Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Montana

Wij gaan navragen of er een mogelijkheid is om staanplaatsen te ceëren.
                                                               :scc 

TM

Als dat inderdaad op de noordtribune gaat gebeuren, levert dit al snel een paar honderd plaatsen extra op. Dat aantal keer €18,- en reken uit je winst!

jeff

Citaat van: TM op november 04, 2013, 18:47:59
Als dat inderdaad op de noordtribune gaat gebeuren, levert dit al snel een paar honderd plaatsen extra op. Dat aantal keer €18,- en reken uit je winst!
Is het uitvak niet 400 man, omdat dit verplicht is bij een stadion van 10.000.
Als je staan plaatsen neemt waardoor er een X aantal plaatsen extra in zouden zijn, ben je dit dan niet ook weer kwijt aan het uitvak omdat dit groter moet worden?
Weet niet precies hoe die regels zijn.

Tukker

Citaat van: TM op november 04, 2013, 17:48:44
Wanneer je staanplaatsen neemt, creëert dat ook een hogere capaciteit van het stadion. In principe alleen maar een win win situatie.
Terug naar de goede oude tijd. Zowel Noord als Zuid staanplaatsen en in de pauze wisselen van vak waardoor Cambuur altijd richting fanatieke supporters speelt.  :thumbsup. Onhaalbaar natuurlijk  8P
Wenn die Turmuhr zwei Mal schlaegt
Nimmt er den Jungen ins Gebet
Er ist der wahre Christ
Und weiss was Naechstenliebe ist

Yellow Army

Citaat van: jeff op november 04, 2013, 18:51:52
Is het uitvak niet 400 man, omdat dit verplicht is bij een stadion van 10.000.
Als je staan plaatsen neemt waardoor er een X aantal plaatsen extra in zouden zijn, ben je dit dan niet ook weer kwijt aan het uitvak omdat dit groter moet worden?
Weet niet precies hoe die regels zijn.

Klopt, vanaf 10.001 moet je minimaal 500 bezoekersplaatsen hebben.
Area 58

TM

Hmm dat is jammer. Had anders een mooie kans geweest op extra inkomsten voor de club.

Marc S

Citaat van: jeff op november 04, 2013, 18:51:52
Is het uitvak niet 400 man, omdat dit verplicht is bij een stadion van 10.000.
Als je staan plaatsen neemt waardoor er een X aantal plaatsen extra in zouden zijn, ben je dit dan niet ook weer kwijt aan het uitvak omdat dit groter moet worden?
Weet niet precies hoe die regels zijn.

Mag volgens mij niet eens. Heeft iets met instortings gevaar te maken.

RotterdamLeeuwarden

Instortingsgevaar ?

maar wel met zn allen springen op de Tsunami ?
Die Noordtribune is allang getest, dus dat kan het niet zijn  ;)
De Kuip, een (bijna) onneembare Vesting :)

SC Cambuur KAMPIOEN in Rotterdam seizoen 2012-2013 :)

Daddy T.

Citaat van: RotterdamLeeuwarden op november 04, 2013, 21:05:47
Instortingsgevaar ?

maar wel met zn allen springen op de Tsunami ?
Die Noordtribune is allang getest, dus dat kan het niet zijn  ;)

Treden zijn te hoog waardoor je naast de stoeltjes eruit en hekjes erin nog andere aanpassingen moet doen...
Zeiken om het zeiken? Verd*mme, wat is het toch een mooie kutclub!

SCC-J

Citaat van: Daddy T. op november 04, 2013, 21:23:38
Treden zijn te hoog waardoor je naast de stoeltjes eruit en hekjes erin nog andere aanpassingen moet doen...
zo iets was het indd dacht ik ook. Zuid en dacht oost zouden wel kunnen als staantribune .

mario

De PvdA, Cambuur en supporters willen zo snel mogelijk de plannen voor een nieuw stadion verder onderzoeken, zo bleek vrijdagavond in 't Hertje.

Daar ging de partij in gesprek met Cambuur-supporters, om te horen hoe zij over de stadionplannen denken. Gesprekleider Geert van Tuinen vroeg PvdA-wethouder Henk Deinum waarom Cambuur zo belangrijk is voor de PvdA.

"Een goed draaiende club is mooie marketing voor de stad", zei Deinum. "Verder de economische waarde: Cambuur heeft zelf mensen op de loonlijst, biedt toeleveranciers werk en is bindmiddel voor ondernemers in en om Leeuwarden. Bovendien zien wij meer mogelijkheden voor een grote sociale inzet in achterstandswijken. Spelers zijn immers rolmodellen voor veel Leeuwarders."

Voordelen nieuwbouw
Alle aanwezigen erkenden dat het huidige Cambuur Stadion veel nadelen heeft. De veiligheid in de volksbuurt met veel steegjes en zijstraten is lastig te handhaven voor de politie. Ook de logistieke situatie is niet ideaal, zo midden in de stad. Bovendien is het stadion sterk verouderd en biedt het te weinig faciliteiten aan de sponsoren. 

In een nieuw stadion kan Cambuur doorgroeien en meer inkomsten binnenhalen. Daarnaast kan de nieuwbouw een rol spelen in 2018. Leeuwarden is dan Culturele Hoofdstad van Europa en barst van de evenementen. "We hebben immers nog geen locatie voor grootschalige buitenevenementen", aldus de PvdA-wethouder.

Staatssteun verboden
Europese regels verbieden dat overheden mogen meebetalen aan stadions, zo realiseerden alle aanwezigen. Dat is ook niet nodig, zei Cambuur-voorzitter Ype Smid. Wat kan de gemeente wel doen? Meedenken over mogelijkheden. Bestemmingsplannen aanpassen. Financieren van de infrastructuur en openbare inrichting. 

Cambuur denkt zelf de financiering van een nieuw stadion te kunnen organiseren. De club heeft een plan bij de gemeente ingediend. Kosten: €25 miljoen. Locatie: achter het WTC. Een investeerder ontbreekt nog, maar er zou wel belangstelling zijn, aldus Smid. Hij denkt dat een nieuwe accommodatie in 2016 gereed kan zijn. Onderwijl werkt Cambuur verder aan afbouw van de schulden, die echte groei in de weg staan. 

Financiële pijlers
Het nieuwe stadion heeft twee financiële pijlers. Zo moet het complex met nieuwe technieken energiezuinig worden. Verder denkt Smid aan inkomsten uit commerciële ruimten. Dat is een lastige, beseft hij. Er is geen markt voor nieuwe kantoren, hotels en congrescentra. "Bovendien heeft Leeuwarden overbewinkeling", aldus Smid. "Er is leegstand en tegelijk nemen internetverkopen toe. De ruimte is dus beperkt."

Supporters wilden weten wat de PvdA voor Cambuur kan betekenen. Wat zijn de mogelijkheden voor een nieuw stadion? Is er ruimte voor winkelformules? In het PvdA-verkiezingsprogramma en de stemwijzer staat dat de concurrentiepositie van de Leeuwarder binnenstad zeer belangrijk is. Onze mooie binnenstad kampt met leegstand, maar heeft vanwege de historische waarde in combinatie met een goed winkelaanbod nog altijd grote aantrekkingskracht op winkelend publiek en toeristen.

Dat willen we zo houden. Maar dat zet niet alles op slot. Soms kunnen winkelformules buiten de binnenstad diezelfde binnenstad versterken. Zoals de Ikea in Groningen. In het haalbaarheidsonderzoek wordt gekeken naar verschillende financiële dragers. Daarin willen Cambuur en de gemeente zichtbaar maken wat er nodig is voor een nieuw, financieel gezond Cambuur Stadion.

Kansen
Wat er precies uit komt, weten we nog niet. Het is immers een onderzoek. Maar kansen liggen in gezamenlijke nieuwbouw met een school. Met een of meerdere bedrijven. "Verder kun je denken aan verplaatsing van bestaande winkels, zoals supermarkten. Dat zijn de belangrijkste dragers voor een stadion", zei PvdA-wethouder Andries Ekhart. 

Smid wil dus verhuizen naar het WTC-gebied. "Hier kunnen parkeervoorzieningen met het WTC en de nieuwe ijshal worden gedeeld, wat kosten bespaart", aldus Ekhart. Maar hoe zit het met de veiligheid? Om de hoek ligt immers een grote vuurwerkfabriek.

Keus voor 40 jaar
Supporters in 't Hertje waren niet eensgezind over de plek voor een nieuw stadion. Sommigen wilden renovatie of nieuwbouw op de huidige locatie, anderen zagen Werpsterhoek of het WTC juist wel zitten. Eén supporter wees erop dat het gaat om een keuze voor de komende 40 jaar. "Doe het dan ineens goed en kijk meer dan 10 jaar vooruit."

De PvdA is het daarmee eens. Daarom willen wij alle mogelijkheden goed op een rij. En daar gaan we samen met Cambuur en de supporters aan werken. Zo snel mogelijk. "We willen voor de zomer een beslissing nemen over een nieuw stadion", aldus Deinum.

pvdaleeuwarden.nl

Clint

Citaat van: Montana op november 04, 2013, 18:45:18
Wij gaan navragen of er een mogelijkheid is om staanplaatsen te ceëren.
                                                               :scc

Mag niet op noord. Die tribune is gebouwd als zittribune en mag, volgens de regels van de KNVB, dan niet omgetoverd worden in een staantribune.
Het zou alleen (weer) mogelijk kunnen op de zuidtribune, die vroeger staantribune was.

Montana

Citaat van: clint op november 05, 2013, 07:24:16
Mag niet op noord. Die tribune is gebouwd als zittribune en mag, volgens de regels van de KNVB, dan niet omgetoverd worden in een staantribune.
Het zou alleen (weer) mogelijk kunnen op de zuidtribune, die vroeger staantribune was.

Klopt Clint!
Staanplaatsen op oost of zuid zou wel mogelijk zijn.

veroen

Citaat van: Montana op november 05, 2013, 22:11:45
Klopt Clint!
Staanplaatsen op oost of zuid zou wel mogelijk zijn.

helaas zijn die tribunes echter zo lam als de gemiddelde supporter :P

Marc S

Daarnaast moet je realiseren als je zo extra plaatsen creërt je er meer dan 100 moet creëren. Want als we minimaal 1 plek extra doen moeten we 100 plekken meer aan het uit publiek geven.