Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Clint

Dat ziet er verdomd goed uit. Het bidboek, maar ook het stadion. Zo zie ik de nieuwe Camminghaburcht ook voor mij.

Galdiano

#856
Citaat van: ForzaCambuur1 op oktober 16, 2013, 20:32:24
Jij weet meer?  :)

Die tekeningen zijn van "luchtfietser" van den Borg, dus dat gaat het niet worden.
Tevens heeft vd Belt meermaals aangegeven op de vraag van supporters dat het stadion ala Zwolle hier niet gaat komen, en heeft Ype Smid dit vrij recent ook nog aangehaald.

;)


Het wachten is op invulling van de panden, qua detailhandel. Zolang je geen definitieve toezeggingen hebt, word het niks, en word de boel niet goed gekeurd door de gemeente.

When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Sonnema

Citaat van: Galdiano op oktober 16, 2013, 19:59:05
Die tekeningen kloppen niet! ;)

Het zal sowieso geen stadion worden ala Zwolle!

Inderdaad die tekeningen kloppen niet.

dizzhead

Citaat van: Galdiano op oktober 17, 2013, 09:29:53
Die tekeningen zijn van "luchtfietser" van den Borg, dus dat gaat het niet worden.
Tevens heeft vd Belt meermaals aangegeven op de vraag van supporters dat het stadion ala Zwolle hier niet gaat komen, en heeft Ype Smid dit vrij recent ook nog aangehaald.

;)


Het wachten is op invulling van de panden, qua detailhandel. Zolang je geen definitieve toezeggingen hebt, word het niks, en word de boel niet goed gekeurd door de gemeente.



Inderdaad. D'r mut een IKEA in onder. Juiste kleuren, veel omzet.

Galdiano

Citaat van: dizzhead op oktober 17, 2013, 09:35:58
Inderdaad. D'r mut een IKEA in onder. Juiste kleuren, veel omzet.

Denk eerder aan bedrijven ala Saturn, Familia, Hornbach. Met daarnaast enkele ambitieuze ondernemers uit de regio.

Exploitatie voor horeca zou ook ideaal zijn! ;)
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Lore

Citaat van: Galdiano op oktober 17, 2013, 09:29:53


Het wachten is op invulling van de panden, qua detailhandel. Zolang je geen definitieve toezeggingen hebt, word het niks, en word de boel niet goed gekeurd door de gemeente.

Tijdens de Forumavond is gezegd dat het financieelplan dekkend is. Ik ga er dan vanuit dat er de toezeggingen er wel zijn, maar dat zal wel weer extreem naief blijken te zijn!

roepieh

Groen licht voor nieuwe ijshal in Leeuwarden

Gepubliceerd op 17 oktober 2013, 10:51
Laatst bijgewerkt op 17 oktober 2013, 10:59

LEEUWARDEN - Unanieme steun is er in de gemeenteraad voor de bouw van een nieuwe ijshal in Leeuwarden.

Alle partijen schaarden zich woensdagavond tijdens overleg in de commissie stadsontwikkeling achter de investering van €21,7 miljoen. Het provinciebestuur betaalt hiervan €10 miljoen. Het besluit van de gemeenteraad, later deze maand, zal een hamerstuk zijn.

De bouw begint volgend jaar. De hal – met een baan van 400 meter en ruimte voor ijshockey en short track - is medio 2015 klaar. De nieuwbouw komt op het voormalige Philips-terrein, vlakbij de huidige hal. Dit terrein biedt nog voldoende ruimte voor het beoogde nieuwe voetbalstadion van SC Cambuur.

Lore

Citaat van: roepieh op oktober 17, 2013, 11:04:51
Groen licht voor nieuwe ijshal in Leeuwarden

Gepubliceerd op 17 oktober 2013, 10:51
Laatst bijgewerkt op 17 oktober 2013, 10:59

LEEUWARDEN - Unanieme steun is er in de gemeenteraad voor de bouw van een nieuwe ijshal in Leeuwarden.

Alle partijen schaarden zich woensdagavond tijdens overleg in de commissie stadsontwikkeling achter de investering van €21,7 miljoen. Het provinciebestuur betaalt hiervan €10 miljoen. Het besluit van de gemeenteraad, later deze maand, zal een hamerstuk zijn.

De bouw begint volgend jaar. De hal – met een baan van 400 meter en ruimte voor ijshockey en short track - is medio 2015 klaar. De nieuwbouw komt op het voormalige Philips-terrein, vlakbij de huidige hal. Dit terrein biedt nog voldoende ruimte voor het beoogde nieuwe voetbalstadion van SC Cambuur.

Tsjah, wat moeten wij daar nu weer van denken?

Galdiano

Citaat van: Lore op oktober 17, 2013, 10:56:10
Tijdens de Forumavond is gezegd dat het financieelplan dekkend is. Ik ga er dan vanuit dat er de toezeggingen er wel zijn, maar dat zal wel weer extreem naief blijken te zijn!

Wat is een toezegging? Mondeling, schriftelijk... Er valt nog zoveel te speculeren!
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

piene hassus

Dat de gemeenteraad un stap nomen het, en nou de folgende belangryke

Clint

Citaat van: roepieh op oktober 17, 2013, 11:04:51
Dit terrein biedt nog voldoende ruimte voor het beoogde nieuwe voetbalstadion van SC Cambuur.

Met deze mededeling ben ik al lang blij. Voor hetzelfde geld was er niet genoeg ruimte geweest en hadden we buiten de stadsgrenzen moeten bouwen, Werpsterhoek of zoiets.

Destroyer

Dat zou betekenen dat het stadion dichter tegen de hallen komen te staan.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Lore

Citaat van: Galdiano op oktober 17, 2013, 11:38:09
Wat is een toezegging? Mondeling, schriftelijk... Er valt nog zoveel te speculeren!

Klopt, bij mij redenering zal de wens wel de vader van de gedachte zijn!

piene hassus

Hoe sit ut dan logistiek?

roepieh

Citaat van: Destroyer op oktober 17, 2013, 12:45:28
Dat zou betekenen dat het stadion dichter tegen de hallen komen te staan.

ik heb onlangs ook al eens begrepen dat er niet meer wordt ingezet op het oude philips terrein maar op het parkeerterrein daar naast. Dit ivm te verwachten bezwaren van het wijkje achter het oude philips terrein.

Op zich niets mis mee, de openbare ruimte kan dan worden gedeeld met de ijshal. Daarmee voor detailhandel en eventuele horeca ook wat interessanter omdat er dan dagelijks activiteiten zijn ipv 1x per 2 weken.