Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Destroyer

Citaat van: Poetser op september 26, 2023, 21:15:35
Zouden de hoeken in de toekomst dicht gebouwd kunnen worden?

Mocht het nodig zijn denk ik wel dat ze dit kunnen gebruiken voor extra capaciteit
** Poolwinner 18/19 - 21/22

Stiens

Het schiet goed op met de bouw van het Cambuurstadion. En dat is te zien!

In het zuiden, het deel waar Firda komt, is het einde van de werkzaamheden aan de buitenkant in zicht. De gehele dakbedekking is hier gelegd. Daarnaast worden de constructieve vloeren allemaal gestort en worden komende week de gevlinderde tribunevloeren gestort. Ook wordt de laatste hand gelegd aan de gevelbeplating, waarna ook de laatste kozijnen en het glas worden gemonteerd. Aan de binnenkant worden de brandwerende voorzieningen en de binnenwanden aangebracht en is de installateur gestart met het aanleggen van de technische installaties.

De dakdekker is inmiddels in het westen, het deel van SC Cambuur, gestart. Daarnaast worden aan deze kant hard gewerkt aan het monteren van de gevels. Ook hier worden de komende weken de constructieve vloeren gestort en wordt de vliesgevel gemonteerd.

Ook in het oosten, waar commerci?le ruimtes en het supportersplein komen, is gestart met het monteren van de buitengevel, dakplaten en de luifelconstructie. Wanneer je nu langs het stadionplein loopt, komt het nieuwe icoon van Leeuwarden tot leven.

In het noorden, het deel waar commerci?le ruimtes, is de staalbouwer bezig met het monteren van de laatste luifelconstructie. Zodra het werk aan de luifel klaar is, worden de lichtmasten gemonteerd en bereiken we ?cht het hoogste punt van het stadion. De komende weken worden de laatste bloktreden op de tribune geplaatst. Als deze klaar zijn, zijn alle treden van de tribunes klaar. In totaal zijn er 685 bloktreden geplaatst!

Het veld wordt langzaamaan opgeruimd. De puinverharding wordt deels verplaatst naar de buitenhoeken als definitieve onderlaag voor de toekomstige bestrating. Zodra de lichtmasten zijn gemonteerd, wordt ook de laatste rupskraan vanaf het veld gedemonteerd en afgevoerd. Daarna hoeft er geen transportdoorgang meer te zijn naar het veld. Dan wordt deze gesloten en de opening wordt dicht gebouwd.















Bron: Elfstedenpark.nl

Noordcambuur


Stiens


sunderland

Citaat van: Stiens op oktober 03, 2023, 15:06:56
Machtig stadion :proost
vind ik ook! Prachtig en anders dan anderen. Zoals we nu hebben zie je ook nooit

papier

Die gevelafwerking is echt spuuglelijk. En hoe men in de hoeken de tribunes aan elkaar verbind, ook lelijk. Tribunes daarentegen zien er top uit en dat is toch waar het om draait.

Stiens

Het is nog niet af he. Qua aanzicht kan er nog een heleboel worden gedaan met kleuren/signing/logo's etcetera.

papier

Citaat van: Stiens op oktober 06, 2023, 09:57:18
Het is nog niet af he. Qua aanzicht kan er nog een heleboel worden gedaan met kleuren/signing/logo's etcetera.

Klopt hoor. Ik vind het ontwerp aan de buitenkant gewoon niet mooi denk ik, die gevelbekleding draagt daar niet aan bij. Komt omdat je met die hele omkleding, in mijn ogen, het stadion teveel verstopt.

Poetser

Citaat van: papier op oktober 06, 2023, 09:26:24
Die gevelafwerking is echt spuuglelijk. En hoe men in de hoeken de tribunes aan elkaar verbind, ook lelijk. Tribunes daarentegen zien er top uit en dat is toch waar het om draait.

De afwerking van de Euroborg is pas spuuglelijk. Of stadion van Zwolle.

Stiens

Citaat van: papier op oktober 06, 2023, 10:01:29
Klopt hoor. Ik vind het ontwerp aan de buitenkant gewoon niet mooi denk ik, die gevelbekleding draagt daar niet aan bij. Komt omdat je met die hele omkleding, in mijn ogen, het stadion teveel verstopt.

Ach, vergelijk het eens met het vooraanzicht van het huidige Cambuur stadion. Dan kijk je op een Aldi, Action, sportschool, Jumbo en wat golfplaten als gevelbekleding. Dat lijkt helemaal nergens op  :) Maar ik snap wat je bedoelt, het rauwe aanzicht van de tribunes vanaf buitenaf is straks wel verleden tijd. Ik denk dat als straks de lichtmasten om het nieuwe stadion staan het ook meer tot leven zal komen.


PePe

Het hoeft niet bling bling te zijn, functioneel is het belangrijkste. (bling bling hebben nu ook niet, zijn niet gewend)

papier

Citaat van: Stiens op oktober 06, 2023, 10:13:03
Ach, vergelijk het eens met het vooraanzicht van het huidige Cambuur stadion. Dan kijk je op een Aldi, Action, sportschool, Jumbo en wat golfplaten als gevelbekleding. Dat lijkt helemaal nergens op  :) Maar ik snap wat je bedoelt, het rauwe aanzicht van de tribunes vanaf buitenaf is straks wel verleden tijd. Ik denk dat als straks de lichtmasten om het nieuwe stadion staan het ook meer tot leven zal komen.

Ben echt blij met de lichtmasten, hoeveel plekken zijn er wel niet waar je een stadion niet meer herkend?

janou

Even een vraagje, ik zie op de huidige fotos dat er midden onder in noord een gapend gat zit. Weet iemand wat de reden hiervan is? Vind dit echt niet mooi en zie dit op de stadionschetsen niet terug.

Viper

Dit gat wordt uiteindelijk gewoon afgedicht. Het wordt gebruikt voor de aanvoer van o.a bouwmateriaal.

Eewal

Citaat van: janou op oktober 09, 2023, 13:26:33
Even een vraagje, ik zie op de huidige fotos dat er midden onder in noord een gapend gat zit. Weet iemand wat de reden hiervan is? Vind dit echt niet mooi en zie dit op de stadionschetsen niet terug.
voor het materieel wat nu op het veld staat. Moet er ook weer uit kunnen rijden. Zodra dat klaar is maken ze noord dicht.