambitie ook uitspreken.

Tegelijk dacht ik: realiseert hij zich de impact van zijn woorden? Was dit enthousiasme? Onhandigheid? Of was dit een trainer die het sentiment in Leeuwarden als geen ander kent, zowel richting hemzelf als Ultee?

Want de afloop van deze mini-stoelendans laat zich raden: met de ambitie van De Jong begint de schier onmogelijke missie voor Ultee.

Reageren? sander.de.vries@lc.nl
IN HENK WE TRUST!!!

SCC

Citaat van: sunderland op juli 08, 2023, 18:09:37
de vries en een realistische column. Die weet helemaal van niks
Haha, dat vind ik normaliter ook en dus deel ik je mening. Vandaar dat het opvallend was dat hij hier wel exact benoemd hoe de realiteit is

Bernardo

Zijn toch allemaal open deuren? Laat die man zich lekker met dkv bezig houden.

vialli

Ut is gewoon een dikke opruier en hij hoopt dat ut gauw tot ellende komt, maar daar
mutte we niet intrappe.

V-man

Stukje stemmingsmakerij van die de Vries. Een DKV man die de situatie bij Cambuur probeert te duiden. Hij heeft in deze, wat mij betreft, helemaal geen recht van spreken! (ik laat mij heel netjes uit grrr)

veteraan

#1915
Ja, er is op verschillende manieren een heel vervelende stemmingmakerij gaande.
Ultee is de trainer van Cambuur en wat je daar ook van vindt dat heb je te accepteren
Spreekkoren en vileine stukjes in krant en op Twitter zijn uiterst onsportief ; er is ??n wedstrijd gespeeld ! Als je alle frustratie van het afgelopen seizoen op ??n man afreageert dan is dat wel heel kinderachtig

Specuveter

Henk gaat aan de slag bij de Onder 21.

De Gast

Kan ie er weer in komen en stand by staan  ;)

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Specuveter op augustus 04, 2023, 08:40:15
Henk gaat aan de slag bij de Onder 21.

Echt mooi om te horen. _O_
Henk, held, bedankt

sunderland

Dit is echt geweldig nieuws. Zo kan ie mooi bij Cambuur blijven en hij had duidelijk aangegeven weer het veld op te willen. Henk voelt zich nergens te goed voor |:)