Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Grijskijkert

Citaat van: Eewal op november 16, 2023, 11:53:00
gemiste kans als dit echt zo is. lijkt me heel makkelijk om nog even een paar stewards een blik op de seizoenkaart te laten doen bij de opgang naar noord.
Dan is net als in Zwolle toegangspoorten een oplossing, scannen en doorlopen...
IN HENK WE TRUST!!!

Eewal

Citaat van: Grijskijkert op november 16, 2023, 13:00:39
Dan is net als in Zwolle toegangspoorten een oplossing, scannen en doorlopen...
dit is idd een optie, maar ik denk dat het uiteindelijk wel los zal lopen met mensen die vanuit andere tribunes naar noord willen of andersom. ik ben in best veel stadions geweest en daar kun je veelal lopen waar je wilt..

Westerpark

Ik snap dat het jammer is voor mensen op andere tribunes, maar daar staat tegenover dat het voor de bezoekers van Noord ook wel heel prettig is dat je met je traytje bier niet telkens in de rij hoeft om je sk te laten zien als je de tribune weer op wil. En je hebt geen tegengestelde stromen van mensen die vlak voor aftrap weer naar een andere tribune willen. Bovendien is het overgrote deel van de homebezoekers ook de doelgroep voor de noordtribune. De andere tribunes hebben weer voorzieningen waar de noordgangers geen gebruik van kunnen maken. Er zijn genoeg seizoenskaarten voor noord dus aan eenieder om de afweging te maken wat ie belangrijker vindt.

Eventueel kan ik me nog wel een maatwerk oplossing voorstellen. Dat de mensen die nu op voorhand al aangeven heel graag naar het home te willen een markering op hun kaart krijgen die ze ook voor aftrap toegang geeft. Zo lang zich geen problemen voordoen met supporters op verkeerde plekken zou de club dit oogluikend kunnen toestaan. Maar als we structureel uitverkopen dan zie ik de club dit niet doen.

Zuid1991

Het nieuwe stadion komt gaat er steeds mooier uitzien.
En ik merk dat het steeds meer gaat leven bij de twaalfde man.
Zeer benieuwd wanneer de club met een update komt wanneer er bijvoorbeeld in voorjaar (?) een dag komt voor supporters om een kijkje te nemen.
Zijn nu verschillende mensen (sponsoren e.a) geweest die een kijkje mochten nemen. Niks ten nadele van die mensen maar hopelijk ook t.z.t voor de supporters.

Poetser

Citaat van: Westerpark op november 16, 2023, 16:55:30

Bovendien is het overgrote deel van de homebezoekers ook de doelgroep voor de noordtribune. 


De doelgroep van het home is de Cambuursupporter.

Ongeacht Zuid, Oost, West of Noord

Westerpark

Citaat van: Poetser op november 16, 2023, 18:13:23
De doelgroep van het home is de Cambuursupporter.

Ongeacht Zuid, Oost, West of Noord

De supportersclubs bestieren het home en richten zich qua aankleding, muziek en sfeer op hun achterban. Die bestaat voornamelijk uit de fanatieke supporters (doelgroep noord) en niet uit families, businessgasten en maatschappelijke relaties (doelgroepen andere tribunes)

Poetser

#10026
Citaat van: Westerpark op november 16, 2023, 18:23:02
De supportersclubs bestieren het home en richten zich qua aankleding, muziek en sfeer op hun achterban. Die bestaat voornamelijk uit de fanatieke supporters (doelgroep noord) en niet uit families, businessgasten en maatschappelijke relaties (doelgroepen andere tribunes)

Ik zit op Oost met vrienden en we zijn bloedfanatiek.

Mag het dan wel?

Sorry, maar wat een onzin kraam je uit. Wie bepaald wie er fanatiek genoeg is om het home te bezoeken? Zijn Noordgangers 'meer' Cambuursupporter dan Oostgangers?

Is daar een graadmeter voor?

Vlampiep

Citaat van: Poetser op november 16, 2023, 18:43:47
Ik zit op Oost met vrienden en we zijn bloedfanatiek.
Mag het dan wel?
Sorry, maar wat een onzin kraam je uit. Wie bepaald wie er fanatiek genoeg is om het home te bezoeken? Zijn Noordgangers 'meer' Cambuursupporter dan Oostgangers?
Is daar een graadmeter voor?
De graadmeter is gedaan op grond wie de bierbekers het verst op het veld wisten te gooien.

Stanley

Citaat van: Poetser op november 16, 2023, 18:43:47
Ik zit op Oost met vrienden en we zijn bloedfanatiek.

Mag het dan wel?

Sorry, maar wat een onzin kraam je uit. Wie bepaald wie er fanatiek genoeg is om het home te bezoeken? Zijn Noordgangers 'meer' Cambuursupporter dan Oostgangers?

Is daar een graadmeter voor?
Denk dat Westerpark in grote lijn gelijk heeft. In de praktijk werkt het toch nu ook zo.Voor de oostgangers zal vast wel een oplossing komen wat betreft toegang tot het suportershome op noord. Wacht eerst af in plaats van hier nu al ruzie te zoeken over toegang tot noord.

Westerpark

Citaat van: Poetser op november 16, 2023, 18:43:47
Ik zit op Oost met vrienden en we zijn bloedfanatiek.

Mag het dan wel?

Sorry, maar wat een onzin kraam je uit. Wie bepaald wie er fanatiek genoeg is om het home te bezoeken? Zijn Noordgangers 'meer' Cambuursupporter dan Oostgangers?

Is daar een graadmeter voor?

Ik leg je alleen de doelgroepen benadering van de club bij het nieuwe stadion uit. En tuurlijk is de praktijk niet zo zwart wit en mag iedereen bovendien zelf weten voor welke tribune die zijn kaart koopt. Ik sta op noord maar denk ook wel eens zat ik maar lekker op de lange zijde. Uiteindelijk vind ik de sfeer belangrijker dan goed zicht en kies ik voor noord. Dezelfde afweging mag jij maken en daar de toegang tot het supportershome voorafgaand aan de wedstrijd bij betrekken. En wie weet kunnen we tot een maatwerk oplossing komen zoals ik al eerder voorstelde en is het ?berhaupt geen issue.

Delfzijl/Cambuur

Poetser zoekt helemaal geen ruzie hoor.... Ik ga nu ook vaak voor de wedstrijd ff drankje doen in supportershome en zit ook op Oost. Maar ben meestal vroeg en loop dan eerst ff gezellig naar Noord. Haha als ik het zo hoor moet ik mn gele muntjes wel opmaken dit seizoen....
Ik zou het ook jammer vinden dat je daar niet ff heen kan voor de wedstrijd, maar ik zie het wel. En inderdaad,na de wedstrijd heb ik geen tijd meer en ga ik met gepaste gang weer richting Delfzijl.

Specuveter

Citaat van: Delfzijl/Cambuur op november 16, 2023, 20:06:49
Poetser zoekt helemaal geen ruzie hoor.... Ik ga nu ook vaak voor de wedstrijd ff drankje doen in supportershome en zit ook op Oost. Maar ben meestal vroeg en loop dan eerst ff gezellig naar Noord. Haha als ik het zo hoor moet ik mn gele muntjes wel opmaken dit seizoen....
Ik zou het ook jammer vinden dat je daar niet ff heen kan voor de wedstrijd, maar ik zie het wel. En inderdaad,na de wedstrijd heb ik geen tijd meer en ga ik met gepaste gang weer richting Delfzijl.
Vraagje....Waar op Oost zit je Delfzijl?

Delfzijl/Cambuur

#10032
Citaat van: Specuveter op november 16, 2023, 20:52:14
Vraagje....Waar op Oost zit je Delfzijl?
Vak volgens mij 19 . En in de rust op grasveld bij aggregaat uitgang bij uitvak. Stiekum ff smookje doen.

En voor de wedstrijd ook ;)

Eewal

Citaat van: Westerpark op november 16, 2023, 18:23:02
De supportersclubs bestieren het home en richten zich qua aankleding, muziek en sfeer op hun achterban. Die bestaat voornamelijk uit de fanatieke supporters (doelgroep noord) en niet uit families, businessgasten en maatschappelijke relaties (doelgroepen andere tribunes)
ik betrap jou nooit op onzin hier, maar het beeld wat je hebt wat betreft de overige tribunes klopt niet helemaal.

Westerpark

Nogmaals: het is niet mijn beeld van de tribunes maar de doelgroepen benadering bij het nieuwe stadion. Streven van de club is om mensen behorende tot een bepaalde doelgroep zoveel mogelijk bij elkaar op dezelfde tribune te krijgen zodat de inrichting en ook de voorzieningen daar op afgestemd kunnen worden. Dat je het home dan bij de fanatieke doelgroep onderbrengt lijkt mij meer dan logisch. Dat mensen van andere tribunes dan vooraf geen toegang krijgen is vanuit praktisch oogpunt en veiligheid ook veel voor te zeggen.

Betekent dat dan dat op andere tribunes geen fanatiekelingen (mogen) zitten? Nee natuurlijk niet. Iedereen mag zelf kiezen. Maar er is op andere tribunes wel minder ruimte voor fanatiek gedrag. Persistent staan zal niet mogen op de lange zijde en spreekkoren in de businessclub zal ook niet de bedoeling zijn. Als poetser en zijn vrienden bloedfanatiek zijn, zou ik zeggen kom lekker op noord. Drinken we samen een biertje in het supportershome  |:)