Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Lore

Citaat van: Destroyer op oktober 09, 2013, 07:35:48
Hebt standaard verhaal dus. Wachten.

Niet helemaal.......Als ik het verslag van de Forumavond goed lees tenminste:

"Cambuur heeft een businesscase klaarliggen met een beschrijving van de plannen. Die case is geheel sluitend. Dat Cambuur in de eredivisie speelt, is volgens Gerald geen voorwaarde voor het nieuwe stadion."

Voor mij is nieuw dat er een businesscase volledig klaar is en, belangrijker, geheel sluitend. Volgens mijn interpretatie betekend dit dat de gemeente alleen hoeft in te stemmen met wijzigingen in b.v. een bestemmingsplan en eventuele aanpassingen aan de bestaande infrastructuur.

Dit zou betekenen dat zodra het plan door Cambuur aan de gemeente is gepresenteerd de gemeente aan zet is. Ik ben benieuwd......

Dokkumer

Er zit dus vooruitgang in, alleen gaat het ons natuurlijk allemaal veel te langzaam.
Wat mij betreft mag er echt wel spoed achter zitten, mede gezien de deplorabele toestand van een tweetal tribunes, plus de groei die ons clubke momenteel doormaakt!

Goudvinger

Vergeet niet dat er over een krappe maand gemeenteraadsverkiezingen zijn. Een stemming op korte termijn is niet realistisch, die vinden echt pas in 2014 plaats.

Leovardia


Citaat van: Dokkumer op oktober 10, 2013, 16:41:14
Er zit dus vooruitgang in, alleen gaat het ons natuurlijk allemaal veel te langzaam.
Wat mij betreft mag er echt wel spoed achter zitten, mede gezien de deplorabele toestand van een tweetal tribunes, plus de groei die ons clubke momenteel doormaakt!

Ben ik met je eens. Anderzijds zou ik deze plek met een bloedend hart verlaten. Ik weet dat het noodzakelijk is maar kom op hé, al die historie en herinneringen, die typische sfeer op de tribune..


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Kent skele juh.

papier

Citaat van: Leovardia op oktober 10, 2013, 17:37:59
Ben ik met je eens. Anderzijds zou ik deze plek met een bloedend hart verlaten. Ik weet dat het noodzakelijk is maar kom op hé, al die historie en herinneringen, die typische sfeer op de tribune..


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

De historie, de herinneringen, de sfeer op de tribune. Ik ben bang dat ik dat niet terug ga zien in een nieuw stadion dus van mij hoeft dat ook niet. Aan de noodzaak twijfel ik ook, waar een wil is, is een weg. Maar misschien ben ik een naïeve romanticus. 

Westerpark

Citaat van: papier op oktober 10, 2013, 19:12:49
De historie, de herinneringen, de sfeer op de tribune. Ik ben bang dat ik dat niet terug ga zien in een nieuw stadion dus van mij hoeft dat ook niet. Aan de noodzaak twijfel ik ook, waar een wil is, is een weg. Maar misschien ben ik een naïeve romanticus.

Precies dit.
Daarom krijg ik mezelf ook niet zover om mee te doen aan al die actiegerichte oproepen.
Tuurlijk snap ik de noodzaak op het commerciële en sportieve vlak, maar kijk wat er van al die clubs met nieuwbouw terecht is gekomen. Volgens mij is Juventus zo'n beetje de enige club waar de nieuwbouw een positieve impact heeft gehad op de supportersbeleving en de uitstraling. Wat mij betreft spelen we nog zo lang mogelijk in ons oude stadionnetje.  |:)

moodygrunn

Citaat van: Westerpark op oktober 10, 2013, 19:28:07
Precies dit.
Daarom krijg ik mezelf ook niet zover om mee te doen aan al die actiegerichte oproepen.
Tuurlijk snap ik de noodzaak op het commerciële en sportieve vlak, maar kijk wat er van al die clubs met nieuwbouw terecht is gekomen. Volgens mij is Juventus zo'n beetje de enige club waar de nieuwbouw een positieve impact heeft gehad op de supportersbeleving en de uitstraling. Wat mij betreft spelen we nog zo lang mogelijk in ons oude stadionnetje. (in de jupiler league  :zucht)
In Henk en Sandor we trust

Sonnema

Stel dat Cambuur de komende jaren in de eredivisie blijft levert het met een nieuw stadion veel geld, geld dat Cambuur goed kan gebruiken.  Doen ze dat niet lopen ze veel geld mis en dat zijn woorden van v/d Belt. Het gaat dan puur om het feit dat ze nu te weinig sponsor ruimte hebben en op de huidige plek kunnen ze niet veel meer.

papier

Citaat van: moodygrunn op oktober 10, 2013, 19:30:44


Hoewel ze dit jaar die competitie met de pilot gruwelijk aan het verneuken zijn zou ik dat helemaal niet erg vinden. Maar goed, ik woon dan elders in het land waar eredivisievoetbal al aanwezig was.

papier

Citaat van: Sonnema op oktober 10, 2013, 19:47:59
Stel dat Cambuur de komende jaren in de eredivisie blijft levert het met een nieuw stadion veel geld, geld dat Cambuur goed kan gebruiken.  Doen ze dat niet lopen ze veel geld mis en dat zijn woorden van v/d Belt. Het gaat dan puur om het feit dat ze nu te weinig sponsor ruimte hebben en op de huidige plek kunnen ze niet veel meer.

Er kan heel veel, ook op de huidige locatie. Ik heb het gevoel dat de makkelijkste weg wordt gekozen, dat mag, dat kan. Maar dat is niet de weg die ik zou kiezen.

moodygrunn

Citaat van: papier op oktober 10, 2013, 19:53:31
Er kan heel veel, ook op de huidige locatie. Ik heb het gevoel dat de makkelijkste weg wordt gekozen, dat mag, dat kan. Maar dat is niet de weg die ik zou kiezen.

Als ik zie hoeveel voeten dit nieuw te bouwen stadion in de aarde heeft sinds begin deze eeuw, is dit alles behalve de makkelijkste weg :) :zweep
In Henk en Sandor we trust

Goudvinger

Citaat van: papier op oktober 10, 2013, 19:53:31
Er kan heel veel, ook op de huidige locatie. Ik heb het gevoel dat de makkelijkste weg wordt gekozen, dat mag, dat kan. Maar dat is niet de weg die ik zou kiezen.

Infrastructuur en veiligheid zijn de grootste obstakels voor de huidige locatie. Bovendien heb je over een paar jaar bij het WTC twee directe uitvalswegen in de vorm van de westelijke invalsweg (nieuw) en de noordwestelijke invalsweg (via Europaplein). Daar heb je ook geen kleine straatjes die de situatie onoverzichtelijk maken voor de politie. Hoe graag ik het stadion ook op deze plek wil houden, snap ik volledig waarom ze voor die locatie kiezen.

Destroyer

Citaat van: papier op oktober 10, 2013, 19:48:17
Hoewel ze dit jaar die competitie met de pilot gruwelijk aan het verneuken zijn zou ik dat helemaal niet erg vinden. Maar goed, ik woon dan elders in het land waar eredivisievoetbal al aanwezig was.

;(  :zucht
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Destroyer

Citaat van: Goudvinger op oktober 10, 2013, 20:42:42
Infrastructuur en veiligheid zijn de grootste obstakels voor de huidige locatie. Bovendien heb je over een paar jaar bij het WTC twee directe uitvalswegen in de vorm van de westelijke invalsweg (nieuw) en de noordwestelijke invalsweg (via Europaplein). Daar heb je ook geen kleine straatjes die de situatie onoverzichtelijk maken voor de politie. Hoe graag ik het stadion ook op deze plek wil houden, snap ik volledig waarom ze voor die locatie kiezen.

Zo denk ik er ook over. Het zal ook zo gebeuren denk ik.
** Poolwinner 18/19 - 21/22

papier

Citaat van: Goudvinger op oktober 10, 2013, 20:42:42
Infrastructuur en veiligheid zijn de grootste obstakels voor de huidige locatie. Bovendien heb je over een paar jaar bij het WTC twee directe uitvalswegen in de vorm van de westelijke invalsweg (nieuw) en de noordwestelijke invalsweg (via Europaplein). Daar heb je ook geen kleine straatjes die de situatie onoverzichtelijk maken voor de politie. Hoe graag ik het stadion ook op deze plek wil houden, snap ik volledig waarom ze voor die locatie kiezen.

Ik snap het ook allemaal, maar vrees voor de identiteit.