Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Marc S

#1845
Dit heeft voor mij ook niets met het stadion te maken, er begon in dit topic over de subsidie. Nee dat stadion kan niet met gefinancierd worden door de overheid en daar kan ik prima mee leven. Wat mij wel stoort is dat SportDORP DKV failliet is gegaan, of bijna failliet en dat de PS er maar geld in blijft gooien. Hoe verschrikkelijk dom kan je zijn? Je gooit gewoon het geld van de belasting betaler weg om dat sportDORP idee inleven te houden. Als bestuurder zijn de ben je gewoon niet slim bezig, je beloont in feite een gemeente voor financiƫle wanorde met alle risico's van dien onder het mom van dan verliezen die mensen hun baan niet. Hier zit meteen het probleem erg veel mensen zijn hier (begrijpelijk) gevoelig voor, maar dit is niet meer of minder dan symptoombestrijding en dat werkt op de lange termijn niet. Er komt een moment dat de PS dit niet meer kan betalen en zijn die mensen alsnog hun baan kwijt en ben je als provincie alsnog je geld kwijt. Ze zijn geen bestuurlijke onbenullen omdat dit toevalig gebeurt in een plaatst die hier niet zo geliefd is, maar ze zijn bestuurlijke onbenullen omdat je een ontzettend groot risico nemen zonder het probleem op te lossen. Als je dan vervolgens ook nog gaat zeggen dat er geen geld om in Leeuwarden topsport te bevorderen ben je als politicus wel aardig de weg kwijt naar mijn bescheiden mening.

Clint

Citaat van: Marc S op september 24, 2014, 15:29:33
Sportstad DKV
sportstad idee

:0= SportDORP!!!!!

Het zal altijd een dorp blijven.

Marc S


Sakas

Het 4e kwartaal is begonnen, kom maar op met dat nieuws!  |:)
Laat sien ast foor Cambuur bist!

Lore

Citaat van: Sakas op oktober 01, 2014, 09:17:28
Het 4e kwartaal is begonnen, kom maar op met dat nieuws!  |:)

:_schater :_schater Verdomme, de dag is al bijna voorbij een nog geen nieuws!!

TARGET

#1850
Het goedkoopste en realistische plan in deze tijd lijkt het verbouwen van het eigen stadion..

Je begint met het bouwen van een nieuwe Oost tribune achter de huidige Oost tribune.. zo kun je nog in een vol stadion doorspelen.. mocht het zomerstop zijn of winterstop dan sloop je de oost tribune en verlengt de nieuwe Oost tribune tot aan het veld.. Je kunt er misschien een nieuwe hoofdtribune van maken '' er zijn dan wel een aantal vraagtekens'' je kijkt altijd tegen de zon in.. daar moet iets voor worden verzonnen.!!

De zuid tribune ga je pas slopen als de nieuwe Oost tribune klaar is.. dit omdat je de toeschouwers nog steeds plaats kunt bieden..!! De Isulindestraat achter de huidige Zuid tribune pas je aan je maakt er een recht doorgaande weg van.. dat wil zeggen dat die vreemde bochten er uit moeten.!! Mocht dit gedaan zijn bouw je een nieuwe Zuid tribune ''zo heb je genoeg ruimte'' deze verbind je met de oost tribune om de Hoek dicht te maken.. Eventueel in die Hoek maak je het uitvak van de uitsupporters waarom.. omdat in die straat geen zij straten zijn waar eventuele Hooligans zich kunnen opstellen.. Tevens kunnen de uitsupporters hier ook snel vertrekken richting het Drachtsterplein.. ''wat op dit moment wordt aangepast''

Mocht dit klaar zijn dan heb je dus een nieuwe Oost (hoofdtribune) met eventueel nieuwe winkels school etc.. en Zuid tribune..

Daarna krijg je de aanpak van de Noord en west tribune.. begin bij noord en verleng deze tribune tot aan het veld hetzelfde idee als zuid.. ook verbind je deze tribune met de vernieuwde Oost tribune dat wil zeggen een dichte hoek.. Je geeft het Hertje een nieuwe uitstraling en maakt deze veel groter.. voor Fouilleringen is genoeg ruimte achter de Noord tribune..

Als laatste pak je de West tribune aan.. deze vernieuw je tot een nieuwe hoofdtribune.. met vip en skyboxen die eventueel ook kunnen worden gebouwd op de Oost tribune.. De west tribune verleng je ook tot het veld.. de spelers van SCC en de tegenpartij zitten gewoon tussen het publiek.. ''Engels" er zijn genoeg mogelijkheden om van de west tribune een prachtige hoofdtribune te maken.. er is genoeg ruimte.. je maakt nieuwe ingangen in de tribune voor de supporters zodat deze snel het stadion in en uit kunnen.. dit geld zowel voor noord en west..!! de tribune kan zelfs nog hoger gemaakt worden.. Als er geklaagd wordt over eventueel parkeren er is plek zat achter de oost tribune..
eventueel maak je hier woonflat 's wat Leyten graag wil..

Oftewel een nieuw cambuurplein.. het is makkelijk zat en goedkoper om stuk voor stuk het huidige stadion om te toveren in een nieuw schitterend stadion met de sfeer van nu met een Engelse tint.!! we moeten niet vergeten dat het crisis is en haast onmogelijk is om een nieuw stadion te bouwen van 36 miljoen.!!

dus dit lijkt me de beste optie.!! je bouwt stuk voor stuk door..

Lore

Mooi verhaal, maar je kan natuurlijk niet stellen dat dit het meest realistische plaatje is. Daarom doen ze nu ook onderzoek en ik neem aan dat daar ook een financiele onderbouwing bij zit.

Afwachten dus!

TARGET

Het probleem van het huidige stadion zijn alleen de Oost en Zuid tribune.. deze opnieuw bouwen is goedkoper dan een nieuw stadion.. en eventueel als je alles aanpakt tussen de 15 en 20 miljoen kwijt bent scheelt je wel even 15 miljoen.!! en Leeuwarden is niet de rijkste stad met zijn bedrijven dus kunt je beter voor het goedkoopste gaan.!!

dizzhead

Citaat van: TARGET op oktober 01, 2014, 10:25:01
Het probleem van het huidige stadion zijn alleen de Oost en Zuid tribune.. deze opnieuw bouwen is goedkoper dan een nieuw stadion.. en eventueel als je alles aanpakt tussen de 15 en 20 miljoen kwijt bent scheelt je wel even 15 miljoen.!! en Leeuwarden is niet de rijkste stad met zijn bedrijven dus kunt je beter voor het goedkoopste gaan.!!

Maar een hele fundering eruit trekken en er opnieuw ingooien kan soms ook duurder uitvallen dan nieuwbouw. Ook zie ik het 'doortrekken' van de tribunes nog niet zomaar gerealiseerd. Nu is dit wel de 'nooduitgang' voor supporters. Daar ga je niet zomaar toestemming voor krijgen.

Lore

Citaat van: TARGET op oktober 01, 2014, 10:25:01
Het probleem van het huidige stadion zijn alleen de Oost en Zuid tribune.. deze opnieuw bouwen is goedkoper dan een nieuw stadion.. en eventueel als je alles aanpakt tussen de 15 en 20 miljoen kwijt bent scheelt je wel even 15 miljoen.!! en Leeuwarden is niet de rijkste stad met zijn bedrijven dus kunt je beter voor het goedkoopste gaan.!!

Ik hoop wel dat ze dat onderzoek financieel wat steviger onderbouwen dan jij het doet. Verbouw is niet altijd goedkoper dan nieuwbouw. Daarnaast is de wet- en regelgeving wel wat verandert sinds ons stadion is gebouwd, dit zorgt dat je waarschijnlijk allerlei aanpassingen moet doen.

Ik wacht het rapport wel eventjes af!

SCC-J

Leuk bedacht maar aan veel dingen niet gedacht.

speculeter

Laat die uitslag vh rapport maar snel komen!!

Treb

Nieuw- of verbouw, mij om het even. Als het maar op de huidige locatie komt en laat het alsjeblieft geen 13-in-een-dozijn stadion worden.

piene hassus

Leuk bedacht maar aan veel dingen niet gedacht.
[/quote]

Daar is dit forum toch foor

mario

Men zal inmiddels vast wel alle opties voor een goede locatie hebben geevalueerd maar is nieuwbouw op de velden van Nicator niet een goede optie?
Slechts een paar honderd meter van het huidige stadion, voldoende parkeer gelegenheid en goede verbinding naar de anne vondelingweg zodat de boertjes en ander volk direct afgevoerd kunnen worden. Dicht bij het huidige stadion waardoor de sfeer beter gewaarborgt wordt dan verhuizing nabij het WTC.