Nieuws:

Voor diegene die niet bij een wedstrijd kunnen zijn is er altijd nog de Chat!

Hoofdmenu

Nieuw/Verbouw stadion

Gestart door mario, januari 17, 2013, 15:54:58

Vorige topic - Volgende topic

Stiens

#9375
De eerste bouwlaag

Het nieuwe Cambuurstadion neemt steeds meer vorm aan. Op het zuidelijke gedeelte wordt hard gewerkt aan de eerste bouwlaag. De meeste betonkolommen zijn inmiddels geplaatst en de eerste tribuneliggers en frontwanden zijn gemonteerd. Hierdoor komt het uitvak in de zuidoosthoek steeds duidelijker in beeld. Ook is er begonnen met het leggen van de prefab betonnen liggers van de eerste verdiepingsvloer. Halverwege week 6 worden de kanaalplaatvloeren van de eerste verdieping gelegd.

In het westelijke gedeelte van de bouwplaats wordt momenteel gewerkt aan de fundering. In week 4 wordt hier gestart met het leggen van de begane grondvloeren. In week 6 start hier de tweede cascostroom en zal ook dit gedeelte de lucht in gaan. Op het noordelijke gedeelte is het vlechtwerk in volle gang. Hierna gaat de betonbouwer aan de slag.

Op het gehele terrein zijn zo de werkzaamheden in volle gang. Het nieuwe stadion wordt steeds meer realiteit!










Ollie

Mooie foto's! Bedankt voor de update.

Stiens

Citaat van: Ollie op januari 17, 2023, 14:46:22
Mooie foto's! Bedankt voor de update.

Zijn overigens niet mijn foto's. Bericht + foto's komen rechtstreeks van elfstedenpark.nl maar vond het wel het vermelden hier waard.

Noordcambuur

Bedankt voor het plaatsen Stiens  :thumbsup

Stiens

De lente staat voor de deur. Elke dag is het langer licht en er is steeds meer zon. Dat is erg gunstig voor de vakmannen die bijna elke dag bouwen aan het nieuwe Cambuurstadion. Zij kunnen hierdoor nog beter hun werk doen. In deze zonnige bouwupdate zie je dat de eerste verdiepingsvloer van het Cambuurstadion is gemonteerd. Hierdoor gaat het gebouw echt de lucht in.

Begin deze week is er in het zuiden ? de zijde waar ROC Friese Poort komt ? gestart met de werkzaamheden aan de tweede bouwlaag. Volgende week wordt hier de staalconstructie van gemonteerd. Daarna wordt de tweede verdiepingsvloer gelegd. In het westen ? het SC Cambuur-gedeelte ? is er vorige week gestart met de bovenbouw. Hierdoor krijgt de tribune aan deze zijde ook steeds meer vorm. Volgende week wordt ook de staalconstructie van de begane grond gemonteerd, de week erna wordt de eerste verdiepingsvloer gelegd.

Deze week wordt in het noorden ? het deel waar commerci?le ruimte en de supportershome komt ?  het laatste deel van de fundering onder de tribune gestort. Ook wordt hier de fundering van de tweede lichtmast gestort. Eind maart worden hier de begane grondvloeren op de funderingsbalken gelegd. In het oosten wordt druk gewerkt aan de fundering.










Noordcambuur

Bedankt voor de mooie foto?s en de info :thumbsup

Positivo

Als je een berichtje stuurt naar ELFSTEDENPARK krijg je regelmatig informatie voorzien van foto's toegestuurd

Dokkumer

Mooie foto's, dank.
En hoe neem ik contact op met ELFSTEDENPARK?
De echte, dat lees je :devil

Treb

Citaat van: Dokkumer op maart 11, 2023, 13:53:00
Mooie foto's, dank.
En hoe neem ik contact op met ELFSTEDENPARK?

Je kan gewoon ELFSTEDENPARK invoeren in google.

Dokkumer

Citaat van: Treb op maart 11, 2023, 13:53:43
Je kan gewoon ELFSTEDENPARK invoeren in google.
Mag niet schreeuwen van Google
De echte, dat lees je :devil

Stiens


Dokkumer

De echte, dat lees je :devil

Treb

Wat is mis is een plattegrond van het stadion van de binnenruimtes. Of foto's.

Het enige wat ik heb gezien zijn wat algemene foto's van de buitenkant van het stadion.

papier


Treb

Stop de bouw maar inderdaad.

Maakt toch allemaal geen fuck meer uit.