Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Dokkumer

Had je naam er zo snel niet bij gezien, anders had ik die direct vermeld. Bedankt voor de mooie foto's.
De echte, dat lees je :devil

Dokkumer

Citaat van: Westerpark op augustus 03, 2023, 12:37:53
En Zuid minder dan Noord ivm de mindervaliden die er worden ondergebracht en de ruimte van Firda bovenin.
Weet je hoeveel plekken er voor mindervalide komen?
Citeer
Dat was de inzet, maar is helaas niet gelukt. Mede nav discussie over aanscherpen normeringen na instorten tribune Goffert. Wordt nu dus 'gewoon' staan op een als zittribune ingericht vak, zoals ook op huidig noord het geval is.
Is in die discussie rekening gehouden met het gegeven dat de Goffert destijds verbouwd en ingericht is op zitplaatsen?
De echte, dat lees je :devil

Eewal

Citaat van: Dokkumer op augustus 03, 2023, 12:54:31
Had je naam er zo snel niet bij gezien, anders had ik die direct vermeld. Bedankt voor de mooie foto's.
no worries!

Zuid1991

Citaat van: Westerpark op augustus 03, 2023, 12:37:53
En Zuid minder dan Noord ivm de mindervaliden die er worden ondergebracht en de ruimte van Firda bovenin.


Dat was de inzet, maar is helaas niet gelukt. Mede nav discussie over aanscherpen normeringen na instorten tribune Goffert. Wordt nu dus 'gewoon' staan op een als zittribune ingericht vak, zoals ook op huidig noord het geval is.
Hoe kan het dan dat er bij andere clubs wel een stavak is?
Zelfs bij az zijn ze van plan het stavak uit te breiden.
Je zou zeggen dat bij ons (compleet nieuwbouw) wel aan de huidige normeringen is gedacht?

janou

Ik zal wel een van de weinigen zijn, maar ik vind het wel fijn om in de rust even te kunnen zitten haha.

Eewal

Citaat van: janou op augustus 03, 2023, 13:49:06
Ik zal wel een van de weinigen zijn, maar ik vind het wel fijn om in de rust even te kunnen zitten haha.
in het nieuwe stadion ga ik in de psuze schijten, dat durf ik in de huidige bouwval niet aan..

papier

Citaat van: Eewal op augustus 03, 2023, 13:53:46
in het nieuwe stadion ga ik in de psuze schijten, dat durf ik in de huidige bouwval niet aan..

Ik neem altijd mijn eigen toiletbril mee

Dokkumer


Glaswerk op Zuid.
Foto van de kiekjesman alias baksteen.
De echte, dat lees je :devil

Noordcambuur


Westerpark

Citaat van: Dokkumer op augustus 03, 2023, 12:58:53
Weet je hoeveel plekken er voor mindervalide komen? Is in die discussie rekening gehouden met het gegeven dat de Goffert destijds verbouwd en ingericht is op zitplaatsen?

Ik heb dat niet scherp omdat er voor belangenbehartiging van de miva?s iemand uit die doelgroep zelf betrokken is. Mij staat bij 150 plekken. Is in ieder geval in goede afstemming met de doelgroep.

Westerpark

Citaat van: Zuid1991 op augustus 03, 2023, 13:15:13
Hoe kan het dan dat er bij andere clubs wel een stavak is?
Zelfs bij az zijn ze van plan het stavak uit te breiden.
Je zou zeggen dat bij ons (compleet nieuwbouw) wel aan de huidige normeringen is gedacht?

In het KNVB beleid werden bestaande staanvakken uitgezonderd van nieuwe regelgeving. Dat is allemaal ter discussie komen staan na incident Goffert. Clubs hebben bouwkundige scans laten uitvoeren, waarna bijvoorbeeld PSV constructieve aanpassingen heeft gedaan. Ook de bestaande staanvakken liggen nu onder een vergrootglas. Het is aannemelijk dat clubs met klassiek ingerichte vakken moeten worden omgevormd naar safe standing, dus met doorlopende barriers over volledige breedte van een rij. Zou zelfs zo ver kunnen gaan dat burgemeesters vanuit optiek van veiligheid tribunes uit voorzorg sluiten. Nieuwe staanvakken zijn voorlopig echt een lastig verhaal. Er is dus geen normering waar bij het Cambuurstadion op gericht kan worden, nog los van het feit dat verzwaarde constructie een mega kostenpost is terwijl er bij ons nieuwe stadion juist een bezuinigingsopgave lag/ligt.

Zuid1991

Citaat van: Westerpark op augustus 03, 2023, 22:33:25
In het KNVB beleid werden bestaande staanvakken uitgezonderd van nieuwe regelgeving. Dat is allemaal ter discussie komen staan na incident Goffert. Clubs hebben bouwkundige scans laten uitvoeren, waarna bijvoorbeeld PSV constructieve aanpassingen heeft gedaan. Ook de bestaande staanvakken liggen nu onder een vergrootglas. Het is aannemelijk dat clubs met klassiek ingerichte vakken moeten worden omgevormd naar safe standing, dus met doorlopende barriers over volledige breedte van een rij. Zou zelfs zo ver kunnen gaan dat burgemeesters vanuit optiek van veiligheid tribunes uit voorzorg sluiten. Nieuwe staanvakken zijn voorlopig echt een lastig verhaal. Er is dus geen normering waar bij het Cambuurstadion op gericht kan worden, nog los van het feit dat verzwaarde constructie een mega kostenpost is terwijl er bij ons nieuwe stadion juist een bezuinigingsopgave lag/ligt.
Helder verhaal.
Dank voor de reaktie en uitleg.

Dokkumer

Citaat van: Westerpark op augustus 03, 2023, 22:18:40
Ik heb dat niet scherp omdat er voor belangenbehartiging van de miva?s iemand uit die doelgroep zelf betrokken is. Mij staat bij 150 plekken. Is in ieder geval in goede afstemming met de doelgroep.
Helder, dankjewel.
De echte, dat lees je :devil

Kuzmanovic-Apeldoorn

Citaat van: Zuid1991 op augustus 03, 2023, 22:43:36
Helder verhaal.
Dank voor de reaktie en uitleg.

Citaat van: Dokkumer op augustus 03, 2023, 23:30:32
Helder, dankjewel.

Het gaat echt helemaal de verkeerde kant op hier op Cambuuronline  :R :zucht

:proost
Henk, held, bedankt

Delfzijl/Cambuur

Citaat van: Kuzmanovic-Apeldoorn op augustus 04, 2023, 10:13:36
Het gaat echt helemaal de verkeerde kant op hier op Cambuuronline  :R :zucht

:proost



                                   :thumbsup