Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

S(CC)upporter

Ontwerp en fysieke aspecten zijn mijn inziens ook heel belangrijk, als je een prachtig stadion voor supporters neerzet op een nieuwe (mindere) locatie, maar het stadion is mooi en om het stadion heen wordt een Duitse sfeer gecreëerd in de zin van dat er bier gedronken kan worden en gegeten kan worden en muziek draait of dergelijke dan maakt locatie niet heel veel uit, maar komt er een nieuw, vrij lelijk stadion en is er niks te beleven ja dan gaat het ten koste van de sfeer en beleving en identificatie van supporter met club/stadion.

Clint

Citaat van: papier op maart 29, 2014, 11:59:15
Maar ik vraag me ook af hoe ze het hele financiële plaatje gaan realiseren. De man die bezig was met de Euroborg, even z'n naam kwijt, zag eigenlijk geen mogelijkheden om een stadion op een nieuwe locatie te financieren zonder geld van een externe partij.

Er ligt toch ook nog zo'n 200 miljoen aan NUON-gelden bij de Provincie?

papier

Citaat van: clint op maart 31, 2014, 07:15:55
Er ligt toch ook nog zo'n 200 miljoen aan NUON-gelden bij de Provincie?

Ik zie niet in waarom de provincie in een stadion zou moeten investeren.

zeewolde

Citaat van: papier op maart 31, 2014, 10:24:50
Ik zie niet in waarom de provincie in een stadion zou moeten investeren.

Zonnepanelen op/bij stadion. Zijn nog wel andere duurzame oplossingen te vinden. Gewoon creatief zijn.

S(CC)upporter

Kreeg ook het idee dat qua financiën uitbouw/nieuwbouw huidige stadion meer voor de hand lag, enige maar is de veiligheid en nou is die wel weer belangrijk. Dus wie komt er met een innovatief idee voor de veiligheid? vb. buiten leeuwarden met helikopters afzetten bij uitvak? 8P

Dan kunnen we daarna Noord een beetje omhoog/laag trekken en een 2de ringetje op Oost gooien  :thumbsup

Clint

Citaat van: papier op maart 31, 2014, 10:24:50
Ik zie niet in waarom de provincie in een stadion zou moeten investeren.

Een gedeelte van dat geld gaat ook naar Thialf, terwijl er in Almere een ijspaleis wordt gebouwd. Waarom hebben wij dan ook geen recht op een gedeelte van die gelden? Het is bedoeld mede namelijk voor dat soort projecten.

papier

Citaat van: S(CC)upporter op maart 31, 2014, 10:31:28
Kreeg ook het idee dat qua financiën uitbouw/nieuwbouw huidige stadion meer voor de hand lag, enige maar is de veiligheid en nou is die wel weer belangrijk. Dus wie komt er met een innovatief idee voor de veiligheid? vb. buiten leeuwarden met helikopters afzetten bij uitvak? 8P

Dan kunnen we daarna Noord een beetje omhoog/laag trekken en een 2de ringetje op Oost gooien  :thumbsup

Veiligheid is ook een issue, maar zoals bleek in Amsterdam hoeft een stadion op een locatie wat meer achteraf geen garantie voor het voorkomen van overlast. Maar als ik de media zo een beetje heb gevolgd dan denk ik echt dat er eens fatsoenlijk opgetreden moet worden tegen raddraaiers. Ik lees dat er na Ajax-Cambuur een aantal mensen zijn opgepakt/gestraft, en uiteindelijk veroordeeld voor het roepen naar de politie/roepen antisemitische leuzen. De personen die stenen/flessen gooiden niet werden opgepakt "om escalatie te voorkomen" dan is dit gewoon een verplaatsing van een probleem. Ik begrijp dat je de last van de omwonenden wegneemt mocht het misgaan maar het blijft in mijn ogen een beetje het verplaatsen van een probleem. Maar goed, dat is misschien weer een hele andere discussie. Het lijkt me wel mooi, een goede aanpak van mensen die regels overtreden, dan kun je niet alleen met gemak op de huidige plek blijven maar dan kan ook gewoon iedereen in NL op termijn met vrij vervoer naar wedstrijden toe.

Maar goed, ik ben nu over iets heel anders posten. Punt is dat ik het vooral zie als een probleem aan te grijpen om te verhuizen naar een andere locatie waarmee dit probleem niet is opgelost. Die oplossing ligt vooral bij het aanpakken van overtreders.

papier

Citaat van: clint op maart 31, 2014, 10:43:12
Een gedeelte van dat geld gaat ook naar Thialf, terwijl er in Almere een ijspaleis wordt gebouwd. Waarom hebben wij dan ook geen recht op een gedeelte van die gelden? Het is bedoeld mede namelijk voor dat soort projecten.

Ik ken de regels over het toekennen van die gelden niet, ik weet niet waarom niet/waarom wel aanspraak zou kunnen maken op die gelden. Eerder postte iemand iets over duurzaamheid, ik kan me voorstellen dat daar subsidies op zitten en daar dus aanspraak gedaan kan worden maar dat geldt dan natuurlijk voor meer projecten. Maar ik denk dat dat soort subsidies dan voor verschillende projecten gelden, een nieuw stadion van Cambuur, het aanpassen van Thialf. Niet gewoon omdat Cambuur een nieuw stadion wil.

S(CC)upporter

Citaat van: papier op maart 31, 2014, 10:53:11
Veiligheid is ook een issue, maar zoals bleek in Amsterdam hoeft een stadion op een locatie wat meer achteraf geen garantie voor het voorkomen van overlast. Maar als ik de media zo een beetje heb gevolgd dan denk ik echt dat er eens fatsoenlijk opgetreden moet worden tegen raddraaiers. Ik lees dat er na Ajax-Cambuur een aantal mensen zijn opgepakt/gestraft, en uiteindelijk veroordeeld voor het roepen naar de politie/roepen antisemitische leuzen. De personen die stenen/flessen gooiden niet werden opgepakt "om escalatie te voorkomen" dan is dit gewoon een verplaatsing van een probleem. Ik begrijp dat je de last van de omwonenden wegneemt mocht het misgaan maar het blijft in mijn ogen een beetje het verplaatsen van een probleem. Maar goed, dat is misschien weer een hele andere discussie. Het lijkt me wel mooi, een goede aanpak van mensen die regels overtreden, dan kun je niet alleen met gemak op de huidige plek blijven maar dan kan ook gewoon iedereen in NL op termijn met vrij vervoer naar wedstrijden toe.

Maar goed, ik ben nu over iets heel anders posten. Punt is dat ik het vooral zie als een probleem aan te grijpen om te verhuizen naar een andere locatie waarmee dit probleem niet is opgelost. Die oplossing ligt vooral bij het aanpakken van overtreders.

Ja dit is een ander onderwerp, het gaat nu om locatie+veiligheid. Het is gewoon een te groot risico en te grote kostenpost om elke keer de uitsupporters door die wijken te vervoeren. Tenzij er een goed idee tevoorschijn komt, een  giga hoge brug over de woonwijken heen? Een tunnel?  :zweep

papier

Citaat van: S(CC)upporter op maart 31, 2014, 11:05:22
Ja dit is een ander onderwerp, het gaat nu om locatie+veiligheid. Het is gewoon een te groot risico en te grote kostenpost om elke keer de uitsupporters door die wijken te vervoeren. Tenzij er een goed idee tevoorschijn komt, een  giga hoge brug over de woonwijken heen? Een tunnel?  :zweep

Tsja, ik vind dus aanpakken bij de bron. De overtreders zelf dus. Maarja, dan zitten straks al die clubs in NL met enorme sluizen terwijl we ze niet nodig hebben omdat blijkt dat mensen ook normaal kunnen doen. Nee, dat moeten we niet hebben.

S(CC)upporter

Citaat van: papier op maart 31, 2014, 11:26:46
Tsja, ik vind dus aanpakken bij de bron. De overtreders zelf dus. Maarja, dan zitten straks al die clubs in NL met enorme sluizen terwijl we ze niet nodig hebben omdat blijkt dat mensen ook normaal kunnen doen. Nee, dat moeten we niet hebben.

Daar heb je inderdaad ook weer gelijk in. Al zullen er altijd wedstrijden blijven waarbij je het wel nodig hebt. Op weg naar normalisatie hoef je niet altijd gebruik te maken van die maatregelen. Het is wel mooi dat je er op terug kunt vallen?
Ik bedoel dkv zou nooit normaal kunnen komen...

Bascambuur

Stond vandaag een mooie brief in de LC over de locatie van het nieuwe stadion.   |:)

papier

Kan hem zo 1-2-3 niet vinden, welke pagina?

Bascambuur

Citaat van: papier op april 04, 2014, 09:24:54
Kan hem zo 1-2-3 niet vinden, welke pagina?
Staat in de krant van 3 april voor de duidelijkheid. Volgens mij in het eerste deel op de laatste pagina.

papier

Citaat van: Bascambuur op april 04, 2014, 12:04:47
Staat in de krant van 3 april voor de duidelijkheid. Volgens mij in het eerste deel op de laatste pagina.

Ah oke! Zat in de krant van vandaag te kijken, even lezen.