Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

PePe

Er wordt al jaren geroepen dat de huidige plaats niet meer van deze tijd is. Waarom zou dit nu in eens wel zo zijn? Volgens mij is de keuze reeds gemaakt, op basis van veiligheid, financiën en de nadelige verbouw periode op de huidige plaats.

Dokkumer

Citaat van: PePe op november 15, 2014, 21:49:29
Er wordt al jaren geroepen dat de huidige plaats niet meer van deze tijd is. Waarom zou dit nu in eens wel zo zijn? Volgens mij is de keuze reeds gemaakt, op basis van veiligheid, financiën en de nadelige verbouw periode op de huidige plaats.
Verbouwen wordt genoemd als optie uit kostenoverweging lijkt me. Plus dat de procedures wat minder lang zijn.
Nieuwbouw hier was toen nog geen sprake van, had dat niet te maken met de velden van vv Leeuwarden? Nu die "beschikbaar" zijn, komt er een iets andere blik op lijkt me.

dizzhead

Citaat van: PePe op november 15, 2014, 21:49:29
Er wordt al jaren geroepen dat het huidige oonderkomen niet meer van deze tijd is. Waarom zou dit nu in eens wel zo zijn? Volgens mij is de keuze reeds gemaakt, op basis van veiligheid, financiën en de nadelige verbouw periode op de huidige plaats.
:clint

poelie-lwd

Citaat van: SCC-J op november 15, 2014, 14:59:00
Ik snap niet dat er zoveel supporters successen en grote van de club belangrijker vinden dan de clubcultuur. Want mochten we naar het WTC gaan. Spreek dan nooi weer over de "volksclub"

Met sentimenten win je geen wedstrijden. Daarnaast mag en kan je het 'begrip' volksclub niet alleen ophangen aan de locatie. In mijn beleving behelst dat wel wat meer. En daarbij, leg mij eens uit wat wij met zijn allen dan anders zouden doen in een nieuw onderkomen? De omgeving mag dan wel veranderen, de supporters zullen echter nog steeds hetzelfde zijn.

Van mij mogen we op de huidige locatie blijven mits dat net zoveel rendement oplevert als een nieuw stadion bij het WTC. Je kan echter op je klompen aanvoelen dat daar een groter prijskaartje aan hangt dan het bouwen van een nieuw stadion. Ik wil omhoog met de club, na 30 jaar in de krochten van de eerste divisie weet ik 1 ding zeker,

:0= DAT NOOIT WEER!!
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Eewal

Citaat van: poelie-lwd op november 16, 2014, 08:14:00
Met sentimenten win je geen wedstrijden. Daarnaast mag en kan je het 'begrip' volksclub niet alleen ophangen aan de locatie. In mijn beleving behelst dat wel wat meer. En daarbij, leg mij eens uit wat wij met zijn allen dan anders zouden doen in een nieuw onderkomen? De omgeving mag dan wel veranderen, de supporters zullen echter nog steeds hetzelfde zijn.

Van mij mogen we op de huidige locatie blijven mits dat net zoveel rendement oplevert als een nieuw stadion bij het WTC. Je kan echter op je klompen aanvoelen dat daar een groter prijskaartje aan hangt dan het bouwen van een nieuw stadion. Ik wil omhoog met de club, na 30 jaar in de krochten van de eerste divisie weet ik 1 ding zeker,

:0= DAT NOOIT WEER!!
de mafkezen hier die liever Jupiler league spelen in plaats van stadion bij WTC hebben die periode waarsch niet meegemaakt, het was inderdaad echt vreselijk...

zeewolde

Als anti fries club moeten we nu dus stemmen op  Friese Koers....
kan wel 10 miljoen opleveren....

mescc

Citaat van: Eewal op november 16, 2014, 08:31:24
de mafkezen hier die liever Jupiler league spelen in plaats van stadion bij WTC hebben die periode waarsch niet meegemaakt, het was inderdaad echt vreselijk...

Wat een garantie heb je dan in een nieuw stadion? Roda speelt ook JL in een nieuw mega stadion.
Waarom WTC als je ziet wat een ruimte er achter oost ligt?
2 nieuwe tribunes bouwen lijkt me toch echt goedkoper als een heel nieuw stadion!

John Hiatt

Citaat van: mescc op november 16, 2014, 09:20:20
Wat een garantie heb je dan in een nieuw stadion? Roda speelt ook JL in een nieuw mega stadion.
Waarom WTC als je ziet wat een ruimte er achter oost ligt?
2 nieuwe tribunes bouwen lijkt me toch echt goedkoper als een heel nieuw stadion!

Garantie krijg je alleen bij de aankoop van een stofzuiger, zo luidt de uitspraak van iemand die het geschopt heeft tot minister president van dit land!
Ben je wel eens op Kaalheide geweest? En vergelijk dat eens met het stadion dat ze nu hebben. Dan is er geen Roda-supporter die terug wil.

John Hiatt

Citaat van: zeewolde op november 16, 2014, 08:54:19
Als anti fries club moeten we nu dus stemmen op  Friese Koers....
kan wel 10 miljoen opleveren....

1 zetel, na 18 maart weg!

mescc

Citaat van: John Hiatt op november 16, 2014, 09:29:02
Garantie krijg je alleen bij de aankoop van een stofzuiger, zo luidt de uitspraak van iemand die het geschopt heeft tot minister president van dit land!
Ben je wel eens op Kaalheide geweest? En vergelijk dat eens met het stadion dat ze nu hebben. Dan is er geen Roda-supporter die terug wil.

Kaalheide is niet te vergelijken met het Cambuurstadion.
Ik vergelijk liever met Groningen/Den Haag.

John Hiatt

Citaat van: mescc op november 16, 2014, 09:35:53
Kaalheide is niet te vergelijken met het Cambuurstadion.
Ik vergelijk liever met Groningen/Den Haag.

Hoor ook niet veel Groningen supporters die terugwillen naar het Oosterpark. Door die wc-rollen hebben ze het zelf een beetje verkloot.

Overigens heeft het ook mijn voorkeur om op de huidige plek te blijven, maar als dat niet haalbaar en realistisch is, is het WTC voor mij een goed alternatief.

Marc S

Citaat van: John Hiatt op november 16, 2014, 09:56:07
Hoor ook niet veel Groningen supporters die terugwillen naar het Oosterpark. Door die wc-rollen hebben ze het zelf een beetje verkloot.

Overigens heeft het ook mijn voorkeur om op de huidige plek te blijven, maar als dat niet haalbaar en realistisch is, is het WTC voor mij een goed alternatief.

Ahh vandaar, ik dacht altijd al dat de Euroborg in het begin wel goede sfeer had. Heeft denk ik ook veel met de akoestiek van een stadion te maken.

Dreet

Ik lees vaak dat Cambuur een stabiele eredivisieclub wil worden. Kun je het je voorstellen, Cambuur een stabiele eredivisieclub? Dat betekent een club waar nooit wat gebeurt, die vaak gelijkspeelt etc. in een betonbak als stadion. Dat zou Cambuur niet meer zijn dus.....Ik wil nacompetitie, op een haar na Europees voetbal missen, financiele lijken die uit de kast vallen, passie, spanning en onverwachte kampioenschappen
....Ik gruwel van de omschrijving 'stabiele middenmoter', want dat past niet bij Cambuur.
Het liefst blijf ik dus ook op de huidige locatie, in de buurt waar ik ben opgegroeid. Toch is het zo dat de arbeidershuisjes achter Zuid binnen afzienbare tijd vervangen zullen gaan worden door nieuwbouw, dus de sfeer van een volksclub in een volksbuurt zal ook steeds minder gaan worden.


Destroyer

Citaat van: mescc op november 16, 2014, 09:20:20
Wat een garantie heb je dan in een nieuw stadion? Roda speelt ook JL in een nieuw mega stadion.
Waarom WTC als je ziet wat een ruimte er achter oost ligt?
2 nieuwe tribunes bouwen lijkt me toch echt goedkoper als een heel nieuw stadion!

:O lul niet zo dom man, in een nieuw stadion als Roda kun je de begroting zo hoog houden dat je zo weer uit de JL bent.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Marc S

Citaat van: zeewolde op november 16, 2014, 08:54:19
Als anti fries club moeten we nu dus stemmen op  Friese Koers....
kan wel 10 miljoen opleveren....

Steun uit onverwachte hoek, gaat nooit gebeuren natuurlijk maar zou wel eerlijker zijn, aangezien de provinciale staten ook 20 miljoen in dat stadion van dkv heeft gepompt.