Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

papier

Citaat van: weestwel op maart 29, 2014, 10:27:42
Ik zit mij af te vragen waar je de wedstrijden moet gaat spelen als je voor de huidige locatie kiest. Als er voor de huidige locatie gekozen wordt, zal het oude eerst gesloopt moeten worden lijkt mij. Ik ga er niet vanuit dat er binnen 4 maanden weer een compleet nieuw stadion staat. De enige manier is dan om het stadion iets te verplaatsen richting Archipelweg. Dan kun je daar nieuw gaan bouwen en op de huidige locatie je wedstrijdjes nog spelen.

Als je op de huidige locatie blijft is het naar mijn mening het meest logisch om West en Noord te laten staan, dit zijn redelijk recente tribunes. Wellicht van Noord een staantribune maken. Oost en Zuid zul je dan aan moeten pakken, met een goed plan kun je direct na afloop van de competitie al ver zijn voordat het nieuwe seizoen weer begint. Misschien is het bij aanvang nog niet helemaal klaar maar ik denk wel dat tribunes dan deels open kunnen zijn.

losang09

Ja die gedachte deel ik met je.  Oost wellicht doortrekken naar beneden  en beiden renovatie.
Financieel technisch kun je wellicht een paar nog mee en de bezoekersaantallen kunnen 1 a 2 duizend worden opgeschroefd.

papier

Ik weet niet of renovatie rendabel is voor beide tribunes, als ik de verhalen mag geloven. Als je oost platgooit en daar een nieuwe neerzet die dicht op het veld zit.. lijkt mij mooi als de onderste rijen plek bieden aan de huidige scc houders daar mochten ze dat willen en erboven kun je dan wat extra sponsorplekken realiseren en skyboxen. Hoewel er dan misschien wel op de tribune een scheiding zit tussen de supporters en de mensen die zaken willen doen denk ik wel dat, zoals iemand hier al eerder aangaf, de sfeer goed blijft. Dat is nu ook de kracht van het stadion, supporters zitten overal en daarom beperkt het zich ook niet tot alleen de sfeertribune. Wanneer je een grote hoofdtribune hebt zal dat toch minder zijn.

weestwel

Citaat van: papier op maart 29, 2014, 10:40:39
Als je op de huidige locatie blijft is het naar mijn mening het meest logisch om West en Noord te laten staan, dit zijn redelijk recente tribunes. Wellicht van Noord een staantribune maken. Oost en Zuid zul je dan aan moeten pakken, met een goed plan kun je direct na afloop van de competitie al ver zijn voordat het nieuwe seizoen weer begint. Misschien is het bij aanvang nog niet helemaal klaar maar ik denk wel dat tribunes dan deels open kunnen zijn.

Noord en West kunnen inderdaad redelijk in tact blijven, Oost slopen en opnieuw opbouwen is ook geen probleem. Alleen voor Zuid is de ruimte maar zeer beperkt en ik kan mij voorstellen dat er omwonende zullen zijn die een grotere tribune niet echt zien zitten en misschien wel bezwaar gaan aantekenen, zodat de bouw of helemaal niet doorgaat of vertraging oploopt.
Het deels openstellen en afsluiten van tribunes zie ik met een uitverkocht stadion ook niet echt zitten. Je bent bij renovatie ook al gauw een maand of 8 verder.

Dokkumer

Citaat van: papier op maart 29, 2014, 10:40:39
Als je op de huidige locatie blijft is het naar mijn mening het meest logisch om West en Noord te laten staan, dit zijn redelijk recente tribunes. Wellicht van Noord een staantribune maken. Oost en Zuid zul je dan aan moeten pakken, met een goed plan kun je direct na afloop van de competitie al ver zijn voordat het nieuwe seizoen weer begint. Misschien is het bij aanvang nog niet helemaal klaar maar ik denk wel dat tribunes dan deels open kunnen zijn.
Oost en Zuid moeten sowieso aangepakt worden. Van Noord staanplaatsen maken is bouwtechnisch helaas niet mogelijk.

papier

Citaat van: Dokkumer op maart 29, 2014, 11:08:18
Oost en Zuid moeten sowieso aangepakt worden. Van Noord staanplaatsen maken is bouwtechnisch helaas niet mogelijk.

Weet jij hoe dat verhaal precies zit met de noord tribune? Ik snap dat wanneer de constructie berekend is op een x aantal mensen je niet zomaar extra erop kan zetten, maar stel dat de noord tribune dat kan dragen.... waarom kan dat dan niet? Er zal wel wat aangepast moeten worden maar dat is toch mogelijk?

Ik sta zelf niet op Noord trouwens, misschien is dit ook een andere discussie even los van of het kan of niet, maar op de Noord tribune staat het gros van de mensen. Is het niet juist nu met al die ongebruikte stoeltjes een gevaarlijke situatie? Wil je het veiliger hebben moet je dan denk ik er een staantribune van maken of iedereen een SV geven die niet gaat zitten. (daar is ooit bij Vitesse mee gedreigd :') )

dizzhead

Citaat van: papier op maart 29, 2014, 11:16:44
Wil je het veiliger hebben moet je dan denk ik er een staantribune van maken of iedereen een SV geven die niet gaat zitten. (daar is ooit bij Vitesse mee gedreigd :') )

ForzaCambuur1

Citaat van: papier op maart 29, 2014, 10:56:57
Ik weet niet of renovatie rendabel is voor beide tribunes, als ik de verhalen mag geloven. Als je oost platgooit en daar een nieuwe neerzet die dicht op het veld zit.. lijkt mij mooi als de onderste rijen plek bieden aan de huidige scc houders daar mochten ze dat willen en erboven kun je dan wat extra sponsorplekken realiseren en skyboxen. Hoewel er dan misschien wel op de tribune een scheiding zit tussen de supporters en de mensen die zaken willen doen denk ik wel dat, zoals iemand hier al eerder aangaf, de sfeer goed blijft. Dat is nu ook de kracht van het stadion, supporters zitten overal en daarom beperkt het zich ook niet tot alleen de sfeertribune. Wanneer je een grote hoofdtribune hebt zal dat toch minder zijn.

Lijkt inderdaad de mooiste optie voor de huidige locatie. Zuidtribune gelijkmaken aan de noordtribune (qua hoogte en stijl) en dan van de huidige oosttribune de nieuwe hoofdtribune maken. Dan ga je qua capaciteit ook richting de 12/13000.

Eewal

mooie discussies hoor over verbouwen huidige stadion, maar er komt gewoon een volledig nieuw stadion op een andere locatie, dat is nu toch wel duidelijk?

ForzaCambuur1

Citaat van: Eewal op maart 29, 2014, 11:42:40
mooie discussies hoor over verbouwen huidige stadion, maar er komt gewoon een volledig nieuw stadion op een andere locatie, dat is nu toch wel duidelijk?

In het haalbaarheidsonderzoek wordt ook de huidige locatie onderzocht  ;)

Holwerd voor Cambuur

Gewoon een nieuw stadion er (een kwartslag gedraaid) naast bouwen :koffie Ruimte zat
SC Cambuur Kampioen 2019-2021

Eewal

Citaat van: ForzaCambuur1 op maart 29, 2014, 11:45:59
In het haalbaarheidsonderzoek wordt ook de huidige locatie onderzocht  ;)

Weet ik, maar de voorkeur van Cambuur zelf is wel duidelijk. Voor het aanboren van grote nieuwe sponsoren en structureel Eredivisie-voetbal zullen we moeten verkassen. Wat mij betreft liever gister dan morgen. Als ik verhalen lees van 'supporters' die niet meegaan naar een eventueel nieuw stadion; wat een lachertje...

ForzaCambuur1

Citaat van: Eewal op maart 29, 2014, 11:49:14
Weet ik, maar de voorkeur van Cambuur zelf is wel duidelijk. Voor het aanboren van grote nieuwe sponsoren en structureel Eredivisie-voetbal zullen we moeten verkassen. Wat mij betreft liever gister dan morgen. Als ik verhalen lees van 'supporters' die niet meegaan naar een eventueel nieuw stadion; wat een lachertje...

Voor het aanboren van sponsoren zou ook verbouw op de huidige locatie geschikt kunnen zijn. Als je zoals gezegd de zuidtribune gelijkt maakt aan noord en een volledig nieuwe oost hoofdtribune neerzet kun je hier ook business seats/skyboxen creëren. De argumenten om te verkassen zitten meer in de exploitatie, veiligheid/ontsluiting en beschikbaarheid van de grond. Ben zelf voorstander van verbouw op de huidige locatie maar denk inderdaad dat dit niet gaat gebeuren.

Eewal

Citaat van: ForzaCambuur1 op maart 29, 2014, 11:53:51
Voor het aanboren van sponsoren zou ook verbouw op de huidige locatie geschikt kunnen zijn. Als je zoals gezegd de zuidtribune gelijkt maakt aan noord en een volledig nieuwe oost hoofdtribune neerzet kun je hier ook business seats/skyboxen creëren. De argumenten om te verkassen zitten meer in de exploitatie, veiligheid/ontsluiting en beschikbaarheid van de grond. Ben zelf voorstander van verbouw op de huidige locatie maar denk inderdaad dat dit niet gaat gebeuren.

Ook West en Noord zijn tegenwoordig de 'Leen Bakkers' van de voetbaltribunes hoeveel charme het stadion en de omgeving ook hebben..

papier

Citaat van: Eewal op maart 29, 2014, 11:49:14
Weet ik, maar de voorkeur van Cambuur zelf is wel duidelijk. Voor het aanboren van grote nieuwe sponsoren en structureel Eredivisie-voetbal zullen we moeten verkassen. Wat mij betreft liever gister dan morgen. Als ik verhalen lees van 'supporters' die niet meegaan naar een eventueel nieuw stadion; wat een lachertje...

Dat de voorkeur daar ligt is wel duidelijk, het gevoel dat het in de achterkamertjes al is bekokstoofd heb ik echter ook wel een beetje. Maar ik vraag me ook af hoe ze het hele financiële plaatje gaan realiseren. De man die bezig was met de Euroborg, even z'n naam kwijt, zag eigenlijk geen mogelijkheden om een stadion op een nieuwe locatie te financieren zonder geld van een externe partij. Iemand van de gemeente zei dat, zoals bekend, de stad wil faciliteren (zoals nu met het onderzoek) maar geen geld in een stadion steekt en ook niet garant zal staan voor een lening. Over het aanboren van grote nieuwe sponsoren en structureel eredivisie, ik heb al eerder aangegeven dat daar inderdaad faciliteiten voor moeten komen wil je dus A het geld pakken en B dat geld gebruiken om stabiel eredivisie te spelen maar dat is niet iets wat niet kan op de huidige locatie. De beeldvorming in de media, vanuit Cambuur, is wat mij betreft te zwart wit.

Velden naast het huidige stadion zijn trouwens ook vacant.