Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Drumfather SCC

Bron; VI

SC Cambuur zoekt miljoenen voor de afbouw van het nieuwe stadion. De vier tribunes van het nieuwe Cambuur Stadion staan en de opening staat voor medio 2024 gepland. Nu de eindfase van de bouw nadert, raakt echter ook het geld op.

Er is een garantie dat het stadion door bouwer Van Wijnen speelklaar wordt opgeleverd. 'Maar tussen speelklaar en afgebouwd zit nog een hele wereld', aldus algemeen directeur Ard de Graaf. Cambuur is zelf verantwoordelijk voor de financiering van deze afbouwfase. Doordat de kosten mede door internationale economische ontwikkelingen veel hoger zijn komen te liggen dan verwacht, is er echter sprake van een tekort van vijf miljoen.

'We hebben in goede economische tijden een plan gemaakt, maar zijn daarna in slechte tijden gaan bouwen', aldus De Graaf. Een mogelijke oplossingsrichting is een lening of garantstelling van de gemeente. De Graaf: 'Er verrijst een prachtig stadion, maar in de tussentijd hebben we nog wel een aantal open eindjes die we moeten tackelen.'

sunderland

Citaat van: Grijskijkert op oktober 24, 2023, 12:02:40
Hij zei gister anders dat hij dat niet meer wilde, maar hij doet vast dingen achter de schermen, gaf ook aan dat er een goed gesprek is geweest tussen Smid en de Graaf.
als ie nu word gebeld zegt ie direct ja. Ondanks de problemen waardoor ie is weggegaan zit Cambuur in zijn hart

Eewal


Grijskijkert

Citaat van: sunderland op oktober 24, 2023, 14:58:09
als ie nu word gebeld zegt ie direct ja. Ondanks de problemen waardoor ie is weggegaan zit Cambuur in zijn hart
Dat is meer dan duidelijk...
IN HENK WE TRUST!!!

Vlampiep

#9799
Citaat van: Grijskijkert op oktober 24, 2023, 15:39:00
Dat is meer dan duidelijk...
Ype heeft met en hart ziel heel goede dingen gedaan voor onze club en is een echte supporter, met vette letters als supporter, maar aan een voorzitter van onze club worden ook competenties gesteld, waarover Ype niet beschikt. Maar wat hij voor onze club heeft betekend is natuurlijk geweldig,.

PePe

Diep in zijn hart wil hij Cambuur helpen.

Beul B

De eerste lichtmast (het frame) staat er nu ook.

Hirsch

Citaat van: Beul B op oktober 25, 2023, 08:03:52
De eerste lichtmast (het frame) staat er nu ook.

Ze zijn al met de 3e (noord-west) bezig. Vrijdag staan ze er alle 4 wel waarschijnlijk!

Grijskijkert

Citaat van: Hirsch op oktober 25, 2023, 08:46:19
Ze zijn al met de 3e (noord-west) bezig. Vrijdag staan ze er alle 4 wel waarschijnlijk!
Dat is de planning en ze liggen mooi op schema dus.. :thumbsup
IN HENK WE TRUST!!!

PePe

Citaat van: Grijskijkert op oktober 25, 2023, 12:17:21
Dat is de planning en ze liggen mooi op schema dus.. :thumbsup

Nu de financi?n nog, zou de provincie hierin nog iets kunnen betekenen?

nee,wel?

Citaat van: PePe op oktober 25, 2023, 12:44:10
Nu de financi?n nog, zou de provincie hierin nog iets kunnen betekenen?


:_schater :_schater :_schater :_schater :_schater :_schater altied met sien allen roepe de provincie friesland he su om liwwadden heen bouwt en nu mutte su bijspringuh......... 8P :y :_schater :_schater :_schater :_schater

nee,wel?

straks seit de provincie hier cambuur hewwe jim 5 miljoen op voorwaarde dat ut nieuwe stadion Fryslan stadion noemt wurd....... 8P 8P

SCC

Citaat van: nee,wel? op oktober 26, 2023, 03:01:18
straks seit de provincie hier cambuur hewwe jim 5 miljoen op voorwaarde dat ut nieuwe stadion Fryslan stadion noemt wurd....... 8P 8P
Gauw doen dan! Maar dan zonder vlaggetje of pompebled uiteraard.
Maar als het iets in de trant van "Friesland stadion" heet, laat ik het sentiment varen en ben ik blij met 5 miljoen.

Grijskijkert

Citaat van: SCC op oktober 26, 2023, 10:14:02
Gauw doen dan! Maar dan zonder vlaggetje of pompebled uiteraard.
Maar als het iets in de trant van "Friesland stadion" heet, laat ik het sentiment varen en ben ik blij met 5 miljoen.
Zoals al eerder vermeld de naam is al verkocht
Citaat van: PePe op oktober 25, 2023, 12:44:10
Nu de financi?n nog, zou de provincie hierin nog iets kunnen betekenen?
Nee, wat ik begreep wordt het intern op gelost met een garantstelling vanuit de gemeente.
IN HENK WE TRUST!!!

nee,wel?

Citaat van: Grijskijkert op oktober 26, 2023, 10:43:03
Zoals al eerder vermeld de naam is al verkochtNee, wat ik begreep wordt het intern op gelost met een garantstelling vanuit de gemeente.

dan hef ik dat even mist dan kest dou vast wel vertelle welke naam er straks op de voorgevel staat,  ik meende dat dijkstra draisma oek nog garantstellingen had toe seit  of haal ik dingen door elkaar