Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

dizzhead

Citaat van: papier op oktober 10, 2013, 21:07:29
Ik snap het ook allemaal, maar vrees voor de identiteit.
:0= WIJ ZIJN CAMBUUR  |:)

EastSide058

Heb een dubbelgevoel:

Aan de ene kant zie ik graag een nieuw stadion (op gebied van gebied van veiligheid, commercieel, en infrastructuur) en meer toeschouwers

Maar aan de andere kant zal ik dat oude stadion aan het Cambuurplein missen  ;( ook zal het wat jaren duren voordat de we in het nieuwe stadion die goede engelse sfeer terughebben .

Maar we moeten met de tyd met  :|
Het geel en blauw zit in mien bloed dit is de club waar je het allemaal voor doet!

Dokkumer

Citaat van: papier op oktober 10, 2013, 19:53:31
Er kan heel veel, ook op de huidige locatie. Ik heb het gevoel dat de makkelijkste weg wordt gekozen, dat mag, dat kan. Maar dat is niet de weg die ik zou kiezen.
Helaas helaas... De grond is inmiddels ook allang verkocht aan Leyten. En als de woningmarkt ooit weer aantrekt -wat historisch gezien ook wel weer gaat gebeuren- zullen zij daar toch willen gaan bouwen.

Clint

Citaat van: Westerpark op oktober 10, 2013, 19:28:07
Volgens mij is Juventus zo'n beetje de enige club waar de nieuwbouw een positieve impact heeft gehad op de supportersbeleving en de uitstraling.

Dat lijkt mij ook helemaal logisch als je dat nieuwe stadion vergelijkt met die ouwe bende die ze daar hadden. Jezus, wat een kutstadion was dat met die ouwe atletiekbaan er om heen.

zeewolde

Citaat van: Westerpark op oktober 10, 2013, 19:28:07
Precies dit.
Daarom krijg ik mezelf ook niet zover om mee te doen aan al die actiegerichte oproepen.
Tuurlijk snap ik de noodzaak op het commerciĆ«le en sportieve vlak, maar kijk wat er van al die clubs met nieuwbouw terecht is gekomen. Volgens mij is Juventus zo'n beetje de enige club waar de nieuwbouw een positieve impact heeft gehad op de supportersbeleving en de uitstraling. Wat mij betreft spelen we nog zo lang mogelijk in ons oude stadionnetje.  |:)
ben het wel met je eens, maar volgens mij is bij nac de sfeer ook behoorlijk gebleven in nieuw stadion.

Treb

Citaat van: zeewolde op oktober 11, 2013, 08:10:20
ben het wel met je eens, maar volgens mij is bij nac de sfeer ook behoorlijk gebleven in nieuw stadion.

Wel eens aan de Beatrixstraat geweest? Man o man wat was het daar mooi..
Of De Meer? Prachtig was het daar, zoveel mooier dan die sfeerloze bak vol met bioscooppubliek in Zuidoost.
Groningen heeft nu van binnen een mooi stadion, maar de sfeer in het Oosterpark was 10x beter dan nu. Wat een sfeerloze bende daar.

Zo kunnen we wel even doorgaan.. het hart zegt natuurlijk dat we in ons unieke authentieke huidige stadion moeten blijven, maar willen we een blijvertje blijven is een nieuw stadion een absolute noodzaak.

John Hiatt

Liever jarenlang eredivisie in een nieuw stadion dan jarenlang ploeteren in oude stadion in eerste divisie. Al doet het pijn, het moet gewoon. De grond is al verkocht, qua veiligheid is het niet meer te doen, commercieel kun je niet verder. Belangrijkste voor mij is dat in een nieuw stadion de supporters vlak op het veld zitten. En sfeer gaat hand in hand met prestataties.

Clint

Citaat van: John Hiatt op oktober 11, 2013, 08:51:06
Belangrijkste voor mij is dat in een nieuw stadion de supporters vlak op het veld zitten.

En het liefst net zo vlak op het veld als bij Chelsea.

lunnie

Als meneer vd Belt 't maar niet in z'n hoofd haalt zo'n beton bak als in Olle neer te zetten :)

speculeter

Met onze geweldige supporters komt het in het nieuwe
stadion ook wel goed hoor!
Sfeer maak je met zijn allen.
als het maar niet zo.n betonnen bak word id.

SCC-J

Citaat van: peter op oktober 11, 2013, 09:01:57
Met onze geweldige supporters komt het in het nieuwe
stadion ook wel goed hoor!
Sfeer maak je met zijn allen.
als het maar niet zo.n betonnen bak word id.

Sfeer maak je met zijn allen die dooddoener heb ik nu wel vaker gehoord maar je kan er niet om heen dat de sfeer in nieuwe stadions vaak slechter zijn dat in de oude stadions .


dizzhead


Citaat van: John Hiatt op oktober 11, 2013, 08:51:06
Belangrijkste voor mij is dat in een nieuw stadion de supporters vlak op het veld zitten staan.

Lore

Citaat van: SCC-J op oktober 11, 2013, 09:25:08
Sfeer maak je met zijn allen die dooddoener heb ik nu wel vaker gehoord maar je kan er niet om heen dat de sfeer in nieuwe stadions vaak slechter zijn dat in de oude stadions .

Dat klopt zeker, maar toch zijn er wel moderne stadions in Engeland waar een fantastische sfeer hangt!  Daar naast bepaald jezelf als club hoe het stadion eruit gaat zien.

Bouw gewoon het huidige stadion na, alleen dan iets groter en betere voorzieningen voor sponsors!

drg

Emotioneel gezien zal het natuurlijk nooit wennen om in een nieuw stadion te staan maar daar verander je als supporter weinig aan. Dichte hoeken en ligging zijn puur uit commercieel belang en gericht op de toekomst.

Wat de sfeer betreft maak ik me geen zorgen over, die blijft wel. Het enige is gewoon dat (als het dat ontwerp van een paar pagina's terug wordt) het waarschijnlijk als een gesloten bak voelt.

dizzhead

Ik ben nog steeds voor een (verkleinde) variant van 'the new den'. Open hoeken zijn een must om de 'oldskool' sfeer te behouden denk ik. Kleine dichte stadions gaan altijd teveel rondzingen waardoor sfeer sneller weer stil lijkt te vallen, zo is mijn ervaring in elk geval.

http://youtu.be/hZqIIa4SYE8?t=24s



http://www.youtube.com/watch?v=dF6Iy_8XnKw