Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

yellow@ndblue

Zal hem wel niet worden op huidige plaats verbouwing/nieuwbouw ze willen waarschijnlijk grote evenementen houden in dat nieuwe stadion zal lastig zijn dat dan op deze locatie te realiseren,we weten hoe gevoelig veiligheid ligt bij de politiek!

Hieronder een link over eventueel nieuw stadion met toelichting van de wethouder Deinum duurt ongeveer 20 minuten.

http://www.youtube.com/watch?v=6_wD4kKU-uM

Cambuur LWD

Onze voorzitter heeft voorkeur voor het WTC  :rodekaart
Heeft 3 punten:
- Echt gras spelen;
- Staantribune;
- Het hertje moet een goede plek krijgen.

Hoop wel dat hier nog meer punten bijkomen KvC!

PePe

Het nieuwe stadion zou 15.000 plaatsen groot worden. Gezien de snelle kaart verkopen van de laatste wedstijden, is het nieuwe stadion bij ingebruikname al te klein. Is er met uitbreiding rekening gehouden? Als het zo door gaat, kunnen we beter direct voor 25.000 plaatsen gaan!!

Clint

15.000 lijkt mij meer dan genoeg.

drg

Je moet ook niet meteen meer willen, 15.000 wordt al af en toe lastig te vullen denk ik, ondanks dat het volgend seizoen nu wel elke keer wedstrijd weer uitverkocht kan zijn. Stiekem zijn er ongtwijfeld een hoop elders in de provincie die wel de wedstrijden meegluren maar niet naar het stadion zullen komen.

papier

12.000 is zat denk ik ook, achterhoofd wellicht meer en daar dan maar rekening mee houden. Volgend jaar wordt een lastig seizoen, degradeer je zit je echt niet vol, zelfs nu niet.

Heb je ambitie dan blijf je op de huidige locatie, die problemen die worden genoemd allemaal leuk en aardig en makkelijker dingen voor te realiseren op een andere locatie prima allemaal. Maar toon je echt ambitie dan pak je die dingen aan op de huidige locatie.

Lore

Citaat van: papier op april 15, 2014, 10:56:14
12.000 is zat denk ik ook, achterhoofd wellicht meer en daar dan maar rekening mee houden. Volgend jaar wordt een lastig seizoen, degradeer je zit je echt niet vol, zelfs nu niet.

Heb je ambitie dan blijf je op de huidige locatie, die problemen die worden genoemd allemaal leuk en aardig en makkelijker dingen voor te realiseren op een andere locatie prima allemaal. Maar toon je echt ambitie dan pak je die dingen aan op de huidige locatie.

Als er maar voldoende ruimte is voor de (luxe) sponsors. Dan kan je ook in de JL meer geld binnen halen en is het dus makkelijker om weer te promoveren! Ik zou dus ook niet direct voor een te groot stadion gaan!

WouterZz

Veel ruimte in 'winkelbeperking' rond nieuw Cambuurstadion

LEEUWARDEN Het is voorlopig onduidelijkwelke soortwinkels of andere functies bij een nieuw Cambuurstadion mogen verrijzen.

Burgemeester en wethouders sloten vorige maand een convenant met Cambuur en bouwbedrijf Dijkstra Draisma over de bouw van een nieuw stadion of vernieuwing van de huidige accommodatie.
Zeker bij nieuwbouw aan de rand van de stad zal de financier er winkels of andere voorzieningen willen bouwen om het stadion betaalbaar te maken.
In het convenant staat dat zulke functies niet concurrerend mogen zijn voor de binnenstad. Verschillende politieke partijen vroegen maandagavond in de raadscommissie wat er dan precies wel of juist niet kan.
PvdA-wethouder Henk Deinum wilde dit echter niet specificeren: ,,Wij houden een brede 'scoop' aan in wat mogelijk is om het betaalbaar te krijgen. Het liefst willen we daar functies die Leeuwarden nu nog niet heeft.'' De gemeente kijkt elders om zich heen. Rond andere stadions zijn bijvoorbeeld megabioscopen of bowlingbanen verrezen.
Naar verluidt zijn er enkele partijen die een stadion van zo'n 25 miljoen euro voor Cambuur zouden willen financieren, tenminste als zij hier voldoende verdienmogelijkheden mee binnenhalen. Het is niet de bedoeling dat de gemeente meebetaalt of als grondaankoper optreedt.
Nieuwbouw zou op gemeentegrond achter het WTC kunnen plaatsvinden, maar ook op drie andere locaties in de stad. Deze plekken houdt Deinum geheim om te voorkomen dat speculanten de grondposities gauw aankopen.
De ontwikkelingsplannen zijn tijdrovend en spelen zich achter de schermen af. Het zou zomaar tot november of langer kunnen duren voordat de gemeenteraad een concreet voorstel voorgelegd krijgt, liet Deinum weten.

LC

Lore

Citaat van: WouterZz op april 15, 2014, 14:01:01
Veel ruimte in 'winkelbeperking' rond nieuw Cambuurstadion

LEEUWARDEN Het is voorlopig onduidelijkwelke soortwinkels of andere functies bij een nieuw Cambuurstadion mogen verrijzen.

Burgemeester en wethouders sloten vorige maand een convenant met Cambuur en bouwbedrijf Dijkstra Draisma over de bouw van een nieuw stadion of vernieuwing van de huidige accommodatie.
Zeker bij nieuwbouw aan de rand van de stad zal de financier er winkels of andere voorzieningen willen bouwen om het stadion betaalbaar te maken.
In het convenant staat dat zulke functies niet concurrerend mogen zijn voor de binnenstad. Verschillende politieke partijen vroegen maandagavond in de raadscommissie wat er dan precies wel of juist niet kan.
PvdA-wethouder Henk Deinum wilde dit echter niet specificeren: ,,Wij houden een brede 'scoop' aan in wat mogelijk is om het betaalbaar te krijgen. Het liefst willen we daar functies die Leeuwarden nu nog niet heeft.'' De gemeente kijkt elders om zich heen. Rond andere stadions zijn bijvoorbeeld megabioscopen of bowlingbanen verrezen.
Naar verluidt zijn er enkele partijen die een stadion van zo'n 25 miljoen euro voor Cambuur zouden willen financieren, tenminste als zij hier voldoende verdienmogelijkheden mee binnenhalen. Het is niet de bedoeling dat de gemeente meebetaalt of als grondaankoper optreedt.
Nieuwbouw zou op gemeentegrond achter het WTC kunnen plaatsvinden, maar ook op drie andere locaties in de stad. Deze plekken houdt Deinum geheim om te voorkomen dat speculanten de grondposities gauw aankopen.
De ontwikkelingsplannen zijn tijdrovend en spelen zich achter de schermen af. Het zou zomaar tot november of langer kunnen duren voordat de gemeenteraad een concreet voorstel voorgelegd krijgt, liet Deinum weten.

LC

Opties zijn dan:

- Bioscopen
- Bowlingcentrum
- Casino
- ROC of Voortgezet onderwijs
- verhuizing supermarkten
- Ikea of soortgelijk
- Een gedeelte een bedrijfsverzamelgebouw

Het moet eigenlijk bij de nieuwe ijshal, want daar kan je voordeel uithalen. Bijvoorbeeld door energie


Treb

Als er nieuwbouw komt bij het FEC, Werpsterhoek of waar dan ook elders dan nu, haal je de ziel uit Leeuwarden-Oost en ook een beetje uit Cambuur zelf  ;(

Wat zou ik het jammer vinden zeg.. niet meer lopen door de straatjes, geen felle lampen meer in de wijk, geen pislucht meer op Oost, maar vooral de unieke sfeer. Cambuur hoort in Leeuwarden-Oost en nergens anders.  |:)

scclwd

Citaat van: Treb op april 15, 2014, 23:52:19
Als er nieuwbouw komt bij het FEC, Werpsterhoek of waar dan ook elders dan nu, haal je de ziel uit Leeuwarden-Oost en ook een beetje uit Cambuur zelf  ;(

Wat zou ik het jammer vinden zeg.. niet meer lopen door de straatjes, geen felle lampen meer in de wijk, geen pislucht meer op Oost, maar vooral de unieke sfeer. Cambuur hoort in Leeuwarden-Oost en nergens anders.  |:)

Precies, goed verwoord. Zeker weten wordt de ziel bij verhuizing uit de club gehaald. 100 %. Wie dat niet ziet is blind.

Galdiano

Citaat van: Treb op april 15, 2014, 23:52:19
Als er nieuwbouw komt bij het FEC, Werpsterhoek of waar dan ook elders dan nu, haal je de ziel uit Leeuwarden-Oost en ook een beetje uit Cambuur zelf  ;(

Wat zou ik het jammer vinden zeg.. niet meer lopen door de straatjes, geen felle lampen meer in de wijk, geen pislucht meer op Oost, maar vooral de unieke sfeer. Cambuur hoort in Leeuwarden-Oost en nergens anders.  |:)

Fiets/loop je toch gewoon door de vosseparkwijk! Zelfde effect ;)
Huidige locatie is gewoon niet realistisch!
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

DayDreamer

v/d Belt heeft het liefst nieuwbouw op huidige locatie.

Tukker

Citaat van: DayDreamer op april 16, 2014, 09:41:28
v/d Belt heeft het liefst nieuwbouw op huidige locatie.
Die kerel mutte we houwe
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

scclwd