Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

PePe

De halve finale bekerwedstrijd tegen NEC was een mooie reclame voor de club om sponsoren te binden.
Wat een sfeer! Uniek!

michello

Uniek. Elke keer als ik dat woord hoor denk ik aan Henk de Jong. Stopwoordje. :_schater

PePe

Uniek: waar er maar ??n exemplaar van bestaat.

Grijskijkert

Citaat van: Bernardo op februari 28, 2024, 21:25:05
Benieuwd hoe we er over 5/10 jaar voorstaan met al die leningen.
3 leningen bij betrouwbare mensen die hart voor de club hebben en 1 bij de gemeente... Reken maar dat de mensen die er over gaan weten wat ze doen!
IN HENK WE TRUST!!!

el haj

Citaat van: Bankzitter op februari 28, 2024, 21:14:37
https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/16316334/cambuur-heeft-financien-rond-voor-nieuw-stadion-hier-is-heel-hard-aan-gewerkt


CiteerZo is er afgesproken dat bouwbedrijf Van Wijnen, de bouwer van het stadion, een bedrag van ruim 2 miljoen euro, bedoeld voor de afbouw, omzet in een korting cq. sponsoring.

Waarmee ze in ??n klap ??n van onze grootste sponsoren worden. Goed nieuws dit alles!

Grijskijkert

En er is vanavond hardop gezegd dat de spelersbegroting omhoog gaat |:)
IN HENK WE TRUST!!!

CambuurAmersfoort

Citaat van: Grijskijkert op februari 28, 2024, 22:20:44
En er is vanavond hardop gezegd dat de spelersbegroting omhoog gaat |:)
Mooi! Dat is ook hard nodig als we volgend jaar een beetje voor de dag willen komen in onze nieuwe tempel. Er is zeker nog niet gesproken over een percentage verhoging?

sunderland

Citaat van: Grijskijkert op februari 28, 2024, 22:20:44
En er is vanavond hardop gezegd dat de spelersbegroting omhoog gaat |:)
hest weer met ard appt

zeewolde

Citaat van: Grijskijkert op februari 28, 2024, 22:20:44
En er is vanavond hardop gezegd dat de spelersbegroting omhoog gaat |:)
de vraag is dan met hoeveel?

Inferno-058

Dus in augustus over, wat mooi!

Bernardo

Cambuur probeert gemeenteraad gerust te stellen: 'Financiering voor de afbouw van het stadion is rond?
2024-02-28 22:22


Hoe zeker is het dat SC Cambuur leningen van de gemeente kan terugbetalen? Hoe kan het dat de kosten voor het nieuwe stadion zo zijn gestegen? En is dit de laatste keer dat de club steun van de gemeente vraagt? Een kritische gemeenteraad sprak woensdagavond met Cambuur over een gevraagde lening van zes miljoen euro.
Ruim 21 miljoen euro, dat is het totaalbedrag dat nodig is om het stadion van Cambuur af te bouwen. Een bedrag dat veel hoger ligt dan verwacht in de zomer van 2021 toen de gemeenteraad groen licht gaf voor de bouw van het nieuwe stadion. Toen werd uitgegaan van een bedrag van zo?n zes miljoen - waarvoor Cambuur een stadion met minimale voorzieningen zou krijgen wat in de loop van de jaren zou worden afgemaakt.

Rekensom
Van die 21 miljoen euro had Cambuur eind vorig jaar al meer dan zeven miljoen bij elkaar. Van de gemeente wordt nu zes miljoen gevraagd. De dan nog ontbrekende zeven miljoen euro is nu ook binnen, onder meer via kortingen, leningen, lease in plaats van koop en een financier, meldde Cambuur-directeur Ard de Graaf aan het begin van de raad. Wat overigens ook een voorwaarde is voor de gemeente om de gevraagde lening van zes miljoen te geven.

Leeuwarden heeft geen keus: akkoord voor lening aan Cambuur

De positieve mededeling van De Graaf maakte de gemeenteraad niet minder kritisch. Want hoe kan het dat er in 2021 uitgegaan werd van een bedrag van zes miljoen voor de afbouw? En hoeveel van die kostenstijging voor de afbouw is nu echt te wijten aan de inflatie? En hoe zeker is het dat er niet opnieuw tegenvallers komen? En waarom zou de gemeente eigenlijk zo veel moeten lenen aan Cambuur?

,,Ik denk dat we maar ??n avond terug hoeven te gaan om te zien hoe belangrijk de club is voor de stad?, riposteerde De Graaf op de laatste vraag, verwijzend naar de halve finale van de beker tegen NEC. ,,Het nieuwe stadion staat er. Ik kan me niet voorstellen dat we dat niet in gebruik nemen.?

Wensdenken
De term ?wensdenken? viel meerdere keren tijdens de informatieve avond voor de raad. Wensdenken bij de begroting uit 2017, bij de afspraken uit 2021. ,,Is er nu weer sprake van wensdenken?, wilde het CDA weten. ,,Kan er weer een lijk uit de kast vallen?, vroeg Gemeentebelangen zich af. ,,Als er tegenvallers komen, het komende half jaar, dan moeten we die opvangen door bepaalde werkzaamheden uit te stellen?, stelde De Graaf.

Volgens De Graaf is Cambuur in staat om alle rente en aflossingen voor leningen te betalen. Zowel in de eerste, als in de eredivisie. ,,Kunnen de tv-gelden niet als garantie voor de lening worden gebruikt?, wilde GroenLinks weten. ,,Nee?, antwoordde De Graaf. De verwachte tv-gelden zijn al gebruikt als onderpand voor het casco-stadion.

Lening Cambuurstadion: ?Misverstand, mismanagement of misleiding??

Op verzoek van meerdere partijen zet Cambuur voor de volgende bijeenkomst alle (nieuwste) cijfers op papier. Als de raad op 11 maart akkoord gaat met de gevraagde lening van zes miljoen, dan zou Cambuur in augustus in het stadion kunnen voetballen. Als de KNVB en de Veiligheidsregio akkoord gaan tenminste. Maar volledig gereed is het stadion op zijn vroegst pas in 2025.


Eewal

Citaat van: Bernardo op februari 28, 2024, 23:16:00
Cambuur probeert gemeenteraad gerust te stellen: 'Financiering voor de afbouw van het stadion is rond?
2024-02-28 22:22


Hoe zeker is het dat SC Cambuur leningen van de gemeente kan terugbetalen? Hoe kan het dat de kosten voor het nieuwe stadion zo zijn gestegen? En is dit de laatste keer dat de club steun van de gemeente vraagt? Een kritische gemeenteraad sprak woensdagavond met Cambuur over een gevraagde lening van zes miljoen euro.
Ruim 21 miljoen euro, dat is het totaalbedrag dat nodig is om het stadion van Cambuur af te bouwen. Een bedrag dat veel hoger ligt dan verwacht in de zomer van 2021 toen de gemeenteraad groen licht gaf voor de bouw van het nieuwe stadion. Toen werd uitgegaan van een bedrag van zo?n zes miljoen - waarvoor Cambuur een stadion met minimale voorzieningen zou krijgen wat in de loop van de jaren zou worden afgemaakt.

Rekensom
Van die 21 miljoen euro had Cambuur eind vorig jaar al meer dan zeven miljoen bij elkaar. Van de gemeente wordt nu zes miljoen gevraagd. De dan nog ontbrekende zeven miljoen euro is nu ook binnen, onder meer via kortingen, leningen, lease in plaats van koop en een financier, meldde Cambuur-directeur Ard de Graaf aan het begin van de raad. Wat overigens ook een voorwaarde is voor de gemeente om de gevraagde lening van zes miljoen te geven.

Leeuwarden heeft geen keus: akkoord voor lening aan Cambuur

De positieve mededeling van De Graaf maakte de gemeenteraad niet minder kritisch. Want hoe kan het dat er in 2021 uitgegaan werd van een bedrag van zes miljoen voor de afbouw? En hoeveel van die kostenstijging voor de afbouw is nu echt te wijten aan de inflatie? En hoe zeker is het dat er niet opnieuw tegenvallers komen? En waarom zou de gemeente eigenlijk zo veel moeten lenen aan Cambuur?

,,Ik denk dat we maar ??n avond terug hoeven te gaan om te zien hoe belangrijk de club is voor de stad?, riposteerde De Graaf op de laatste vraag, verwijzend naar de halve finale van de beker tegen NEC. ,,Het nieuwe stadion staat er. Ik kan me niet voorstellen dat we dat niet in gebruik nemen.?

Wensdenken
De term ?wensdenken? viel meerdere keren tijdens de informatieve avond voor de raad. Wensdenken bij de begroting uit 2017, bij de afspraken uit 2021. ,,Is er nu weer sprake van wensdenken?, wilde het CDA weten. ,,Kan er weer een lijk uit de kast vallen?, vroeg Gemeentebelangen zich af. ,,Als er tegenvallers komen, het komende half jaar, dan moeten we die opvangen door bepaalde werkzaamheden uit te stellen?, stelde De Graaf.

Volgens De Graaf is Cambuur in staat om alle rente en aflossingen voor leningen te betalen. Zowel in de eerste, als in de eredivisie. ,,Kunnen de tv-gelden niet als garantie voor de lening worden gebruikt?, wilde GroenLinks weten. ,,Nee?, antwoordde De Graaf. De verwachte tv-gelden zijn al gebruikt als onderpand voor het casco-stadion.

Lening Cambuurstadion: ?Misverstand, mismanagement of misleiding??

Op verzoek van meerdere partijen zet Cambuur voor de volgende bijeenkomst alle (nieuwste) cijfers op papier. Als de raad op 11 maart akkoord gaat met de gevraagde lening van zes miljoen, dan zou Cambuur in augustus in het stadion kunnen voetballen. Als de KNVB en de Veiligheidsregio akkoord gaan tenminste. Maar volledig gereed is het stadion op zijn vroegst pas in 2025.
de schrijver van dit stuk is vast heel gezellig op feesies.

sunderland

Citaat van: Eewal op februari 29, 2024, 07:22:21
de schrijver van dit stuk is vast heel gezellig op feesies.
ja idd. Wat een akelige benadering van het positieve!!!! dat Cambuur dit voorelkaar heeft. Politieke fuckers . Nee vooral de subsidie tenten Neushoorn en Harmonie moeten jaarlijks 4.5 miljoen krijgen. Daar hoor je niemand over dat is normaal

Grijskijkert

Citaat van: sunderland op februari 28, 2024, 22:36:42
hest weer met ard appt
Vandaag nog niet :zweep
Citaat van: zeewolde op februari 28, 2024, 22:43:14
de vraag is dan met hoeveel?
We gaan in de KKD naar de 3 miljoen+ en eredivisie naar de 7 miljoen+ en dat wordt elk jaar wat meer.
IN HENK WE TRUST!!!

Grijskijkert

#10394
Citaat van: Eewal op februari 29, 2024, 07:22:21
de schrijver van dit stuk is vast heel gezellig op feesies.
Arjen Bosselaar staat bekend als DKV-er en zal dan ook nooit positief over Cambuur zijn. En die Patrick van 't Haar is 1 van het ergste soort en is bij Cambuur persona non grata, vandaar er ook geen wederhoor wordt gepleegd door die rat..
IN HENK WE TRUST!!!