Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: papier op april 04, 2014, 13:22:58
Ah oke! Zat in de krant van vandaag te kijken, even lezen.

En scannen en plaatsen?
Henk, held, bedankt

moodygrunn

Voor degene die wil weten hoe een tijdschema er ongeveer uitziet:

http://kooimeerplaza.webs.com/laatstenieuws.htm

Hierin wordt de planning en bouw van het DSB-stadion besproken met vergelijkbare argumentatie:
"Met name winkeliersverenigingen uit de binnenstad van Alkmaar hebben bezwaar tegen de bouw van de winkelruimte bij het stadion."

In Henk en Sandor we trust

SCC-J

Sorry. Het stadion is niet meer te redden. Wij begrijpen de emoties van de supporters, jazeker, maar het is niet anders. We hebben het zelfs laten onderzoeken, meneer. Door onafhankelijke onderzoekers!

Het is zoals het is: een gloednieuw stadion is de enige optie.

De Kuip kan gewoon niet meer. Renovatie is onmogelijk. Dat zeg ik met pijn in het hart, hoor. Ik ging vroeger aan de hand van mijn vader naar het stadion. Kinderkaartje voor Vak W, één gulden vijftig, vertel mij wat. De Kuip heeft het 75 jaar fantastisch gedaan. Icoon van de stad enzo. Chapeau.

Maar we moeten verder.

We moeten vóóruit.

U bent een romanticus. Dat is niet erg hoor, die moeten er ook zijn, maar op sentiment kan Feyenoord natuurlijk geen toekomst bouwen. U laat uzelf leiden door emoties. Wij niet. Wij hebben alles opgeteld en afgetrokken en er is maar één conclusie mogelijk.

Dit is het. Dit is het enige plan.

Voor Feyenoord is dit het allerbeste. Sterker nog: als Het Nieuwe Stadion niet doorgaat, dan kunnen we de hele teringzooi wel opdoeken hier. Dan is Feyenoord aan de goden overgeleverd. Dan wordt deze club een soort Heracles.

Is dat wat u wilt?

U vindt 400 miljoen euro wat veel geld voor een stadion? Dat kunt u nu wel zeggen, maar wat weet u nou van financiën? We hebben het hele financiële plaatje heel nauwkeurig uitgedokterd, met allemaal heel slimme mensen erbij. Bedrijfseconomen, raketgeleerden, de hele rataplan.

Die 165 miljoen euro bijdrage van de gemeente, dat is maar een garantstelling hè? Weet u wel wat dat is, een garantstelling? Dat is iets heel anders dan een lening, hoor. Het is een garantstelling. Geen lening. Geen subsidie. Niks.

Meneer, dit begint een beetje vervelend te worden. Ik begin zo langzamerhand een complot te vermoeden. U werkt ons tegen. U speelt in op de onderbuik van de schreeuwende minderheid. Lekker makkelijk is dat.

U heeft het niet van mij hoor, maar even tussen u en mij gezegd: dat nieuwe stadion is allang beklonken. Dan weet u dat vast. Ik kan er verder niks over zeggen hoor, maar meneer Aboutaleb en de coalitie zien het helemaal zitten.

Het is kat in 't bakkie.

Maar wacht nog heel even. U luistert toch niet naar die jongens van Red de Kuip hè? Moewhaha. Dat zijn amateurs, meneer. Prutsers. Fantasten. Idioten. Die denken dat je de Kuip nog kunt verbouwen, met een derde ring en een nieuw dak erop - en dat de club daar iets wijzer van wordt.

Laat me niet lachen.

Zo dadelijk laten we een statement op de officiële website zetten door onze communicatiemanager. Dan maken we gehakt van ze. Dan zullen we alle mensen nog eens fijntjes uitleggen dat iedereen die denkt dat De Kuip nog te renoveren is, een enorme plaat voor zijn kop heeft.

Ieder weldenkend mens zal begrijpen dat wij gelijk hebben. Dat wij uiteindelijk de professionals zijn - en jullie allemaal de sentimentalisten.

Wat wij doen als het straks allemaal tóch anders loopt? Dat vind ik een rare, suggestieve vraag. Er is maar één optie, dat begrijpt u zelf zo onderhand ook wel.

Maar mocht iedereen straks totaal krankjorum zijn geworden. Mocht het straks tóch nog mis lopen omdat de onderbuik het wint van de ratio, en dat er opeens allemaal nieuwe plannen worden gemaakt, waaruit blijkt dat de Kuip tóch gerenoveerd kan worden, voor ongeveer de helft van het geld.

Stel dat hè?

Dan stappen wij als directeuren van de Feyenoord-familie gewoon 'over onze schaduw heen', meneer. Dan blijven wij gewoon zitten waar we zitten.

Want wij zijn overlevers.

Door: Sjoerd Mossou - 11u31

Cambuur supporters en met name de supportersvereniging(en) moeten kritisch blijven kijken naar plannen van bvo want zoals bij Feyenoord kan het ook bij ons gaan. Wijze mannen van het bestuur hebben niet altijd gelijk

Lore

Mooie column! Je hebt gelijk dat er een rol is om kritisch te blijven ten opzichte van welk plan dan ook. Ik zie alleen niet hoe de veiligheid rond het stadion verbetert kan worden. Als dit kan, dan zal de huidige locatie altijd mijn voorkeur hebben!

John Hiatt

Zijn toch wel aantal verschillen tussen de Kuip en Cambuurstadion. De Kuip ligt niet middenin een woonwijk. Station ligt naast het stadion. Je bent redelijk snel op de snelweg. De enige optie voor Cambuur op de huidige locatie is het stadion een kwartslag draaien en de velden van Leeuwarden gebruiken voor o.a. parkeerkelder etc.


Dokkumer

Citaat van: papier op april 06, 2014, 11:53:28
http://i58.tinypic.com/b48dw4.jpg
Leuk geschreven en ik ben zeker niet 100% tegen behoud van de huidige locatie. Echter niet tegen elke prijs! En ik ben bang dat Leyten wel de jackpot wil voor de grond die zij momenteel in bezit hebben, áls ze deze al willen verkopen.

Eewal

Het maakt mij inmiddels geen moer meer uit waar het nieuwe stadion komt.. Als het er maar komt, en snel!

piene hassus

Tuurluk wil Leyten wel ferkope, de bouwmerk lijt op syn kont

Kuzmanovic-Apeldoorn

Henk, held, bedankt

papier

Bij de Eagles wil men geld lenen van de gemeente voor verbouw op de huidige locatie, ben benieuwd hoe de gemeente er daar tegenover staat.

pvanbuijtene

Citaat van: papier op april 10, 2014, 09:54:56
Bij de Eagles wil men geld lenen van de gemeente voor verbouw op de huidige locatie, ben benieuwd hoe de gemeente er daar tegenover staat.

Eagles is een gezonde club toch? (Categorie 3?) Denk dat zoiets kan meespelen in een beslissing.

Dokkumer

Citaat van: piene hassus op april 06, 2014, 16:16:11
Tuurluk wil Leyten wel ferkope, de bouwmerk lijt op syn kont
De wegen van projectontwikkelaars binne ondeurgrondeluk...

IsmailvanEssen

Ik ben een groot voorstanden van een nieuw stadion op de huidige locatie.. Het stadion zou omgedraait moeten worden en meer richting de archipelweg geplaatst worden. Dat is namelijk ook beter voor de veiligheid. De uitsupporters moeten aan de kant van de archipelweg zitten in het hoekje.. Dan kunnen ze direct eruit en via het kalverdijkje de stad uit..

Het huidige stadion moet gesloopt worden en dan kan het cambuurplein groter gemaakt worden voor parkeerplaatsen.. Altijd fijn een groot plein in de stad te hebben nu het zaailand superklein is geworden.. het hertje kan in de oude vv leeuwarden katine komen en er moet ruimte gemaakt worden voor de winkels..
Mijn vrouw is bij mij weggelopen omdat ik teveel op dit forum zit...

scclwd

Citaat van: IsmailvanEssen op april 10, 2014, 11:02:15
Ik ben een groot voorstanden van een nieuw stadion op de huidige locatie.. Het stadion zou omgedraait moeten worden en meer richting de archipelweg geplaatst worden. Dat is namelijk ook beter voor de veiligheid. De uitsupporters moeten aan de kant van de archipelweg zitten in het hoekje.. Dan kunnen ze direct eruit en via het kalverdijkje de stad uit..

Het huidige stadion moet gesloopt worden en dan kan het cambuurplein groter gemaakt worden voor parkeerplaatsen.. Altijd fijn een groot plein in de stad te hebben nu het zaailand superklein is geworden.. het hertje kan in de oude vv leeuwarden katine komen en er moet ruimte gemaakt worden voor de winkels..

|:) |:) |:) |:)