Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Destroyer

Citaat van: Jopie op mei 14, 2014, 23:31:12
Ik kan er niet bij dat ze voor een stadion van 15.000 man gaan. Waar moeten die mensen vandaan komen? Zo'n 1e en 2e jaar eredivisie is nog wel 'nieuw' en 'speciaal', maar daarna zul je zien dat veel mensen het al als normaal gaan zien. Laatst via voetbalzone de ranglijst gezien qua procentueel uitverkochte stadions. Den Haag, gemiddeld 10.000 op een stadion van 15.000. Dat scenario zul je hier ook krijgen. Dat ziet er niet uit! Ga voor een stadion van 12.000 man die je elke week zo goed als uitverkoopt, kun je daarna altijd nog zien of het nodig is om uit te breiden. Maar wat denken ze hier, dat we elk jaar mee gaan doen om Europees voetbal?!

:O typische "Leeuwarder" reactie. Altijd maar voorzichtig, het wordt niks, niet te gek, als we nou niet er in blijven.... nogmaals  :O

Man, ga eens uit van het positieve! Een nieuw stadion moet je niet te klein neerzetten, het feit dat er nog veel groei in zit blijkt wel aan het verkochte seizoenskaarten!

Wil je gvd nou doorgroeien en eens PO spelen europees voetbal of altijd maar top eerste divisie of PO om degradatie??!!


15000 minimaal evt. uit te breiden naar 17.000! Zolang er een goed/fris beleid is en er leuk voetbal gepresenteerd wordt, blijft de aanhang groeien en dit geld ook voor sponsoren!
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Galdiano

Mijn voorkeur gaat ook uit naar 12500. Genoeg nieuwe ruimte voor sponsoren en je bent klaar. Per 1000 bezoekers kost het 1 miljoen om het stadion te realiseren.
15000 plaatsen is veel te groot, scheelt weer 2.5 miljoen, en als we al degraderen zit je net ala fortuna in een stadion met een mannetje of 4000 a 5000.

Stap voor stap, en geen te grote sprongen maken.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Cambuur058

Citaat van: Galdiano op mei 15, 2014, 15:30:47
Mijn voorkeur gaat ook uit naar 12500. Genoeg nieuwe ruimte voor sponsoren en je bent klaar. Per 1000 bezoekers kost het 1 miljoen om het stadion te realiseren.
15000 plaatsen is veel te groot, scheelt weer 2.5 miljoen, en als we al degraderen zit je net ala fortuna in een stadion met een mannetje of 4000 a 5000.

Stap voor stap, en geen te grote sprongen maken.
:thumbsup _O_

Destroyer

Citaat van: Galdiano op mei 15, 2014, 15:30:47
Mijn voorkeur gaat ook uit naar 12500. Genoeg nieuwe ruimte voor sponsoren en je bent klaar. Per 1000 bezoekers kost het 1 miljoen om het stadion te realiseren.
15000 plaatsen is veel te groot, scheelt weer 2.5 miljoen, en als we al degraderen zit je net ala fortuna in een stadion met een mannetje of 4000 a 5000.

Stap voor stap, en geen te grote sprongen maken.

Calimero gedrag noem ik dat! Als we degraderen, als we het het niet op redden, als...

Dacht Groningen dat bij de bouw van hun nieuw stadion? Dacht NAC dat bij de bouw van een nieuw stadion? Dacht AZ dat bij de bouw van een nieuw stadion?

Allemaal stabiele eredivisieclubs geworden!

In Leeuwarden zijn we altijd heel groot geweest in klein te blijven!


Aan pakken, BAM  :thumbsup   :0= 15.000 minimaal! Positieve publiciteit, lekker voetbal en we groeien alleen maar door!
** Poolwinner 18/19 - 21/22

zeewolde

Citaat van: Destroyer op mei 16, 2014, 08:03:38
Calimero gedrag noem ik dat! Als we degraderen, als we het het niet op redden, als...

Dacht Groningen dat bij de bouw van hun nieuw stadion? Dacht NAC dat bij de bouw van een nieuw stadion? Dacht AZ dat bij de bouw van een nieuw stadion?

Allemaal stabiele eredivisieclubs geworden!

In Leeuwarden zijn we altijd heel groot geweest in klein te blijven!


Aan pakken, BAM  :thumbsup   :0= 15.000 minimaal! Positieve publiciteit, lekker voetbal en we groeien alleen maar door!

Heeft niks met Calimero gedrag te maken.

12.500 zou mooi zijn. Zo groot is de wachtlijst echt niet op het moment. Bovendien:

1. We hebben nog steeds schulden
2. Historie heeft uitgewezen dat dit jaar en komend jaar voor het eerst de gemiddelden rond de 10000 zijn.
3. Bij bijna alle clubs gaan de gemiddelden en/of de wachtlijsten omlaag.
4. Uitbouw naar 15000 of meer moet gewoon als optie meegenomen worden.
5. Uitverkocht blijft mooier dan veel lege plekken te zien.

dizzhead

Inderdaad. Te grote groei in supporters doodt de sfeer op termijn. 'Nieuwe' supporters komen gezellig genieten van de sfeer en als er daar te veel van zijn, schreeuwen ze niet meer mee. En dat moeten we op zeker behouden, iedereen gek.

Lore

Citaat van: zeewolde op mei 16, 2014, 09:00:28
Heeft niks met Calimero gedrag te maken.

12.500 zou mooi zijn. Zo groot is de wachtlijst echt niet op het moment. Bovendien:

1. We hebben nog steeds schulden
2. Historie heeft uitgewezen dat dit jaar en komend jaar voor het eerst de gemiddelden rond de 10000 zijn.
3. Bij bijna alle clubs gaan de gemiddelden en/of de wachtlijsten omlaag.
4. Uitbouw naar 15000 of meer moet gewoon als optie meegenomen worden.
5. Uitverkocht blijft mooier dan veel lege plekken te zien.

En daar aan toegevoegd:

6. Het financiële risico is groter bij een groter (lees duurder) stadion!

drg

Logischerwijs moet er dus simpelweg een stadion komen met minimaal 12.000 - 12.500 plaatsen, met daarbij makkelijk aan te sluiten 2,500 tot 3,000 extra plaatsen. Bv. in etappes van 500 door stukken tussen veld en tribunes op te vullen, dan heb je op den duur (zo lang het goed gaat) een vol stadion EN tribunes tot op het veld  :thumbsup

En zo niet dan blijf je dus niet met overbodig veel lege plaatsen, maar eerlijk gezegd had dat stadion er al moeten zijn.. Voelt nu meer als iets wat nu gehaast gaat worden en misschien wel te laat gerealiseerd is, ik ga er in ieder geval niet van uit dat we de komende 3 jaar door kunnen groeien met het huidige stadion.

yellow@ndblue

#1673
Smid vecht voor nieuw stadion: 'Nu beste tijd om te bouwen'

SC Cambuur leeft meer dan ooit tevoren. Dat realiseert Ype Smid (46) zich. Toch wil de voorzitter meer. Een nieuw stadion, dat bij voorkeur eind 2016 er staat, moet dat mogelijk maken. In de Leeuwarder Courant doet de preses zijn verhaal.

"Ik ben twintig jaar uit Leeuwarden weggeweest. Toen ik terugkwam, zag ik dat er veel ten goede was veranderd", opent Smid. "Maar de politiek staat er hier niet bekend om dat met lef geregeerd wordt en er besluiten worden genomen. Er wordt gezegd dat ze voor het stadion met Brusselse regelgeving en Europese voorwaarden te maken hebben, maar dit is een politieke keuze. In Almelo wordt volgend jaar voor de tweede keer in twaalf jaar een nieuw stadion gebouwd, ondanks Brussel."

    Dit is een politieke keuze. In Almelo wordt voor de tweede keer in twaalf jaar een nieuw stadion gebouwd.

Smid noemt het van groot belang voor SC Cambuur dat er snel duidelijkheid komt. Zolang er geen nieuw onderkomen verrijst, is het alle hens aan dek. "Tot die tijd moeten we overleven en het uitzingen. Als ons businessplan klopt, is dit misschien wel de beste tijd om te bouwen", stelt de voorzitter. "Maar we gaan natuurlijk geen molensteen bouwen. Als we de businesscase niet vol krijgen, gaat het plan niet door."

Vooruit kijkend op komend seizoen zetten de Leeuwarders wederom in op handhaving. "Lukt dat, dan hebben we opnieuw een knappe prestatie geleverd. We willen de verwachtingen realistisch houden", aldus Smid. Hij benadrukt nog maar eens: "We zitten aan het maximum van ons inkomstenplafond. Misschien nemen de inkomsten uit tv-rechten volgend jaar iets toe, maar het enige waar nog een beetje financiële rek inzit, is het wedstrijdshirt."

De club is met twee potentiële hoofdsponsors in gesprek.


http://cambuur.clubwatcher.nl/posts/28253

Viper

Citaat van: yellow@ndblue op mei 17, 2014, 16:37:42
"Maar we gaan natuurlijk geen molensteen bouwen. Als we de businesscase niet vol krijgen, gaat het plan niet door."

Daar gaan we weer! :_schater

CiteerDe club is met twee potentiële hoofdsponsors in gesprek.

Interessant. Hier ben ik zeer benieuwd naar.

Lore

Suksawat meldt dat Pathé en de gemeente Leeuwarden in gesprek zijn voor een mega-bioscoop tussen het paleis van justitie en de Harmonie. Zou dit nou niet een mooie partner voor het nieuwestadion zijn geweest?

Treb

Tuurlijk niet. De gemeente hoopt gewoon dat Cambuur degradeert en langzaam aan dood bloedt. Het vraagstuk Cambuur is alleen maar lastig en hangt als een zware ketting om het college van bestuur heen. Ik kan je op een briefje geven dat dat stadion er nooit zal komen.

De gemeente houdt het tegen, is het niet linksom dan wel rechtsom. Punt.


0517

Citaat van: Lore op mei 26, 2014, 15:21:28
Suksawat meldt dat Pathé en de gemeente Leeuwarden in gesprek zijn voor een mega-bioscoop tussen het paleis van justitie en de Harmonie. Zou dit nou niet een mooie partner voor het nieuwestadion zijn geweest?

In de LC wordt tevens vermeldt dat men ook oren had naar een locatie nabij het WTC....

SCC-J

Citaat van: Treb op mei 26, 2014, 16:14:23
Tuurlijk niet. De gemeente hoopt gewoon dat Cambuur degradeert en langzaam aan dood bloedt. Het vraagstuk Cambuur is alleen maar lastig en hangt als een zware ketting om het college van bestuur heen. Ik kan je op een briefje geven dat dat stadion er nooit zal komen.

De gemeente houdt het tegen, is het niet linksom dan wel rechtsom. Punt.
Mooi dom gelul niet.

Lore

Citaat van: 0517 op mei 26, 2014, 16:41:15
In de LC wordt tevens vermeldt dat men ook oren had naar een locatie nabij het WTC....

Serieus? Nou gemeente, breng de partijen bij elkaar!