Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Scc01

Wat duurt die stroperige bureaucratie toch altijd lang.
De bouw had allang gestart moeten zijn.
Mocht het zover komen dan hopelijk geen tweede ring principe en laat het aub niet zo'n stadion als zwolle worden. Dat kantoren complex ziet er allerminst uit als een stadion.

losang09

Bij nieuwe stadion / tribune a.u.b GELBE wand  ala Dortmund .
Mooie grote staantribune als vanouds .
En ja, met mogelijkheid omwisseling naar stoeltjes tijdens  Europese wedstrieden .   :devil   

vialli

Mensen, late jim niet blied make met un dooie mus, want d'r komme straks
allemaal beswaren en tegenwerkingen, maar dan ken Deinum altied segge
dat ie sien best deen  het.  Ik geloof ut niet eerder dan wanneer die EERSTE
PAAL de grond in gaat.

brambo3004

Citaat van: vialli op maart 20, 2014, 23:33:00
Mensen, late jim niet blied make met un dooie mus, want d'r komme straks
allemaal beswaren en tegenwerkingen, maar dan ken Deinum altied segge
dat ie sien best deen  het.  Ik geloof ut niet eerder dan wanneer die EERSTE
PAAL de grond in gaat.

Zelfs dan kan het nog misgaan, kijk naar het Nou Mestalla

Galdiano

Citaat van: vialli op maart 20, 2014, 23:33:00
Mensen, late jim niet blied make met un dooie mus, want d'r komme straks
allemaal beswaren en tegenwerkingen, maar dan ken Deinum altied segge
dat ie sien best deen  het.  Ik geloof ut niet eerder dan wanneer die EERSTE
PAAL de grond in gaat.

Dan zal er opeens een zeldzame duif of koekkoek gezien zijn door de omwonenden, en ligt het weer maanden stil! 
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

papier

#1340
Hoeveel is de capaciteit van de Noord tribune nu eigenlijk?

Ik zie echt wel mogelijkheden op de huidige locatie hoor, als Oost en Zuid "niet meer kunnen" dan kun je overwegen om die tribunes te vervangen. Zoals stadions jaren zijn gegroeid, dat het niet kan in een woonwijk daar is ook zat tegen te zeggen. Ik hoor zat mensen die echt vinden dat Cambuur niet naar een andere locatie moet gaan, en hoeveel positieve dingen komen ook wel niet langs over de Vetkampstraat?

Huidige locatie is uniek, voor mij zit daarin juist het gevoel voor Cambuur. Niet die eenheidsworst, geen 13 in een dozijn stadion ergens buiten de stad. Dit is voor mij Cambuur, dit is waarvoor ik supporter ben en keer op keer naar het stadion ga. Als ik alleen ben, oke lekker verhuizen. Maar ik zie mijzelf op de lange termijn niet gaan naar een nieuw stadion, misschien maar eens cijfers opzoeken want bij Groningen was het eerst natuurlijk volle bak maar nu neemt het enorm af. Nu het "nieuwe" eraf is en het mooie oude (van het oosterpark) er niet meer is. En als je hier op termijn ook een leeg stadion krijgt dan kun je nog zoveel plek voor sponsors hebben, maar geen supporters, geen exposure lijkt mij ook niet interessant voor sponsoren.

Wellicht een onsamenhangend verhaal, ik zal even koffie gaan drinken.

pvanbuijtene

http://www.cambuur-archief.nl/stadion.php

quote author=papier link=topic=11.msg65715#msg65715 date=1395392635]
Hoeveel is de capaciteit van de Noord tribune nu eigenlijk?
[/quote]


papier

#1342
Citaat van: pvanbuijtene op maart 21, 2014, 10:08:03
http://www.cambuur-archief.nl/stadion.php

quote author=papier link=topic=11.msg65715#msg65715 date=1395392635]
Hoeveel is de capaciteit van de Noord tribune nu eigenlijk?

Top! Klopt niet helemaal meer denk ik omdat het uitvak is verplaatst maar is nog steeds een goede indicatie

Dokkumer

Oost en Noord kloppen idd niet meer, moet er nog ff achteraan

Verstuurd vanaf mijn spambox


Treb

Citaat van: papier op maart 21, 2014, 10:03:55
Hoeveel is de capaciteit van de Noord tribune nu eigenlijk?

Ik zie echt wel mogelijkheden op de huidige locatie hoor, als Oost en Zuid "niet meer kunnen" dan kun je overwegen om die tribunes te vervangen. Zoals stadions jaren zijn gegroeid, dat het niet kan in een woonwijk daar is ook zat tegen te zeggen. Ik hoor zat mensen die echt vinden dat Cambuur niet naar een andere locatie moet gaan, en hoeveel positieve dingen komen ook wel niet langs over de Vetkampstraat?

Huidige locatie is uniek, voor mij zit daarin juist het gevoel voor Cambuur. Niet die eenheidsworst, geen 13 in een dozijn stadion ergens buiten de stad. Dit is voor mij Cambuur, dit is waarvoor ik supporter ben en keer op keer naar het stadion ga. Als ik alleen ben, oke lekker verhuizen. Maar ik zie mijzelf op de lange termijn niet gaan naar een nieuw stadion, misschien maar eens cijfers opzoeken want bij Groningen was het eerst natuurlijk volle bak maar nu neemt het enorm af. Nu het "nieuwe" eraf is en het mooie oude (van het oosterpark) er niet meer is. En als je hier op termijn ook een leeg stadion krijgt dan kun je nog zoveel plek voor sponsors hebben, maar geen supporters, geen exposure lijkt mij ook niet interessant voor sponsoren.

Wellicht een onsamenhangend verhaal, ik zal even koffie gaan drinken.

Ben het HELEMAAL met je eens. Ik ben er zo bang voor, dat met een nieuw stadion onze unieke sfeer en clubcultuur verloren zullen gaan.. Beste voorbeeld is inderdaad Groningen.
Oost en Zuid plat, Maak van Oost de nieuwe hoofdtribune. De velden er achter gebruiken voor parkeerplaatsen en maak een goede toevoer voor het uitvak.

Probleem bij Cambuur en de uitsupporters is vooral een aantal pubertjes dat iedere keer met stenen lopen te gooien. Hopelijk hebben ze n.a.v. Ajax uit geleerd dat stenen koppen eigenlijk helemaal niet zo leuk is en laten we ze gewoon lekker met rust, zoals wij ook in uitwedstrijden met rust willen worden gelaten wanneer we weer naar huis gaan.

Als dat gebeurd, kunnen we prima op de huidige locatie blijven. 

Dokkumer

Jammer genoeg voor jou zijn de kiezelhelden nou niet degene die mee waren naar Amsterdam. Een groot deel komt namelijk niet eens in het stadion, maar uit de omliggende wijk(en).

Cambuur LWD

Citaat van: Treb op maart 21, 2014, 16:14:33
Ben het HELEMAAL met je eens. Ik ben er zo bang voor, dat met een nieuw stadion onze unieke sfeer en clubcultuur verloren zullen gaan.. Beste voorbeeld is inderdaad Groningen.

Ben het hier ook helemaal mee eens.. Maar zoals het er nu naar uitziet gaat de voorkeur van Cambuur en Gemeente naar een andere locatie. In de haalbaarheidsonderzoek zullen ze dit ook naar voren gaan drukken.

We zullen onze stem moeten laten horen dat Cambuur op de huidige locatie moet blijven bestaan! Hoop dat de Supportersclubs Kern v Cambuur en Cambuur Culture hier ook voor staan.. Maar misschien is het nu nog wat te vroeg om actie te ondernemen en moeten we eerst wachten op de uitslag!

Treb

Citaat van: Dokkumer op maart 21, 2014, 17:36:03
Jammer genoeg voor jou zijn de kiezelhelden nou niet degene die mee waren naar Amsterdam. Een groot deel komt namelijk niet eens in het stadion, maar uit de omliggende wijk(en).

Ja maar ik hoop dat ze tóch geleerd hebben van de gebeurtenissen daar, ook al is het via de media.

Len Cantello

#1348
Afbreuk qua sfeer en beleving in een nieuw stadion heeft weinig met locatie te maken. Meer met de toestroom van veel nieuwe supporters. Die hebben vaak een afwijkend clubgevoel tov de ouwe hap. Da's 1.
2, supporters maken de club. Laat CC en KVC meedenken en doen inzake de nieuwe tempel!

Het nieuwe stadion is geen luxe, maar een must. Anders is't exit Eredivisie. Voor altijd......

Sentimenten en nostalgie zijn leuk voor aan de stamtafel. Visie en voortgang de sleutel tot stabiliteit in de Eredivisie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Barbarus hic ego sum, quia non intellegor ulli

Harry L.

Lokatie maakt geen donder uit, de beleving zit in de supporters. Natuurlijk zul je nieuwe aanwas van supporters krijgen. Daar ligt juist de taak voor de huidige supporters, meesleuren in het cambuurgevoel. Ik weet zeker dat het een kolkende nieuwe tempel wordt. De huidige lokatie is geen optie, de primaten, eencelligen of hoe je ze ook wilt noemen die het keer op keer verpesten zullen er helaas altijd blijven.