Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Delfzijl/Cambuur

Ik hoorde dat op Oost het bier 2 euro goedkoper wordt dan op Noord.
Dankzij mindere faciliteiten en minder verkwisting van het goudgele spul wordt dit mogelijk.

nee,wel?

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op december 05, 2023, 22:03:37
Dankzij mindere faciliteiten en minder verkwisting van het goudgele spul wordt dit mogelijk.

ja dat heb ik ook gehoord en ik heb ook gehoord dat ze het op west gratis gaan weggeven omdat ze het daar aan de straatstenen niet kwijtraken en het daar alleen maar over datum gaat.

papier

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op december 05, 2023, 22:03:37

Ik kan dit bevestigen

PePe

Maatregel tegen de verkwisting, ze gooien er veel bier op het veld.

janou

Citaat van: Westerpark op december 05, 2023, 09:04:35
Dit is niet langer het geval, er is een nieuwe partij in beeld.
Vandaag volgt trouwens een interessante update over de inrichting van de tribunes.

:?

Viper

Op 5 december kwam er geen interessante update. Wellicht bedoelde Westerpark niet vandaag, maar deze week. Nog een paar uur dus. Of bedoelde Westerpark dit jaar? 8P

el haj

Ik neem aan dat de bedoeling was die update mee te delen tijdens de (uitgestelde) forumavond. Is daar al een nieuwe datum voor geprikt?

Stiens

Laatste bouwwerkzaamheden voor de kerstvakantie

Met de sneeuwval de afgelopen dagen werd het nieuwe Cambuurstadion al ondergedompeld in een kerstsfeer. Veel werkzaamheden worden nog afgerond voordat de vakmannen met kerstvakantie gaan.

In het zuiden, het deel waar Firda komt, zijn de werkzaamheden het verst. Deze week wordt er gestart met de lexaanwanden van het uitvak. De laatste werkzaamheden aan de gevels en de tribune zijn in gang gezet. Naar verwachting zijn deze voor de kerstvakantie klaar.

In het deel waar SC Cambuur komt, het westen, is het grind op het dak aangebracht. Ook worden nu de laatste kozijnen en het glas aangebracht en het laatste zetwerk gedaan. Het streven is dat dit voor de kerstvakantie klaar is.

De noordgevel krijgt nu ook zijn uiteindelijke vorm. Aan deze zijde komen straks de commerci?le ruimtes. Op de omloop staan de hoge scheidingswanden. Daarnaast worden de constructieve druklagen gestort. Deze zijn voor de kerstvakantie klaar. De transportdoorgang naar het veld is inmiddels dicht gemaakt en alle tribuneheken zijn gemonteerd.

In het oosten, het deel waar de commerci?le ruimtes komen, is de gevlinderde topvloer op de eerste verdieping gestart. Daarnaast is Van Wijnen gestart met het plaatsen van de hoge scheidingswanden op de omlopen bij het supportersplein. Ook krijgen de uitgiftecorner en de sanitaire vertrekken langzaamaan vorm. Op de begane grond zijn we druk bezig met het isoleren van de onderkant van de tribune en het plafond. De gevels hier zijn zo goed als af. Nu wordt de laatste hand gelegd aan het zetwerk.

Op het veld is inmiddels een groot deel van de puinverharding afgevoerd. Ook is het infrabedrijf namens de gemeente bezig met het woonrijp maken van de eerste fase op de zuidkant. Ook zijn zij bezig met het aanbrengen van boomplantvakken langs het Dockumer Lokaeltje. Als het winterweer het toelaat gaan ze na de kerstvakantie starten op het terrein dat op dit moment gebruikt wordt als parkeerterrein voor het bouwplaatspersoneel.

Noordcambuur

Stiens

Naast goals straks ook strikes in het nieuwe Cambuurstadion? Van Wijnen doet aanvraag voor bowlingcentrum met 16 banen

In het Leeuwarder Cambuurstadion komt mogelijk een bowlingbaan met minigolf en andere vrijetijdsactiviteiten. Ontwikkelaar Van Wijnen heeft dit aangevraagd bij de gemeente.

Het is lastig om alle commerci?le ruimtes in het stadion te verhuren, schreef Van Wijnen eind november aan de gemeente Leeuwarden. Op een toelichtende bouwtekening staan warenhuis Action en sportcentrum Basic Fit ingetekend als huurders aan de oostzijde, maar er dreigt leegstand aan de noordkant van de begane grond: tegenover McDonald?s en de Elfstedenhal.

Karaoke en escaperoom
Er is een oplossing mogelijk, suggereert Van Wijnen. Een ? niet bij naam genoemd ? bedrijf is ge?nteresseerd om aan die kant van het gebouw een nieuw vrijetijdscentrum te openen op de begane grond. Deze ondernemer heeft vijftig jaar ervaring en bezit al twee vestigingen elders, staat in de toelichting.

Het nieuwe Leeuwarder ?family entertainment center? kan 3200 vierkante meter vullen. Een groot deel hiervan bestaat uit een bowlingcentrum (1200 vierkante meter) met zestien banen.

Verder gaat het om minigolf (glow in the dark golf) en speelautomaten (een arcadehal). Ook karaoke, een escaperoom en poolbiljart behoren tot de mogelijkheden.

Steengrillen
Het bowlingcentrum wordt voorzien van horeca om iets te drinken, maar ook om te eten. In de plannen zit namelijk een restaurant dat zich vooral richt op steengrillen. Bezoekers kunnen het vrijetijdscentrum via de hoofdingang van het Cambuurstadion bereiken.

Enkele jaren geleden gaf de gemeenteraad al toestemming voor de bouw van een enorm ?Leisure Dome? met een totale oppervlakte van bijna 15.000 vierkante meter. De vorige ontwikkelaar Wyckerveste wilde namelijk bowling, bioscopen en grote vari?teit aan andere functies naar het gebied halen.

Destijds ging het om een of meerdere gebouwen verderop in het gebied. Later deed Wyckerveste de planvorming over aan Van Wijnen. Deze ontwikkelaar kijkt anders tegen de plannen aan. Een ?Leisure Dome van deze omvang zien wij niet zitten?, schrijft Van Wijnen aan de gemeente.

Regels moeten verruimd
Een kleiner vrijetijdscentrum in het stadion zelf is wel haalbaar en wenselijk om leegstand te voorkomen, volgens Van Wijnen. Er zit nog wel een hobbel in de plannen. Volgens het bestemmingsplan is zo?n vrijetijdscentrum namelijk niet toegestaan in het stadion. De aangevraagde horeca is ook groter dan volgens de regels mag.

Alleen met een ?reguliere bestemmingsplanwijziging? kunnen de plannen dus doorgaan. Zoiets kost veel tijd en gedoe, want de rijksoverheid heeft hiervoor uitgebreide procedures voorgeschreven.

Lening aan voetbalclub
Arjen Oosting, directeur projectontwikkeling bij Van Wijnen, hoopt binnenkort meer te kunnen vertellen over de plannen, maar wacht nog op verdere besprekingen. Burgemeester en wethouders buigen zich komende dinsdag over de aanvraag, laat wethouder Hein de Haan weten. Ook de gemeenteraad zal moeten oordelen over zo?n wijziging.

De gemeente moet ook nog een besluit nemen over een leningaanvraag van Cambuur zelf. De club wil 6 miljoen euro lenen om het stadion af te kunnen bouwen, zo werd dit najaar bekend.

Stiens

Kiosk in de Oost tribune in opbouw (foto: N. Schuurman):

Verlichting aangebracht op de hoofdtribune (foto: N. Schuurman)

Vlampiep

Mooie foto's Stiens, wat kreie wij un skitterend stadion en we mutte super trots weeze dat we oans klupke binnenkort  hierin toezinge kenne.

Noordcambuur

Heel mooi bedankt Stiens  :thumbsup

sunderland

Citaat van: Vlampiep op december 19, 2023, 11:53:31
Mooie foto's Stiens, wat kreie wij un skitterend stadion en we mutte super trots weeze dat we oans klupke binnenkort  hierin toezinge kenne.
het wordt erg mooi idd maar wat ga ik die ouwe shit missen. Denk er wel eens aan en waarschijnlijk zullen er zeker tranen vloeien na 44 jaar daar te zijn geweest

Eewal

Citaat van: sunderland op december 19, 2023, 16:03:03
het wordt erg mooi idd maar wat ga ik die ouwe shit missen. Denk er wel eens aan en waarschijnlijk zullen er zeker tranen vloeien na 44 jaar daar te zijn geweest
begrijpelijk! ik ben benieuwd hoe dat gebied er over 10 jaar uit ziet. niet meer te herkennen sowieso.