Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

KlinkHamer

Doet mij denken aan van de beste voetbalnummers (naar mijn bescheiden mening) die er zijn :
St. Pauli ist schuld da? ich so bin van Terrorgruppe.
https://www.youtube.com/watch?v=-a3jqlo_8LY
Het zal niet iedereen zijn smaak zijn maar de tekst is erg toepasselijk.

Dauerkarten, Sonderzug, Aufstiegstr?ume, Selbstbetrug
Stadionbau erneut verschoben, werden wir denn nur betrogen?

Nur St. Pauli ist schuld, da? ich so bin.
Nur St. Pauli ist schuld, da? ich so bin
Pauli, Pauli, Pauli ist schuld, da? ich so bin

Was k?nnt ihr mir schon geben, au?er Abstiegskampf erleben
Verlorne Spiele, endlos Reisen,

Ich wei? genau, es geht wieder schief.

Zoiets in het nederlands,
muziek van Uzi en gezongen door Emiel van de Hunekop, lijkt mij wel wat.

Seizoenskaarten, combikaarten
Promotiedromen
Zelfbedrog
Stadionbouw opnieuw uitgesteld
Worden we gewoon bedrogen?

Het is alleen de schuld van Cambuur dat ik zo ben (2x)
Het is Cambuur Cambuur Cambuurs  schuld dat ik zo ben

Wat kan je mij geven?
Behalve de degradatiestrijd meemaken
Verloren wedstrijden, eindeloze reizen,...

Het is alleen de schuld van Cambuur dat ik zo ben (2x)
Het is Cambuur Cambuur Cambuurs  schuld dat ik zo ben

Ik weet het precies, het gaat weer mis (4x)

Galdiano

When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Poetser

EdsjeSCC

Grijskijkert

IN HENK WE TRUST!!!

Beul B

Al eens eerder geschreven, en ook naar Cambuur zelf, er zijn best wel 500  supporters te vinden die op een zaterdag of zondag de boormachine meenemen en ongeveer 30 stoeltjes de man willen vastzetten. Dan kost het je niets.

Leovardia

Citaat van: Beul B op januari 24, 2024, 18:27:52
Al eens eerder geschreven, en ook naar Cambuur zelf, er zijn best wel 500  supporters te vinden die op een zaterdag of zondag de boormachine meenemen en ongeveer 30 stoeltjes de man willen vastzetten. Dan kost het je niets.

Precies dit Beul. Krijg meer en meer de indruk dat supporters vooral als een lastig aanhangsel worden si?n.
?Met elkaar en voor elkaar? haha! Wat een grap.  l8l :_schater :zucht :zucht :zucht
Kent skele juh.

Grijskijkert

Citaat van: Beul B op januari 24, 2024, 18:27:52
Ook door de week ik kan max. 2 a 3  uur per dag wat doen, maar dat is schijnbaar niet nodig, op mail wordt niet gereageerd.
IN HENK WE TRUST!!!

Leovardia

Citaat van: EdsjeSCC op januari 24, 2024, 17:52:39
Het geld is op he :_schater

Ik hev uut betrouwbare bronnen vermomen dastou de club wel kosteloos wat ballen en anderlei sport attributen kest levere?
Kent skele juh.

Leovardia

Citaat van: Grijskijkert op januari 24, 2024, 18:31:59
Ook door de week ik kan max. 2 a 3  uur per dag wat doen, maar dat is schijnbaar niet nodig, op mail wordt niet gereageerd.

Same here. Ast dan al een mail terugkreist is ut nog tenenkrommend onvriendelijk oek vaak. D?r lope een paar ongure types daar rond die geen ene kut met de club of stad hewwe. Beslist geen generalisatie hoor, voor die toppers die wel hun werk naar behoren do?n en de club w?l aantoonbaar een warm
Hart toedragen.
Kent skele juh.

Galdiano

Hessel Meijer uit Kerkrade wint rechtszaak over miljoenenclaim na bouwdebacle stadion SC Cambuur

Met een Friese partner zou projectontwikkelaar Hessel Meijer uit Kerkrade het nieuwe stadion van Cambuur in Leeuwarden bouwen. Het werd een debacle. De partners bestoken elkaar nu met rechtszaken en miljoenenclaims.

Peter Heesen
Vandaag om 16:05

Voorlopige winnaar is Meijer. Het gerechtshof in Leeuwarden vindt dat het Friese bouwbedrijf hem 1,6 miljoen euro moet betalen. De schadevergoedingen die de Friezen van de Limburger eisen, ter hoogte van 2,6 miljoen euro, zijn door de rechter van tafel geveegd. In luttele jaren veranderden de voormalige zakenpartners in straatvechters.
In 2014 sloot de gemeente Leeuwarden een akkoord met projectontwikkelaar DPPO over de bouw van een nieuw stadion voor voetbalclub SC Cambuur. Om de ambitieuze klus te klaren zocht DPPO samenwerking met een partner: projectontwikkelaar Akerpoort uit Kerkrade, van ondernemer Hessel Meijer.

Amusementscentrum
Zij presenteerden in 2017 hun plannen. In het stadion zouden commerci?le ruimtes komen, zoals een sportschool, en ernaast twee supermarkten. Verder zou er plek zijn voor een mbo-school en een amusementscentrum, zoals Meijer er ook een gerealiseerd heeft bij het Roda-stadion. Het stadion moest voor juli 2020 klaar zijn.
Het is vier jaar later, maar Cambuur speelt nog in het oude station. Het nieuwe wordt niet gebouwd door DPPO en Meijer. DPPO trok zich in 2018 terug, omdat het project niet langer winstgevend gerealiseerd kon worden. De Friezen namen een jaar later weer contact op met Meijer om alleen de supermarkten te bouwen.
Opnieuw werden afspraken gemaakt. Zo zou DPPO een deel van de verwachte winst overmaken naar Meijer. Voor de bouw van het stadion en het amusementscentrum had Meijer een vervanger voor de Friezen gevonden: Van Wijnen. Eind 2020 moest Meijer echter zelf ook de handdoek in de ring gooien.
?Dubbel beloond?
Doordat de middelbare school niet naar het stadion zou komen, was het niet langer mogelijk de financiering rond te krijgen. Van Wijnen toonde zich bereid het project te ontwikkelen, op de bouw van de supermarkten na. Die supermarkten werden gerealiseerd door DPPO. Meijer eiste, zoals afgesproken, zijn deel van de winst: 1,6 miljoen euro.
De Friezen weigerden het geld over te maken, omdat de Limburger dan dubbel beloond werd. Hij zou het project immers al met miljoenenwinst aan Van Wijnen verkocht hebben. Daarbij had DPPO nog wat te verhapstukken met Meijer. Zo zou het bouwbedrijf van DPPO het recht hebben het stadion te bouwen. Het werd echter gepasseerd doordat Meijer met Van Wijnen in zee ging.
Het gerechtshof is van oordeel dat de claims van DPPO niet terecht zijn en die van Meijer wel, zo blijkt uit zijn uitspraak.
When you're good no-one remembers, when you're bad no-one forgets

Leovardia

Kent skele juh.

Inferno-058

Citaat van: Leovardia op januari 26, 2024, 12:40:46
Wordt niks nieuws gemeld. N?ver stukje weer met oud nieuws en een tendentieuze kop.
Klopt, maar 13,75 miljoen is wel heel veel geld. Niet verwacht.