Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Destroyer

Citaat van: Dreet op november 16, 2014, 10:18:56
Ik lees vaak dat Cambuur een stabiele eredivisieclub wil worden. Kun je het je voorstellen, Cambuur een stabiele eredivisieclub? Dat betekent een club waar nooit wat gebeurt, die vaak gelijkspeelt etc. in een betonbak als stadion. Dat zou Cambuur niet meer zijn dus.....Ik wil nacompetitie, op een haar na Europees voetbal missen, financiele lijken die uit de kast vallen, passie, spanning en onverwachte kampioenschappen
....Ik gruwel van de omschrijving 'stabiele middenmoter', want dat past niet bij Cambuur.

Het liefst blijf ik dus ook op de huidige locatie, in de buurt waar ik ben opgegroeid. Toch is het zo dat de arbeidershuisjes achter Zuid binnen afzienbare tijd vervangen zullen gaan worden door nieuwbouw, dus de sfeer van een volksclub in een volksbuurt zal ook steeds minder gaan worden.

:R Is dit cynisch of meen je dit echt? Mensen die echt liever een onzekere toekomst tegemoet willen gaan en liever tegen Velsen-zuid willen spelen en liever blijven zitten ten koste van het stadion zijn egoistisch. Je hebt dan niet het beste met de club voor. Ben je dan wel supporter?
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Destroyer

Citaat van: Marc S op november 16, 2014, 10:24:16
Steun uit onverwachte hoek, gaat nooit gebeuren natuurlijk maar zou wel eerlijker zijn, aangezien de provinciale staten ook 20 miljoen in dat stadion van dkv heeft gepompt.

Lijkt met lastig maar moedig het uiteraard zeker aan.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Destroyer

Citaat van: Eewal op november 16, 2014, 08:31:24
de mafkezen hier die liever Jupiler league spelen in plaats van stadion bij WTC hebben die periode waarsch niet meegemaakt, het was inderdaad echt vreselijk...

Dat je het uberhaupt je strot uit krijgt.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Lore

Citaat van: mescc op november 16, 2014, 09:20:20
Wat een garantie heb je dan in een nieuw stadion? Roda speelt ook JL in een nieuw mega stadion.
Waarom WTC als je ziet wat een ruimte er achter oost ligt?
2 nieuwe tribunes bouwen lijkt me toch echt goedkoper als een heel nieuw stadion!

Roda is gedegradeerd ja, maar speelt in de JL met een begroting waardoor zij binnen 2 jaar weer eredivisie spelen. Als wij degraderen gaat dat veel moeilijker worden!

Dreet

Citaat van: Destroyer op november 16, 2014, 10:26:34
:R Is dit cynisch of meen je dit echt? Mensen die echt liever een onzekere toekomst tegemoet willen gaan en liever tegen Velsen-zuid willen spelen en liever blijven zitten ten koste van het stadion zijn egoistisch. Je hebt dan niet het beste met de club voor. Ben je dan wel supporter?

Beste Destroyer,

Ik ben al 35 jaar trouw supporter van onze prachtclub. Wat ik hiermee wilde zeggen is dat Cambuur nooit een stabiele club geweest is en ik gaf daarbij wat voorbeelden. Je zou kunnen stellen dat instabiliteit bij Cambuur hoort. Wanneer we een degelijke middenmoter worden dan kan dat wel eens ten koste gaan van de identiteit van de club. Dat is wat ik wilde zeggen, niets meer en niets minder. En natuurlijk wil ik, net als jij waarschijnlijk, dat we in de eredivisie blijven, maar dan moet het wat mij betreft wel ergens over gaan, en dat we geen degelijke club worden. Het liefst zie ik nieuwbouw op de huidige plek, met een Engels stadion voor 15000 man. En als dat niet kan om wat voor reden dan ook, dan maar naar het WTC. Zo realistisch ben ik dan ook wel weer.

SCC-J

Citaat van: poelie-lwd op november 16, 2014, 08:14:00
Met sentimenten win je geen wedstrijden. Daarnaast mag en kan je het 'begrip' volksclub niet alleen ophangen aan de locatie. In mijn beleving behelst dat wel wat meer. En daarbij, leg mij eens uit wat wij met zijn allen dan anders zouden doen in een nieuw onderkomen? De omgeving mag dan wel veranderen, de supporters zullen echter nog steeds hetzelfde zijn.

Van mij mogen we op de huidige locatie blijven mits dat net zoveel rendement oplevert als een nieuw stadion bij het WTC. Je kan echter op je klompen aanvoelen dat daar een groter prijskaartje aan hangt dan het bouwen van een nieuw stadion. Ik wil omhoog met de club, na 30 jaar in de krochten van de eerste divisie weet ik 1 ding zeker,

:0= DAT NOOIT WEER!!

Dus jij vind Groningen bijvoorbeeld ook nog steeds een volksclub?
En de supporters zullen wel het zelfde blijven, waarom zie ik dat dan nooit terug bij een verhuizing van een club naar een industrieterrein?

Lore

Citaat van: Dreet op november 16, 2014, 10:18:56
Ik lees vaak dat Cambuur een stabiele eredivisieclub wil worden. Kun je het je voorstellen, Cambuur een stabiele eredivisieclub? Dat betekent een club waar nooit wat gebeurt, die vaak gelijkspeelt etc. in een betonbak als stadion. Dat zou Cambuur niet meer zijn dus.....Ik wil nacompetitie, op een haar na Europees voetbal missen, financiele lijken die uit de kast vallen, passie, spanning en onverwachte kampioenschappen
....Ik gruwel van de omschrijving 'stabiele middenmoter', want dat past niet bij Cambuur.
Het liefst blijf ik dus ook op de huidige locatie, in de buurt waar ik ben opgegroeid. Toch is het zo dat de arbeidershuisjes achter Zuid binnen afzienbare tijd vervangen zullen gaan worden door nieuwbouw, dus de sfeer van een volksclub in een volksbuurt zal ook steeds minder gaan worden.

Heb je je post ook doorgelezen voordat je op verzenden drukte? Jij wil lijken die uit de kast vallen? Misschien moeten wij proberen Merkus weer als voorzitter te krijgen!

En een stabiele eredivisieclub betekent gelijke spellen? Man, man, man

Destroyer

Citaat van: Dreet op november 16, 2014, 10:45:20
Beste Destroyer,

Ik ben al 35 jaar trouw supporter van onze prachtclub. Wat ik hiermee wilde zeggen is dat Cambuur nooit een stabiele club geweest is en ik gaf daarbij wat voorbeelden. Je zou kunnen stellen dat instabiliteit bij Cambuur hoort. Wanneer we een degelijke middenmoter worden dan kan dat wel eens ten koste gaan van de identiteit van de club. Dat is wat ik wilde zeggen, niets meer en niets minder. En natuurlijk wil ik, net als jij waarschijnlijk, dat we in de eredivisie blijven, maar dan moet het wat mij betreft wel ergens over gaan, en dat we geen degelijke club worden. Het liefst zie ik nieuwbouw op de huidige plek, met een Engels stadion voor 15000 man. En als dat niet kan om wat voor reden dan ook, dan maar naar het WTC. Zo realistisch ben ik dan ook wel weer.

Man, man, man,

lees nou je eigen verhaal eens. Je bent een echte 1 hoor. Omdat we in het verleden nooit stabiel zijn geweest kan dit in de toekomst ook niet? Je past zo regelrecht in het rijtje oude bestuursleden. Recht je rug eens en spreek eens positiviteit uit ipv bijvoorbeeld te zeggen dat stabiliteit de identiteit benadeelt  :zucht

Belachelijk!
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Galdiano

Groningen, ADO en Fortuna waren allemaal sfeervolle clubs tot het moment dat ze gingen verhuizen. Nu is de sfeer ruk terwijl dezelfde supporters er nog steeds komen.
Er zijn genoeg voorbeelden te noemen waar het mis is gegaan. Maar noem één voorbeeld waar het goed is gegaan?

De kant van het wtc is het aller lelijkste stuk van Leeuwarden. Dat ademt geen voetbal. Allemaal beton van het WTC en het nieuw te bouwen ijshal. Nee ik wil gewoon op het fietsje naar het Cambuurplein blijven gaan. Daar hoort Cambuur.
Liever 12-15 duizend man op cambuurplein en om plek 10-15 spelen dan naar een wtc terrein waar groei potentie is en om plaats 6-10 spelen.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

mescc

Citaat van: Destroyer op november 16, 2014, 10:23:04
:O lul niet zo dom man, in een nieuw stadion als Roda kun je de begroting zo hoog houden dat je zo weer uit de JL bent.

Volgens mij hadden ze het hier over nooit meer JL!
Roda speelt nu toch echt potjes tegen jong Twente en Achilles.

John Hiatt

Citaat van: SCC-J op november 16, 2014, 10:47:28
Dus jij vind Groningen bijvoorbeeld ook nog steeds een volksclub?
En de supporters zullen wel het zelfde blijven, waarom zie ik dat dan nooit terug bij een verhuizing van een club naar een industrieterrein?

Sinds wanneer is WTC een industrieterrein? Vergelijkingen maken prima, maar dan wel op goede gronden.

John Hiatt

Citaat van: Galdiano op november 16, 2014, 10:58:18
Groningen, ADO en Fortuna waren allemaal sfeervolle clubs tot het moment dat ze gingen verhuizen. Nu is de sfeer ruk terwijl dezelfde supporters er nog steeds komen.
Er zijn genoeg voorbeelden te noemen waar het mis is gegaan. Maar noem één voorbeeld waar het goed is gegaan?

De kant van het wtc is het aller lelijkste stuk van Leeuwarden. Dat ademt geen voetbal. Allemaal beton van het WTC en het nieuw te bouwen ijshal. Nee ik wil gewoon op het fietsje naar het Cambuurplein blijven gaan. Daar hoort Cambuur.
Liever 12-15 duizend man op cambuurplein en om plek 10-15 spelen dan naar een wtc terrein waar groei potentie is en om plaats 6-10 spelen.

Twente en Roda! Diekman en Kaalheide waren meest deprimerende stadions van Nederland. Bij beide clubs is de sfeer beter geworden na verhuizing.

Galdiano

Citaat van: John Hiatt op november 16, 2014, 11:02:40
Sinds wanneer is WTC een industrieterrein? Vergelijkingen maken prima, maar dan wel op goede gronden.

Cambuur stadion zal aan achterzijde gebouwd worden. Voor is het WTC. Zijkant ijshal, achterin de Crystalic etc. Nergens een woonwijk te bekennen. Één en al beton en glas om je heen.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

John Hiatt

Kan iemand mij een voetbalclub noemen waar het altijd stabiel is? Waar nooit wat aan de hand is?

John Hiatt

Citaat van: Galdiano op november 16, 2014, 11:05:54
Cambuur stadion zal aan achterzijde gebouwd worden. Voor is het WTC. Zijkant ijshal, achterin de Crystalic etc. Nergens een woonwijk te bekennen. Één en al beton en glas om je heen.

Ik vind Crystalic wel mooi, zo ook de voorkant van het WTC. Maar dat is kwestie van smaak, daar word je het niet over eens.